Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

On 20. 10. 2018. at 19:41, frenchkey said:

Aquqrius, jedno pitanjce.

Na scenicu bivsi vlasnik je mijenjao aku, ne znam koja je marka, ne vidi se. Ima cepove na celijama s kriznim urezima i isti se mogu skinuti radi provjere elektrolita, kojeg ima dovoljno.

Događa se da je oko čepova lagano vlazno od isparenja sto me zivcira.

Aku ima s boka rupu/čepić u koju bi se mogla utisnuti kakva cjevcica. Bivsi vlasnik kaze da je navodno postojala na original akumulatoru i vodila u lijevi blatobran negdje, ali nije vracena u novi aku i ispala je.

Skinuo sam cepic i promjer mu je nepunih 6mm.

Dali da stavim to crijevo i gdje nabaviti 5,8 mm promjer?

 

 

Da li si primijetio to "lagano vlažno" oko baš svih čepova ili samo nekih? Jer, to se ne bi smjelo događati. Čepovi moraju biti dobro zatvoreni, i ne bi smjelo biti nikakvog vlaženja oko čepova. Upravo zato, aku ima rupicu uglavnom na bočnoj strani kutije. Kod starijih modela aku, na tu rupu ide plastični umetak s ispupčenjem, na koji se natakne cjevčica. Kod novijih aku, cjevčica ide direktno u tu rupu. Originalna cjevčica je, kako mata73 kaže, crna i narebrana s vanjske strane; dio koji ide u aku je u obliku slova L, a drugi kraj cjevčice je proveden negdje ispod motora, tako da u slučaju istjecanja elektrolita, isti može iscuriti izvan motornog prostora. Ako nemaš original cjevčicu, odi npr u dućan za poljoprivredu, tamo bi trebao naći odgovarajuću cjevčicu. Samo pazi kad ju staviš, da se ne dira vrućih dijelova motora. Originalna cjevčica je otporna na visoke temperature.

Dobro stegni čepove, NE SMIJE vlažiti na čepovima, niti elektrolit smije isparavati ili, još gore, curiti iz te rupice. To ukazuje na kvar akumulatora i/ili kvar na sustavu punjenja.

Link to comment
Share on other sites

On 20. 10. 2018. at 19:41, frenchkey said:

 

Dali da stavim to crijevo i gdje nabaviti 5,8 mm promjer?

Našao sam jednu original cjevčicu. Oćeš da ti pošaljem poštom?

Link to comment
Share on other sites

Hvala, sačuvaj ju za sada, bivši vlasnik kaže da bi morala biti negdje smotana u blatobranu, oni ju sklonili da ne smeta :sjekira:

Potražit ću, ako ne nađem javim ti se. Struja punjenja nikad  ne prelazi 14,3 V koliko ja dpratim. Probat ću ih malo dotegnuti

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pratim povremeno vaše komentare u vezi teme, imam vozilo VW T5 Caravelle 2.5 TDI s DPF-om, model je 2007god. Motor je kodne oznake BNZ ima 5 cilindara i 96kw.

Sad imam Vartu neku tvorničku unutra, 680 A a mjerenjem je utvrđeno da ima još 450 A startne snage u sebi. Prozorčić je gore crne boje nije više zeleni. Dali se to može napunit na punjaču da se opet vrati u život i da pozeleni prozor? Ima to smisla? Auto koristim za privatno i posao, nedavno ga kupio. Mislim vuči prikolicu sa njim s 2 osovine koja ima vitlo na sebi, možda ugradim strujno vitlo.

Što su to EFB baterije a što su to AGM baterije? Dale takve baterije ima smisla da kupim i koje? Ili je dovoljna obična startna baterija bez EFB ili AGM?

Link to comment
Share on other sites

Izgleda da je akumulator dao svoje, lagano je potrošen i trebali bi gledati zamijeniti ga u dogledno vrijeme, a svakako odmah čim primijetite da teže pali. Prije zime svakako. Čim je prozorčić crne boje, znači da koncetracija kiseline u akumulatoru nije na zadovoljavajućoj razini. Trebao bi biti zelene boje. Iako, boja tog indikatora ne odražava 100% stanje akumulatora, jer je taj indikator uronjen u samo jednu ćeliju (a ima ih 6). 

Može se staviti na punjač i malkice obnoviti, ali s klasičnim punjačem neće biti velike pomoći. Za obnavljanje kapaciteta akumulatora, potreban je specijalan punjač (ja ga imam u trgovini) koji košta kao suho zlato. Svejedno, ako je to tvornički akumulator, star koliko i vozilo, mijenjajte ga. Nakon punih 10-ak godina nemate što više od njega tražiti, on je svoje dao.

Ako vozilo nema start/stop sustav, tražite klasičan akumulator, a ako ćete ugraditi strujno vitlo, naglasio bih da tražite akumulator s što većom startnom strujom (piše na svakom akumulatoru, izraženo po EN standardu, kao npr. tih 680A). Ja osobno bih tražio akumulator min. 90Ah, s najmanje 750-800A startne struje. 

Tek ako vozilo ima start/stop sustav, onda vam je potreban EFB ili AGM akumulator, a oni su malo papreniji što se cijene tiče. 

EFB je uvjetno rečeno klasičan akumulator s tekućim elaktrolitom, ali čijim su olovnim pločama dodani specijalni aditivi (čiju formulu zna samo proizvođač) kako bi isti mogao izdržati veliki broj startanja motora. AGM akumulator ima staklena vlakna između olovnih ploča, kompletan elektrolit je upijen u ta staklena vlakna, i oni se smatraju najkvalitetnijim trenutno dostupnim akumulatorima. Njihova trajnost je otprilike dvostruko duža u usporedbi s klasičnim akumulatorima.

U vaše vozilo možete ugraditi i EFB i AGM akumulator bez problema, pa i ako nema start/stop sustav (obrnuto ne vrijedi). Kupnjom AGM-a bit ćete mirni dugo godina što se tiče akumulatora. Pogotovo ako mislite ugraditi strujno vitlo, jer ono troši popriličnu količinu struje, a u tome je AGM daleko ispred klasičnog akumulatora.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
5 hours ago, Senna said:

Zima dolazi.... a kakvi su nam akumulatori... tek će se vidjeti.... ?

Tko može i ima vremena i volje - nadopuniti akumulator punjačem. Bolje ikakav nego nikakav. Kapacitet akumulatora je upola manji na temperaturama oko 0C.

Link to comment
Share on other sites

Koliko često se preporuča raditi Recond? Imam novi Exide kupljen na proljeće, ali je na autu bio svega nekoliko tjedana tada i sada je opet nedavno bačen.

Link to comment
Share on other sites

Iz nekog razloga ne vidim više naslov ove teme na Forumu ?!?!  

Do iste dolazim preko svog korisničkog imena  u gornjem desnom kutu stranice ?!?!

Ima li još netko ovakvih problema?

 

Link to comment
Share on other sites

Kako je počelo hladnije vrijeme i jutarnje temp 5-6°C, kontrole radi spojio jutros Lidl punjač na oba auta doma i primjećujem čudno ponašanje s AGM aku u Scenicu:

Priključim na program s pahuljicom za koji piše u uputama da je za AGM, prikazuje 2/4 crtice, puni kraće vrijeme dok ne dođe do 4/4, tu prikazuje napon nekih cca 12.7.

Ako ga tako ostavim, nakon par sekundi prikaže 3/4 i kreće opet puniti, napon diže polako za 0.1V  i nakon pola minute dođe do 14.5, gdje stane i prikazuje da je aku pun. Nakon 10 sekundi opet padne na 12.7V, 3/4 i tako ukrug.

Ne kužim.

Neka nikakvih problema s aku, bio je auto zadnjih dana i na duljim turama, pali ko mina.

Sve mi je neštu sumnjiv taj Lidl punjač. Ili ne zna raditi sa specifičnim aku ili ga nešto zbuni ili jednostavno krepava.

Sad je clio na punjaču, tu se malo predvidljivije ponaša, obični aku (Topla) u dobrom stanju, malo ispražnjeniji jer je auto nakon kratkih tura stajao tjedan dana, jučer paljen/gašen praktički u mjestu više puta itd. Krenuo je s 2/4 i nakon sat vremena je na 3/4 i puni stabilnim 13,1V naponom.

Bio sam već jednom kontrolirao s multimetrom i lidl aku kod priključenja i kasnije kod punjenja prikazuje odstupanje od 0.2V. Npr. dok puni prikazuje 13.1, a multimetar 13.3. Ne znam da li je 0.2V dovoljno da zezne aku kod punjenja, a možda bi trebao i s nekim kvalitetnijim multimetrom provjeriti, možda on fula.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja sad cekam zenu pred ducanom..jedno 20 min sigurno...radi radio, svjetla i puse ventilator jel...zaboravio sam karticu izvadit jel..i izbaci mi poruku Batery low start the car..upalio i pisalo battery charging ..pa se ugasilo...znaci i taj gel aku se moze spojit na lidl punjac...morat cu malo vidit kad dodjem doma...jel cuo neko da se moze iskljucit start stop u ovlastenom pa moze i ici obicni aku?

j**es start stop

Link to comment
Share on other sites

Navodno se može puniti AGM, ali vjdiš da kod mene čudno radi.
Ja isključio S&S sam uz minimalni trošak, imas u temi o dijagnostici. ELM adapter za par dolara. Samo što se ekipa tu na forumu boji toga ko vraga :)

Link to comment
Share on other sites

Start/stop ne bi trebao raditi kad je hauba otvorena. Pa riješi to na prekidaču koji detektira haubu.

Link to comment
Share on other sites

Kad sam dosao doma spojio punjac...pokaziva 12.5V prije punjenja...mislim da je to ok..isti napon je pokazao i na akumulatoru na Altei

Link to comment
Share on other sites

Da se nadovežem na temu originalni u Scenicu 1.6 16v 2008 godine mi je bio Fiamm isto sa cjevčicom. Nakon 5 godina otvorio čepove fali vode skoro ispod gornjeg rubu ćelija... Nadolio sam destilirane te je trajao još cca 1 godinu onda je crko. Zamijenio sa CIAK-om koji je trajao 2 godine i 2 mjeseca taman kada je prošla garancija umro samo od jednom nikakva punjenja više nisu pomagala... Sada sam na Varti Silver i mislim da je to jedno od boljih rješenja...

Slika originalnog u prilogu

WP_20131219_001.jpg

Link to comment
Share on other sites

ovaj moj na scenicu mi se nikako ne sviđa, sve oko dna je puno bijelog oksida, ona stopica što ga učvršćuje za podlogu zahrđala. Zalio vodom i isprao, ali ne sviđa mi se

Link to comment
Share on other sites

On 14. 11. 2018. at 13:23, borny said:

Koliko često se preporuča raditi Recond? Imam novi Exide kupljen na proljeće, ali je na autu bio svega nekoliko tjedana tada i sada je opet nedavno bačen.

Ovisi koliko je star akumulator. Ako ima 1god, onda 1x godišnje; ako ima 2god, onda 2x godišnje itd

On 14. 11. 2018. at 17:47, Med0 said:

Taj recond je desulfatizacija ili nekaj drugo?

Ajmo reći da je (iako to nije u punom smislu riječi). Jednostavno puni većim naponom, a manjom strujom, kratkim strujnim impulsima, da ukloni koliko može naslage sulfatnog oksida s olovnih ploča.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, aquarius said:

Ovisi koliko je star akumulator. Ako ima 1god, onda 1x godišnje; ako ima 2god, onda 2x godišnje itd

 


Pritom se gleda starost akumulatora od datuma proizvodnje ili datuma ugradnje? Gdje mogu vidjeti kada je proizveden?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.