Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

i po meni je zakon smjesan, uopceno tih 1.6mm sare.. jel ko od vas presao preko lokve vode s takvom gumom koja je na 1.6mm ? pogotovo ako je sireg profila.. to vise nije ni za kuki... jednom sam nazalost bio u toj prilici (nove gume su bile tu al jednostavno nisam imao vremena otic zamjenit gume) i nakon voznje po kisi nije bilo vise razmisljanja... pricam o ljentim gumama naravno.

normalno... opcenito su zakone donosili (pa i predlagali) ljudi koji veze nemaju s vezom... 1.6mm vs 4mm vs 8mm, razlika je znacajna! naravno, tesko ces ti to dokazat ljudima koji auto voze "po propisu", ne "divljaju" poput manijaka za volanom, voze se "kulturno"... a kad onda dodas u pricu i ispravan tlak u gumama, koji jednako tako produzuje put kocenja, i utjece na handling auta, ispada da tek rijetki doista mogu iskoristit sve one metre prednosti guma koje kupe. ostali koce poput vlaka... 

milimetri... https://www.youtube.com/watch?v=N2g_uRqDupU 

https://www.youtube.com/watch?v=zA6MUlVNkLM

 

Link to comment
Share on other sites

normalno... opcenito su zakone donosili (pa i predlagali) ljudi koji veze nemaju s vezom... 1.6mm vs 4mm vs 8mm, razlika je znacajna! naravno, tesko ces ti to dokazat ljudima koji auto voze "po propisu", ne "divljaju" poput manijaka za volanom, voze se "kulturno"... a kad onda dodas u pricu i ispravan tlak u gumama, koji jednako tako produzuje put kocenja, i utjece na handling auta, ispada da tek rijetki doista mogu iskoristit sve one metre prednosti guma koje kupe. ostali koce poput vlaka... 

milimetri... https://www.youtube.com/watch?v=N2g_uRqDupU 

https://www.youtube.com/watch?v=zA6MUlVNkLM

 

Ne skreći temu u smjeru koji ti paše. Činjenica jest da ljetna guma nije zimska oprema niti će to ikada biti. Sad je li profil 2,4,5, ili 6 mm na toj gumi je sasvim svejedno jer niti jedna (bez lanaca) ne udovoljava osnovnim sigurnosnim uvjetima za vožnju po snijegu. Pišem ti po treći put da će se vjerojatno kroz par godina ubaciti u zakon da zimsku opremu čini isključivo zimska guma i ništa više.

Link to comment
Share on other sites

Ne skreći temu u smjeru koji ti paše. Činjenica jest da ljetna guma nije zimska oprema niti će to ikada biti. Sad je li profil 2,4,5, ili 6 mm na toj gumi je sasvim svejedno jer niti jedna (bez lanaca) ne udovoljava osnovnim sigurnosnim uvjetima za vožnju po snijegu. Pišem ti po treći put da će se vjerojatno kroz par godina ubaciti u zakon da zimsku opremu čini isključivo zimska guma i ništa više.

ovo o cemu ti raspravljas je nevezano s mojim komentarom... 

s tobom se mogu od jutra do sutra prepucavat, prakticki si isti iwonder s forum.hr-a... mozes mi isto tako rec da ce kroz par godina u hr ruze cvitat i svi zivit high life, ali dok se to ne dogodi vride propisi i zakoni kakvi jesu... kad zimska oprema bude iskljucivo zimska guma, onda cu je stavit sebi privatno, makar to bila guma iz 1995. godine (jer ona je po tebi zakonski, cak i tada legalna), makar imala 1.6mm (jer sadasnjim zakonom, 4mm je definirano za litnju gumu), a dotad, i don't give a fuck - litnja guma s 4mm stoji u zakonu, a ti u niti jednom odgovoru nisi objasnia zasto stoji 4mm umjesto 1.6 kad u trenutku pojave sniga (po tebi) je potrebno stavit lance... naravno, neces to ni sada, po 4-5.put ucinit jer odgovora nemas, osim onog koji bi potvrdia ono sto cilo vrime tupim... 

to sto je pjesnik u zakonu mislia i/ili kako ga ti tumacis nije uopce bitno, bitno je kako je gramaticki napisan i sto je tocno napisano u njemu. a u zakonu stoji - lanci u portapaku, ne stoji lanci na kotacima! a za autobuse stoji lanci na pogonskim kotacima. ako zakonodavac to dvoje pise razlicito, onda znaci da je razlicito i zamisljeno... 

a to sto ti, da bi progura zakonitost zimske gume, guras njenu nadmoc na snigu, ne znaci apsolutno nista jer tome mogu i sam potvrdit... da ti ponovim, vozia sam i vozim povremeno na zimskim gumama! znam sto mogu, gdje su bolje, gdje nisu... to uopce nije sporno... sporno je kad provaljujes o litnjim gumama kao da s njima nista nemos na snigu, u najmanju ruku ispada da se naslonis na auto, i ono bocno otklize... a s osobom koja tako misli, nikad nebi sia u auto... 

Link to comment
Share on other sites

wifi

Evo ja cu ti objasnit. Zato jer se zimi vozis na hladnim temperaturama, ova ljetna postaje plastika, a pogotovo ako je manja od 4mm zakonski propisanih. Guma koja ima manje od 4mm zakonsko propisanih u zimskom periodu je kao da vozis celave gume. Zamisli si to da imas klizaljke na kotacima i hoces zakocit. S ovom od 4mm jos boze pomozi jer ipak ima mesa i uspjet ce koliko toliko istiskat vodu i kisu, a lanci su tu u gepeku da ih stavis kad padne snijeg. Sad ces reci a zasto nije tako ljeti. Dva razloga. Jos nije zakonom propisano kolika je minimalna dubina za ljetnu gumu. To je ocito uvjetovano financijama a i time jer se po ljeti vozis u sigurnijim vremenskim uvjetima, a i ta guma od 1.6mm na vrucini moze koliko toliko stat jer je to ipak ljetna. Dakle ta od 1.6mm ce se pokazat boljom po ljeti nego na zimi bez snijega. Iako je za bacit odavno. I dok god ne bude zakona o minimalno propisanoj dubini za ljeto, ljudi ce se hvatat i za 0.5mm dubine sve dok ne moraju mjenjat. Ti probaj proci na tehnickom u nekoj malo boljoj stanici sa takvom gumom pa ces vidjet. Ljude vracaju sa neopranim autom i malo hrdje. Tako da nadam se da si shvatio. Ako nisi ni neces nikada. Dakle zakon kaze kako zimi, a ljeti jos ne kaze. A ja sam ti objasnio zasto minimum 4mm dubine ljetne po zimi. Amen!!

Link to comment
Share on other sites

Danasnja kvaliteta gume je li la.

Do 3 godine starosti je ok nakon toga ili mjenjat ili na rizik.

3 auta vozam doma, sa raznim setovima i ljeto i zima i sve ima svoje.

Volim se voziti i zimi i ljeti .znao sam prije s novim ljetnim vozit se po snijegu to je ku**c bilo ko na skijama...a i kad je doslo ljeto mogo sam baciti gumu jer su temperature zimi bile -20 -15,te godine i sjebale mi nove ljetne gume, jer sam se u proljece i 6 7 mj vatao po cesti.bacio sam ih i proso po druge nove ljetne .i necu se uopće vise s time zajebavati.zimska je napravljena za nize temperature i mekse lamelice i amen .zna se zasto.

Imao sam slucaj di sam imao nove zimske gume i vozio ih 2 godine neprekidno ljeto i zima, i po ljeti sam je spalio i za zimu nije bas bila nesto, na srecu se vozis i molis boga da na snjegu nekog ne puknes.

Svatko znade svoje, al 2 seta treba imati kakogod. Ovima na moru je nepotrebno. Dalmacija/ Istra i otoci. Samo ljetna bi bok, dok kod nas nije tako

Ja prakticiram 3 godine voziti i nove uzet...uvjek postoje ljudi kome ce 2mm guma biti bomba jer mu trenutna ima 1 mm na autu ? pa vecinom stare te prodam . ako imas za auto novce , odrzavanja , tehnicki i volis se voziti, nove gume puno znace,a gume su uz kocnice na autu najvaznije.???

Link to comment
Share on other sites

ovo o cemu ti raspravljas je nevezano s mojim komentarom... 

s tobom se mogu od jutra do sutra prepucavat, prakticki si isti iwonder s forum.hr-a... mozes mi isto tako rec da ce kroz par godina u hr ruze cvitat i svi zivit high life, ali dok se to ne dogodi vride propisi i zakoni kakvi jesu... kad zimska oprema bude iskljucivo zimska guma, onda cu je stavit sebi privatno, makar to bila guma iz 1995. godine (jer ona je po tebi zakonski, cak i tada legalna), makar imala 1.6mm (jer sadasnjim zakonom, 4mm je definirano za litnju gumu), a dotad, i don't give a fuck - litnja guma s 4mm stoji u zakonu, a ti u niti jednom odgovoru nisi objasnia zasto stoji 4mm umjesto 1.6 kad u trenutku pojave sniga (po tebi) je potrebno stavit lance... naravno, neces to ni sada, po 4-5.put ucinit jer odgovora nemas, osim onog koji bi potvrdia ono sto cilo vrime tupim... 

to sto je pjesnik u zakonu mislia i/ili kako ga ti tumacis nije uopce bitno, bitno je kako je gramaticki napisan i sto je tocno napisano u njemu. a u zakonu stoji - lanci u portapaku, ne stoji lanci na kotacima! a za autobuse stoji lanci na pogonskim kotacima. ako zakonodavac to dvoje pise razlicito, onda znaci da je razlicito i zamisljeno... 

a to sto ti, da bi progura zakonitost zimske gume, guras njenu nadmoc na snigu, ne znaci apsolutno nista jer tome mogu i sam potvrdit... da ti ponovim, vozia sam i vozim povremeno na zimskim gumama! znam sto mogu, gdje su bolje, gdje nisu... to uopce nije sporno... sporno je kad provaljujes o litnjim gumama kao da s njima nista nemos na snigu, u najmanju ruku ispada da se naslonis na auto, i ono bocno otklize... a s osobom koja tako misli, nikad nebi sia u auto... 

Čekaj koje gluposti ti pišeš to nisu istine. Ništa od ovog što sam ja napisao nije "po meni" nego "po zakonu", citirao sam ti točno članke zakona a ti i dalje po svom. Ljetna guma (sama bez lanaca) ni sa minimalnim profilom od 4mm ne spada u zimsku opremu (ne znam kako da ti objasnim, ali vjerojatno će ti objasniti policija). U zimsku opremu spadaju (prema trenutnom važećem ZSPC-u) ljetne gume koje imaju minimalnu dubinu profila od 4mm + lanci za snijeg uprtljažniku (spremni za postavljanje). Ako te policija zaustavi na dionicama cesta za koje je propisano obvezno korištenje zimske opreme (u određenom vremenskom periodu), a ti nemaš lance u prtljažniku napisat će ti kaznu. Ako se pak na istim dionicama stvore zimski uvjeti (koji su definirani ZSPC-om), a ti nemaš postavljene lance (na pogonske kotače) i ljetne gume minimalne dubine profila od 4mm (do pojave zimskih uvjeta moraš imati isključivo ljetne gume minimalne dubine profila od 4mm + lance u prtljažniku za "zimske dionice"), ili zimske gume opet će ti napisati kaznu. Ako pak voziš ljeti na +30°C s dubinom profila ljetne, ili zimske gume manjom od 1,6mm policija te može poslati na izvaredni tehnički pregled. Ne znam šta ti nije jasno??? Koliko će guma biti stara nije propisano, a dok se to ne propiše (čista politička odluka) pridržavaj se zakona i koristi zimsku opremu kad vladaju zimski uvjeti. Imaš li možda podatak kolika je otpornost gume dubine profila od 1,6mm na akvaplaning?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

wifi

Evo ja cu ti objasnit. Zato jer se zimi vozis na hladnim temperaturama, ova ljetna postaje plastika, a pogotovo ako je manja od 4mm zakonski propisanih. Guma koja ima manje od 4mm zakonsko propisanih u zimskom periodu je kao da vozis celave gume. Zamisli si to da imas klizaljke na kotacima i hoces zakocit. S ovom od 4mm jos boze pomozi jer ipak ima mesa i uspjet ce koliko toliko istiskat vodu i kisu, a lanci su tu u gepeku da ih stavis kad padne snijeg. Sad ces reci a zasto nije tako ljeti. Dva razloga. Jos nije zakonom propisano kolika je minimalna dubina za ljetnu gumu. To je ocito uvjetovano financijama a i time jer se po ljeti vozis u sigurnijim vremenskim uvjetima, a i ta guma od 1.6mm na vrucini moze koliko toliko stat jer je to ipak ljetna. Dakle ta od 1.6mm ce se pokazat boljom po ljeti nego na zimi bez snijega. Iako je za bacit odavno. I dok god ne bude zakona o minimalno propisanoj dubini za ljeto, ljudi ce se hvatat i za 0.5mm dubine sve dok ne moraju mjenjat. Ti probaj proci na tehnickom u nekoj malo boljoj stanici sa takvom gumom pa ces vidjet. Ljude vracaju sa neopranim autom i malo hrdje. Tako da nadam se da si shvatio. Ako nisi ni neces nikada. Dakle zakon kaze kako zimi, a ljeti jos ne kaze. A ja sam ti objasnio zasto minimum 4mm dubine ljetne po zimi. Amen!!

Ne možeš objasniti tvrdoglavom tipu koji misli da zna sve. Takav zakon nije na snazi samo u Hrvatskoj, već i u drugim zemljama, ali on je "zaprdio" da je hiper vozač i da on može na ljetnim po snijegu. Zato bih ja takvima svaki dan pisao kazne pa neka se vozi 1,6 mm dubinom profila i skija u svom dvorištu na vodi, a ne na javnoj prometnici. Liku očito nije jasno da mu ljetna guma koja ima recimo 2mm profila i na koju su stavljeni lanci na niskim temperaturama može puknuti i da zbog toga može nekog ubiti (ako hoće počiniti samoubojstvo postoje elegantnija rješenja).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Dovoljno je da liku izleti na cestu neka životinja, divljač ili nedaj Bože neoprezan čovjek, pješak na zebri ili kakav biciklist iz sporedne uličice. Nema šanse da se pri temp. oko 0 čovjek zaustavi ili da izvede manevar sa ljetnim gumama. Ne znači da se i sa zimskom gumom ne može to dogoditi ako se ne prilagodi brzina uvjetima na cesti, ali sa ljetnom gumom je rizik veći.

Link to comment
Share on other sites

Nije on okusio zimu..to sta je prosao na srecu kroz snijeg sad misli da je supermen (bez uvrede)..moze se proci s ljetnom nije da nemoze ali ako imas srece i sve bude ok.. stani u drugi put u Delnicama pa pitaj ljude dali bi mijenili svoje gume za tvoje ljetne.

Link to comment
Share on other sites

Zimski uvjeti na cesti

U Republici Hrvatskoj, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama pod zimskim uvjetima na cesti podrazumijevaju se takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.
Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/2008) propisano je sljedeće:
Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjen je promet:
  • motornim vozilima koja nemaju zimsku opremu,
  • teretnim automobilima s priključnim vozilom.
Pod zimskom opremom motornih vozila, čija najveća dopuštena masa nije veća od 3.5t, podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače. Dubina utora po gaznoj površini zimskih guma (M+S) mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,6 mm.
Pod zimskom opremom autobusa i teretnih vozila podrazumijevaju se lanci na pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske kotače, a ukoliko se zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lanci na pogonske kotače tada moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima.
Iznimno, ministar nadležan za poslove prometa može u određeno vrijeme i na određenoj cesti ili dijelu ceste propisati obavezno posjedovanje zimske opreme, za pojedine vrste i kategorije vozila, bez obzira postoje li na tim cestama zimski uvjeti.

Citat se uci u prvom osnovne... ali rekapitulacija: zimski uvjeti = kolnik prekriven snigom ili poledica; zimski uvjeti = obvezna zimska oprema; zimska oprema auti = zimske gume s min.1.6mm ili litnje gume s min.4mm i lancima pripravnim za postavljanje (nisu postavljeni!!!!!!!!!!); zimska oprema busa i teretnih = zimske gume ili litnje gume s lancima postavljenim na pogonske kotace. izvor: http://www.mup.hr/mobile/?id=1485 

Zrmi, zakonski JE propisana minimalna dubina profila na 1.6mm, dakle ispod toga NE SMIJES ni s jednom gumom, neovisno o godisnjem dobu i uvjetima na cesti. ono oko cega se slazemo je da je takva guma nikakva i triba se definitivno zamijenit.

Vox2, osobno nemam nikakvih problema sa staroscu gume, jer rijetko koja u mene bude duze od jedne-dvije godine. Obicno, kad mijenjam gumu, to je u jesen s prvim kisama, upravo radi sto boljeg kontakta tada kad je najpotrebnije. I tako dok drugi odu u Lasica i Furlana po zimske, ja odem po novi set litnjih (doduse, zadnje sam isa u Grude)... 

Petar_Kc, govoris o stvarima koje, ovisno o srici mogu bit takve da mozes reagirat ili mogu zavrsit da nemos nista ucinit... na kraju mozes ucinit i gore... prilagodi brzinu ako smatras da postoji opasnost... 

capy, bez uvrede, nemas pojma... prosa sam vise sniga na litnjim gumama nego ti na svojim zimskim, i to s razlicitim autima... i tu ne racunam onaj dio sto sam vozia na zimskim (nisu moji privatni auti)... da znas citat vidia bi da znam prednosti zimskih guma, i da je vozit na litnjim privatno moj izbor koji mi pruza zakon... 

usrmaatre, ajde molim te ne izmisljaj... vozim na novim gumama, zakon propisuje minimum od 4mm zimi da uopce mozes s necim grabit, za zimske propisuje 1.6 na snigu i ledu, a ti mi pricas bajke i tiras vodu na svoj mlin... ako tako planiras krivit cinjenice, onda je za mene ova rasprava zavrsila... fascinantno je kako zimska s 1.6mm nece puknit (a moze se desit da moras stavit lance na nju), a litnja oce... ne znam kakve to gume ljudi kupujete kad vam tako pucaju kad ih krivo pogledas... 

Link to comment
Share on other sites

Zimski uvjeti na cesti

U Republici Hrvatskoj, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama pod zimskim uvjetima na cesti podrazumijevaju se takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.
Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/2008) propisano je sljedeće:
Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjen je promet:
  • motornim vozilima koja nemaju zimsku opremu,
  • teretnim automobilima s priključnim vozilom.
Pod zimskom opremom motornih vozila, čija najveća dopuštena masa nije veća od 3.5t, podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače. Dubina utora po gaznoj površini zimskih guma (M+S) mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,6 mm.
Pod zimskom opremom autobusa i teretnih vozila podrazumijevaju se lanci na pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske kotače, a ukoliko se zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lanci na pogonske kotače tada moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima.
Iznimno, ministar nadležan za poslove prometa može u određeno vrijeme i na određenoj cesti ili dijelu ceste propisati obavezno posjedovanje zimske opreme, za pojedine vrste i kategorije vozila, bez obzira postoje li na tim cestama zimski uvjeti.

Citat se uci u prvom osnovne... ali rekapitulacija: zimski uvjeti = kolnik prekriven snigom ili poledica; zimski uvjeti = obvezna zimska oprema; zimska oprema auti = zimske gume s min.1.6mm ili litnje gume s min.4mm i lancima pripravnim za postavljanje (nisu postavljeni!!!!!!!!!!); zimska oprema busa i teretnih = zimske gume ili litnje gume s lancima postavljenim na pogonske kotace. izvor: http://www.mup.hr/mobile/?id=1485 

Zrmi, zakonski JE propisana minimalna dubina profila na 1.6mm, dakle ispod toga NE SMIJES ni s jednom gumom, neovisno o godisnjem dobu i uvjetima na cesti. ono oko cega se slazemo je da je takva guma nikakva i triba se definitivno zamijenit.

Vox2, osobno nemam nikakvih problema sa staroscu gume, jer rijetko koja u mene bude duze od jedne-dvije godine. Obicno, kad mijenjam gumu, to je u jesen s prvim kisama, upravo radi sto boljeg kontakta tada kad je najpotrebnije. I tako dok drugi odu u Lasica i Furlana po zimske, ja odem po novi set litnjih (doduse, zadnje sam isa u Grude)... 

Petar_Kc, govoris o stvarima koje, ovisno o srici mogu bit takve da mozes reagirat ili mogu zavrsit da nemos nista ucinit... na kraju mozes ucinit i gore... prilagodi brzinu ako smatras da postoji opasnost... 

capy, bez uvrede, nemas pojma... prosa sam vise sniga na litnjim gumama nego ti na svojim zimskim, i to s razlicitim autima... i tu ne racunam onaj dio sto sam vozia na zimskim (nisu moji privatni auti)... da znas citat vidia bi da znam prednosti zimskih guma, i da je vozit na litnjim privatno moj izbor koji mi pruza zakon... 

usrmaatre, ajde molim te ne izmisljaj... vozim na novim gumama, zakon propisuje minimum od 4mm zimi da uopce mozes s necim grabit, za zimske propisuje 1.6 na snigu i ledu, a ti mi pricas bajke i tiras vodu na svoj mlin... ako tako planiras krivit cinjenice, onda je za mene ova rasprava zavrsila... fascinantno je kako zimska s 1.6mm nece puknit (a moze se desit da moras stavit lance na nju), a litnja oce... ne znam kakve to gume ljudi kupujete kad vam tako pucaju kad ih krivo pogledas... 

Majke mi moje mile (kad se moram tako izraziti) si toliko tvrdoglav u svojim glupostima da to nisu istine. Zimska oprema mora biti postavljena na autu kad vladaju zimski uvjeti na cesti, a ne da bude u prtljažniku (eeeej pa shvaćaš li ti osnovne pojmove?). Čemu će ti zimska oprema u prtljažniku ako je nećeš koristiti kad vladaju zimski uvjeti? . Zimska guma na -20°C se ne ponaša isto kao ljetna guma na -20°C jer njezina mješavina nije ista (zimska guma je elastična i na -20°C, a ljetna nije) i tih hebenih 4mm je tu zbog sigurnosti(krtost ljetnih mješavina na niskim temperaturama). U Austriji ti zakonodavac propisuje obavezne zimske gume i to najmanje dubine profila 4mm, daj mi molim te objasni čemu???? Kad se lanci postavljaju na te hebene gume s 4mm profila, kada? Tko odlučuje kad se lanci postavljaju, ili se uopće ne postavljaju nego ih se drži u portopaku kao suvenir?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ti si vise prosao od nas koji smo rođeni i živimo na snijegu, bez uvrede ali ne kakaj dalmatinac.

Ti koji koristis rijeci koje nas pravopis ne poznaje ispravljas nas da ne znamo citat, jos jednom ne kakaj..

Od pocetka hvalis sebe i svoje vozacko iskustvo s ljetnim gumama u svim uvjetima, i sad nam prodajes toplu vodu i zakonske norme..

Drzi se sunca,mora i barke pusti zimsku gumu nije to za tebe... pozdrav

Link to comment
Share on other sites

VIII. OGRANIČENJE PROMETA

Članak 193.

(1) Zimski uvjeti na cesti su takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.

2) Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjuje se promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, ministar nadležan za poslove prometa može u određeno vrijeme i na određenoj cesti ili dijelu ceste propisati obvezno posjedovanje zimske opreme, za pojedine vrste i kategorije vozila, bez obzira postoje li na tim cestama zimski uvjeti.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se pravna ili fizička osoba obrtnik ako naredi ili dopusti da se u prometu na cestama koristi vozilo koje nema propisanu zimsku opremu ili teretni automobil s priključnim vozilom.
(5) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(6) Novčanom kaznom u iznosu od 700,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako upravlja vozilom suprotno odredbama ovoga članka.

 

 

Znači tvojom logikom ako imam 4 zimske gume u prtljažniku, a vozim se na ljetnim kada vladaju zimski uvjeti ja sam pred zakonom čist, odnosno "imam" zimsku opremu.

Link to comment
Share on other sites

Ti si vise prosao od nas koji smo rođeni i živimo na snijegu, bez uvrede ali ne kakaj dalmatinac.

Ti koji koristis rijeci koje nas pravopis ne poznaje ispravljas nas da ne znamo citat, jos jednom ne kakaj..

Od pocetka hvalis sebe i svoje vozacko iskustvo s ljetnim gumama u svim uvjetima, i sad nam prodajes toplu vodu i zakonske norme..

Drzi se sunca,mora i barke pusti zimsku gumu nije to za tebe... pozdrav

Kako sam se nasmijao, hehehehe

Vrh

Link to comment
Share on other sites

Prije 10ak godina je bilo dosta uglavnom bijelih talijanskih olupina s Dalmatinskim registracijama i ljetnim gumama koje nisu više odavno ni za ljetnu vožnju, a kamoli zimsku. Misliš si da je to neki siroti student, a kadli ono sve ljudi srednje dobi. Ne znaju ti ljudi šta je poledica, ledena kiša, utabani snježni film, napola zaleđena mast na cesti, a još manje znaju kako to može iznenaditi. Takvima smo se micali i puštali ih što dalje ispred sebe jer kad tad neće uspjet izravnati auto ili stati. Vozili su se kao u čamcu kad bi smrzlo. Auti su im nekad na očigled zanosili u traci.

Neka se Dalmoši ne uvrijede, ali kad mi Dalmatinac krene držati lekcije o vožnji po zimskim uvjetima na ljetnim gumama to mi dođe kao da bi ja krenuo držati lekcije Dalmatincima o vožnji po buri :D Kad Dalmoši pričaju o buri ja mirno stojim i slušam. Kolegi wifi-ju bi predložio isto kada mu ljudi pričaju o zimskim uvjetima pogotovo jer se ljudi iz njegovog kraja ne slažu s njim.

Link to comment
Share on other sites

Ne skreći temu u smjeru koji ti paše. Činjenica jest da ljetna guma nije zimska oprema niti će to ikada biti. Sad je li profil 2,4,5, ili 6 mm na toj gumi je sasvim svejedno jer niti jedna (bez lanaca) ne udovoljava osnovnim sigurnosnim uvjetima za vožnju po snijegu. Pišem ti po treći put da će se vjerojatno kroz par godina ubaciti u zakon da zimsku opremu čini isključivo zimska guma i ništa više.

Nece. To nije ni u njemackoj a ni UK ni u drugim sl zemljama (skandinaviju ne racunam)

Link to comment
Share on other sites

Takodjer Wifi zimske gume su po zakonu do 3mm pa i ljeti ako se voze..

Link to comment
Share on other sites

 

Nece. To nije ni u njemackoj a ni UK ni u drugim sl zemljama (skandinaviju ne racunam)

u njemackoj je... zimska oprema = zimska guma s min. 4mm.

zimske gume, na stranicama mupa (izvor gore) su do 1.6mm... ili oni krivo pisu, ili ti imas krivu informaciju... 

Link to comment
Share on other sites

Čim vidim da ima 90 novih postova od jučer jasno mi je da vam WiFi tumači svoju priču o ljetnim gumama.

Link to comment
Share on other sites

Lose pisu.

Ako pak nije tako (tjnda sam ja krivo nesto zapamtio) necu fakat vise nis komentarisat dalje o nasem zakonu.

Nisu grajicnici potrosenosti guma na 3mm na zimuljama. Jer je tamo i ispod toga vec znatno drugacija smesa gume nego do tamo... Tako da znatno gubi svoja svojstva. Tamo prestaju i oni sitnibrezovi itd itd..

Link to comment
Share on other sites

Cak si i sam postavio

Dubina utora po gaznoj površini zimskih guma (M+S) mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,6 mm

Twi oznaku imaju sve moguce gume danas.

Link to comment
Share on other sites

Lose pisu.

Ako pak nije tako (tjnda sam ja krivo nesto zapamtio) necu fakat vise nis komentarisat dalje o nasem zakonu.

Nisu grajicnici potrosenosti guma na 3mm na zimuljama. Jer je tamo i ispod toga vec znatno drugacija smesa gume nego do tamo... Tako da znatno gubi svoja svojstva. Tamo prestaju i oni sitnibrezovi itd itd..

MUP: http://www.mup.hr/mobile/?id=1485

Continental: http://www.continentaltire.ca/www/tires_ca_en/themes/contiacademy/tire_service_maintenance/tread_depth_en.html  gdje je TWI na 1.6mm ili 2/32"

Tirerack: http://www.tirerack.com/winter/tech/techpage.jsp?techid=163 isto je TWI (koji MUP spominje i opce je poznat) na 2/32" (1.6mm)

While still legal at 2/32", the tire has worn well past the depth where it provides beneficial snow traction

Edited by wifi
Link to comment
Share on other sites

Pogledaj na zimulje i pogledaj na kojoj visini je ta oznaka.

Link to comment
Share on other sites

Majke mi moje mile (kad se moram tako izraziti) si toliko tvrdoglav u svojim glupostima da to nisu istine. Zimska oprema mora biti postavljena na autu kad vladaju zimski uvjeti na cesti, a ne da bude u prtljažniku (eeeej pa shvaćaš li ti osnovne pojmove?). Čemu će ti zimska oprema u prtljažniku ako je nećeš koristiti kad vladaju zimski uvjeti? . Zimska guma na -20°C se ne ponaša isto kao ljetna guma na -20°C jer njezina mješavina nije ista (zimska guma je elastična i na -20°C, a ljetna nije) i tih hebenih 4mm je tu zbog sigurnosti(krtost ljetnih mješavina na niskim temperaturama). U Austriji ti zakonodavac propisuje obavezne zimske gume i to najmanje dubine profila 4mm, daj mi molim te objasni čemu???? Kad se lanci postavljaju na te hebene gume s 4mm profila, kada? Tko odlučuje kad se lanci postavljaju, ili se uopće ne postavljaju nego ih se drži u portopaku kao suvenir?

zimska oprema je litnja guma s min.4mm profila i lancima u portapaku. tebi se to mozda ne svidja, glupo definitivno je, ali tako je napisano... nisam JA pisa taj i takav zakon i takvu formulaciju. isto tako je zimska oprema i zimska guma s 1.6mm profila, opet glupo, ali legalno... 

ti stvarno ne kuzis da ja ne osporavam da su zimske gume bolje od litnjih po snigu, iako bi se po onome sto TI pises, i kako ih gorljivo promoviras, to dalo tako protumacit... a sto je zakonodavac donia u austriji, njemackoj ili nekoj desetoj zemlji mi je jednako interesantno kao i sto su donili u australiji. ako ides u neku zemlju, procitas njihove zakone i primjenis ih. 

U 20 godina sto sam svakodnevno za volanom, jednom sam MORA stavit lance, jednom! A tada sam ih mora stavit i ja i doslovce svi, litnje, zimske, gusjenice, whatever koji su mislili ic dalje... dakle, lanci jesu suvenir, bolje rec balast... eno i ovi u Captura samo setaju donjom podnicom iz zavoja u zavoj... ako ti se ne svidja sto pise u zakonu, obrati se nadleznima... 

Ti si vise prosao od nas koji smo rođeni i živimo na snijegu, bez uvrede ali ne kakaj dalmatinac.

Ti koji koristis rijeci koje nas pravopis ne poznaje ispravljas nas da ne znamo citat, jos jednom ne kakaj..

Od pocetka hvalis sebe i svoje vozacko iskustvo s ljetnim gumama u svim uvjetima, i sad nam prodajes toplu vodu i zakonske norme..

Drzi se sunca,mora i barke pusti zimsku gumu nije to za tebe... pozdrav

slusaj, ne racuna se od tvoje kuce do prvog kafica... drz se ti cipanja drva... 

srica pa vecina vas ima naglaske i slusa nacionalne tv koje zaposljavaju nepismene ljude... i ne kaze se kakaj, nego ne seri... 

a ko ti je kriv sto se zbog mene osjecas manje vridnim... evo odma cu namontirat zimske kako ti nebi povridia osjecaje... 

pa zimsku i ne diram, bar kad ne moram... a snig mi je drazi od mora... eto sto ti je danas dalmatinac... 

VIII. OGRANIČENJE PROMETA

Članak 193.

(1) Zimski uvjeti na cesti su takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.

2) Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjuje se promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom.
 

Znači tvojom logikom ako imam 4 zimske gume u prtljažniku, a vozim se na ljetnim kada vladaju zimski uvjeti ja sam pred zakonom čist, odnosno "imam" zimsku opremu.

i u cemu se ovo razlikuje od onog mupovog linka? tocno je navedeno sto su zimski uvjeti i sto je zimska oprema u tim uvjetima... 

Prije 10ak godina je bilo dosta uglavnom bijelih talijanskih olupina s Dalmatinskim registracijama i ljetnim gumama koje nisu više odavno ni za ljetnu vožnju, a kamoli zimsku. Misliš si da je to neki siroti student, a kadli ono sve ljudi srednje dobi. Ne znaju ti ljudi šta je poledica, ledena kiša, utabani snježni film, napola zaleđena mast na cesti, a još manje znaju kako to može iznenaditi. Takvima smo se micali i puštali ih što dalje ispred sebe jer kad tad neće uspjet izravnati auto ili stati. Vozili su se kao u čamcu kad bi smrzlo. Auti su im nekad na očigled zanosili u traci.

Neka se Dalmoši ne uvrijede, ali kad mi Dalmatinac krene držati lekcije o vožnji po zimskim uvjetima na ljetnim gumama to mi dođe kao da bi ja krenuo držati lekcije Dalmatincima o vožnji po buri :D Kad Dalmoši pričaju o buri ja mirno stojim i slušam. Kolegi wifi-ju bi predložio isto kada mu ljudi pričaju o zimskim uvjetima pogotovo jer se ljudi iz njegovog kraja ne slažu s njim.

pa ne znas jel zalosno ili komicno sto jedan dalmatinac uopce mora raspravljat o voznji po snigu i ledu, how to, nekom tko zivi na snigu i ledu... tragikomedija! covik bi od takvih ljudi ocekiva da u najmanju ruku znaju vozit na svemu sto im priroda baci, s bilo kojim gumama jer imaju toliko mogucnosti i prakse... a kad ono, sipak... ali da, ovdje izgleda ljudi ocekuju da auto na snigu ide ko po sinama... nije ni cudo sto ih je onda hrpa koja vozi 30 na zimskim... bice se auto makne dva mm livo desno i odma je zakljucak kako auto plese, bolje jos malo usporit... stvarno di je onaj facepalm jer ovo je nevjerojatno! 

a sta imas pricat o buri? cudnih li ljudi... kakve vrazje veze imaju ljudi u mom kraju, i ako cemo bas direkt u splitu? vise od po splita je sislo sa brda, nije ni semafora vidilo dok nije doslo zivit ovdi... na kraju i ovi sto jesu di god da jesu - jel postoji neka teritorijalna klasifikacija vozaca za koju ne znam, pa bas da cujem, koji su to najbolji vozaci u hrvatskoj - znam bar grad di ima najvise registracija po glavi stanovnika - DA! 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.