Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

10 minutes ago, Med0 said:

Tvornički akumulator mi je crknuo na način da sam taj dan upalio auto 5-6 puta na prvi zub radeći dulje shopping-špeceraj relacije na taj vrući ljetni dan. Sljedeće paljenje isti taj dan popodne je bila probijena ćelija i napon od 4.nešto volti iz zujećeg Tudor akumulatora za vrijeme pokušaja verglanja bez da bi milimetra pomaknuo motor. Sva sreća da se to dogodilo u mojem dvorištu pored kuće.

Na skoro identičan način je umro i tvornički Tudor na mojem cliu :)

Jedno nedjeljno jutro samo je zavrtio na pola sekunde i nakon toga više ni makac, isto nekoliko krepanih ćelija :)

Link to comment
Share on other sites

Akumulatori krepaju na vrucini, na hladnoci samo izgube kapacitet i nemaju snage "zaverglat" ali nisu krepani, vrucina ih bas likvidira.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Onda je moj Tudor treći koji je krepao na isti način. Samo što tada nije bilo šanse upaliti ga bez dijagnostike jer se aktivirao imobilizator pa je HAK uskakao. I to što Miloš kaže, krepao je ljeti, taman kad smo trebali krneuti natrag s mora.

Link to comment
Share on other sites

Moj je krepao krajem 10.mj, vani na buri. Nije bilo baš  toplo :)

U subotu navečer se normalno dovezao, u nedjelju ujutro samo kvrc i gotovo :)

Znači to su već 3 tvornička tudora koje je renfault ugrađivao, a krepala na isti način.

To  mi je bio jedini aku da mi je tako krepao, bez da prethodno da do znanja da je oslabio ili nešto.

 

 

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

Moj je krepao 20.08.2011. kada je bilo preko 30 stupnjeva. Subota popodne, a nigdje za kupiti novi akumulator do ponedjeljka osim u shopping centrima gdje ne želim kupiti akumulator :)

Napravio sam tada post o izmjeni akumulatora:

 

Link to comment
Share on other sites

Meni bilo jako hitno i nisam mogao bez auta pa sam na benzinskoj kupio neku vartu 480A/56Ah i taj je iako nazivno poddimenziniran palio dcia narednih skoro 5 godina kada je zamijenjen jer je počeo posustajati u zimi. Dosad mi niti jedan aku nije riknuo po ljeti, uvijek bi lijepo jesen/zima najavili da neće još dugo. Osim glupog Tudora koji je prdnuo tako kako je :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 12. 04. 2023. at 12:52, Med0 said:

Tvornički akumulator mi je crknuo na način da sam taj dan upalio auto 5-6 puta na prvi zub radeći dulje shopping-špeceraj relacije na taj vrući ljetni dan. Sljedeće paljenje isti taj dan popodne je bila probijena ćelija i napon od 4.nešto volti iz zujećeg Tudor akumulatora za vrijeme pokušaja verglanja bez da bi milimetra pomaknuo motor. Sva sreća da se to dogodilo u mojem dvorištu pored kuće.

Sad su druga vremena pa ne želim ostati na cesti s malim djetetom zbog probijene ćelije na akumulatoru.

@Med0 Moram te demantirati... napon 4V nikako ne ukazuje na "probijenu" ćeliju već na potpuno ispražnjen akumulator.  Kao što svi znamo, akumulator/baterija 12V ima 6 ćelija. Svaka ispravna ćelija ima napon ugrubo 2,1V, pa puta 6 eto napona ispravnog akumulatora  12,6V. Kad jedna ćelija "prdne", odnosno u prekidu je, napon akumulatora pada na cca 10,5V. Prekid rada jedne ćelije se može dogoditi zbog iz više razloga, a najčešće je to "pucanje" separatora i sulfatizacije. Lom separatora ukazuje na lošu kvalitetu ili tvorničku grešku istog, te ukoliko se to dogodi u jamstvenom roku, to je opravdana reklamacija - nasuprot tome, sulfatizacija ne podliježe jamstvu. Vidio sam slučajeve i da dvije ćelije "prdnu", vrlo vrlo rijetko, ali moguće je. Ali.... da 4 ćelije (od njih 6) budu odjednom u prekidu, nikad. 

On 12. 04. 2023. at 13:14, Alen said:

Moj je krepao krajem 10.mj, vani na buri. Nije bilo baš  toplo :)

U subotu navečer se normalno dovezao, u nedjelju ujutro samo kvrc i gotovo :)

Znači to su već 3 tvornička tudora koje je renfault ugrađivao, a krepala na isti način.

To  mi je bio jedini aku da mi je tako krepao, bez da prethodno da do znanja da je oslabio ili nešto.

Klasični akumulatori koji su se ugrađivali u vozila do prije +10god, pri kraju svog vijeka su davali znakove istrošenosti na način da sve slabije i slabije pokreću motor. Noviji akumulatori u Ca/Ca tehnologiji, a pogotovo ovi za start/stop vozila proizvedeni u efb ili agm tehnologiji, vrlo će rijetko, ako uopće, dati vam znakove posustajanja. Tako su napravljeni. Jedina je preventiva za akumulatore starije od 3god otići testirati ih barem jednom godišnje. Stariji od 5god 2x godišnje, najbolje pred ljeto/zimu. Kao što svi kontroliramo nivo ulja u motoru, tlak u gumama, antifriz pred zimu itd itd, trebalo bi povremeno i provjeriti akumulator. Samo što to nitko i ne spominje, čak ni ovl servisi, nego guraj miško dok ide

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, aquarius said:

@Med0 Moram te demantirati... napon 4V nikako ne ukazuje na "probijenu" ćeliju već na potpuno ispražnjen akumulator.  Kao što svi znamo, akumulator/baterija 12V ima 6 ćelija. Svaka ispravna ćelija ima napon ugrubo 2,1V, pa puta 6 eto napona ispravnog akumulatora  12,6V. Kad jedna ćelija "prdne", odnosno u prekidu je, napon akumulatora pada na cca 10,5V. Prekid rada jedne ćelije se može dogoditi zbog iz više razloga, a najčešće je to "pucanje" separatora i sulfatizacije. Lom separatora ukazuje na lošu kvalitetu ili tvorničku grešku istog, te ukoliko se to dogodi u jamstvenom roku, to je opravdana reklamacija - nasuprot tome, sulfatizacija ne podliježe jamstvu. Vidio sam slučajeve i da dvije ćelije "prdnu", vrlo vrlo rijetko, ali moguće je. Ali.... da 4 ćelije (od njih 6) budu odjednom u prekidu, nikad.

Nemoguće je da je aku bio potpuno prazan ako je taj dan normalno verglao i palio na prvi zub. U kontaktu je uredno imao 12.1V koliko bi trebao imati. Upalio se autoradio, mogao sam upaliti svjetla.... ali kada bi okrenuo ključ za verglanje sve bi umrlo a iz akumulatora bi se čulo zujanje. Voltmetar je u tom trenutku pokazuvao između 4~4.5V.

Burazov tvornički Tudor u Twingu II je riknuo na potpuno isti način. Ljeto, star 5.5 godina, identični simptomi.

Link to comment
Share on other sites

On 12. 04. 2023. at 13:09, borny said:

Onda je moj Tudor treći koji je krepao na isti način. Samo što tada nije bilo šanse upaliti ga bez dijagnostike jer se aktivirao imobilizator pa je HAK uskakao. I to što Miloš kaže, krepao je ljeti, taman kad smo trebali krneuti natrag s mora.

Ljeti najčešće crkavaju. Akumulatori dobro podnose zimu, ali baš i ne vole vrućine. Tj na temperaturama preko 25C proces sulfatizacije se prirodno ubrzava, zamislite dok gmižete u kolonama ljeti na +40C koliko C ima ispod poklopca motora, gdje se najčešće i nalazi akumulator. 

 

13 minutes ago, Med0 said:

Nemoguće je da je aku bio potpuno prazan ako je taj dan normalno verglao i palio na prvi zub. U kontaktu je uredno imao 12.1V koliko bi trebao imati. Upalio se autoradio, mogao sam upaliti svjetla.... ali kada bi okrenuo ključ za verglanje sve bi umrlo a iz akumulatora bi se čulo zujanje. Voltmetar je u tom trenutku pokazuvao između 4~4.5V.

Burazov tvornički Tudor u Twingu II je riknuo na potpuno isti način. Ljeto, star 5.5 godina, identični simptomi.

Prekid međućelijskih spojeva.

Napunjen akumulator ima 12,6V. U trenutku kad pokrećeš motor, akumulator oslobađa onoliko struje koliko potrošaču treba, i pri tome napon ne bi smio pasti ispod nekih 9,5V ugrubo. U tvom slučaju, pao je na 4-4,5V. Vrlo često, nakon pokušaja startanja motora, neuspješnog naravno, napon akumulatora se nakon sat-dva vremena sam od sebe vrati u normalu 12,2-12,5V i naizgled je sve ok, često čak i digitalni tester pokaže da je akumulator ispravan. Tek na testu opterećenja se pokaže to što sam naveo. U jamstvenom roku, to je opravdana reklamacija.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@aquarius BTW: onaj Exide koji sam prije točno 5 godina kupio na tvoju preporuku u Berenu još uvijek pokazuje 96-98% SOH na testerima :D

To je 60Ah aku iz one serije za prvu ugradnju koja je kao odbijena od VW-a jer se elektrolit vidio kroz bijelo poluprozirno kućište. Ima 14kg, a stari Bosch S4 od 60Ah je imao samo 11kg.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Med0 said:

@aquarius BTW: onaj Exide koji sam prije točno 5 godina kupio na tvoju preporuku u Berenu još uvijek pokazuje 96-98% SOH na testerima :D

To je 60Ah aku iz one serije za prvu ugradnju koja je kao odbijena od VW-a jer se elektrolit vidio kroz bijelo poluprozirno kućište. Ima 14kg, a stari Bosch S4 od 60Ah je imao samo 11kg.

Hvala ti. Da, razlog zašto je VW vratio te akumulatore je nama pomalo bizaran, ali tako je kako je. Ti akumulatori su bili top. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 17. 04. 2023. at 20:28, frenchkey said:

i naravno, takvih više nemaš? :bigl:

Jok 🙂 To je bilo tada, a hoće li tako nešto uletiti ponovo, tko zna.

Ako netko treba kvalitetan upgrade za benzinca, onda bi preporučio Beren EFB 60Ah/640A. Proizvođač Exide, rebrandiran za nas. Namijenjen za vozila sa start&stop, a naravno da se može ugraditi i u vozila bez start&stop kao jedno vrlo vrlo kvalitetno rješenje. I cijena je top, 86eur/650kn uz stari akumulator. Težina 16,5kg

Edited by aquarius
1
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 19. 04. 2023. at 11:47, aquarius said:

Jok 🙂 To je bilo tada, a hoće li tako nešto uletiti ponovo, tko zna.

Ako netko treba kvalitetan upgrade za benzinca, onda bi preporučio Beren EFB 60Ah/640A. Proizvođač Exide, rebrandiran za nas. Namijenjen za vozila sa start&stop, a naravno da se može ugraditi i u vozila bez start&stop kao jedno vrlo vrlo kvalitetno rješenje. I cijena je top, 86eur/650kn uz stari akumulator. Težina 16,5kg

I tom start/stop AGM odgovara nacin punjenja koji je kod mene npr ustanovljen da je ok. Nakon paljenja napon ide na na oko 14V a nakon minutu na leru je 13.5-13.6 V i ne mrda..

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, ivan.martinko said:

I tom start/stop AGM odgovara nacin punjenja koji je kod mene npr ustanovljen da je ok. Nakon paljenja napon ide na na oko 14V a nakon minutu na leru je 13.5-13.6 V i ne mrda..

13.5 na leru ili neovisno od okretaja, i dal ima veze s potrosacima (grijanje sajbe, ventilator, grijanje sjedala ako imas, sva svjetla)

ali u oba slucaja jako lako moze biti da auto detektuje napunjenost akumulatora i prema tome regulise napon. jako jako dugo alternatori nisu na obicnu zarulju/pobudu..  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, to sam vec zakljucio prije koju godinu. Nego dal EFB to podnosi? 

Obican Exide premium podnosi..

Link to comment
Share on other sites

po mom skromnom nanju ne bi smjelo smetati. mislim da je to idealno za akumulatore jer se smanjuje isparavanje elektrolita. 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, ivan.martinko said:

Da, to sam vec zakljucio prije koju godinu. Nego dal EFB to podnosi? 

Obican Exide premium podnosi..

Da

48 minutes ago, MilosB said:

po mom skromnom nanju ne bi smjelo smetati. mislim da je to idealno za akumulatore jer se smanjuje isparavanje elektrolita. 

Isparavanje elektrolita počinje otprilike na naponu 14,7V pa naviše, ali zanemarivo. Većina kvalitetnijih akumulatora ima labirintni poklopac u kojem se zadržava ishlapljeni elektrolit, pa kad akumulator prestane s radom, elektrolit se vraća natrag u ćelije. Ja ih znam pržiti na 16,5V po 24 sata pa opet bude sve ok.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

to za desulfaciju ? 

ajde ako imas ikakav savjet. Imam onaj ostecen. Brzo pada napon nakon punjenje. na reciklazu ga ne mogu odnoet (tj ide kao otpad jedino i ne dobijam nista) tako da se mogu igrati i probati ga "oziveti" kao dodatni acu.  hocu rec u najgorem slucaju sam tu gde i sada, u bilo kojem pozitivnom sam u plusu :D imam opremu s kojom mogu regulirat napon i struju ako je potrebno :)

 

 

On 27. 12. 2022. at 19:36, MilosB said:

Malo da dodam mog iskustva u ovu temu.

2 iz Mazde

Iskustva a losim premium brendovima,

IMG_20221227_190622.thumb.jpg.f47c2d195bd3e31be0b3a852364dab7b.jpgIMG_20221227_190614.thumb.jpg.4b906954e41f010d27b15ff68be0cb8f.jpg

Jako razocaravajuce, krepao nakon "3" godine i cca 5000 km uz redovno dopunjavanje. Na zalost na aerodromu dok je bio mjesec dana "stat" ostade mi kabinsko svetlo upaljeno i aku na 0.1V svucen u srce zime na -20.

Akumulator je nakon toga napunjen doma. Imao sam sl aku iz posta u gepeku za rezervu jer sam mislio da alarm polako vuce svejedno. 

Izgleda je od prvog dana doticni "cureo" jer danas nakon punjenja padne na 11.8V u manje od 24h a tad sam mislio da alarm izvucr

Drugo pomalo razocaranje - zbog cijene je 

IMG_20221227_182510_014.thumb.jpg.b6c07a7c4850aa738b5be6692662e64b.jpg

IMG_20221227_182519_374.thumb.jpg.06aadda321d8691b762a0712da2ff7f7.jpg

Imao slicnu i u Megane 2 starom. 

U mazdi ga zamjenio jer se uvijek ponasao slabo. Anlaser je 2.2kW i nekako nikad nije bilo to to. Nakon punjenja isto... Identicno sam imao na meganovom . Na testiranju pokazu sve super ali vergla dosta slabije nego sto treba (slabije nego s "punim" exide od gore). 

 

 

I iznenadjenje na kraju u Laguni 3, 2.0dci s oem Renault (rekao bih)  ugradnja (dosao s autom kad sam ga kupio, ja godisnje 2-3 puta napunim akumulator). I dan danas pali i vrti ko pravi, datum utisnut uz najlu.... Auto na 250000+km  (tu su uglavnom duge relacije, do dela imam 25km, do vrtica 7km, najbliza trgovina 2km)IMG_20221227_182532_298.thumb.jpg.d044204fc1479e362beaad52ad9f018f.jpg

Ujedno savjet. Aute u gradskoj voxnji punite povremeno, pre zime minimum, pogotovo start stop. Akumulator se ne moze dopunit tolko brzo kolko ga se prazni u gradskoj voznji. Nije pitanje snage alternatora nego prosto vremensko ogranicenje da to traje jer je ograniceno naponom punjenja... 

Ovaj Exide 

Link to comment
Share on other sites

On 19. 04. 2023. at 11:47, aquarius said:

Jok 🙂 To je bilo tada, a hoće li tako nešto uletiti ponovo, tko zna.

Ako netko treba kvalitetan upgrade za benzinca, onda bi preporučio Beren EFB 60Ah/640A. Proizvođač Exide, rebrandiran za nas. Namijenjen za vozila sa start&stop, a naravno da se može ugraditi i u vozila bez start&stop kao jedno vrlo vrlo kvalitetno rješenje. I cijena je top, 86eur/650kn uz stari akumulator. Težina 16,5kg

Imate li ih redovito? ne mislim sad kupovat nego na jesen..

Link to comment
Share on other sites

On 03. 05. 2023. at 14:36, MilosB said:

to za desulfaciju ? 

ajde ako imas ikakav savjet. Imam onaj ostecen. Brzo pada napon nakon punjenje. na reciklazu ga ne mogu odnoet (tj ide kao otpad jedino i ne dobijam nista) tako da se mogu igrati i probati ga "oziveti" kao dodatni acu.  hocu rec u najgorem slucaju sam tu gde i sada, u bilo kojem pozitivnom sam u plusu :D imam opremu s kojom mogu regulirat napon i struju ako je potrebno :)

 

Možeš se poigrati, ali ako mu brzo pada napon, bila bi prava sreća da ga oživiš. Probaj. Napon 16-16,50V i struja 20-30A. U početku će akumulator vući više struje, možda i svih 30A, a tijekom punjenja struja mora početi lagano opadati. Ako struja unutar sat vremena padne ispod 5A, prekini punjenje i baci ga u smeće. Ako počne smrditi iz njega, baci u smeće. Ako je akumulator još upotrebljiv, struja punjenja će lagano opadati, kad padne na cca 1A, odspoji.

On 03. 05. 2023. at 16:34, ivan.martinko said:

Imate li ih redovito? ne mislim sad kupovat nego na jesen..

Imamo uvijek, a kakva će cijena biti na jesen, pitajmo vidovitog milana 🙂

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Uh 30A :D moram ipak nesto slozit.  ali cu koristiti i nakon toga tako da nije greda. :D

hvala na info :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, aquarius said:

Možeš se poigrati, ali ako mu brzo pada napon, bila bi prava sreća da ga oživiš. Probaj. Napon 16-16,50V i struja 20-30A. U početku će akumulator vući više struje, možda i svih 30A, a tijekom punjenja struja mora početi lagano opadati. Ako struja unutar sat vremena padne ispod 5A, prekini punjenje i baci ga u smeće. Ako počne smrditi iz njega, baci u smeće. Ako je akumulator još upotrebljiv, struja punjenja će lagano opadati, kad padne na cca 1A, odspoji.

Imamo uvijek, a kakva će cijena biti na jesen, pitajmo vidovitog milana 🙂

ma dobro sad, ne gledam ja na 10€.. ako budu skuplji, bit će svi, a ne samo taj..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

zanimljivo pokazivanje bitnosti stvarnog opterecivanje baterije resistivnim otporom. 

Link to comment
Share on other sites

Kud svi tud i mali Mujo 🙂. U prijevodu, uzeo i ja jedan Konnwei pa da podijelim rezultate i postavim par pitanja onima sa iskustvom.

Akumulator je EFB drek, a auto je Clio V.

Nakon provedene noći u garaži auto prikazuje SOC od 49%. Nakon 15km vožnje je na 100% a onda nakon 8 sati na parkingu prikazuje 75%. Cranking test je više manje uvijek isti ali evo jednom je pokazao da je napon nakon starta odmah odletio preko 15v a tako pokazuje i test punjenja koji je u jednom slučaju javio da je voltaža prevelika.

Istražujući na internetu došao sam do informacije da drlozi nakon 2016 većinom imaju varijabilne alternatore koji mogu imati puno veće (i u datom trenutku manje) struje punjenja nego konvencionalni. Pretpostavljam da je to i kod mene slučaj. Da li netko ima iskustva sa novijim autima iz RNA grupacije i ovom vrstom akumulatora pa da to potvrdi?

E sada, pitate se zašto idem "u sitna crevca" sa ovim testiranjem? Zato jer ponekad imam problem sa "usporenim brisačima". Ponekad su ok a ponekad se vuku ko krepana mačka. Prošli kišoviti tjedan je bio idealna prilika da napravim višestruka testiranja i primjećaji su sljedeći:

Ujutro kada je SOC na 49% brisači rade odlično i cijeli auto je super responzivan (Očito alternator puni). Nakon vožnje i 8-satnog stajanja na parkingu krenem doma, brisači su spori a i čini mi se da auto radi malo grublje. Čak se događa da okretaji na leru ponkead na semaforu mrvicu padnu pa se onda vrate.

Inače, problem sa brisačima sam prijavio u servisu (u garanciji). Prvi put su mi rekli da nema problema (pomislio sam da sam možda lud) a drugi put su mijenjali "kompujuter za upravljanje brisačima" sa novim programiranjem (kažu da klitorisi često imaju probleme sa brisačima).

Kao što se iz priloženog vidi, nije pomoglo pa se meni čini da je problem negdje na relaciji akumulator - alternator - BMS.

Ima li netko neki komentar, sugestiju prije nego se ponovo javim u servis?

aku.JPG

aku setings.jpg

test 1.JPG

test 2.JPG

test 3.JPG

cranking.JPG

charging.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.