Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Zanimljiv tekst o renault energy recovery:

http://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/22858-renaultdacia-charging-systems-for-tcexx-and-dcixx-engines/

Zanimljivo da ECU navodno drži aku  80%pun, da ima kamo spremati struju kod kočenja motorom/alternatorom :)

Jel probao netko pratiti napon na autu pod gasom i kod kočenja motorom, jel se ponaša kao u opisu?

 

Link to comment
Share on other sites

Ideja zvuči dobro pogotovo jer se alternator na ovaj način puno manje grije u radu, te se time troši se manje energije odnosno manje goriva (koliko?), ali me muče dva problema:

  1. Alternator nije napravljen da generira jako EM polje odnosno da prikupi puno energije u kratkom vremenu poput retardera u kamionima, već da kontinuirano daje "manju" struju (npr. do 30-100A ili do 160A na jačim modelima). Ne vidim kako alternator može biti napravljen da efikasno kontinuirano puni akumulator, a istovremeno efikasno koči i generira možda nekoliko stotina ampera, jer su dizajni fizički drugačiji (magneti, namotaji...). Čak i anlaser radi sa "samo" 200-250A struje.
  2. Čak i ako alternator uspije prikupiti dovoljno energije za neki učinak, gdje će ta energija biti spremljena? Kemijski procesi u akumulatorima su spori, a površinski naboj nije jako velik. Recimo da pametni alternator uspije kočenjem generirati 500A struje. Da li akumulator može primiti toliku struju i koje su posljedice za akumulator?

Također tu je pitanje efikasnosti. EM kočenje radi dobro pri većim okretajima. Pri malim okretajima učinkovitost je mala. Tesla je najnapredniji po tom pitanju i uspije vratiti tek 30-35% energije regenerativnim kočenjem, a on ima motor napravljen baš za to. Koliko efekta uopće ima alternator koji je modificiran za regenerativno kočenje??

Trebalo bi staviti hallov članak na plus od alternatora i izmjeriti koliko energije se vrati "kočenjem".

Link to comment
Share on other sites

Kad se mjernim uređajem mjeri kapacitet akumulatora, na koliko on treba biti da bi se smatrao ispravnim, a kada se preporuča da se zamjeni? Ne bi baš čekao da dođe do toga da crkne do kraja, a primijetio sam od kad je zahladilo da ponekad auto teže upali ili ne upali od prve, neovisno je li u garaži ili vani. Uzmite u obzir da je riječ o akumulatoru koji je prva ugradnja i star je ako bi gledali dan kad je proizveden auto više od 5 godina i nije bio nikada mjenjan. 

Link to comment
Share on other sites

Jucer sam vadio aku iz svog meganea da ga dopunim i vidim da je mislim manji od preporucenog. I dimenzijama i kapacitetom. 55Ah, 420A. Mislim da u njega ide 60-62Ah, ak se netko sjeca original akumulatora moze to potvrditi. Neznam tko je starome uvalio taj Schneider i kakav uopce to je aku. Vidim da ima cepice preljepljene naljepnicama pa pretpostavljam da se elektrolit ne dolijeva..
1d39277179967bb5f5d67c00e0b931a0.jpgfd1d66789fa55e023c9536ef71cbcecc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skineš naljepnicu i dopuniš elektrolit po potrebi. Odeš u Beren dućan ili neki sličan da ti testiraju aku pa po potrebi uzmeš novi. Imaju oni kataloge koji aku bi trebao ići.

Link to comment
Share on other sites

Ako ja u Twingu imam tvornički 60 ampera, onda su tebe na Meganu skuhali malo žešće. Nije da ne radi, a da je adekvatan, hmmm... ja sam uvijek naginjao staviti zeru jači akumulator, zlu ne dalo, od viška glava ne boli.

Link to comment
Share on other sites

a noviji je, star manje od godinu dana, pali odmah, kad oslabi budem kupio 62Ah.

Ide 60-64Ah..

Link to comment
Share on other sites

@Black.Tipti imaš diesel motor (nebitno što je u twingu), a on benzinca.

Po dialogysu dovoljno mu je 420A CCA, a sad koliki kapacitet uz to ide ovisi o modelu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ivan.martinko said:

Jucer sam vadio aku iz svog meganea da ga dopunim i vidim da je mislim manji od preporucenog. I dimenzijama i kapacitetom. 55Ah, 420A. Mislim da u njega ide 60-62Ah, ak se netko sjeca original akumulatora moze to potvrditi. Neznam tko je starome uvalio taj Schneider i kakav uopce to je aku. Vidim da ima cepice preljepljene naljepnicama pa pretpostavljam da se elektrolit ne dolijeva..
1d39277179967bb5f5d67c00e0b931a0.jpgfd1d66789fa55e023c9536ef71cbcecc.jpg

Dobio sam Schneidera kad sam kupio od frenda stari auto. Smeće od akumulatora.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Black.Tip said:

Ako ja u Twingu imam tvornički 60 ampera, onda su tebe na Meganu skuhali malo žešće. Nije da ne radi, a da je adekvatan, hmmm... ja sam uvijek naginjao staviti zeru jači akumulator, zlu ne dalo, od viška glava ne boli.

Ti misliš na kapacitet (Ah), puno bitniji podatak je startna struja. Npr. kod mene na cliu dci tvornički je bio 50Ah/600A, a kad je taj krepao, palio je idućih 5g bez problema s 56Ah/480A. Što je po katalozima jako poddimenzionirano, ali je uredno radio.

Nego pitanje za renolaše koji se bolje kuže: što ne bi ove novije generacije auta tipa megane 3 i sl. trebale javiti kad je aku slab?

U kojim uvjetima se javlja poruka:  "Battery low start engine", "Battery charging" kako piše u manualu?
 

Link to comment
Share on other sites

Ma cak nema veze ni to.. ja sam imao kontakt pol sata i nesto prckao i izbacilo mi tu obavijest. A aku pun i auto pali ko mina...

Link to comment
Share on other sites

Čini mi se  da sam kačio fotku originalnog akumulatora. Tako da te niko nije zaje*ao martinko.

 

orig aku.jpg

Link to comment
Share on other sites

Renault Trafic 2.0. DCI 2014 g. originalni za sada pali kao mina no bio do prije malo isključivo u Dalmaciji tako da mu je ovo prva godina kontinenta i zime pa ćemo vidjeti...

461958432_IMG_20181114_074623(Small).jpg.829144895ba4f4b0268f5f0b54372ea6.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, PAnta013 said:

Čini mi se  da sam kačio fotku originalnog akumulatora. Tako da te niko nije zaje*ao martinko.
 

Ajd super, thanks, samo cu ljeti odlijepiti naljepnice i doliti tekucinu po potrebi.

Link to comment
Share on other sites

Čuj ljeti... Napravi to prek vikenda, a ne za pol godine.

Link to comment
Share on other sites

On 28. 12. 2018. at 17:41, aquarius said:

Jamstvo je 36 mj na Yuasu EFB i AGM.
A ako je original bio AGM, onda bi trebao, po školski, opet staviti AGM. Jer EFB i AGM ipak imaju različite modove punjenja, pa je sigurno i alternator tvog vozila naštelan za AGM.

Poslano sa mog SM-N960F koristeći Tapatalk
 

Zvao Beren PU, dobio odbijenicu za Yuasu, navodno drže samo Toplu koja je kod njih osjetno skuplja ngo kod mene u lokalnim autodijelovima. Tako da ispadaju iz igre.

 

On 05. 01. 2019. at 13:00, Raptor6767 said:

Yuasa je 30mj na 7000 seriju i kod nas je još jeftinija. ;)

Ja osobno bih uvijek stavio AGM.

Pošalji ponudu na PM da vidimo. Dostava, uvjeti, treba povrat staroga?

 

Usput, kakvi su FIAMM akumulatori, ima netko iskustva?

https://www.ekupi.hr/Akumulator-Fiamm-AGM-Ecoforce-12V-70Ah-D--VR760-1001246.aspx

Ovaj ima relativno dobru cijenu.

 

Link to comment
Share on other sites

Pošalji ponudu na PM da vidimo. Dostava, uvjeti, treba povrat staroga?
 
Usput, kakvi su FIAMM akumulatori, ima netko iskustva?
https://www.ekupi.hr/Akumulator-Fiamm-AGM-Ecoforce-12V-70Ah-D--VR760-1001246.aspx
Ovaj ima relativno dobru cijenu.
 
Šalji podatke o vozilu na PM ili konkretni aku.

FIAMM ne može ni u istu rečenicu sa Yuasom. S time da uzmi u obzir da dodatnih 6mj unatrag godinu dana je bilo promotivno. Sad opet imaju 6mj kraću garanciju.

Serija 5000 3god umjesto 3.5god npr.
Link to comment
Share on other sites

Točnije:
Serija 3000 - 36 mj
Serija 5000 - 40 mj
Serija 7000 EFB i 9000 AGM - 30 mj

Poslano sa mog SM-N960F koristeći Tapatalk

Pošalji ponudu na PM da vidimo. Dostava, uvjeti, treba povrat staroga?
 
Usput, kakvi su FIAMM akumulatori, ima netko iskustva?
https://www.ekupi.hr/Akumulator-Fiamm-AGM-Ecoforce-12V-70Ah-D--VR760-1001246.aspx
Ovaj ima relativno dobru cijenu.
 
Sutra ti šaljem ponudu na pm. Mogu ti riješiti u Beren Pula da ti se dostavi. Znači, 70Ah Agm?

Poslano sa mog SM-N960F koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10. 01. 2019. at 11:46, Black.Tip said:

Kad se mjernim uređajem mjeri kapacitet akumulatora, na koliko on treba biti da bi se smatrao ispravnim, a kada se preporuča da se zamjeni? Ne bi baš čekao da dođe do toga da crkne do kraja, a primijetio sam od kad je zahladilo da ponekad auto teže upali ili ne upali od prve, neovisno je li u garaži ili vani. Uzmite u obzir da je riječ o akumulatoru koji je prva ugradnja i star je ako bi gledali dan kad je proizveden auto više od 5 godina i nije bio nikada mjenjan. 

Uobičajeno, testeri koji se koriste za testiranje ispravnosti akumulatora ne mjere kapacitet akumulatora - jer oni to ne mogu. U tester se unosi startna struja testiranog akumulatora, i na temelju unesenih podataka tester daje procjenu koliko je akumulator potrošen. Iz mojeg iskustva, kad startna struja padne ispod 50% deklarirane, nije alarmantno, ali treba polako razmišljati o kupnji novog akumulatora. Ako je 30% ili čak manje, to je za izmjenu odmah ili čim prije. 

Da bi testiranje bilo kvalitetno, akumulator mora biti napunjen, odnosno napon mora biti jednak ili veći od 12,6V. Ne može se testirati prazan ili poluprazan akumulator. 

Ako si primijetio da ti auto teže pali na hladan motor, to su prvi znakovi da je pri kraju. Ako zima ne bude jaka, možda ti i izgura do ljeta. Obzirom da je stariji od 5 godina, ja bih ga na tvom mjestu dao testirati, da znaš na čemu si.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, aquarius said:

Uobičajeno, testeri koji se koriste za testiranje ispravnosti akumulatora ne mjere kapacitet akumulatora - jer oni to ne mogu. U tester se unosi startna struja testiranog akumulatora, i na temelju unesenih podataka tester daje procjenu koliko je akumulator potrošen. Iz mojeg iskustva, kad startna struja padne ispod 50% deklarirane, nije alarmantno, ali treba polako razmišljati o kupnji novog akumulatora. Ako je 30% ili čak manje, to je za izmjenu odmah ili čim prije. 

Da bi testiranje bilo kvalitetno, akumulator mora biti napunjen, odnosno napon mora biti jednak ili veći od 12,6V. Ne može se testirati prazan ili poluprazan akumulator. 

Ako si primijetio da ti auto teže pali na hladan motor, to su prvi znakovi da je pri kraju. Ako zima ne bude jaka, možda ti i izgura do ljeta. Obzirom da je stariji od 5 godina, ja bih ga na tvom mjestu dao testirati, da znaš na čemu si.

Ispod 50% je

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Black.Tip said:

Ispod 50% je

Ako želiš biti miran, da te ne ostavi negdje na cesti, mijenjaj. Sve ispod 50% je loše. Pogotovo zimi, kad se na temp oko 0C kapacitet prepolovi.

Edited by aquarius
1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, aquarius said:

Točnije:
Serija 3000 - 36 mj
 

 

Znači taman sam uletio zadnji čas za 42mj garancije. Win ?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, homer said:

Znači taman sam uletio zadnji čas za 42mj garancije. Win ?

Da, dobro si to odradio :-)

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, homer said:

Znači taman sam uletio zadnji čas za 42mj garancije. Win ?

Da, ostalo mi par kom još unutar akcije. :D

Link to comment
Share on other sites

On 10. 01. 2019. at 17:53, Alen said:

Ti misliš na kapacitet (Ah), puno bitniji podatak je startna struja. Npr. kod mene na cliu dci tvornički je bio 50Ah/600A, a kad je taj krepao, palio je idućih 5g bez problema s 56Ah/480A. Što je po katalozima jako poddimenzionirano, ali je uredno radio.

Nego pitanje za renolaše koji se bolje kuže: što ne bi ove novije generacije auta tipa megane 3 i sl. trebale javiti kad je aku slab?

U kojim uvjetima se javlja poruka:  "Battery low start engine", "Battery charging" kako piše u manualu?
 

Meni se do sad javila dva puta  -   Battery low start engine", "Battery charging... nakon sta je radio i navigacija bila upaljena 10tak minuta a auto nije radio... bzveze ... na altei radio nakon 20 min se ugasi i pozicija svijetli i nikom nis

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.