Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

Opet Wifi o ljetnim gumama i snijegu. Čovječe, ako se voziš po snijegu s ljetnim gumama (bez lanaca) ugrožavaš sebi i drugima život, ne znam kako ti to nije jasno. Miloš-e ne postoji DOT datum proizvodnje gume. DOT je oznaka zadovoljavanja kriterija američkog "department of transportation", a datum proizvodnje se nalazi do spomenute oznake.

Datum proizvodnje (u formatu TTGG, gdje je TT tjedan, a GG zadnje dvije znamenke godine) se smatra dijelom DOT oznake koja može imati 10, 11 ili 12 oznaka. Tako da se podaci o proizvođaču/tvornici nalaze među prvih 6, 7 ili 8 znakova, a datum proizvodnje među zadnje 4.

Link to comment
Share on other sites

Datum proizvodnje (u formatu TTGG, gdje je TT tjedan, a GG zadnje dvije znamenke godine) se smatra dijelom DOT oznake koja može imati 10, 11 ili 12 oznaka. Tako da se podaci o proizvođaču/tvornici nalaze među prvih 6, 7 ili 8 znakova, a datum proizvodnje među zadnje 4.

Tko to smatra dijelom DOT oznake, di si to pročitao?

Link to comment
Share on other sites

Gume kupujem da se sigurno i bezbrižno vozim, a ne zato da ih potrošim prije nego postanu plastične.

jel isto tako kupis i balansirku kad tribas minjat gume? ili tokarski stroj kad triba poravnat diskove? ili gusjenice kad zimska ne pomaze... poanta gume bi bila da je iskoristis i da se potrosi dok vridi... ako to nije slucaj, onda znaci da je ne koristis dovoljno da bi bila potrebna... 

 

Inace...u Dalmaciji vecina ljudi s "obicnim" manjim autima imaju jedan set guma...i to u 95% slucajeva ljetne. Neki su bili pametni pa su probali umjesto ljetnih guma drzati zimske gume cijelu godinu i to je ljeti jako opasno a i ripne naočigled "nestaju" tako da ispada malo skup sport svake godine kupovati nove zimulje. 

i s dobrim razlogom su to litnje - jer da su zimske, to bi 10 miseci u godini bia fail... vanka je danas (nakon dva dana hladnoce) 9°C, a to meni nisu uvjeti za zimsku gumu... i jos je suho za ne falit... 

ovi koji imaju zimske, doslovce vidis (pogotovo na savama) kako im se profil izrunja, raspada se guma na proste faktore. 

al opet nije lose potrositi (nekazem do zica) a ne da ti samo stoje za ukras i da potrosis 1mm :D

ma i da se do 4mm potrose pa ok... ali cesci je slucaj da jednostavno guma prestane drzat, efektivno po mokrom i suhom bude x klasa losija od litnje, a profila ko u prici... i onda je to razlog za zamjenu... a guma mozda uopce cili vijek nije vidila ni sniga ni leda... 

Kakve vi to zimulje imate da škripe i cvile po toplom? Ove moje ni zvuka da puste.

Sad će wifi reći da nisam normalan, ali ja ih već godinama zimi vozam po Splitu, gdje naprave 95% kilometara. Ali za onaj ostatak od 5% koji se odvozi u pravim zimskim uvjetima ne želim ni najmanje riskirati. Zato mi nije ni teško ni skupo imati dva seta guma.

nemam nista protiv da zimi vozis na zimskim gumama, osobito ako su temperature takve da ce doc do izrazaja... ali posto zivis ovdje, onda reci, koliko si ima ZIME, prave zime ove godine, koliko dana? svejedno, cim zatopli ides na litnji set... i ovaj zimski zapravo prije propadne od starosti i izlaganja toplini, nego sto se potrosi... mozes po tome sljedecih 10 godina vozit na istim zimskim gumama...

Sto vise citam ovog wifija sve mi se cini da mi je brat blizanac :D 

a slusaj, po godinama odgovara... 

Filozofirate previse. Ja sam isprobao zimsku usvim uvjetima i zimska koja nije srot je bolja od ljetne u svemu. Kisa, led, snijeg nema te ljetne koja ce do +cca 8-10 stupnjeva bit bolja. Iznad tih temp. jes svakako bolja ljetna i zao mi je trositi zimske ali da ih sad malo malo rotiram nema smisla. Tko vozi otvorenom cestom vise ce trosit zimske, pogotovo na visim temp. Zna se kad se stavljaju ljetne, kad zimske i amen. Kako je u Dalmaciji pojma nemam ali ako je zakon takav, treba se toga pridrzavat. A nikoga nije spasila ni najbolja ljetna ni najbolja zimska ako je lud. Evo ja sa svojom top zimskom sam sad mogao proklizat xx puta. Danas je klizavo jako. Isto tako sam za par sati stavio ljetnu gumu na jedsn tocak jer sam zimsku felgu nosio na ravnanje. Bila je kisa i auto je vrtio ko blesav. A temp je bila 10. Tako da tko kaze da je tu ljetna bolja pojma nema.

na suhom, pod uvjetom da nisu neke posebno niske temperature, litnja ce bit bolja od zimske... na mokrom ce uvelike ovisit o temperaturi, naravno, kako pada temperatura, tako ce zimska bit bolja i obratno... po snigu, dileme nema, zimska je najbolji moguci izbor.

Zakon koji spominjes kaze: zimska oprema je litnja guma s min.4mm profila i lancima pripravnim za postavljanje u portapaku, ili zimska guma... dakle. zakonski, sve je zadovoljeno... to sto zutilo portali, novine i pojedinci pokusaju stavit znak = izmjedju zimske opreme i zimske gume, ne znaci da je to istina... 

Opet Wifi o ljetnim gumama i snijegu. Čovječe, ako se voziš po snijegu s ljetnim gumama (bez lanaca) ugrožavaš sebi i drugima život, ne znam kako ti to nije jasno. 

ne znam po kojoj to logici smatras da ja to ugrozavam neciji zivot takvom voznjom na litnjim gumama. jednako tako mogu tvrdit da ti na zimskim gumama ugrozavas neciji zivot jer vozis brze nego ja na litnjim (i to AKO uopce vozis brze). vozim u skladu s mogucnostima gume, a i svojim mogucnostima... ili kako objasnjavas sve one na zimskim koji po slavonskoj nisu u stanju vozit brze od 30... i da, jesu na zimskim, odaju ih crne celicane na autima... 

Link to comment
Share on other sites

jel isto tako kupis i balansirku kad tribas minjat gume? ili tokarski stroj kad triba poravnat diskove? ili gusjenice kad zimska ne pomaze... poanta gume bi bila da je iskoristis i da se potrosi dok vridi... ako to nije slucaj, onda znaci da je ne koristis dovoljno da bi bila potrebna...

Nije mi ni najmanje jasno što si ovim htio reći i koja je poanta ovoga. Osobno mislim da si u velikoj zabludi, ali to je samo moje mišljenje.

Link to comment
Share on other sites

jel isto tako kupis i balansirku kad tribas minjat gume? ili tokarski stroj kad triba poravnat diskove? ili gusjenice kad zimska ne pomaze... poanta gume bi bila da je iskoristis i da se potrosi dok vridi... ako to nije slucaj, onda znaci da je ne koristis dovoljno da bi bila potrebna... 

i s dobrim razlogom su to litnje - jer da su zimske, to bi 10 miseci u godini bia fail... vanka je danas (nakon dva dana hladnoce) 9°C, a to meni nisu uvjeti za zimsku gumu... i jos je suho za ne falit... 

ovi koji imaju zimske, doslovce vidis (pogotovo na savama) kako im se profil izrunja, raspada se guma na proste faktore. 

ma i da se do 4mm potrose pa ok... ali cesci je slucaj da jednostavno guma prestane drzat, efektivno po mokrom i suhom bude x klasa losija od litnje, a profila ko u prici... i onda je to razlog za zamjenu... a guma mozda uopce cili vijek nije vidila ni sniga ni leda... 

nemam nista protiv da zimi vozis na zimskim gumama, osobito ako su temperature takve da ce doc do izrazaja... ali posto zivis ovdje, onda reci, koliko si ima ZIME, prave zime ove godine, koliko dana? svejedno, cim zatopli ides na litnji set... i ovaj zimski zapravo prije propadne od starosti i izlaganja toplini, nego sto se potrosi... mozes po tome sljedecih 10 godina vozit na istim zimskim gumama...

a slusaj, po godinama odgovara... 

na suhom, pod uvjetom da nisu neke posebno niske temperature, litnja ce bit bolja od zimske... na mokrom ce uvelike ovisit o temperaturi, naravno, kako pada temperatura, tako ce zimska bit bolja i obratno... po snigu, dileme nema, zimska je najbolji moguci izbor.

Zakon koji spominjes kaze: zimska oprema je litnja guma s min.4mm profila i lancima pripravnim za postavljanje u portapaku, ili zimska guma... dakle. zakonski, sve je zadovoljeno... to sto zutilo portali, novine i pojedinci pokusaju stavit znak = izmjedju zimske opreme i zimske gume, ne znaci da je to istina... 

ne znam po kojoj to logici smatras da ja to ugrozavam neciji zivot takvom voznjom na litnjim gumama. jednako tako mogu tvrdit da ti na zimskim gumama ugrozavas neciji zivot jer vozis brze nego ja na litnjim (i to AKO uopce vozis brze). vozim u skladu s mogucnostima gume, a i svojim mogucnostima... ili kako objasnjavas sve one na zimskim koji po slavonskoj nisu u stanju vozit brze od 30... i da, jesu na zimskim, odaju ih crne celicane na autima... 

Ugrožavaš svoj i tuđi život vožnjom na ljetnim gumama (bez lanaca) tijekom zimskih uvjeta, to što ti misliš da ne ugrožavaš je manje bitno. Zakonodavac i svi prometni, gumarski, auto i ini stručnjaci su se složili u tvrdnji da "ljetne mješavine" gube svojstva na niskim temperaturama, da šare nisu prilagođene podlozi i da postoji ostalih milijun razloga zašto se ljetne gume ne koriste u zimskim uvjetima. Ali uvijek se nađu "genijalci" koji mogu sve što ostali ne mogu. Tako se uopće ne bi začudio kad bi mogo po noći voziti bez upaljeni svjetala, jer vjerojatno vrlo dobro vidiš u mraku. Mogućnost ljetne gume u zimskim uvjetima je jedna velika 0.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Nije mi ni najmanje jasno što si ovim htio reći i koja je poanta ovoga. Osobno mislim da si u velikoj zabludi, ali to je samo moje mišljenje.

poanta je da kupis ono sto ti triba... ne kupujes nesto sto neces koristit... 

Link to comment
Share on other sites

Pa ima hrpa videa koji prikazuju usporedni test zimskih i ljetnih guma na temp. ispod 7 stupnjeva, po snijegu, mokrom i suhom.

Uvijek je zimska bila puno stabilnija, puno kraći zaustavni put i padaju u vodu sva laprdanja.

Wifi stavlja svoje slike, putopise i sl, ali da je bila neka frka, da je morao naglo zakočiti, ta ljetna guma koja je po njemu savršeno

dobra za snijeg, imala bi zaustavni put nekoliko metara duži od zimske, a zna se kaj to znači.

Ne vidim kako ljudi mogu tvrditi da je ljetna guma dobra za snijeg. Čak se time hvaliti i stavljati slike. Svašta.

Link to comment
Share on other sites

Pa ima hrpa videa koji prikazuju usporedni test zimskih i ljetnih guma na temp. ispod 7 stupnjeva, po snijegu, mokrom i suhom.

Uvijek je zimska bila puno stabilnija, puno kraći zaustavni put i padaju u vodu sva laprdanja.

Wifi stavlja svoje slike, putopise i sl, ali da je bila neka frka, da je morao naglo zakočiti, ta ljetna guma koja je po njemu savršeno

dobra za snijeg, imala bi zaustavni put nekoliko metara duži od zimske, a zna se kaj to znači.

Ne vidim kako ljudi mogu tvrditi da je ljetna guma dobra za snijeg. Čak se time hvaliti i stavljati slike. Svašta.

Ne trudi se objašnjavati nekome činjenice koje ne može shvatiti. Ja recimo osobno mislim da bi uvaženom kolegi "wifi-ju" bilo pametnije da je kod kupovine novog automobila (u ovom slučaju Captur-a) uštedio na opremi par tisuća kuna i za te novce kupio dobre zimske gume (ako se vozi u zimskim uvjetim), ali to je samo moje skromno mišljenje.

Link to comment
Share on other sites

Ugrožavaš svoj i tuđi život vožnjom na ljetnim gumama (bez lanaca) tijekom zimskih uvjeta, to što ti misliš da ne ugrožavaš je manje bitno. Zakonodavac i svi prometni, gumarski, auto i ini stručnjaci su se složili u tvrdnji da "ljetne mješavine" gube svojstva na niskim temperaturama, da šare nisu prilagođene podlozi i ostalih milijun drugih razloga. Ali uvijek se nađu "genijalci" koji mogu sve što ostali ne mogu. Tako se uopće ne bi začudio kad bi mogo po noći voziti bez upaljeni svjetala, jer vjerojatno vrlo dobro vidiš u mraku. I prema čemu si ti molim te zaključio da ja vozim brže na zimskim nego ti naljetnim i kakva je to uopće usporedba?

ok, to ti kazes... ali nigdje ikakvog dokaza toj tvrdnji... jednako tako se generalizira pa su svi na litnjim kilavi po snigu, pa eto, nisu... 

zakonodavac je propisa sto je zimska oprema... ako nekome ne odgovara, nek se obrati vladajucima... 

ne zakljucujem nista, dapace, jedino ti zakljucujes o meni kao opasnosti zbog tih litnjih guma, a po cemu to zakljucujes i dalje nisam sazna... pa pitam, ako stavim zimske gume, znaci li to da ne ugrozavam zivote ako jurim po snjeznoj cesti, ili te zimska guma abolira od odgovornosti... vozis u skladu s gumama koje imas, a to izgleda tebi nije jasno... 

Pa ima hrpa videa koji prikazuju usporedni test zimskih i ljetnih guma na temp. ispod 7 stupnjeva, po snijegu, mokrom i suhom.

Uvijek je zimska bila puno stabilnija, puno kraći zaustavni put i padaju u vodu sva laprdanja.

Wifi stavlja svoje slike, putopise i sl, ali da je bila neka frka, da je morao naglo zakočiti, ta ljetna guma koja je po njemu savršeno

dobra za snijeg, imala bi zaustavni put nekoliko metara duži od zimske, a zna se kaj to znači.

Ne vidim kako ljudi mogu tvrditi da je ljetna guma dobra za snijeg. Čak se time hvaliti i stavljati slike. Svašta.

i di tocno sam ja napisa ista suprotno tome? zasto mislis ako JA vozim na litnjim gumama da ikome sugeriram da triba vozit na njima. gume su osobni izbor. 

ALI, posto je kod zimske na snigu zaustavni put kraci od litnje, mogu tvrdit da ce ta ista zimska u toplim uvjetima imat duzi put od litnje gume. I sto sad? zna se sto to znaci... vidis kako se sve moze okrenit na drugu stranu... 

ja ne tvrdim da je litnja DOBRA za snig, za to sluzi zimska guma - tvrdim da mi je puno bitnije 99% vrimena bit na odgovarajucim gumama, nego tih 1% gdje ce mi litnja posluzit. nije najbolji izbor, ali posluzit ce... umjesto toga, svakodnevno vozit na gumama koje lose drze, lose koce, a sve da bi po snigu ta guma bila bolja, meni nije prihvatljivo... 

a sto se slike i videa tice, vec mi se u x navrata tvrdilo kako je to "nemoguce"... nemam se potribe hvalit, ovo je iskljucivo za nevjerne tome... a cua sam svega - zapet ce na prvu uzbrdicu, izletit ce u prvom zavoju, nece moc stat kad planina iz vedra neba iskoci pred auto... ali uzalud... 

Ne trudi se objašnjavati nekome činjenice koje ne može shvatiti. Ja recimo osobno mislim da bi uvaženom kolegi "wifi-ju" bilo pametnije da je kod kupovine novog automobila (u ovom slučaju Captur-a) uštedio na opremi par tisuća kuna i za te novce kupio dobre zimske gume (ako se vozi u zimskim uvjetim), ali to je samo moje skromno mišljenje.

e sad meni fali onaj facepalm smajlic... u mom slucaju, litnje su izbor, a ne nemogucnost kupovine zimskih... samo sto je tebi to neshvatljivo... ali eto, mozda se predomislim, pa da zadovoljim selo kupim neke od tih "klizajucih" 2 godine starih zimskih guma, nepotrosenih... i vozit na njima sljedecih 10 godina... ali onda necu ugrozavat nikog... opet facepalm... 

Link to comment
Share on other sites

osobno zimulje stavljak kad neka prosjecna temp padne ispod 10C (sto ponekad znaci i prije zakonskog roka) a skidam i stavljam letnje kad nocne temp ne padaju ispod nekih 8-10C 

 

usrmaatre , lakse mi je tako bilo napisati nego " po datumu proizvodnje otisnutom na gumi"

Link to comment
Share on other sites

ok, to ti kazes... ali nigdje ikakvog dokaza toj tvrdnji... jednako tako se generalizira pa su svi na litnjim kilavi po snigu, pa eto, nisu... 

zakonodavac je propisa sto je zimska oprema... ako nekome ne odgovara, nek se obrati vladajucima... 

ne zakljucujem nista, dapace, jedino ti zakljucujes o meni kao opasnosti zbog tih litnjih guma, a po cemu to zakljucujes i dalje nisam sazna... pa pitam, ako stavim zimske gume, znaci li to da ne ugrozavam zivote ako jurim po snjeznoj cesti, ili te zimska guma abolira od odgovornosti... vozis u skladu s gumama koje imas, a to izgleda tebi nije jasno... 

i di tocno sam ja napisa ista suprotno tome? zasto mislis ako JA vozim na litnjim gumama da ikome sugeriram da triba vozit na njima. gume su osobni izbor. 

ALI, posto je kod zimske na snigu zaustavni put kraci od litnje, mogu tvrdit da ce ta ista zimska u toplim uvjetima imat duzi put od litnje gume. I sto sad? zna se sto to znaci... vidis kako se sve moze okrenit na drugu stranu... 

ja ne tvrdim da je litnja DOBRA za snig, za to sluzi zimska guma - tvrdim da mi je puno bitnije 99% vrimena bit na odgovarajucim gumama, nego tih 1% gdje ce mi litnja posluzit. nije najbolji izbor, ali posluzit ce... umjesto toga, svakodnevno vozit na gumama koje lose drze, lose koce, a sve da bi po snigu ta guma bila bolja, meni nije prihvatljivo... 

a sto se slike i videa tice, vec mi se u x navrata tvrdilo kako je to "nemoguce"... nemam se potribe hvalit, ovo je iskljucivo za nevjerne tome... a cua sam svega - zapet ce na prvu uzbrdicu, izletit ce u prvom zavoju, nece moc stat kad planina iz vedra neba iskoci pred auto... ali uzalud... 

e sad meni fali onaj facepalm smajlic... u mom slucaju, litnje su izbor, a ne nemogucnost kupovine zimskih... samo sto je tebi to neshvatljivo... ali eto, mozda se predomislim, pa da zadovoljim selo kupim neke od tih "klizajucih" 2 godine starih zimskih guma, nepotrosenih... i vozit na njima sljedecih 10 godina... ali onda necu ugrozavat nikog... opet facepalm... 

Na osnovu čega je zakonodavac propisao da se u slučaju pojave zimskih uvjeta na cesti koristi zimska oprema? Vjerojatno na osnovu nekakvih saznanja, je li tako? Odustajem, ovo je kao da malom djetetu objašnjavam diferencijalne jednadžbe trećeg reda. Miloše, to sam i pretpostavio. :)

Link to comment
Share on other sites

Na osnovu čega je zakonodavac propisao da se u slučaju pojave zimskih uvjeta na cesti koristi zimska oprema? Vjerojatno na osnovu nekakvih saznanja, je li tako? Odustajem, ovo je kao da malom djetetu objašnjavam diferencijalne jednadžbe trećeg reda. Miloše, to sam i pretpostavio. :)

zasto uporno spominjes pojam zimska oprema, kad vec zagovaras zimske gume kao jedinu opciju. a zakonodavac je, ako cemo virovat onom sto si sam napisa, na osnovu nekih saznanja napisa da je i litnja guma s minimalno 4mm profila odgovarajuca zimska oprema. onda, ili zakonodavac nema pojma, ili ti ne znas sto pise pod zimskom opremom koju je propisa zakonodavac. so which is it? 

Link to comment
Share on other sites

zasto uporno spominjes pojam zimska oprema, kad vec zagovaras zimske gume kao jedinu opciju. a zakonodavac je, ako cemo virovat onom sto si sam napisa, na osnovu nekih saznanja napisa da je i litnja guma s minimalno 4mm profila odgovarajuca zimska oprema. onda, ili zakonodavac nema pojma, ili ti ne znas sto pise pod zimskom opremom koju je propisa zakonodavac. so which is it? 

Kako ti navodiš samo ono što tebi paše, je li? Zakonodavac (hrvatski) je propisao da u zimsku opremu spadaju zimske gume, ili ljetne gume s minimalnom dudinom profila od 4mm i lanci za snijeg (spremni za montažu, a montiraju se u slučaju pojave zimskih uvjeta). Dakle, ne samo ljetne gume jer one same sigurno nisu zimska oprema. U budućnosti će se težiti tome da se ljetne gume potpuno izbace iz "zimske opreme".

Link to comment
Share on other sites

Bas bih volio usporedbu ljetne gume od 4mm mesa i zimske gume na testu. U svim uvjetima do 10 stupnjeva. Moja GY Asimetrico 2 ima 5 i za bacit je u tim uvjetima. Plastika ziva. Kakvi lanci za tu gumu. 

Link to comment
Share on other sites

Kako ti navodiš samo ono što tebi paše, je li? Zakonodavac (hrvatski) je propisao da u zimsku opremu spadaju zimske gume, ili ljetne gume s minimalnom dudinom profila od 4mm i lanci za snijeg (spremni za montažu, a montiraju se u slučaju pojave zimskih uvjeta). Dakle, ne samo ljetne gume jer one same sigurno nisu zimska oprema. U budućnosti će se težiti tome da se ljetne gume potpuno izbace iz "zimske opreme".

kako i ti dopisujes ono sto tebi odgovara... jer u zakonu ne stoji pod kojim to tocno uvjetima se montiraju lanci, za razliku drugih kategorija vozila (autobusi, kamioni) gdje stoji da lanci moraju biti montirani na pogonske kotace. za osobna vozila, ta stavka NE STOJI! stoji da su u portapaku, spremni za montazu. kad? na led, na 1cm sniga, na 20cm sniga. to NE STOJI! 

Link to comment
Share on other sites

kako i ti dopisujes ono sto tebi odgovara... jer u zakonu ne stoji pod kojim to tocno uvjetima se montiraju lanci, za razliku drugih kategorija vozila (autobusi, kamioni) gdje stoji da lanci moraju biti montirani na pogonske kotace. za osobna vozila, ta stavka NE STOJI! stoji da su u portapaku, spremni za montazu. kad? na led, na 1cm sniga, na 20cm sniga. to NE STOJI! 

Zimski uvjeti su kod nas vezani za datum i amen. Zakon amen! Dakle uvjeti  ispod 10stupnjeva. Ja se na ljetnoj na tim temp ne bih vozio a ti kako hoces. Isto se ne bih vozio ni sa zimskom na plus 15. Ali jbga ako vec moram onda bih imao lance plus ljetna ali ne celestonka.

Link to comment
Share on other sites

Zimski uvjeti su kod nas vezani za datum i amen. Zakon amen! Dakle uvjeti  ispod 10stupnjeva. Ja se na ljetnoj na tim temp ne bih vozio a ti kako hoces. Isto se ne bih vozio ni sa zimskom na plus 15. Ali jbga ako vec moram onda bih imao lance plus ljetna ali ne celestonka.

znaci kad prodjem knin, a sve suvo - montirat lance, hehe... bilo bi zanimljivo... 

u portapaku imam lance, a litnje su nove (kao i auto)... cak su ok, s obzirom da po splitu na asfaltu nisu nesto... 

Link to comment
Share on other sites

kako i ti dopisujes ono sto tebi odgovara... jer u zakonu ne stoji pod kojim to tocno uvjetima se montiraju lanci, za razliku drugih kategorija vozila (autobusi, kamioni) gdje stoji da lanci moraju biti montirani na pogonske kotace. za osobna vozila, ta stavka NE STOJI! stoji da su u portapaku, spremni za montazu. kad? na led, na 1cm sniga, na 20cm sniga. to NE STOJI! 

Članak 193 ZSPC-a

Zimski uvjeti na cesti su takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.

Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjuje se promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom.

 

Link to comment
Share on other sites

Članak 193 ZSPC-a

Zimski uvjeti na cesti su takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.

Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjuje se promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom.

 

u prijevodu - zabranjeno je voziti na litnjim gumama s profilom izmedju 1.6 i 4mm... oni koji imaju gume dubine 4mm+ imaju zimsku opremu (ukoliko u portapaku imaju spremne lance, ako zapadnu u dublji snig)... 

Link to comment
Share on other sites

Zimska oprema su: zimske gume, ili ljetne (dubine profila minimalno 4mm)+ lanci pripravni za montažu. Šta ovdje nije jasno???? Daj molim te objasni mi?

Link to comment
Share on other sites

u prijevodu - zabranjeno je voziti na litnjim gumama s profilom izmedju 1.6 i 4mm... oni koji imaju gume dubine 4mm+ imaju zimsku opremu (ukoliko u portapaku imaju spremne lance, ako zapadnu u dublji snig)... 

U prijevodu, kada vladaju zimski uvjeti zabranjeno je voziti samo sa ljetnim gumama (mođže profil biti i 10 mm). Na autu moraju biti zimske gume, ili ljetne gume (profil >4mm) + lanci. Ne znam što ti ovdje nije jasno?

Link to comment
Share on other sites

Zimska oprema su: zimske gume, ili ljetne (dubine profila minimalno 4mm)+ lanci pripravni za montažu. Šta ovdje nije jasno???? Daj molim te objasni mi?

meni je sve jasno... cini mi se da tebi nije jasna razlika izmedju "lanci pripravni za montazu" i "lanci montirani na pogonske kotace"... 

malo quote-a s hakovih stranica http://www.hak.hr/info/korisne-informacije/zimska-oprema :

Pod zimskom opremom motornih vozila čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,50 tona, sukladno posebnom propisu, podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.
Pod zimskom opremom autobusa podrazumijevaju se lanci na pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske kotače, a autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima.

ako zakonodavac jasno razlikuje te dvije kategorije vozila i isto tako razlikuje portapak od montiranih lanaca, onda o cemu raspravljamo... 

ako pak, kako tvrdis, moras montirat lance kad je snig ili led na cesti, zbog cega je onda zimska oprema litnja s min.4mm profila, jer ako si obvezan montirat lance, mozes ih namontirat i na 1.6mm, i to s istim efektom... a ipak, navodi 4mm... to sigurno nije radi kisnih uvjeta, jer kisu imas i liti, pa svejedno vridi 1.6mm... 

 

Link to comment
Share on other sites

Pogledaj pažljivo ovu fotografiju.

Dot oznaka.jpg

Je, ali nigdje ne piše koji niz točno DOT označava. Može biti i da DOT samo znači to da su svojstva gume kompatibilna sa tim američkim prometnim zavodom te da se guma smije i tamo prodavati. Drugim riječima, nemaju sve gume DOT već samo one na kojima piše DOT. Evo što Pirelli kaže:

 

Untitled.png

Link to comment
Share on other sites

Po Dalmaciji ti ne trebaju zimske gume u 99% slučajeva,po mom vozačkom iskustvu ,a natuka sam km snijeg,led,bljuzga plus niske temp.samo zimske,možeš ti vozit i na litnjim ali nije to to .

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.