Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Baterija se NE mjeri nakon punjenja. Testeri tada mjere / pokazuju povrsinski naboj s akumulatora.. 

ujedno ogledaj video gore, preciznije na 5:31.. digitalni kaze 600cca, a ..... 

Link to comment
Share on other sites

Ako se baterija ne mjeri nakon punjenja to onda znači da mi samo jedan od 3 testa (ovaj gdje je SOC 100%) nije točan. Mislim, nije da ja bezgranično vjerujem Konnweiu ali koliko vidim i od drugih forumaša pokazuje konzistentne rezultate.

Mene više muči ovaj problem koji se manifestira sa "sporim brisačima" koji se javlja ponekad, odnosno kada je SOC oko 75%. Zanimljivo je da su brisači tada spori samo kada je pritisnut gas a ako ga u vožnji pustiš i voziš po inerciji onda je sve ok. Volio bih saznati šta ih j**e, akumulator ili alternator...

Link to comment
Share on other sites

@Flek dal ste pogledali video koji sam postavio prije vaseg odgovora?

Kao prvo na testeru SOC=100% NE znaci da je baterija sada skinuta s punjaca.. Baterija koja odstoji 8-10h ako je ispravna ce i dalje pokazati 100% SOC.. 

Ujedmo ima jedna jako bitna stavka koju niste pokazali a to je unutarnji otpor. Ako je on velik onda se baterija sama prazni. Te ujedno vise opire punjenju.. 

 

Zadnje i ono najbitnije. Digitalni testeri po nekim parametrima pretpostavljaju/racunaju maximalnu startnu struju. 

Resistivni otpor je jako bitanntest stanja prave baterije i nije jako ksjetljiv na "frisko napunjenu bateriju"

 

 

Link to comment
Share on other sites

Naravno da sam pogledao video. Na svim fotkama testiranja koje sam stavio vidi se otpor.

Link to comment
Share on other sites

uh ja nisam primjetio da je 2 tipa slika :D moja isrpika. 

sta se tice videa, si primetio da na jednom akumulatoru digitalno pokazuje jako dobar rezultat a resistivni otpor pokazuje ocajan rezultat ? na cca 5:31 pocinje taj dio. 

ujedno postoje akumulatori koji su na testovima super, a na autu ne funkcionisu ili imaju problema kao sto ti navodis. 

ja sam imao jednog sta bi palio bez problema i onda povremeno nebi, nego bi se ponasao kao doslovce UBIJEN akumulator (vrata bi otkljucao ali pri verglanju klik klik). A onda ga  doslovce na sekund spojis s drugim akumulatorom preko klemni i auto upali ko da si stavio NOV PUN akumulator te nastavi tako raditi.. 

Link to comment
Share on other sites

Jes, sve sam to ubrao iz videa koji si poslao. U prijevodu, ti mi kažeš da sve ove svoje amaterske testove mogu okačiti mačku o rep i uzdati se u (ne)sposobnost ovlaštenog servisa :)

Link to comment
Share on other sites

probaj posuditi ispravan akumulator od nekoga. to ti hocu reci :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Setih se dobrog DC izvora struje s finom regulacijom

IMG_20230523_191504_515.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Izgleda je jedna celija mrtva.. Jako brzo je napon pao na 10.** V.. Sutra nastavljamo.. Pocela kisa a oprema mi bas i nije vodootporna.. 

Link to comment
Share on other sites

Akumulator mora biti napunjen do vrha kada se testira. To piše vjerojatno u uputama svih testera pa i profesionalnih radioničkih. To može biti problem kod novih auta koji nemaju alternator spojen direktno na akumulator nego imaju kontroler koji u nekom trenutku prekine punjenje. Radi se o uštedi energije (manje opterećen alternator) i rekuperaciji energije kočenjem koje ne bi imalo puno smisla ako je akumulator već pun :)

Drugim riječima kod takvih auta akumulator je rijetko na 100% SOC. Ne znam kako je na Cliu mk5

@Flek uzmi ovakav voltmetar i ubodi ga u utičnicu za cigarete u autu pa vidi kako ti naponi variraju u vožnji.

U mojem starom Cliu II se ECU brine da napon alternator nikad ne padne ispod 13.5V. Ako alternator bude preopterećen recimo u leru onda ECU digne okretaje. To sam baš testirao prošle godine. Meni je napon padao ispod 13.5V i problem je bio u masi motora koja je htjela čišćenje i prekrimpavanje.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Spojeni su jednako kao i svi drugi ali im pobuda nije konstantna..

Jest pun akumulator ali ne frisko skinut s punjaca. MORA da se oslobodi povrsinskog naboja! 

Link to comment
Share on other sites

@Med0 Hvala za link, mislim da bi mi ovo moglo pomoći da saznam da li je problem u akumulatoru ili alternatoru.

A za kraj ću samo reći da je Clio 2 miljama bolji od Clia 5!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

taj voltmetar je igracka... na 12V liniji je cesto nizi napon i do 1V u odnosu na akumulator zavisno gde se tacno racva... 

Link to comment
Share on other sites

Točno taj voltmetar iz Chipoteke koji sam linkao imam doma i pokazuje isti napon kao i multimetar.

Bar kod mene pad napona u odnosu na direkt mjerenje na klemama je 0.1-0.2V

On 23. 05. 2023. at 20:59, MilosB said:

Spojeni su jednako kao i svi drugi ali im pobuda nije konstantna..

Moj Clio II nema konstantnu pobudu na alternatoru iz ECUa osim ako toliko opteretiš alternator da on mora davati sve što može. Lijepo se na osciloskopu vidi pulsirajući istosmjerni signal pravokutnog oblika kada ga pikneš na pin za pobudu.

Link to comment
Share on other sites

volt metar je tocan, nisam rekao da sam uredjaj ne valja, ali zavisno od kuda se vuce struja napon moze biti mnogo nizi i osjetljiviji na potrosace.

Tvoj clio nije bas reprezentativan za "moderne" potrosace (alarm, razni senzori, grijaci itd)

 

Za alternator upravo to kazem sta si ti napisao. a prvo sta si napisao  je aludiralo da PCM/PDM prekida 12V ka akumulatoru a ne regulise rad samog alternatora pobudom. 

On 23. 05. 2023. at 22:31, Med0 said:

.. To može biti problem kod novih auta koji nemaju alternator spojen direktno na akumulator nego imaju kontroler koji u nekom trenutku prekine punjenje.....

 

Link to comment
Share on other sites

On 14. 04. 2023. at 9:28, aquarius said:

.....

Napunjen akumulator ima 12,6V. U trenutku kad pokrećeš motor, akumulator oslobađa onoliko struje koliko potrošaču treba, i pri tome napon ne bi smio pasti ispod nekih 9,5V ugrubo. U tvom slučaju, pao je na 4-4,5V. Vrlo često, nakon pokušaja startanja motora, neuspješnog naravno, napon akumulatora se nakon sat-dva vremena sam od sebe vrati u normalu 12,2-12,5V i naizgled je sve ok, često čak i digitalni tester pokaže da je akumulator ispravan. Tek na testu opterećenja se pokaže to što sam naveo. U jamstvenom roku, to je opravdana reklamacija.

 

@Flekevk ti od osibe koja dnevno vise akumulatora ima u rukama nego je vecina vkdela u zivotu racunajuci one u prodavnicama.. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@aquarius jesi li imao kada posla s ICE autima koji imaju smart charging? To su oni koji drže akumulator na npr. 80% SOC kako bi regenerativnim kočenjem i sl. dopunjavali preko te vrijednosti.

Ideja toga je da je alternator manje opterećen pa auto nešto sitno manje troši goriva ali ne znam baš iz prve ruke koliko je to dobro za akumulator i kakve akumulatore imaju ti auti.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Med0 said:

@aquarius jesi li imao kada posla s ICE autima koji imaju smart charging? To su oni koji drže akumulator na npr. 80% SOC kako bi regenerativnim kočenjem i sl. dopunjavali preko te vrijednosti.

Ideja toga je da je alternator manje opterećen pa auto nešto sitno manje troši goriva ali ne znam baš iz prve ruke koliko je to dobro za akumulator i kakve akumulatore imaju ti auti.

Nisam uopće u toku sa strujićima. Ne stignem. A fosilaca na destilirane dinosaure ima ko blata, počela sezona... auti, skuteri, motori, jet-ski, quadovi, kamioni, agregati, šleperi, brodovi, jahte, solari....

Prošli tjedan sam mijenjao na Smartu strujiću. Običan EFB 60ah.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da me nisi skužio. Pitao sam za ICE aute. Neki noviji auti ne pune akumulator na 100% jer tako uštede pet kapi goriva na 100km :rolleyes: pa do 100% SOCa pokušavaju doći regenerativnim kočenjem, motornom kočnicom i tko zna kako.

Link to comment
Share on other sites

@Med0 To ti i renaulti rade. Nezgodno je što kod kočenja motorom napon punjenja ide dosta visoko. Za struju punjenja ne bi znao, to bi se trebalo igrati da se vidi koliko raste. AGM pod obavezno ide. I nešto sitno jače koči motorom. Svaki put kad sam bio na testeru, nikad nije prikazivao 100% pun aku nego negdje 80-90, najviše vidio 95%. Imam negdje graf/CSV file jednom sam mjerio taj napon i ako me sjećanje dobro služi negdje visoko blizu 15V je išao. Sigurno nije baš zdravo za aku, ali proizvođača nije briga za to, bitno da su nategli euro normu :)

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Med0 said:

Mislim da me nisi skužio. Pitao sam za ICE aute. Neki noviji auti ne pune akumulator na 100% jer tako uštede pet kapi goriva na 100km :rolleyes: pa do 100% SOCa pokušavaju doći regenerativnim kočenjem, motornom kočnicom i tko zna kako.

Naravno da nisam 🙂 Evo palim iz druge ka golf dizel na -25. Da, noviji auti imaju smart charging. Vidit ćemo kako će se to pokazati u praksi, u smislu trajanja akumulatora. Već nerijetko mijenjamo akumulatore u vozilima 2017/2018, pogotovo vw grupacija

21 minutes ago, Alen said:

@Med0 To ti i renaulti rade. Nezgodno je što kod kočenja motorom napon punjenja ide dosta visoko. Za struju punjenja ne bi znao, to bi se trebalo igrati da se vidi koliko raste. AGM pod obavezno ide. I nešto sitno jače koči motorom. Svaki put kad sam bio na testeru, nikad nije prikazivao 100% pun aku nego negdje 80-90, najviše vidio 95%. Imam negdje graf/CSV file jednom sam mjerio taj napon i ako me sjećanje dobro služi negdje visoko blizu 15V je išao. Sigurno nije baš zdravo za aku, ali proizvođača nije briga za to, bitno da su nategli euro normu :)

 

Ide i preko 15V. Ovi današnji efb/agm akumulatori dobro podnose prepunjavanje (pogotovo efb). 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Imam taj način punjenja na 420D, pri otpuštenom gasu puni akumulator. Alternator ukopča remenicu na max pa tako puni. Puni on i pri gasu ali minimalno tj. koliko je trenutna potrošnja struje.

Crveno je kad je pritisnut gas i onda pokazuje potrošnju goriva.

Plavo je kad je otpušten i prikazuje punjenje akumulatora.

20221015_102147.thumb.jpg.d29f391cf19a7c2da6b8e583c2245a52.jpg

20220911_110348.thumb.jpg.863121407510ea1c6c260248382e25e0.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Priznam kriv sam, razmišljao sam da li izlazim za 500m ili na slijedećem izlazu i kočio sam kasno tako da sam u tunel ušao sa 2200 rpm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, mata73 said:

Priznam kriv sam, razmišljao sam da li izlazim za 500m ili na slijedećem izlazu i kočio sam kasno tako da sam u tunel ušao sa 2200 rpm.

Ima i brzih u livoj traci ti si bar u desnoj pa te to spašava... 

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.