Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

Ajde ovo pojasni? Hoćeš reći da nema dobre ili uopće zimske gume u 16?
Iznad 15 stupnjeva pretpostavljam.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ako je temp. iznad 7 stupnjeva, ajmo zaokruzit 10 tu je ljetna bolja od zimske. A ne iznad 15, pa to je vec toplo. Zimska bi trebala biti bolja po kisi i slinavom ali u uvjetima za koje je namjenjena. No kako se u danasnje vrijeme,  klimatke promjene mjenjaju kao carape, pa imas jedan dan +20 a drugi -5, cak si mislim da je cjelogodisnja najbolja za uzet.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, frenchkey said:

kako ju zakonodavac tretira? Trebaju li lanci u gepeku?

Cjelogodisnje su M+S A to je kod nas "zimska guma"Tako da 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A cjelogodisnje najlosije drze u svim uvjetima i najskuplje su. Mislio sam ih kupiti kad sam vozio 4x4 jer on kompemzira nedostatke drzanja u nekim uvjetima. Ali na 2 kotaca pogonu nebum s tim riskiral, pogotovo jer se vozim po brdima..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ne quotati ako prvi odgovaraš, podrazumijeva se kome je odgovor upućen 

 

Naravno ako želiš najbolje za sebe da ćeš zimi izabrati ove s pahuljom jer tako dolaze prave zimske iz tvornice, ne štancaju ih za Hrvatsku bez toga. Naš zakon se zaista još uvijek drži samo ovog m+s. Uhljebi su malo spori, štaš

btw, moj susjed ovog ljeta piči s novim Sava eskimo s3 M+S i kad sam ga pitao što ljeti zimske gume, kaže nisu to zimske ovo ti znači ljeto/zima :tup:

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Kakva su vam iskustva s kupnjom guma online? Isplati li se uopće ili je bolje direkt kod vulkanizera otići?

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, VedranSB said:

Kakva su vam iskustva s kupnjom guma online? Isplati li se uopće ili je bolje direkt kod vulkanizera otići?

Zasto se ne bi isplatilo? Ja kupio preko gume hr continentalove za 200kn manje po gumi u odnosu na vulkal. Znaci 800kn usteda. I dosle mi doma lijepo. A datum proizvodnje prije koji mjesec.

Edited by marttin
Link to comment
Share on other sites

Moj vulkanizer se jako ljuti kad mu se donose gume iz plodina itd.

Kaže neka ti ih montira ko ti ih je prodo

  • Like 1
  • Haha 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A klasika.
Nekad znaju biti nepropisno skladistene, zguzvane, spresane.
Do sada su mi cijene za moje aute bile minijaturna razlika ali kad bi trebao neku skuplju varijantu, da na 4 gume usparam 400 kn, narucio bih..

Link to comment
Share on other sites

Ja jučer prvi put namontirao zimulhe GY UG 9 (205/55 16) koje sam uzeo polovne DOT 2019 sa 2-3 tkm (jedva zagažene). Prvi dojmovi vožnje jučer i danas po slinavoj i mokroj cesti (temp između 10-15 stupnjeva) su fantastični. Guma sa držanjem ceste nema nikakvih problema što sam i očekivao, a udubnost je vau.. Nevjerojatno je tiha u kotrljanju i tako meko ide preko oštrih rubova, a ne zuje uopće. Još kad se sjetim da sam dobio sve 4 za 1200 kn ukupno, mogu reći da sam prošao super..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, frenchkey said:

Mud + snow je stara oznaka, današnje zimske gume trebaju imati ''Triglav'' i pahulju na bočnici 

Tire-Mountain-Snow-Winter-Icon.png

 

https://www.bavariannews.com/blog/2019/09/21/everything-you-need-to-know-about-winter-tires-in-germany/

Prema članku 104. novog Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (NN 85/2016) pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, podrazumijevamo:

četiri zimska pneumatika (M+S) ili

četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače

E sad mi znamo sta su zimske...Ali po zakonu RH Sa M+S si ispravan po zimi.

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

Ovo sa 4 mm ljetnom ripmnom i lancima u bunkeru mi nikako nije jasno.. Tko je tu lud, pitam se??  Trebali su propisat 4 zimske sa minimalnom dubinom profila, obavezni lanci u bunkeru i lopata za snijeg. Ovo je smijuria

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, fabi said:

Ovo sa 4 mm ljetnom ripmnom i lancima u bunkeru mi nikako nije jasno.. Tko je tu lud, pitam se??  Trebali su propisat 4 zimske sa minimalnom dubinom profila, obavezni lanci u bunkeru i lopata za snijeg. Ovo je smijuria

Pa jbte od kad je tako u Croatistanu. Od pamtivijeka. Probaj tu foru usiljit dalje. A i ovi sto stave zimkulje sa non name gumom. Znaci ja to nikad nisam ni cuo da to postoji. Ista stvar i s ljetnima. 

Link to comment
Share on other sites

Ma svugdje je tak pogledajte zakone:

 

https://www.hak.hr/info/korisne-informacije/zimska-oprema

 

 

Pojasnjenje m+s

 

Tako oznaka M+S postaje prošlost na zimskim gumama, a trenutačno uz oznaku M+S obavezno treba stajati trokraki planinski piktogram s pahuljicom u sredini što je obavezna oznaka za sve zimske gume. Dosadašnja oznaka M+S od početka 2018. godine više nije dovoljna za nove zimske gume. Međutim postoji prijelazni period do 30. rujna 2024. godine, do kojeg će se kao dio zimske opreme uvažavat već proizvedene gume s oznakom M+S. Novi simbol zimskih guma temelji se na višim standardima koje guma mora ispuniti. Dok guma samo s oznakom M+S ne mora ispuniti kriterij zimskog testa, za dobijanje simbola u obliku ‘piktograma s pahuljicom’ gume će morati dokazati minimalnu kvaliteu na testu na snijegu.

 

Dakle trebali bi do 2024. u pravilnik uvesti i oznaku planine i pahuljice.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Skuplja je nabava u startu, ali te s vremenom dođe na isto pogotovo ako imaš dva šeta felgi..

Ako nemam za gume i kočnice kupit vću pokaznu i električni romobil/bicklu

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ivan.martinko said:

Ma svugdje je tak pogledajte zakone:

 

https://www.hak.hr/info/korisne-informacije/zimska-oprema

 

 

Pojasnjenje m+s

 

Tako oznaka M+S postaje prošlost na zimskim gumama, a trenutačno uz oznaku M+S obavezno treba stajati trokraki planinski piktogram s pahuljicom u sredini što je obavezna oznaka za sve zimske gume. Dosadašnja oznaka M+S od početka 2018. godine više nije dovoljna za nove zimske gume. Međutim postoji prijelazni period do 30. rujna 2024. godine, do kojeg će se kao dio zimske opreme uvažavat već proizvedene gume s oznakom M+S. Novi simbol zimskih guma temelji se na višim standardima koje guma mora ispuniti. Dok guma samo s oznakom M+S ne mora ispuniti kriterij zimskog testa, za dobijanje simbola u obliku ‘piktograma s pahuljicom’ gume će morati dokazati minimalnu kvaliteu na testu na snijegu.

 

Dakle trebali bi do 2024. u pravilnik uvesti i oznaku planine i pahuljice.

 

 

 

 

Kolega M+S nije oznaka za zimske vec za ATR gume I da dobiju M+S oznaku moraju imati minimum (nemoj me drzat za ric 100%) 20 ili 25% odvodnih kanala na gumi u odnosu na povrsinu gazeceg sloja gume..

Evo ti slika jedne M+S Gume Ljetne..Da docaram o cem pricam.

tyres-michelin-latitude-cross.jpg

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

Do prije par godina je bila ta oznaka. Sad mora imati i pahulju.

Kaj nije jasno?

Mud and SNOW.

jel postoji snow po ljeti? Ne postoji.

Dakle M+S je bila oznaka zimske gume.

Mud po ljeti i snow po zimi. Sava eskimo S2 je bila takva bez pahulje jos 1990-ih i to je tad bila zimska guma, nego kakva, nije valjda bila ljetna..

S3 ima pahulju po novim zahtjevima a guma je ista vrsta ko S2.

Promjenili su zakon a guma je ostala guma.

 

 

01.01.2018. je promjenjen pravilnik o oznakama na gumama i zimska guma osim oznake M+S mora imati pahulju.
Ali svaka zimska guma ima i oznaku M+S.
c4a2260194a4ce556067de429375d03e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Svejedno iz bosne ili hondurasa. To je na nivou cijelog svijeta odredba.a ovo kaj si quotal je iz hr pravilnika o gumama. Informiraj se. Svijet nije poceo kad si se ti rodio i postao punoljetan. Dakle jos jednom cu napisat radi maria i ostalih pametnjakovica:
Prosle godine je nastupio novi pravilnik o obaveznoj zimskoj opremi u hr i izmjenjen je dio koji se odnosi na oznacavanje guma. Do tad se prihvacalo da od 1.11. auto treba imati 4 zimske gume (citaj M+S).
Od 2018. zimske gume moraju imati oznaku planine i snheznu pahuljicu. Prijelazni period je do 2024. Jer jos vidjam aute na savama S2 npr koja nema pahuljicu.
"Kako biste znali da kupujete prave zimske gume, one moraju imati oznaku M + S (Mud & Snow) te oznaku snježne pahuljice s trima vrhovima. Iako se i obične gume M + S prema našemu zakonodavstvu smatraju zimskima, za vožnju u pravim zimskim uvjetima preporučujemo gume s oznakom pahuljice, jer se upravo one podvrgavaju strogim testovima na snijegu i ledu. Zimska guma ne mora imati oznaku snježne pahuljice, jer postoji i strana oznaka za nju te onda piše 3PMSF. Iako je drukčija oznaka, značenje je jednako"



Znate li razliku što je zimska guma, a što je guma s oznakom M+S?

12 months ago

Mnogi za gumu s oznakom M+S automatski vjeruju kako je to zimska guma, neki pak tvrde kako je to oznaka za cjelogodišnju gumu. Ma interpretacija ima koliko hoćete, tako da su manje upućeni zbunjeni i dolaze u nedoumicu o čemu se radi i nikako da na šistac stave što je točno. Pri tom i Internet čini svoje. Premda je to alat koji pruža ogroman broj informacija, ali isto tako taj svemogući Internet pruža mogućnosti određenim osobama da pokažu kako su neznalice ili veliki trolovi koji se na Internetu zabavljaju, a s time što druge dovode u nedoumicu. Vrlo često takvi svoje neznanje ukomponiraju s bezobraznim ponašanjem i vrijeđanjem ostalih. Jer, oznaka M+S ne govori nužno o tome jesu li gume zimske, ljetne ili za sve sezone. Pri tom se oznaka M+S tumači na različite načine i nedoumice oko ovoga su prevelike. Pogrešno uvjerenje (namjerno ili nenamjerno) kod nekih je tako duboko da je često veliki problem razuvjeriti ih. Dakle, pokušat ćemo jednostavno i razumljivo odgovoriti na pitanje – ‘Šta znači oznaka M+S na gumama?’
Oznaka M+S dolazi od početnih slova rijeći ‘mud and snow’ što u prijevodu znači ‘blato i snijeg’. U biti nam govori o tome kakav dizajn profila imaju gume koje nose tu oznaku, zapravo kakvog im je oblika šara. Oznaka M+S (Mud and Snow, odnosno blato i snijeg) na vanjskoj bočnoj strani gume govori o tome kako gume imaju ‘grublji’ profil s većim kanalima i utorima, da kažemo po vozački ‘ripne’ su veće i grublje. Svaka takva guma može nositi na sebi oznaku M+S, bez obzira na to kakav im je sirovinski sastav što znači da ova oznaka ne govori nužno o tome jesu li gume zimske, ljetne ili cjelogodišnje. Na primjer gume za off-road i prave terence s ‘grubim’ profilom nose oznakiu M+S, a u biti nisu zimske gume
U usporedbi s ljetnim gumama, zimske gume imaju sastav gume koji ostaje mekan pri niskim temperaturama i visoko užlijebljenu šaru (tisuće sićušnih utora) sa malim lamelicama (odlično za led) što osigurava optimalnu učinkovitost u hladnim uvjetima (suho, mokro, snježno ili ledeno). Prepoznatljive su po oznaci “pahuljice na planini” na vanjskoj stijenci gume (vidi sliku u članku). To su prave zimske gume koje zadovoljavaju propisane međunarodne standarde čime se jamči prava razina performansi u zimskim uvjetima. Preporuka je korištenje isključivo guma označenih s ovom oznakom u zimskom razdoblju.
Tako oznaka M+S postaje prošlost na zimskim gumama, a trenutačno uz oznaku M+S obavezno treba stajati trokraki planinski piktogram s pahuljicom u sredini što je obavezna oznaka za sve zimske gume. Dosadašnja oznaka M+S od početka 2018. godine više nije dovoljna za nove zimske gume. Međutim postoji prijelazni period do 30. rujna 2024. godine, do kojeg će se kao dio zimske opreme uvažavat već proizvedene gume s oznakom M+S. Novi simbol zimskih guma temelji se na višim standardima koje guma mora ispuniti. Dok guma samo s oznakom M+S ne mora ispuniti kriterij zimskog testa, za dobijanje simbola u obliku ‘piktograma s pahuljicom’ gume će morati dokazati minimalnu kvalitetu na testu na snijegu.


Nova oznaka (2018) zimskih guma temelji se na višim standardima koje guma mora ispuniti. Dok guma samo s oznakom M+S ne mora ispuniti kriterij zimskog testa, za dobijanje simbola u obliku ‘piktograma s pahuljicom’ gume će morati dokazati minimalnu kvaliteu na testu na snijegu.

Eto...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.