Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

cesta je BILA zatvorena... kad su je otvorili, nisu dopustali voznju nikome bez lanaca... kako to? jer ti mogu nalozit da ih stavis, cak i kad imas zimske gume. a ako ih nemas, onda neces nigdi dalje, iako imas zimsku opremu u vidu zimskih guma. s kojim pravom onda nisu dali da se ide dalje bez lanaca? 

mjerenjem dubine profila guma. zapisnikom gdje je utvrdjeno postojanje lanaca u vozilu. 

dio opreme nekih kategorija je i lopata... to ne znaci da kad padne snig, covik izidje iz kamiona pa kopa put umisto ralice, vec se taj dio opreme koristi po potrebi.

onog trenutka kad si me pocea prozivat i pretpostavljat o tome kakav sam, sto mogu ili ne, je trenutak kad si i sebe stavia na tapet. ti tvrdi sto god oces, ja tvrdim sto ja ocu, a ako ti ne odgovara to sto pise, popij koju tableticu za smirenje prije nego odgovaras. 

upravo radi ljudi poput tebe, po kojima ja sniga ni vidia nisam, ne znam sto je to vozit po snigu, itd. su i stavljene slike i video. ali tebi to nikad nece bit dovoljno, jer ti znas sto JA mogu ili ne mogu. dapace, kako to lipo kazes, ja tebe ne znam, ali eto, ti si baba vanga, pa mene znas... brige mene sto si ti u strahu svaki put kad sidnes za volan - jednostavno nemoj vozit umisto da propovidas... 

 

Pa ako si prouzročio sudar po snijegu, očito ti je tvoja zimska oprema iz gepeku bila potrebna.

Već sam ti par puta napisao, imam toliko kilometara po snijegu u guzici da mogu bez većih problema odvesti i na ljetnima.

Ali ne pada mi na pamet ugrožavati druge u prometu jer ne mogu stati. A posebno ne one koje vozim.

Na stranu sve rasprave, meni je nepojmljivo da si ti išao suprugu i djecu voziti po snijegu s ljetnim gumama. Evo, meni to u glavu ne ide da zbog pišljivih soma i pol kuna ideš nešto tako napraviti.

Zimska guma nije svemoguća, ali prema ljetnoj na snijegu je nebo i zemlja.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, imao sam i ja nove Yokohama AVS Sport na starom autu. Držale su cestu kao zaljepljene. Šare ima toliko da se još vide mucice.

I tako padne malo dublji snijeg, nedjelja, ne moram nikamo, ceste prazne, idealno da napravim kratki đir po kvartu da vidim kako ljetne drže po snijegu nakon što ga ugrijem čisteći ga od snijega. Nije išlo. Nisam uspio izaći iz ulice, a živio sam na početku ulice. Kamo god da sam okrenuo volan auto je išao ravno. Tu i tamo bi se malo zanjeo kao kad čamcem bočno naletiš na neki val i to je to. Morao sam krenuti u drugoj jer u prvoj bi šlajfao čim bi piknuo gas i ne bi se micao s mjesta. Eto, tako to ide sa ljetnima s dubokom šarom... ne ide!

U rikverc i polako natrag u dvorište. Izađem iz auta i vidim da mi se guma lagano dimi. Dođem bliže i skužim da je to para. Dotaknem rukom, a guma topla! Vani minus i pada snijeg, a guma je topla. Pogledam cestu i vidim da auto nije šlajfao po ničem drugome nego po poluutabanom snijegu ispod kojeg je vjerojatno sloj poledice. Auto je prešao 20 metara samo šlajfajući po tome i to je ugrijalo gumu.

Stoga ne da ljetne ne drže nikako po snijegu nego će se brzo poderati.

Link to comment
Share on other sites

evo i moja priča... stari išao na nekakvu feštu u Đurđevac (30-ak km od Bjelovara). nova (2 mjeseca stara) Zafira, na njoj nove GY Eagle F1 gume. ja mu kažem da su rekli snijeg i jel će uzet radije moju Škodu jer sam ja stavio zimske gume... kaže on, ma neću ić sa Škodom, pa ako i padne malo snijega imam nove gume, izvest ću to bez problema...

u 2 u noći zvoni mobitel, stari zove da dođem po njega, da ne može uopće izać iz grada (mali nadvožnjak, nije uopće uspio popest se)... i tako ja išao po njega, ujutro zimske gume u Škodu i u Đurđevac na zamjenu na Zafiri...

govorimo o čovjeku koji ima milijun kilometara pređenih sigurno... jebiga, nekad jednostavno ne ide.

i da, na Škodi su bile Save Eskimo (koje sad na Megana ne bi stavio ni u ludilu)

Link to comment
Share on other sites

Pa ako si prouzročio sudar po snijegu, očito ti je tvoja zimska oprema iz gepeku bila potrebna.

Već sam ti par puta napisao, imam toliko kilometara po snijegu u guzici da mogu bez većih problema odvesti i na ljetnima.

Ali ne pada mi na pamet ugrožavati druge u prometu jer ne mogu stati. A posebno ne one koje vozim.

Na stranu sve rasprave, meni je nepojmljivo da si ti išao suprugu i djecu voziti po snijegu s ljetnim gumama. Evo, meni to u glavu ne ide da zbog pišljivih soma i pol kuna ideš nešto tako napraviti.

Zimska guma nije svemoguća, ali prema ljetnoj na snijegu je nebo i zemlja.

Dedukcijom, ako napravis sudar sa zimskom gumom, ocito ti tvoja zimska oprema na kotacima nije bila dovoljna, pa si triba upotrijebit lance (koje mozda nemas)... ili prilagodit brzinu mozda? 

+1

+1

Ne vidim sto je tu nepojmljivo? Nad cime se ti to zgrazas? Jesi jednako takav kad vidis roditelje koji voze dicu nevezanu? Eto, to meni iznimno smeta! Jer i u najboljim uvjetima, i pri 30km/h ce ta dica letit kroz sajbu. A sve zbog pisljivih 300-400kn koliko kosta obicna autosidalica (nania). A sto se tice cijene, nije uopce problem, ni 1500, ni 4000kn (koliko bi realnije bile postene zimske gume u mojoj dimenziji). Problem je sto bi s istima ugrozava sebe i druge preostalo vrime... Sasvim druga prica je kad zivis u zimskim krajevima, gdje si svaki dan u ledenim uvjetima... FYI, Split, 4h ujutro, 6.8°C na Marjanu, 8h ujutro, 8.4°C, suho i suncano. Definitivno uvjeti gdje dobra litnja guma nadmasuje dobru zimsku, a kamoli nesto tipa Save i slicno. 

+1

eto, po stavkama, nadam se da je razumljivo... 

Hehe, imao sam i ja nove Yokohama AVS Sport na starom autu.

Stoga ne da ljetne ne drže nikako po snijegu nego će se brzo poderati.

Dovoljno je pogledat gumu i vidit da sa tim punim blokovima nece nista drzat... jos ako je sira, dovoljno da pliva...

Na sta ce se poderat kad proklizava? 

avs-sport.thumb.jpg.8bb106232edb2ec173dbbridgestone-ecopia-ep150.thumb.jpg.c4053

ova ecopia ep150 je na splitskom asfaltu losa, pali esp svako malo, a zacudo, na snigu vozi i vozi... opet, just my experience... i inace, na asfaltu u zg i u unutrasnjosti drzi sasvim uredno... ali u splitu, nula bodova... 

evo i moja priča... stari išao na nekakvu feštu u Đurđevac (30-ak km od Bjelovara). nova (2 mjeseca stara) Zafira, na njoj nove GY Eagle F1 gume. ja mu kažem da su rekli snijeg i jel će uzet radije moju Škodu jer sam ja stavio zimske gume... kaže on, ma neću ić sa Škodom, pa ako i padne malo snijega imam nove gume, izvest ću to bez problema...

u 2 u noći zvoni mobitel, stari zove da dođem po njega, da ne može uopće izać iz grada (mali nadvožnjak, nije uopće uspio popest se)... i tako ja išao po njega, ujutro zimske gume u Škodu i u Đurđevac na zamjenu na Zafiri...

govorimo o čovjeku koji ima milijun kilometara pređenih sigurno... jebiga, nekad jednostavno ne ide.

i da, na Škodi su bile Save Eskimo (koje sad na Megana ne bi stavio ni u ludilu)

jos jedna "sportska" guma... i jos jedan problem... evo, da biram litnju gumu za snig, vjerojatno bi isa na uniroyal rainexpert... e sad, mozda se varam u izboru... 

one question... zasto nebi na megana stavia savu, jer eto milijun puta se da procitat kako je to savrsena guma za po snigu? jel to mozda zato sto je to jedina podloga na kojoj je ta guma dobra? 

Link to comment
Share on other sites

Da biram litnju gumu za snijeg... ?

Možda nekad ipak nije loše upotrijebiti malo zdrave logike, ne vidim kako bi to moglo da šteti. ?

Link to comment
Share on other sites

U pravilima foruma piše da je zabranjeno praviti se glup.

Ja pišem o kazni za nemnje opreme i da ti osiguranje ne priznaje policu, ti pišeš o neprilagođenoj brzini. Dobro jutro.

Gle, meni se ne možeš opravdati nikako. Gledao sam tvoje slike s puta i meni je svinjarija par excellence stavit familiju u auto i voziti ih na ljetnima u takvim uvjetima. Nema tu izgovora koji može bit pametniji od ugrožavanja familije.

Al svakome svoje.

Link to comment
Share on other sites

ne znam tko za savu priča da je savršena za po snijegu. to je ok zimska guma, ali vrijeme ju je pregazilo. S3 je već jako star model i koliko znam još nije izašao novi. istina je da je po snijegu dobra, a po mokrom da je loša.. i zato ju ne bih ni stavio. imam goodyear ultragrip i prezadovoljan sam gumom. 

što se tiče rainexperta, stvarno ne bih znao kakva je... u mojoj dimenziji je nema, nego samo rainsport (kojeg i imam na ljetnima)... ali uopće se ne bih dovodio u situaciju da rainsport vozim po snijegu. ne treba mi da se stvrdne pa da ni po ljetu ne drži

Link to comment
Share on other sites

Nije mi jasno kako vam se da....

https://youtu.be/v7kkQRzOldc

https://www.youtube.com/watch?v=Oi-o_njQW34

split zimi... temperature rijetko ispod ovih 10°C... danas, 11h, 13°C po onome sto auto kaze... 

handling u videu na strani zimskih, kocenje na strani litnjih... znaci mozes uredno letit kroz zavoje, ali kad ti netko izleti, doletit ces brze na gumama koje ce losije zakocit... 

po snigu, no brainer... 

Da biram litnju gumu za snijeg... ?

Možda nekad ipak nije loše upotrijebiti malo zdrave logike, ne vidim kako bi to moglo da šteti. ?

uniroyal (nisam je konkretno vozia) slovi za dosta meku gumu dobrog gripa - dakle, i u suhim/mokrim uvjetima trebala bi bit sasvim dobra. profil pak je takav da bi i po snigu tribala uredno grabit... ne znam zasto je toliko nepojmljiv taj koncept jedne gume za cilu godinu i to one koja ce bit najbolja najvise vrimena... 

U pravilima foruma piše da je zabranjeno praviti se glup.

Ja pišem o kazni za nemnje opreme i da ti osiguranje ne priznaje policu, ti pišeš o neprilagođenoj brzini. Dobro jutro.

Gle, meni se ne možeš opravdati nikako. Gledao sam tvoje slike s puta i meni je svinjarija par excellence stavit familiju u auto i voziti ih na ljetnima u takvim uvjetima. Nema tu izgovora koji može bit pametniji od ugrožavanja familije.

Al svakome svoje.

eto poslusaj to pravilo... 

a ja pisem da ti kaznu nece naplatit... a osiguranje (evo ima si primjer s motorom gore, ako se ne varam) ce i u sasvim cistoj situaciji gledat izvuc sto god moze... sve ovisi koliko si spreman kacit se s njima... da ti moze naplatit kaznu, prvo bi ti je naplatilo, pa onda pitalo da stavis lance, a nebi ti prvo provjerili lance, pa onda rekli da ih montiras... uzmi onaj primjer s handsfree mobitelom za referencu - ako nisi koristia sustav naplatit ce ti kaznu unatoc tome sto ga imas... sigurno ti nece rec, evo sad ga spoji pa nastavi pricat i proc liso (iako, po broju ljudi koji su za mobitelom u voznji, reklo bi se da ni jednu kaznu nisu ispisali)... 

i ne pokusavam se pravdat jer za to ne vidim potrebe... pogotovo kad i 15-20 min ranije tip s teretnim Merc Vitom vozi od Mercatora u smjeru Splita, livom trakom, 50 (gdje je ogranicenje 80), a na suvozackom mjestu mu zena s dvoje dice u narucju i dva mm od prednje sajbe... i onda se cudi ko budaletina sto mu sviram da se makne... a taj ocito vodi racuna o svojoj obitelji... njegova stvar! samo sto policija to NE KAZNJAVA! 

ali, kako kazes, svakome svoje... 

ne znam tko za savu priča da je savršena za po snijegu. to je ok zimska guma, ali vrijeme ju je pregazilo. S3 je već jako star model i koliko znam još nije izašao novi. istina je da je po snijegu dobra, a po mokrom da je loša.. i zato ju ne bih ni stavio. imam goodyear ultragrip i prezadovoljan sam gumom. 

što se tiče rainexperta, stvarno ne bih znao kakva je... u mojoj dimenziji je nema, nego samo rainsport (kojeg i imam na ljetnima)... ali uopće se ne bih dovodio u situaciju da rainsport vozim po snijegu. ne treba mi da se stvrdne pa da ni po ljetu ne drži

pa eno ti preporuka br.1 na forum.hr je valjda to cuda od gume... mos je vozit zimi, liti, po snigu, kisi i suncu... i onda je najbitniji kriterij "vozim smireno, po ogranicenju"... za to valjda moze ic na drvenom kotacu... 

sto sira guma, to je losija po snigu... 

Link to comment
Share on other sites

Za rainexpert ljetne mogu reći sljedeće...Na suhom o.k. , ali iznimno meke bočne strane pa sam u zavojima pri imalo agresivnijoj vožnji imao osjećaj da će guma pasti s felge. Na mokrom su stvarno fenomenalne i daju osjećaj sigurnosti. Moje su bile proizvedene u Rumunjskoj.:jez:

Estetski isto krasan mode. Sa malom siluetom kita i asimetričnom šarom. Kakve su po snijegu ne znam.

Link to comment
Share on other sites

Za rainexpert ljetne mogu reći sljedeće...Na suhom o.k. , ali iznimno meke bočne strane pa sam u zavojima pri imalo agresivnijoj vožnji imao osjećaj da će guma pasti s felge. Na mokrom su stvarno fenomenalne i daju osjećaj sigurnosti. Moje su bile proizvedene u Rumunjskoj.:jez:

Estetski isto krasan mode. Sa malom siluetom kita i asimetričnom šarom. Kakve su po snijegu ne znam.

Po snijegu su izvrsne, skoro kao wintercontact TS 850, ili ultragrip 9. Šteta šta ih nisu testirali na ADAC-ovu testu zimskih guma za ovu sezonu. Sigurno bi bile među prve tri.

Link to comment
Share on other sites

Ej vas dvojica i na bukvi je pisalo pi**k* pa Mujo slomija ku**c.E sad ko je kriv dali natpis ili Mujo???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nokian Tyres admits use of better-quality tyres in tests

http://www.reuters.com/article/nokian-tyres-tests-idUSL8N1651AB

"The tyres were made especially for the tests and had better features than the commercially available models. Our guidelines now prohibit such actions, and I can ensure, that use of custom tyres ended last year," Nokian Tyres' Chief Executive Ari Lehtoranta told Reuters.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pitanje: Grand Scenic 2012. Ima gume 205/60R15 96H. U katalogu za Grand piše ta dimenzija, a za obični Scenic piše 92H. Jest da je obični malo lakši, ali 96H su dosta skuplje. Što mi se može desiti ako za moj Grand Scenic uzmem 92H? To bi bila nosivost od koliko-630kg?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pitanje: Grand Scenic 2012. Ima gume 205/60R15 96H. U katalogu za Grand piše ta dimenzija, a za obični Scenic piše 92H. Jest da je obični malo lakši, ali 96H su dosta skuplje. Što mi se može desiti ako za moj Grand Scenic uzmem 92H? To bi bila nosivost od koliko-630kg?

Ja bi rekao da u najboljem slučaju budu ti se neravnomjerno trošile, a možda i pukle ako ih preopteretiš...

Link to comment
Share on other sites

ne bu ti se nista djesilo samo moras staviti veci tlak. i gume ce se malo brze trositi jer je vjerojastno od malo mkse smjese gume

nosivosti guma su definirane za max radni tlak gume na kojem nitko ne vozi tako da su svi ispod te nosivosti... dobrim

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Raja ima li iko informaciju o ovoj gumi...

sportiva z+ 215/40/17 ili 205/40/17 dimenzija...

Treba mi neka guma u tim dimenzijama ljetna naravno do 70-80€ po gumi

Link to comment
Share on other sites

nema kod nas... 

imam jos Fuldu sportcontact 

Link to comment
Share on other sites

jesi gledao kod ovih sta ima mislim da su jako povoljni a imaju  dostavu po cjeloj bih

 http://vibardoo.com/

nisam. saljem upit odmah. Hvala na pomoci :D

prerano.. nema na stanju,. samo po 2 komada. i to Sportiva i tracmax... :D haha nista od toga :p

Ode jos sutra na jedno mjesto pogledati imali sta od uniroyala, hankooka, toya ili yokohame ...

Edited by GoPlay
Link to comment
Share on other sites

  • MilosB pinned this topic
  • 2 months later...

Pozdrav, gledam nesto po auto dati i naletim na tlakove gume i sad pise da za 15-ke na megane2 prednje idu na 2,4, a zadnje 2.0. 
Da budem iskren, nisam jos gledao tlak svojih od kad sam ih promijenio kod vulkanizera, al jel bi ta mjera trebala bit tocna ili je mozda malo premalo 2.0 za zadnje?

Link to comment
Share on other sites

Ovisno o motoru, ali da, prednje 2.4-2.2 ovisno o motoru i uvjetima (grad ili autocesta), straga je 2.0.
No opet, ak imaš gumu sa mekanom bočnicom, onda povisi sitno. Nije to uklesano u kamenu, ali niti odstupanja ne trebaju biti prevelika.

Vuklanizeri znaju nadrukat 2.6 ili više bara, da guma bolje sjedne. Rijetko tko ispuše kasnije.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Ovisno o motoru, ali da, prednje 2.4-2.2 ovisno o motoru i uvjetima (grad ili autocesta), straga je 2.0.
No opet, ak imaš gumu sa mekanom bočnicom, onda povisi sitno. Nije to uklesano u kamenu, ali niti odstupanja ne trebaju biti prevelika.

Vuklanizeri znaju nadrukat 2.6 ili više bara, da guma bolje sjedne. Rijetko tko ispuše kasnije.

Hvala ti na odgovoru, mozda i ja pitam bas one osnove, al kakav mi je i nick, onda stvarno ne zelim kiksat nista kad vec mogu pitat nekog.

Isao sam u medjuvremenu provjerit i prednje su bile 2.4, zadnje 2.2, pa sam tako i ostavio, znaci auto data je tocna :)

Hvala ti :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Evo korisne informacije za vlasnike Thalia. Ovo su dimenzije kotača koje se mogu upisati na tehničkom pregledu sukladno dokumentu koji se može zatražiti od Renault Nissan Hrvatska d.o.o.

175/65 R14 (82)T, 5.50 J 14 - 43;
185/55 R15(81) H, 6.00 J 15 - 43;
155/80 R13(79) t, 5.00 b 13 - 36;
175/70 R13(82) t, 5.50 b 13 - 36.

Ja planiram preći sa 14" na 15" pa sam tražio službenu informaciju da ne moram na atest. Imam tehnički 15.4.2017., pa javim da li je sve prošlo OK.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.