Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

 

meni je sve jasno... cini mi se da tebi nije jasna razlika izmedju "lanci pripravni za montazu" i "lanci montirani na pogonske kotace"... 

malo quote-a s hakovih stranica http://www.hak.hr/info/korisne-informacije/zimska-oprema :

ako zakonodavac jasno razlikuje te dvije kategorije vozila i isto tako razlikuje portapak od montiranih lanaca, onda o cemu raspravljamo... 

ako pak, kako tvrdis, moras montirat lance kad je snig ili led na cesti, zbog cega je onda zimska oprema litnja s min.4mm profila, jer ako si obvezan montirat lance, mozes ih namontirat i na 1.6mm, i to s istim efektom... a ipak, navodi 4mm... to sigurno nije radi kisnih uvjeta, jer kisu imas i liti, pa svejedno vridi 1.6mm... 

 

meni se čini da ti imaš nekakvih problema, s obzirom da be shvaćaš razliku između činjnice što čini zimsku opremu i uvjeta u kojima se ista koristi.

Link to comment
Share on other sites

Je, ali nigdje ne piše koji niz točno DOT označava. Može biti i da DOT samo znači to da su svojstva gume kompatibilna sa tim američkim prometnim zavodom te da se guma smije i tamo prodavati. Drugim riječima, nemaju sve gume DOT već samo one na kojima piše DOT. Evo što Pirelli kaže:

 

Untitled.png

Dot je oznaka sukladnosti s propisima američkog odjela za prijevoz, kratko i jasno.

Link to comment
Share on other sites

Po Dalmaciji ti ne trebaju zimske gume u 99% slučajeva,po mom vozačkom iskustvu ,a natuka sam km snijeg,led,bljuzga plus niske temp.samo zimske,možeš ti vozit i na litnjim ali nije to to .

normalno da je lakse po snigu sa zimskim... vozia sam na zimskim pa znam... a i ne tvrdim nista drugo nego da se na litnjim moze vozit po snigu... ali eto, odma ko da si drzavni neprijatelj broj jedan cim to napisen... 

meni se čini da ti imaš nekakvih problema, s obzirom da be shvaćaš razliku između činjnice što čini zimsku opremu i uvjeta u kojima se ista koristi.

koristis je kad je tribas... ili bi po tebi svaki snjezni zapuh na npr. djelomicno ociscenoj cesti bia razlog da se lanci stavljaju/skidaju i tako po 150 puta... po suvom s lancima ne smis, to je bar jasno... 

Link to comment
Share on other sites

Mene osobno ne j3be osobna sigurnost jer sam na ti sa svim podlogama i svim gumama odnosno mogu sigurno odvesti puno toga, naime naucio sam upravljati vozilom sa 16, a ucio me i uci covjek sa svim mogucim dozvolama voziti, kako auto tako i motocikl. 

Razumijem wifija jer ocito nema problem sa osjecajem za voznju, jedino u slucaju neke nezgode moze naj3bat od organa vlasti kad krene mjeracem i zapisnikom prema gumi onda se stvari drasticno mijenjaju protiv tebe bio ili ne bio kriv, mala il velika steta.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

normalno da je lakse po snigu sa zimskim... vozia sam na zimskim pa znam... a i ne tvrdim nista drugo nego da se na litnjim moze vozit po snigu... ali eto, odma ko da si drzavni neprijatelj broj jedan cim to napisen... 

koristis je kad je tribas... ili bi po tebi svaki snjezni zapuh na npr. djelomicno ociscenoj cesti bia razlog da se lanci stavljaju/skidaju i tako po 150 puta... po suvom s lancima ne smis, to je bar jasno... 

čekaj jesi li ti pri sebi? Koristiš je kad vladaju zimski uvjeti, a zimski uvjeti su ti propisani ZSPC-om. Ne znam šta ovdje nije jasno?

Link to comment
Share on other sites

.... u slucaju neke nezgode moze naj3bat od organa vlasti kad krene mjeracem i zapisnikom prema gumi onda se stvari drasticno mijenjaju protiv tebe bio ili ne bio kriv, mala il velika steta.

 

 

 

ovo tu je najbitnije na kraju...

a poslije na sudu " ja osjecam vozilo", "znam voziti" itd ne prolazi. pa i da nije kriv jer mu je eto neko izletio, moze dobiti djelomicnu odgovornost jer da je imao odgovarajuce gume bi u istim uvjetima zakocio i sprecio sudar.

zapamtite, po zakonu UKOLIKO STE U MOGUCNOSTI IZBEC SUDAR PA MAKAR BILI U PRAVU VI TO MORATE URADITI, jer u suprotnom ako se dokaze da ste vi mogli izbec sudar dobivate djelomicnu odgovornost i umanjenje odstete.... 

Link to comment
Share on other sites

Upravo su za takve  "ja to mogu"  tipove i pisani ovi zakoni. U slučaju da to ipak ne mogu.

Link to comment
Share on other sites

Mene osobno ne j3be osobna sigurnost jer sam na ti sa svim podlogama i svim gumama odnosno mogu sigurno odvesti puno toga, naime naucio sam upravljati vozilom sa 16, a ucio me i uci covjek sa svim mogucim dozvolama voziti, kako auto tako i motocikl. 

Razumijem wifija jer ocito nema problem sa osjecajem za voznju, jedino u slucaju neke nezgode moze naj3bat od organa vlasti kad krene mjeracem i zapisnikom prema gumi onda se stvari drasticno mijenjaju protiv tebe bio ili ne bio kriv, mala il velika steta.

ma vidi, samnom u autu su svakodnevno i zena i dvoje dice... moze govorit ko sta oce, ali (jos uvik) su mi dragi, ali viruj mi da apsolutno nikakve razlike nema vozia se ja sam ili s njima. to sto netko, ko me uopce ne zna, ovdje na forumu prejudicira, viruj mi da me ne dira, ni najmanje... 

imam dovoljno "ludu" mater, pa sam prvi put samostalno vozia s 8 godina. Sa 16 sam vozia svoje auto, silom prilika sam cak i sluzbeno pita mogu li ikako polagat ranije (naravno ne), ali sam odradia svoju kilometrazu s autom i prije nego sam napunia 18, a na sam rodjendan sam isa po vozacku (a to mi je bila druga). Prvu sam dobia sa 14 godina za moped (polaga s 13). 

voznja je uvik rizik - uvik mos poginit, mos nastradat, moze netko drugi nastradat, jednom nogom u grobu, drugom u zatvoru. nekome to vjecito visi nad glavom, zbog toga je uvijek s grcem kad vozi, i mozda bolje da takvi ne voze. ako ce covik tako razmisljat, onda kvragu sve... 

meni je voznja gust, a vozit po snigu posebni gust... nema u mene toliko leda i sniga da bi sebe ogranicia sve ove druge dane kad ga moje gume doista i vide... a ovdje se samo tvrdi kako je bolje 99% vrimena bit na neprikladnim gumama tako da tih 1% kad i ako padne snig covik moze bit sigurnije... well, here's an info for all of you - slow down! 

čekaj jesi li ti pri sebi? Koristiš je kad vladaju zimski uvjeti, a zimski uvjeti su ti propisani ZSPC-om. Ne znam šta ovdje nije jasno?

ok, koliko je to cm sniga? koliko je to cm leda? sto kad je bljuzga? jel i tad stavljas lance. sto kad se vozis po asfaltu po kolotrazima, a okolo je snig? jel i tad idu lanci? sto je tebi tocno tu jasno propisano... 

ovo tu je najbitnije na kraju...

a poslije na sudu " ja osjecam vozilo", "znam voziti" itd ne prolazi. pa i da nije kriv jer mu je eto neko izletio, moze dobiti djelomicnu odgovornost jer da je imao odgovarajuce gume bi u istim uvjetima zakocio i sprecio sudar.

zapamtite, po zakonu UKOLIKO STE U MOGUCNOSTI IZBEC SUDAR PA MAKAR BILI U PRAVU VI TO MORATE URADITI, jer u suprotnom ako se dokaze da ste vi mogli izbec sudar dobivate djelomicnu odgovornost i umanjenje odstete.... 

jel ti sebe cujes? znaci da imas 10 godina stare zimske save (koje nove ne vride), a koje nisu potrosene, tebe bi netko abolira i potapsa, reka bravo! jesi ozbiljan???? netko ti izleti i onda si ti kriv??? sto je sljedece? netko ti prodje na crveno kroz semafor - triba si predvidit da postoje takve budale? 

Upravo su za takve  "ja to mogu"  tipove i pisani ovi zakoni. U slučaju da to ipak ne mogu.

da je zakon pisan kako triba, napisali bi zimska oprema = zimska guma ka i njemci i dovidjenja... koji k...c spominju uopce litnju gumu u kontekstu zimske opreme  i koji vrag spominju 4mm umisto 1.6mm kao inace kad a) na suvom je 1.6mm zakonski limit, b) na mokrom je 1.6 zakonski limit, c) po tebi, na snigu je potrebno montirat lance - cemu onda 4mm kad se lanci mogu montirat i na 1.6mm s istim efektom... objasni mi to! 

Link to comment
Share on other sites

jel ti sebe cujes? znaci da imas 10 godina stare zimske save (koje nove ne vride), a koje nisu potrosene, tebe bi netko abolira i potapsa, reka bravo! jesi ozbiljan???? netko ti izleti i onda si ti kriv??? sto je sljedece? netko ti prodje na crveno kroz semafor - triba si predvidit da postoje takve budale? 

Ne bis se cudio al da tako je po zakonu. Niko ti nece gledat kolko subti stare i nekvalitetne zimske gume, al u zapisnik ce 100% uci da si bio na ljetnim gumama.

Da je tek npr palo 2mm snega ono tek zabijelilo i odma dio krivice (ne zanemariv) ide na tebe.

Isto tako po zakonu ako se dokaze da si ti imao prilike izbec sudar i ako je on npr prosao kroz crveno bit ces djelomicno kriv. Nemas pravo udariti drugi auto! Imas pravo jedino na nadoknadu stete ukoliko je do sudara doslo kad se utvrdi kolko je ko kriv za sudar. Gotovo nikad nije 100% tna krovica jednog od ucesnika.

Nazalost iz prakse ovo jako dobro znam jer sam nakon frontalnog sudara (ja na motoru suparnik u autu) dobio 40% krivice.. Zasto zato sto je tip preletio u moju traku i ja sam ga udario u prednji desni kotac (i po vjestaku) je to znacilo da je auto bio dovoljno dugo ispred mene i da sam ga trebao izbec ili makar prikocit i umanjit posledice...

Link to comment
Share on other sites

 

Ne bis se cudio al da tako je po zakonu. Niko ti nece gledat kolko subti stare i nekvalitetne zimske gume, al u zapisnik ce 100% uci da si bio na ljetnim gumama.

Da je tek npr palo 2mm snega ono tek zabijelilo i odma dio krivice (ne zanemariv) ide na tebe.

 

Isto tako po zakonu ako se dokaze da si ti imao prilike izbec sudar i ako je on npr prosao kroz crveno bit ces djelomicno kriv. Nemas pravo udariti drugi auto! Imas pravo jedino na nadoknadu stete ukoliko je do sudara doslo kad se utvrdi kolko je ko kriv za sudar. Gotovo nikad nije 100% tna krovica jednog od ucesnika.

 

Nazalost iz prakse ovo jako dobro znam jer sam nakon frontalnog sudara (ja na motoru suparnik u autu) dobio 40% krivice.. Zasto zato sto je tip preletio u moju traku i ja sam ga udario u prednji desni kotac (i po vjestaku) je to znacilo da je auto bio dovoljno dugo ispred mene i da sam ga trebao izbec ili makar prikocit i umanjit posledice...

a vidi, to je sad vec stvar osiguranja, sudova... i sam kazes da si realno nastrada tudjom krivicom, i svejedno si bia kriv... a isto bi ti bilo i na zimskim gumama, jer bi ta krivica bila odredjena brzinom kretanja, i sigurno bi dio krivice svejedno snosia jer da si vozia sporije (a snig je takav da ogranicenja ne znace nista) sudar bi se moga izbjec... kako god okrenia ne valja...

ocu rec, ako s takvim mislima ulazis u auto, onda jbga... vjerojatno je najsigurnije ic javnim prijevozom pa neces imat takvih briga... triba bit svjestan i one dosad presucene komponente - jesi li iz ugledne obitelji, jer to je faktor koji je u hr najbitniji.. 

nebi tia da me se krivo shvati, ali strahu nije misto za volanom, i to strahu u bilo kojem obliku - bilo od voznje, ili mogucih posljedica... shit happens when you least expect it...

Link to comment
Share on other sites

Nazalost iz prakse ovo jako dobro znam jer sam nakon frontalnog sudara (ja na motoru suparnik u autu) dobio 40% krivice.. Zasto zato sto je tip preletio u moju traku i ja sam ga udario u prednji desni kotac (i po vjestaku) je to znacilo da je auto bio dovoljno dugo ispred mene i da sam ga trebao izbec ili makar prikocit i umanjit posledice...

Posjeo bi tog vještaka na motor, ja bi sjeo u auto pa da mi pokaže kako se to izbjegava...

Link to comment
Share on other sites

3 prometne s motorom imao ni jednom nisam bio kriv (jednom su me gurnuli s ceste dvojica koji sunse utrkivali, jednom ovo, i jednom jer mi neka budala ulila vodu u ulje pa masina zaribala na punom gasu i to naravno u zavoju) i opet cu vozit. Nemam straha i svjestan sam srece dal ce se nesto dogoditi, al posledice nastojim sto vise smanjiti radnjom unaprijed (kvalitetna zastitna oprema, kvalitetne gume, i sve uvijek u top stanju) isto tako i za auto i svjestan sam sranja koju mogu nastat :)

Link to comment
Share on other sites

Posjeo bi tog vještaka na motor, ja bi sjeo u auto pa da mi pokaže kako se to izbjegava...

Ja doslovce nisam stigao ni kocnicu pritisnut a on se dovoljno brzo kretao da mi skoro prodje kroz traku.

Tragova kocenja nije bilo tako da je brzinu dokazat bilo gotovo nemoguce...

Mjesec dana nepokretan, pol godine s stakama i jos god i pol s stapom hodao i jedva su me sastavili... Nisam tad bio u sposobnosti nista dokazivat bio sam sretan sto nisam ostao nepokretan.

Link to comment
Share on other sites

3 prometne s motorom imao ni jednom nisam bio kriv (jednom su me gurnuli s ceste dvojica koji sunse utrkivali, jednom ovo, i jednom jer mi neka budala ulila vodu u ulje pa masina zaribala na punom gasu i to naravno u zavoju) i opet cu vozit. Nemam straha i svjestan sam srece dal ce se nesto dogoditi, al posledice nastojim sto vise smanjiti radnjom unaprijed (kvalitetna zastitna oprema, kvalitetne gume, i sve uvijek u top stanju) isto tako i za auto i svjestan sam sranja koju mogu nastat :)

u prometu, puuuuuno toga ovisi o srici... naravno, s iskustvom prepoznajes neke situacije koje mogu bit potencijalno opasne, ali na nesto jednostavno ne mozes utjecat... ukratko, shit happens... nemos pobic od toga ma koliko se trudia... nemos vjecito zivit u strahu... mislim, avioni padaju, znaci li to da ljudi ne lete? prometne se dogadjaju, to ne znaci da neces vozit. dica padnu s bicikle x puta dok ne nauce vozit, pa i kasnije - ali ustanes, pokrpas se i nastavis dalje... jednostavno zalim ljude koji zive u strahu i ne zive zivot, a jos su i gori kad pokusavaju "prodat" sigurnost nekom drugom. kad sidnes za volan, cinis sto mozes, ponasas se kako najbolje znas, i predvidjas poput baba vange. moze se smijat ko god oce, ali ponekad imam "osjecaj", sesto culo sto bi se reklo, i x puta me to znalo izvuc... 

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice ovog zakona koji spominje lance spremne u gepeku i ljetne od minimum 4mm. Po meni ovo je idiotarija od zakona. Ta guma kud ima samo 4mm tu je vec sigurno i plasticna. U uvjetima zime takva guma pa da imam i gusjenice u gepeku,ne moze se mjeriti sa zimskom gumom. Ne moze. Ne mora biti uopce snijega na cesti. Ja sam ljetne unistio za prvu zimu kad mi je auto isporucen. Na ljeto su se pretvorile u plastiku i klizao sam s njima kao na ledu. Onaj tko ne vozi i nije vozio na zimskima i to nekim boljima taj nema pojma i neka ni ne vozi. Ne znam kako jos da nekima dokazem koliko je uistinu zimska guma vazna u uvjetima niskih temperatura. 

Link to comment
Share on other sites

Wifi zakuhao si istu raspravu na forum hr i bas sam se pitao kad ce sve preci i na ovaj forum. I tamo i ovdje su svi bili kontra tebe i ljetnih guma po snijegu. Nisam se mislio navuci u ovu raspravu, ali kad sam pročitao da i obitelj voziš po snijeg na ljetnima to me nekako neugodno trgnulo. Ja sam dosta osjetljiv po tom pitanju i napravio bi maksimum za sigurnost svoje obitelji. U stvari najgore bi mi bilo pitati se jesam li mogao učiniti više kad bi se nezgoda dogodila. 10 metara zaustavnog puta razlike, razlika je između života i smrti. Eto strah me bilo dati sinu auto dok nisam promijenio zavojnicu airbaga u volanu a kamoli da bi ih sve po snijegu vozio s ljetnim gumama. Daj Bože da se tebi nikad ni šta ne dogodi, ja ipak ne bi riskirao. Da moram ici na kontinent po snijegu radije bi rentacar unajmio.

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice ovog zakona koji spominje lance spremne u gepeku i ljetne od minimum 4mm. Po meni ovo je idiotarija od zakona. Ta guma kud ima samo 4mm tu je vec sigurno i plasticna. U uvjetima zime takva guma pa da imam i gusjenice u gepeku,ne moze se mjeriti sa zimskom gumom. Ne moze. Ne mora biti uopce snijega na cesti. Ja sam ljetne unistio za prvu zimu kad mi je auto isporucen. Na ljeto su se pretvorile u plastiku i klizao sam s njima kao na ledu. Onaj tko ne vozi i nije vozio na zimskima i to nekim boljima taj nema pojma i neka ni ne vozi. Ne znam kako jos da nekima dokazem koliko je uistinu zimska guma vazna u uvjetima niskih temperatura. 

slazem se, normalno da je idiotarija! bilo bi bolje da napisu zimski uvjeti zimska guma i bok... vozia sam (i povremeno vozim) na zimskim gumama - po hladnom, snigu, super stvar, ali po dalmaciji, kako koja... neke su jos i ok, neke su ravne drvenom kotacu... 

ali zakon po pitanju guma je nevjerojatno glup i kad su druge stvari u pitanju, npr. starost guma... u kvartu susid vozi uno na michelin MXL gumama s pocetka 90-ih proslog stoljeca... profila ko u prici, i vjerojatno ce na njima vozit dok god je tog auta... onda su tu ljudi koji voze na runjavim zimskim gumama, poluraspadnutim... onda ima i onih na celavim litnjim... svega imam i svega vidim jer se stalno zagledavam u gume... 

a onda su tu i sami "vozaci"... ako ja vizualno mogu primjetit da je guma izdusena, kako je onda moguce da "vozac" ne obraca paznju na vlastito auto... a sve su to metri, sto u idealnim, sto u najgorim mogucim uvjetima... 

Wifi zakuhao si istu raspravu na forum hr i bas sam se pitao kad ce sve preci i na ovaj forum. I tamo i ovdje su svi bili kontra tebe i ljetnih guma po snijegu. Nisam se mislio navuci u ovu raspravu, ali kad sam pročitao da i obitelj voziš po snijeg na ljetnima to me nekako neugodno trgnulo. Ja sam dosta osjetljiv po tom pitanju i napravio bi maksimum za sigurnost svoje obitelji. U stvari najgore bi mi bilo pitati se jesam li mogao učiniti više kad bi se nezgoda dogodila. 10 metara zaustavnog puta razlike, razlika je između života i smrti. Eto strah me bilo dati sinu auto dok nisam promijenio zavojnicu airbaga u volanu a kamoli da bi ih sve po snijegu vozio s ljetnim gumama. Daj Bože da se tebi nikad ni šta ne dogodi, ja ipak ne bi riskirao. Da moram ici na kontinent po snijegu radije bi rentacar unajmio.

frenchkey, na forum.hr sam ima nekolicinu koja su mi se pm-om javila i koji namjerno ne zele sudjelovat u raspravi jer znaju kamo to vodi kad kazes nesto sto ne odgovara opcoj populaciji... ti si osjetljiv na moje gume po snigu, na moju voznju u takvim uvjetima. ja sam osjetljiv na dicu koja letaju po autu, nevezana, na roditelje koji ih voze i dopustaju da su im dica poput kumpira, na iste te koji zbog toga kako prevoze dicu, voze ispodprosjecno sporo. ja vozim jednako, sam, ili punog auta, moja su dica svako u svojoj autosidalici, vezan sam. nikad ne pijem kad znam da cu vozit, ako sam pija, vozit necu, a koliko je onih na istom ovom forumu di sad pisem koji popiju koju, pa onda za volan. ali eto, oni ce polako, a osudjivat ce mene sto vozim na litnjim. osudjivat ce mene sto vozim brze. koliko je onih kojima je mobitel u ruci, cakulaju, pisu poruke dok voze? misle li i oni na svoju obitelj? misle li na druge dok zivot prolazi pored njih, a oni ga ne primjecuju zakopani u svoj smartphone for dumb people. 

kazes da te bilo straj dat sinu auto dok nisi sredia airbag? znaci li to da mu prije 10-20 godina auto uopce nebi da jer nisu imali airbag? na kraju, zasto sinu ne kupis tenk? 

jel ti se sin bavi kojim sportom? meni je cer na gimnastici, i po svoj prilici svako malo u klubu netko zavrsi s skrsenom rukom, nogom, oderani, raskrvavljeni... mali koji je jos mladji od nje ide njenim koracima. dodjemo u park pa dok sidim sa zenom, maloga mi "spasavaju" raznorazne zabrinute babe cija trutava unucad nije u stanju spustit se samostalno niz tobogan, a kamoli sto drugo... ocu ti rec da kao brizni roditelj, tebi vjerojatno nebi ni palo napamet pustit svoju dicu da se bave necim gdje se mogu ozlijedit... svojoj dici JA zelim dat slobodu, ne zelim da zive u strahu od iceg... 

danas sutra, kad mi dica budu vozila i ucila vozit, primjerima cu ih ucit da uocavaju moguce opasnosti, na tvoj uzas cu ih ucit da otkriju granice auta kojeg voze, bilo ono najnovije ili sto vec, i nadam se da ce u voznji uzivat jednako kao i ja... pa sad reci, ludi caca, ali neka... ne skupljam lajkove po fejsu pa da me brige za tudje coporativno misljenje, ali cu iznijet svoje... pa kome pravo, kome krivo... 

Link to comment
Share on other sites

ovo za trazenje granica svakako podrzavam al u kolko tolko kontroliranim uvjetima naravno ne u prometu :) tako sam i sam naucio. a svaki auto novi koji vozim (ne nov kao nov nego za mene nov) bude istestiran i dobro upoznat i takodjer dimenzije auta. 

Link to comment
Share on other sites

ovo za trazenje granica svakako podrzavam al u kolko tolko kontroliranim uvjetima naravno ne u prometu :) tako sam i sam naucio. a svaki auto novi koji vozim (ne nov kao nov nego za mene nov) bude istestiran i dobro upoznat i takodjer dimenzije auta. 

a normalno da ce bit u kontroliranim uvjetima... i dobit ce od mene trening na micevcu umisto neke gluposti... ko zna, mozda im bas to jednog dana spasi ludaru u prometu... 

upravo to, svaki auto ima svoje finese, i ako ga nikad ne dovedes na rub, neces ni znat sto od njega mos ocekivat... osobno sam jedva doceka Captura izvest na snig, i di bolje prilike od 5 dana sniga! I polozia je... svoj elektronici (i gumama) unatoc... a vozia sam sve i svasta, od auta bez servo (kocnica), bez servo volana, bez abs-a, pa do ovih danasnjih nakrcanih "pametnom" elektronikom... svaki je prica za sebe, ali svaki se svlada... 

Link to comment
Share on other sites

ma vidi, samnom u autu su svakodnevno i zena i dvoje dice... moze govorit ko sta oce, ali (jos uvik) su mi dragi, ali viruj mi da apsolutno nikakve razlike nema vozia se ja sam ili s njima. to sto netko, ko me uopce ne zna, ovdje na forumu prejudicira, viruj mi da me ne dira, ni najmanje... 

imam dovoljno "ludu" mater, pa sam prvi put samostalno vozia s 8 godina. Sa 16 sam vozia svoje auto, silom prilika sam cak i sluzbeno pita mogu li ikako polagat ranije (naravno ne), ali sam odradia svoju kilometrazu s autom i prije nego sam napunia 18, a na sam rodjendan sam isa po vozacku (a to mi je bila druga). Prvu sam dobia sa 14 godina za moped (polaga s 13). 

voznja je uvik rizik - uvik mos poginit, mos nastradat, moze netko drugi nastradat, jednom nogom u grobu, drugom u zatvoru. nekome to vjecito visi nad glavom, zbog toga je uvijek s grcem kad vozi, i mozda bolje da takvi ne voze. ako ce covik tako razmisljat, onda kvragu sve... 

meni je voznja gust, a vozit po snigu posebni gust... nema u mene toliko leda i sniga da bi sebe ogranicia sve ove druge dane kad ga moje gume doista i vide... a ovdje se samo tvrdi kako je bolje 99% vrimena bit na neprikladnim gumama tako da tih 1% kad i ako padne snig covik moze bit sigurnije... well, here's an info for all of you - slow down! 

ok, koliko je to cm sniga? koliko je to cm leda? sto kad je bljuzga? jel i tad stavljas lance. sto kad se vozis po asfaltu po kolotrazima, a okolo je snig? jel i tad idu lanci? sto je tebi tocno tu jasno propisano... 

jel ti sebe cujes? znaci da imas 10 godina stare zimske save (koje nove ne vride), a koje nisu potrosene, tebe bi netko abolira i potapsa, reka bravo! jesi ozbiljan???? netko ti izleti i onda si ti kriv??? sto je sljedece? netko ti prodje na crveno kroz semafor - triba si predvidit da postoje takve budale? 

da je zakon pisan kako triba, napisali bi zimska oprema = zimska guma ka i njemci i dovidjenja... koji k...c spominju uopce litnju gumu u kontekstu zimske opreme  i koji vrag spominju 4mm umisto 1.6mm kao inace kad a) na suvom je 1.6mm zakonski limit, b) na mokrom je 1.6 zakonski limit, c) po tebi, na snigu je potrebno montirat lance - cemu onda 4mm kad se lanci mogu montirat i na 1.6mm s istim efektom... objasni mi to! 

Čekaj jel se ti praviš lud, ili šta? U zakonu ti lijepo piše šta spada u zimsku opremu. Također je definirano kad se treba koristiti. Ljetne gume bez lanaca ne spadaju u zimsku opremu, je li treba to crtati, ili šta? Pa malo dijete bi to shvatilo.

Link to comment
Share on other sites

Čekaj jel se ti praviš lud, ili šta? U zakonu ti lijepo piše šta spada u zimsku opremu. Također je definirano kad se treba koristiti. Ljetne gume bez lanaca ne spadaju u zimsku opremu, je li treba to crtati, ili šta? Pa malo dijete bi to shvatilo.

cekam jedino tvoj odgovor - cemu 4mm? s 1.6 mozes na suvo, na mokro. ako s 4mm ne mos po snigu, cemu onda tih 4mm. samo mi to objasni. u kojim to uvjetima koristis tih 4mm, jer ako po tebi nisu za zimske uvjete na cesti, za sto jesu? please explain... 

Link to comment
Share on other sites

cekam jedino tvoj odgovor - cemu 4mm? s 1.6 mozes na suvo, na mokro. ako s 4mm ne mos po snigu, cemu onda tih 4mm. samo mi to objasni. u kojim to uvjetima koristis tih 4mm, jer ako po tebi nisu za zimske uvjete na cesti, za sto jesu? please explain... 

Ti opet ugrožavaš sebe i druge ako ideš s gumom od 1,6 mm na mokri asfalt. Šta će ti odvoditi vodu ispod gume? Koliko ti je opterećena guma s montiranim lancima? Između ostalog uvijek možeš zakonodavcu poslati prijedlog izmjene zakona. A dok ljetne gume ne postanu zimska oprema pridržavaj se zakona. Za par godina će se ionako ljetne gume s lancima izbaciti iz zimske opreme (kako je u 80 i više posto zemalja Europe). 

Link to comment
Share on other sites

Evo vidim da se raspravljate o zimskim gumama koje su zakonski propisane.

I pozivate se na zakonske odredbe.

Pa jeste li vi procitali uopce sta se u hrvatskoj smatraju zimske gume???

Obicne  M+S su kod nas zimske gume tako da pametnome dosta vec kad ste se uvatili zakona.

Link to comment
Share on other sites

Ti opet ugrožavaš sebe i druge ako ideš s gumom od 1,6 mm na mokri asfalt. Šta će ti odvoditi vodu ispod gume? Koliko ti je opterećena guma s montiranim lancima? Između ostalog uvijek možeš zakonodavcu poslati prijedlog izmjene zakona. A dok ljetne gume ne postanu zimska oprema pridržavaj se zakona. Za par godina će se ionako ljetne gume s lancima izbaciti iz zimske opreme (kako je u 80 i više posto zemalja Europe). 

pa zakona se i pridrzavam... i opet si izbjega odgovor... a pitanje ponavljat necu... kad se zakon promini, pa zimska oprema bude isto sto i zimska guma, tada cu po sili zakona na autu imat zimske gume, bar kad idem u zakonski limitirana podrucja... until then, a posto ni sam nemas odgovora na ono 4mm dileme, suzdrzi se od neosnovanih i prejudiciranih komentara o ugrozavanju... vozis na zimskim - to je tvoj izbor.... 

Link to comment
Share on other sites

i po meni je zakon smjesan, uopceno tih 1.6mm sare.. jel ko od vas presao preko lokve vode s takvom gumom koja je na 1.6mm ? pogotovo ako je sireg profila.. to vise nije ni za kuki... jednom sam nazalost bio u toj prilici (nove gume su bile tu al jednostavno nisam imao vremena otic zamjenit gume) i nakon voznje po kisi nije bilo vise razmisljanja... pricam o ljentim gumama naravno.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.