Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Možda moja Laguna ima 1.6 16V ispod haube, a ja umislio da je 2.2 dCi. Vrag bi ga znao, možda zato hoće preko ovih "čang šlangova". Ne znam kako svaki put upali  na -15 sa 72 Ah i 640A i to s akuom starim preko 2 godine. Zar već ne bi trebao riknuti s obzirom  da je nekima na 1.9 dCi malo 80 Ah i 700A i to na moru.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

svake zime palim bar 2-3 puta neki auto s kablovima, jesu to auti do 100konja ali iz mog iskustva, i losiji kabel ce upaliti auto . Moze ne iz prve ali ce upaliti.

Tak da ne treba zazirati od kablova tih jefitnijih, pogotovo u situacijama koje jesu 95% slcuajeva a to je da "malo fali" akumulatora, a ne da je skroz mrtav..

 

mata - thx ta ovo za odvijač taj, upravo tak sam i ja mislio vratiti ak ne valja, ustedio mi vremena

Link to comment
Share on other sites

Možda moja Laguna ima 1.6 16V ispod haube, a ja umislio da je 2.2 dCi. Vrag bi ga znao, možda zato hoće preko ovih "čang šlangova". Ne znam kako svaki put upali  na -15 sa 72 Ah i 640A i to s akuom starim preko 2 godine. Zar već ne bi trebao riknuti s obzirom  da je nekima na 1.9 dCi malo 80 Ah i 700A i to na moru.

Moglo bi se reći da motor tvoje Lagune ima dobru kompresiju :-)

Link to comment
Share on other sites

Tanki kablovi su ok za upalit benzinca. Možda i dizela, međutim zna se dogoditi da se nakon nekoliko startanja rastale spojevi na kablovima, pogotovo ako su stariji pa ih je načeo zub vremena. 

I naravno, uvijek je pravilo da akumulator vozila od kojeg se posuđuje struja bude jednake ili veće snage nego onog u vozilu kojeg treba pokrenuti.

Startanje vozila pomoću kablova je uvijek svojevrsna lutrija. U većini slučajeva, ili je u vozilu ostavljen kakav potrošač pa je iscucao akumulator, ili je akumulator jednostavno potrošen, ne bi smjelo biti nikakvih problema kod spajanja kablova. Jedino ukoliko je akumulator u kratkom spoju, ili ima prekid međućelijskih spojeva, u nekim rijetkim slučajevima može doći do puknuća kutije akumulatora ili čak i eksplozije. Rijetko, ali se događa. To prvenstveno vrijedi za akumulatore s čepovima, jer većina današnjih akumulatora bez čepova ima labirintni poklopac protueksplozijski umetak, koji u međusobnoj sprezi onemogućuju eksploziju akumulatora. Dakle, ako ne možete pokrenuti vozilo, pa isto pokušavate preko kablova, a imate akumulator s čepovima, oprez  

Link to comment
Share on other sites

Moglo bi se reći da motor tvoje Lagune ima dobru kompresiju :-)

Aha.?

Još će ona 100kkm, ne brini.

Link to comment
Share on other sites

/>mata - thx ta ovo za odvijač taj, upravo tak sam i ja mislio vratiti ak ne valja, ustedio mi vremena

Danasmi kaže lik iz jedne firme da on s tim iz Lidla pali traktor tako što ga stavi na zamašnjak. Veli da kotače mora malo ručno popustiti pa onda idu. Jbg glavni i najteži dio je otpustiti vijke.

Link to comment
Share on other sites

Ovo su kablovi sastavljeni za 200 kuna, nekih 3 metra i cca 10-ak mm2. Stari ih je sastavljao i objasnjava mi kako je bitno da se sa komadom jednako debelog kabela "struja prebaci" na drugi krak štipaljke. Tako je i napravio. Furam ih i u Priusu premda ja ne smijem davati struju nikome, pa ako nekome zatreba.abc2580d0667ea2819be7e141cf35cad.jpg0c8a3f1adb26add410764250fa983597.jpg3df7ca11695ec0d29ea81309b9581dd7.jpg

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Moglo bi se reći da motor tvoje Lagune ima dobru kompresiju :-)

Mislim da kompresija nema veze sa tim već kontroler iliti elektronika koja nadzire i upravlja pokretanjem motora.

Kod mene sa "tankim" kablovima anlaser nije ni pokušao verglati,samo je klikalo,isto kao da ti kablovi nisu bili spojeni.Kad su spojeni "debeli" kablovi zaverglao je i upalio na prvi zub kao da sam stavio novi aku.

Ovo su kablovi sastavljeni za 200 kuna, nekih 3 metra i cca 10-ak mm2.

Takve,sa debljim žicama po slobodnoj procjeni (piše za 500A) i duljinom 4,5 m te sličnim štipaljkama sam ljetos kupio u Tokiću za 180 kn.

Link to comment
Share on other sites

E sad, ne znam za tokića, ali kad sam pravio ove kablove, bio je isti nominalni poprečni presjek kao na kablovima koji su imali oznaku 1000A i koštali 300 kuna u lokalnom auto dućanu.

Poanta je da svi auto kabeli imaju dosta debelu izolaciju, pa zna zavarati. Po masi kabla vidiš je li plastika ili bakar.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jel zna tko koliko cca mA vuče auto dok je u mirovanju? Dal je to reda veličine 10, 50, 100, 200mA? Na tatinom scenicu nekako brzo posustaje akumulator. Trenutno je neki noname 75Ah 680A, zadnjih par dana se isprazni toliko da auto neće upaliti. Altenator ga puni,nakon vožnje dobro pali, a accu u stanju mirovanja (recimo 1h nakon vožnje) ima oko 12.6-12.8V. Htio bih u stanju mirovanja otpojiti "-" klemu i između staviti ampermetar. 

Nisam siguran dal je neš s instalacijom ili accu rikava? Nije nešto star, u 1.mjesecu bude 2 godine. Auto je scenic 2, 1.9dci 2008g

Link to comment
Share on other sites

možda bolje sa strujnim kliještima (preciznim) probati, nego odspajati klemu i spojiti u seriju ampermetar....  ;o)

Naravno, onda se može provjeriti i koja je struja punjenja na različitim okretajima / opterećenju sa potrošačima i sl....

 

Uf, baš je zabavna elektrotehnika i auti, to ide zajedno ko dobri auti i lijepe djevojke  ,o)

 

p.s. sorry, ostario sam

 

Link to comment
Share on other sites

Poanta je da svi auto kabeli imaju dosta debelu izolaciju, pa zna zavarati. Po masi kabla vidiš je li plastika ili bakar.

Znam,zato sam napisao "po slobodnoj procjeni".Neki imaju puno bakra i malo plastike a neki obrnuto.Ovi "obrnuti" znaju biti deblji...samo izvana.:blink:

možda bolje sa strujnim kliještima (preciznim) probati, ...

Sigurno je bolje i jednostavnije.

Link to comment
Share on other sites

Jel zna tko koliko cca mA vuče auto dok je u mirovanju? Dal je to reda veličine 10, 50, 100, 200mA? Na tatinom scenicu nekako brzo posustaje akumulator. Trenutno je neki noname 75Ah 680A, zadnjih par dana se isprazni toliko da auto neće upaliti. Altenator ga puni,nakon vožnje dobro pali, a accu u stanju mirovanja (recimo 1h nakon vožnje) ima oko 12.6-12.8V. Htio bih u stanju mirovanja otpojiti "-" klemu i između staviti ampermetar. 

Nisam siguran dal je neš s instalacijom ili accu rikava? Nije nešto star, u 1.mjesecu bude 2 godine. Auto je scenic 2, 1.9dci 2008g

Kako hans kaže, oko 30-50mA je normalno da "vuče" u mirovanju. 

Teško da se može sam od sebe isprazniti u par dana nekorištenja. Ili ga neki potrošač prazni, ili akumulator ne valja. 

Stavi ampermetar dok je u stanju mirovanja (min 5 minuta nakon gašenja motora). Ako je struja tijekom mirovanja unutar ovih parametara, onda vjerojatno akumulator ne valja. Često se događa da je akumulator naoko skroz ok, napunjen cca 12,7V, a kad ga spojim na tester opterećenja napon odleti na 8V ili manje. Prekid međućelijskih spojeva.

Link to comment
Share on other sites

Uz pretpostavku da je akumulator ispravno instaliran, redovno korišten u svrhu za koju je namijenjen te je električna instalacija ispravna, akumulator uglavnom otkazuje iz ova tri razloga:

- dotrajalost u eksploataciji - akumulator je naoko ispravan, ima napon min. 12,6V, ali slaba startna struja. Tijekom korištenja odnosno starenjem izgubio je mogućnost davanja kratkotrajne velike struje, potrebne za start motora. Nema više dovoljno aktivne mase na pločama. 

- kratki spoj unutar jedne od ćelija - akumulator tada obično ima napon cca 10,7V i nije ga moguće niti preporučljivo puniti.

- prekid međućelijskih spojeva - akumulator ima dobar napon, pa čak i dobru startnu struju, ali ne može pokrenuti motor jer mu prilikom starta padne napon ispod 8-9V

Link to comment
Share on other sites

Kako hans kaže, oko 30-50mA je normalno da "vuče" u mirovanju. 

Teško da se može sam od sebe isprazniti u par dana nekorištenja. Ili ga neki potrošač prazni, ili akumulator ne valja. 

Stavi ampermetar dok je u stanju mirovanja (min 5 minuta nakon gašenja motora). Ako je struja tijekom mirovanja unutar ovih parametara, onda vjerojatno akumulator ne valja. Često se događa da je akumulator naoko skroz ok, napunjen cca 12,7V, a kad ga spojim na tester opterećenja napon odleti na 8V ili manje. Prekid međućelijskih spojeva.

Stvar je u tome da on uglavnom pali, samo povremeno,neće upaliti. I to već nakon kratkog stajanja. Mislim da budem sve znao dok vidim kolika mu je struja u mirovanju. Ako je manja od 50mA, onda vozim nekamo accu na testiranje. Mislim da još ima neku garanciju... 

Link to comment
Share on other sites

To je stvarno kratko vrijeme, ja sam mislio da je mojih 5g malo .

Nakon kraceg stajanja ak nece upalit, uvijek moze bit i da ga alternator nije dobro punio?

Makar onda bi ti vjerovatno i stalno odbijao upaliti , a moguci su i problemi s elektronikom , cudne lampice se pale i tak.

Recimo u Beren ducanu akumulatora tu u ZG ti sve to pogledaju s onim aparatom, kak ti alternator puni, koliko ti je kapacitet akumulatora trenutnog..i ne naplate nis, i to prije nego i kupis njihov aku. 

Link to comment
Share on other sites

Recimo u Beren ducanu akumulatora tu u ZG ti sve to pogledaju s onim aparatom, kak ti alternator puni, koliko ti je kapacitet akumulatora trenutnog..i ne naplate nis, i to prije nego i kupis njihov aku. 


Nije baš u svakom njihovom dućanu. U Dubravi sam prodavača jedva nagovorio da testira moj aku prije kupovine novog i nevoljko je to napravio. Nisam siguran da bi znao naći/prepoznati alternator.

Link to comment
Share on other sites

To je stvarno kratko vrijeme, ja sam mislio da je mojih 5g malo .

Nakon kraceg stajanja ak nece upalit, uvijek moze bit i da ga alternator nije dobro punio?

Makar onda bi ti vjerovatno i stalno odbijao upaliti , a moguci su i problemi s elektronikom , cudne lampice se pale i tak.

Recimo u Beren ducanu akumulatora tu u ZG ti sve to pogledaju s onim aparatom, kak ti alternator puni, koliko ti je kapacitet akumulatora trenutnog..i ne naplate nis, i to prije nego i kupis njihov aku. 

dok je u pokretu onda pali bez nekog problema, problem je dok duže stoji. Sad ili ga nešto prazni ili je dao svoje...

Link to comment
Share on other sites

Ima li ovaj neke prednosti nad ctek(ima)?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, filipbabok said:

Ima li ovaj neke prednosti nad ctek(ima)?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
 

Ima :-)

GC_AGM je čoperski monofazni polumostni punjač konstantog napona sa strujnim ograničenjem. To znači da napon na izlazu, odnosno priključenoj bateriji, dostiže strujom koja ne prelazi struju limita, a po dostizanju postavljenog napona, naponski nivo se održava a struja pada kako se baterija dopunjuje.Veličina struje punjenja (strujno ograničenje) se bira u zavisnosti od nazivnog kapaciteta. Takođe, vrednost napona punjenja je podesiva za razne tehnologije izrade baterija. Punjenje je naponski, strujno, vremenski i kapacitivno kontrolisano i implementirane su brojne mere zaštite.

Kako je uređaj mikroprocesorski, sa merenjem struje, napona, temperature hladnjaka poluprovodničkih komponenti i transformatora, po želji je moguće implementirati razne algoritme rada. Moguća je izmena naponskih i strujnih limita, uslovljavanje karakteristike punjenja, pauziranje, čekanje na događaj (merenje Ah u punjenju), uslovljavanje završetka punjenja, konekcija sa PC računarom, prikaz grafika punjenja i štampanje istog, itd.

Energetski deo punjača čine ulazni filter sa visoko kvalitetnim elektrolitskim kondenzatorima (EPCOS-SIEMENS 105C), visoko-frekventni transformator (ETD Siemens) i polumost sa energetskim tranzistorima (International Rectifier IR), ultra brze diode, zavojnica i impulsno širinski PWM modulator. Frekvencija rada je 30kHz.

Zahvaljujući naponskoj karakeristici punjenja, moguće je vršiti punjenje bez nadzora, jer nema prepunjavanja (preko noći ili vikenda). Takođe, ukoliko u toku punjenja dođe do ispada mrežnog napajanja, uređaj po njegovom povratku automatski nastavlja sa punjenjem sa parametrima koji su bili pre ispada mreže. Preko LCD displeja sa 2x16 karaktera ispisuju se vrednosti struje, napona, vremena, kapaciteta, upozorenja, nepravilnosti itd i kao i podešavanje uređaja kroz 30-ak menija. Uređaj je smešten u plastificiranu čeličnu kutiju sa gumenim nožicama i ručkom za nošenje. Sa prednje strane uređaja se nalaze glavni prekidač, start (scroll) i stop (select) tasteri, prekidači 12V/24V i R/S (Ready/Set), led diode, LCD displej za indikaciju i konektor za konekciju sa PC računarom. Sa zadnje strane uređaja su izvodi punjača, mrežni kabel, automatski osigurač u jednosmernom kolu punjača, kućište sa topljivim osiguračem u mrežnom delu kola i držači za namotavanje kablova.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aha.
Sljedeći put ću te natjerati da ovakav rječnik koristiš u razgovoru sa kupcima :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.