Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

Sad ga možda blebnem, ali više manje sve gume u manjim dimenzijama ako su 45 ili manje % od širine gume idu u XL ojačanoj varijanti. Rijetko koja je standardna da nije ojačana zbog nosivosti.

Link to comment
Share on other sites

On 08. 12. 2019. at 14:28, Black.Tip said:

za pokazati stroj koji mnogi od nas nikada neće moći voziti niti će ga znati voziti kada bi ga i imali.

 

ovo je sve relativno...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Danas je dan kada sam dobro razmislio o kupovini novih guma. Trenutno imam zimske Firestone Winterhawk 3, DOT iz 2014, sad je ovo 6. zima. Ripne ima. 

Od jutra je skoro svaki start bio proklizavanje (živim u Rudešu, Jezerska/Anina/Drvinje(Golikova sad)), jače kočenje pred ležeće ABS, ulazak u zavoj (Tomislavova u Golikove) ili Golikova u Klanječku. OK, to jesu glatke ceste ko pesja jajca, al opet. Ujutro kroz centar prema Zelengaju, kroz onu šumu isto išao sporije i zavoji. Malo kasnije ujutro išao u Pisarovinu preko Brezovice, magla, hladno, nisam htio tiskati nit imalo riskirati u zavojima Max 20kmh iznad dopuštene. Ona šuma sa zavojima di je loš asfalt, svako imalo jače stiskanje gasa u drugoj (atmo + plin + niski okretaji) je bilo paljenje traction controla. Zadnji kraj niti zanijelo nigdje, to je plus. Sad navečer bio u Kaptol centru, tam po tračnicama iz Vlaške prema Ribnjaku, skoro se auto ugasio koliko je traction control oduzimao gas. 

OK, na radiju vidim da je bilo fest nesreća u gradu, prije Pisarovine škoda izletila s ceste. Očito je bilo sklisko svuda pa iznenadilo mnoge. 

Jel danas bilo smrznuta cesta i vama ili je vrijeme za nove (vjerojatno cjelogodišnje) gume? Vjerojatno su i amortizeri dali svoje (iako auto ne poskakuje) pa i to doprinosi lošem gripu... 

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Nije pohvalno al silom prilika sam isao danas ujutro  na ljetnim gumama prek cijelog grada, da megana svog koji je na proper zimskim predam na servis. Moram priznat da Cliač trojka nije plesal bas , ljetne gume stare 2 godine. Ni jedan start nisu proklizale nit u  zavojima ... nesto s tim tvojima ne valja. Firestone, nije zabuna neka naziva?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Vuco said:

Danas je dan kada sam dobro razmislio o kupovini novih guma. Trenutno imam zimske Firestone Winterhawk 3, DOT iz 2014, sad je ovo 6. zima. Ripne ima. 

Od jutra je skoro svaki start bio proklizavanje (živim u Rudešu, Jezerska/Anina/Drvinje(Golikova sad)), jače kočenje pred ležeće ABS, ulazak u zavoj (Tomislavova u Golikove) ili Golikova u Klanječku. OK, to jesu glatke ceste ko pesja jajca, al opet. Ujutro kroz centar prema Zelengaju, kroz onu šumu isto išao sporije i zavoji. Malo kasnije ujutro išao u Pisarovinu preko Brezovice, magla, hladno, nisam htio tiskati nit imalo riskirati u zavojima Max 20kmh iznad dopuštene. Ona šuma sa zavojima di je loš asfalt, svako imalo jače stiskanje gasa u drugoj (atmo + plin + niski okretaji) je bilo paljenje traction controla. Zadnji kraj niti zanijelo nigdje, to je plus. Sad navečer bio u Kaptol centru, tam po tračnicama iz Vlaške prema Ribnjaku, skoro se auto ugasio koliko je traction control oduzimao gas. 

OK, na radiju vidim da je bilo fest nesreća u gradu, prije Pisarovine škoda izletila s ceste. Očito je bilo sklisko svuda pa iznenadilo mnoge. 

Jel danas bilo smrznuta cesta i vama ili je vrijeme za nove (vjerojatno cjelogodišnje) gume? Vjerojatno su i amortizeri dali svoje (iako auto ne poskakuje) pa i to doprinosi lošem gripu... 

nek zagrebcani potvrde, al ja osobno mislim da ti cjelogodisnje nisu najbolja opcija. Za kontinent ti treba solidan par zimskih i ljetnih. Jedino mi na moru mozemo kemijat pa cijelu zimu na ljetnim ak ne idemo u planine :D

Link to comment
Share on other sites

Imao sam ljetne do jucer na BMW i bio sam vrlo oprezan po zavojima jer je zadnji kraj nekoliko puta bio nervozan, posebno gdje je potrošen asfalt.
Cesta prema Pisarovini je vrlo zajebana pogotovo ako se ne ide često jer je prometna i asfalt se mijenja.
Imao sam cjeligodišnje na službenom 2g i 50.000 km. Potrazi topic sa Mischelin CrossClimate

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Kikač said:

nek zagrebcani potvrde, al ja osobno mislim da ti cjelogodisnje nisu najbolja opcija. Za kontinent ti treba solidan par zimskih i ljetnih. Jedino mi na moru mozemo kemijat pa cijelu zimu na ljetnim ak ne idemo u planine :D

Baš sam pričao sa prijateljima, bilo je jučer (a i danas neki kažu) sklisko i njima. Ista stvar, ABS i TC se palio više manje u 2/3. brzini. Ove ulice kaj sam nabrajao, nisam bezveze napisao jer su stare i glatke, pogotovo Drvinje(Golikova) sa ovim bočnim cestama kaj se spajaju na nju.

Razmišljam o cjelogodišnjima jer mi se iskreno neda mijenjati stalno ljetno-zimski set. Nekako si mislim da ako mijenjam svake 3 godine cjelogodišnje, da je bolje od ovih kombinacija ljetno-zimske svakih 6 godina. Usto, auto je već star 11 godina. Imao sam tako sad 6 godina, niti jedna guma (zimska ili ljetna) nije ispod 4mm, a napravio sam oko 90 000km na njima ukupno. Michelin Energy Saver je poznata da se ne troši i da se skliže. Firestone wintehawk kad sam kupio bila je na ADAC testu u samom vrhu (ironično, na ledu je mislim imala najbolje rezultate :D), kasnije je pala i općenito dojam ekipe (tyrereviews.com) je sličan mojem - prosječno, nigdje ne odskače, (ne)troši se kao Energy Saver. Vozim se 10-20kmh iznad ograničenja van grada, 130 max je autoput.
Pored svega mi stoji misao, da bi zamjena ovjesa bila dobar posao, ali ne mogu si to ekonomski opravdati. Da, ekonomija =/= sigurnost, ali opet. Zapravo, čekam da upoznam nekoga sa meganom 2 sedan da vidim jel i njemu kao da fali gripa na gumama :D

3 hours ago, mata73 said:

Imao sam ljetne do jucer na BMW i bio sam vrlo oprezan po zavojima jer je zadnji kraj nekoliko puta bio nervozan, posebno gdje je potrošen asfalt.
Cesta prema Pisarovini je vrlo zajebana pogotovo ako se ne ide često jer je prometna i asfalt se mijenja.
Imao sam cjeligodišnje na službenom 2g i 50.000 km. Potrazi topic sa Mischelin CrossClimate

Dobro znam za taj topic, a i CrossClimate+ mi je top pick uz Continental AllSeason i naravno GoodYear onu Vector4Season Gen2. Razlika između najjeftinije i najskuplje od te tri je 100kn po gumi i više manje je nevažno. Mada, sad čitam i review-e korisnika koji će ovaj puta prevagnuti.

Link to comment
Share on other sites

Oprosti, ali kad netko kaze da mu se neda mjenjati stalno ljetno/zimski set to je izjava glupa za popizdit. Kao da ih mjenjas 1xmjesecno, sto meni osobno da mi netko daje nove gume, ne bi bio uopce problem. Dakle 2x godisnje mjenjati gume za svoju sigurnost smatram nekim minimumom. 

Nadalje, taj koji koristi ljetne gume i zimske gume 6g. nadam se da shvaca kakve gume vec vozi. Iz osobnog iskustva tvrdim da svaka nova guma nakon 2 sezone vec dosta izgubi na svojim performansama. Evo sad imam zimsku Bridgestone Blizzak LM005 i guma je cudo za ovo klizavo hladno vrijeme. Prebolesno radi svoj posao. Iskreno, cjelogodisnja nikad nece biti kao svaka ljetna ili zimska posebno!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

A rekao sam istinu, što je tu je i kako god to nekome zvuči. Jednostavno mi se neda gubiti vrijeme na to, a i živciraju me što uvijek ispadne neka pizdarija sa tim gumama/autom kad netko prčka po njemu, pa imam dodatan gubitak vremena i novaca, a svi prebacuju odgovornost na druge. Nešto što traje 30minuta se pretvori u farsu od 4 majstora koji seru jedan po drugome, dodatnih 1000kn i gubitak 3 godine života zbog nerviranja.

Isto tako, moram priznati da osim jučer, gume mi se više-manje jednako ponašaju od prvih dana pa do sada, što ljetne što zimske, ono nisam primjetio da su izgubila svojstva kroz to neko razdoblje (što ne znači da nisu u apsolutnoj mjeri izgubile jer sigurno jesu). Hoću reći, di se palio TC/ABS na početku, pali se i danas. 6 godina se vozim po istim cestama valjda u 90% kilometraže. Opet ponavljam, mimo jučerašnjeg dana kad je prednji kraj bježao u običnom zavoju (radi zebre ili nečeg drugog) pri malim brzinama, a stiskanje gasa izazivalo TC. Nije to bilo na svakom zavoju da se razumijemo, ali višestruko puta više mjesta nego inače.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

sa cijelogodisnjima imas drek gumu i po ljeti i po zimi...

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

O zamjeni guma ljeto na zimu i obrnuto večinom seruckaju "hobi" vozači kojima je sve opterećenje i trošak,od troška zamjene guma do izmjene ulja,kontrolu kočnica,ovjesa itd...
Svaki ozbiljan vozač(po km) ni ne razmišlja o tome,ljeti ljetne gume,zimi zimske i AMEN...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

sta bi ja onda trebao rec, kad sam mjenjao gume, dizalica 1 korak gore 2 koraka dolje...pao mi auto s dizalice na felgu koju sam stavio ispod i nikako ju maknuti, tj dignuti auto da maknem felgu (kotac je vec bio zavidan

pa opet s gustom odem presarafiti kad zatreba na smjeni sezona

ako neznas sam, onda logicno da ce te vozati mehanicari kad vide zasto im se dolazi...da malo uberu love, pa izmisljavaju probleme gdje nema

Link to comment
Share on other sites

Odmakli smo se od osnovne teme na moj vozačko-psihološki-majstorski profil, a tu ne mogu pobijediti internet. Tehnički sam zapravo 6 godina bio OK za forum (ljetno-zimski set guma koji se mijenjao), ali nakon ovog pitanja više ne brinem o sigurnosti, lijen sam i nesposoban, škrt i hobi vozač :D. Nema ljutnje, ali nitko nije napisao o određenim gumama ništa, već neki opći dojam koji vlada u automobilizmu.

Provjerio sam još malo informacije i mislim da ću ići na CrossClimate+ kako je i mata73 sugerirao, a ako ih neće biti onda AllSeasons.

  • Like 4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Osobno sam zagovornik 2 seta guma, ali ljudi koji se voze po Zagrebu 90% vremena i prave godisnje od 10 do 15 tis km, recimo 2 puta godisnje zapičiš na more i imaš još dodatna 2-3 putovanja od po cca 500-tinjak km s povratkom su u gubitku sa 2 seta guma jer ne uspiju potrosit ni 50% gume a ista nakon 3-4 godine odrveni i izgubi svoja svojstva... jos kad imas dimenzije kao ja 205 55/17 si u kurcu jer ne mozes nac pristojnu gumu ispod soma kuna. Ako kupujem dodatan set od 16 cola izade te 2000 kn+neke pristojne gume isto 2000 kn i opet si na minimalno 8000 tisuća kuna, što je po meni dosta velik trošak za max 4 godine dobrih svojstava gume. Uzeo sam cjelogodišnje u dimenziji 205 55 17 Bridgestone weather control a005 i vozit ću ih cijelu godinu i nakon 3 godine imam namjeru promijenit ( u 3 godine ak napravim 30-40 tisuca max) i opet sam na 8000 kn ali produžujem vremenski period na 6 godina. S tim da nakon 3 godine poluistrošenu polovnu gumu mogu i prodat za recimo soma za sve 4 i kupaca kojima nije bitna starost gume nego gledaju samo ripnu uvijek ima.
Svakome na izbor al puno je parametara koje svaki pojedinac za sebe mora procijenit i odlučit na kraju. Npr oni koji su u podsljemenskoj zoni, gornje vrapče i ostali dijelovi Zagreba di su brda i uske ceste radi sebe bi trebali svakako uzeti dobru zimsku gumu i imati 2 seta obavezno, a onaj kome je najvisi brijeg izaći iz podvožnjaka i godišnje pravi manju kilometražu je samo gubitak (financijski i radi sigurnosti).
Osobno svaka guma nakon 4 godine, pa cak i manje je loša i drastično gubi na svojstvima, jer prije 2 godine sam sa službenim radio oko 500 km u smjeni na poslu, oko 30 tis mjesecno je auto prelazio i bio u pogonu 24 sata, 2 seta novih guma (pod novima smatram gumu proizvedenu te sezone) potrosena u 4 mjeseca i odluči poslodavac šparati i nabaci gore gumu staru oko 3 godine koja je izgledala kao nova, ali ta guma nije bila ni sluga onoj koja je stara max godinu i prevalila recimo 40 tis km... ali to izgleda ne moze shvatit netko tko se osobno u to nije uvjerio.

Trenutno sam s ovim cjelogodišnjim Bridgeston zadovoljan u prijeđenih oko 4 tis km sad preko zime, a što će bit nakon ljeta sljedeću zimu neznam... ugl. svakako ću podijelit dojmove s vama

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Na (auto) forumu se obicno skupljaju (auto) entuziasti pa se predpostavlja da takva ekipa i vozi vise km i vozi entuzijasticnije i da im se raditi sve to oko auta, tu cu vam dati ajde plus

 

al kolko puta prekrdasim vremenski termin za promjenit gume jer mi se jednostavno neda prolaziti cijelu proceduru, prvo osloboditi mjesta u autu, jer 4 kotaca od 17cola ne stanu samo onak nabacitih u Megana , pa onda kod starog u podrum nosi kotace, pa kod punca , pa dok uglavim dizalicu pa sarafi , pa onda te gume opet u megana al avaj ne stanu jer imamo neke stvari od klinca pa ostavi negdje na dvoristu pa cu drugu put..

 

Uglavnom, daleko jednostavnije bi bilo bez te 2 izmjene godisnje.

Pa nije da samo to imamo s autima, minimalno 1 godisnje je mali servis a u prosjeku jos dvaput idem mehanicaru ili elektricaru il necem vezano  uz auto di moram s 2 auta ici, pa dat kljuc majstoru drugi dan pa kad je gotovo organizirat kak da pokupim auto tj tko da ide samnonm

Prosjecna starost voznog parka nam je 12-13 godina , samo mi nemojte govorit da se vasi auto popravljaju po Duhu Svetome

 

da se vratim na temu , osobno bih gotovo sigurno presao na cjelogodisnje DA nemam ipak odredeni broj kilometara u jako hladnim / snjeznim uvjetima i to van zemlje dakle nema opcije taxi i sl . I tu bih prosao sa cjelogodisnjim , ali zasad necu riskirati.

Zeni cemo uskoro uzimat za clia gume i to ce biti 100% cjelogodisnje, pa ona radi 5000km godisnje , ravna šiha poso-kuća.

Edited by hrvojexyz
Link to comment
Share on other sites

.

Zeni cemo uskoro uzimat za clia gume i to ce biti 100% cjelogodisnje, pa ona radi 5000km godisnje , ravna šiha poso-kuća.

Da, za to se stvarno ne isplate 2 seta..

Uzmi michelin crossclimate.

 

Link to comment
Share on other sites

Apropo mog posta, mišljenja sam i uvjerenja da za zimu idu zimske gume, za ljeto ljetne,bez obzira na prijeđene kilometre. To je definitivno najsigurnija opcija. Ja ću uvijek tako raditi, meni je to jedina prihvatljiva opcija, ali ja i radim puno km( u 2019 cca 80000km)...
Cjelogodišnje gume su po meni promašaj u kontinentalnom dijelu Hrvatske,možda u Dalmaciji su bolje,ne znam. Imao sam prilike testirati ih u nekoj manjoj dimenziji,na Peugeotu 206 pred cca 6-7 godina i definitivno nikada više.
Za ljude koji rade malo km,jedan-dva dulja puta godišnje se financijski vjerujem ne isplati imati dva seta. Jedan moj frend ima filozofiju da svake godine kupuje pred zimu dva kom m+s gume i to stavlja naprijed, a prošlogodišnje otraga, i tako svake godine(i vozi ih cijelu god). Solucija koja ima mana ali njega veseli.
Dakle,dva seta ili samo set ljetnih, cjelogodišnjih, zimskih,kako god. Svako radi sa svojim novcima/autom što želi....

Link to comment
Share on other sites

Ljudi tu pricaju dosta gluposti. Najbolje je ovo, najbolje je ono, pogotovo kad se tudjim ku.... po gloginju mlati.

Za nekakv manji auto, cjelogodisnje gume prolaze k'o "jedan puta jedan" ako se vozis samo po Zg-u i ne mislis ici u Liku ili na skijanje po najvecoj mecavi. Sta god tko pricao, grad bude super ociscen u usporedbi s ostatkom drzave.

Imao sam 4 godine Corsu (kao drugi auto) u Zg i imati 2 seta guma za 7-8tkm je budalastina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jedina budalaština je govoriti nekome da je njegov odabir budalaština samo zato jer si netko ne može/ne želi priuštiti nešto...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, markofhm said:

Jedina budalaština je govoriti nekome da je njegov odabir budalaština samo zato jer si netko ne može/ne želi priuštiti nešto...

Pa nitko nije rekao da je tvoj ili nečiji drugi odabir budalaština. @vip3141 je naveo svoje mišljenje za svoj auto i po meni je u pravu jer je iznio svoj stav koji je realan.

Također i ti si iznio svoj stav i ti si također u pravu, jer uspoređivati tebe koji si prešao 90 tis km i njega (odnosno bolju polovicu) s prijeđenih 7-8 tis km je besmisleno.

Bilo bi u redu da s obzirom na tolike prijeđene kilometre preporučiš i napišeš neka iskustva vezano za marke guma koje si koristio i koje koristiš, pozitivne i negativne strane, koje će nekima pomoći u odluci prilikom kupnje, a ne da se svaka tema svede na prepucavanje i ode u totalno krivom smjeru.

@mata73 je napravio temu za cjelogodišnje gume s kojima je prešao mislim oko 50 tis km u svim uvjetima (kiša, snijeg, led, vrućina), čak je stavljao i video po snijegu i u uvjetima po kojima je vozio... i ta guma je pokazala više od očekivanja i time je vjerojatno ovdje pomogao mnogima u odluci prilikom kupnje i odabira. Za Michelin crossclimate se ne može reći da su promašaj kao cjelogodišnja guma na temelju iskustava koje je on naveo. 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jedina budalaština je govoriti nekome da je njegov odabir budalaština samo zato jer si netko ne može/ne želi priuštiti nešto...

Novac nema veze s tim. Dobre cjelogodisnje gume kostaju skoro ko prosjecne zimske plus ljetne.

Osobno uvijek imam obje. Bar sam imao do sad. Kad bih opet imao 4x4 auto, imao bih samo jedne. Michelin cross climate.

Danas vidim corsu sa sava effecta ST rega a cesta u zg ljigava. To je koma.

Al kad bi vidio koliko drzava u europi i drugdje uopce nema propise o obavezi zimskih guma pol godine ko kod nas, zacudio bi se. Imaju cesto obavezu zimskih guma u zimskim uvjetima (snijeg, led itd) inace im zakon propisuje da mogu na felgama imati bilokakve gume.

Tak da se kod nas malo pretjeruje. Nijedna guma ne zamjenjuje dobrog vozaca.

 

Link to comment
Share on other sites

Bas sam jučer razgovarao sa vulkanizerom (Koloper) oko proklizavanja guma po trenutnom vremenu. On mi kaže da mu dolaze ljudi sa quattro pogonom i novim zimskim gumama, i svejedno je teško izbjeći aktiviranje esp-a i abs-a u ovakvim uvjetima. Treba voziti umjerenije, jer ni jedna guma ne može zamijeniti čovjeka. Ja i dalje stojim pri odluci da za malo kilometara (do oko 10000 km), te vožnju u području gdje se redovito čisti snijeg i posipa ne treba ništa više od dobre cjelogodišnje. Moje cc+ su na 23000 km, probat ću izvući 4. sezone iz njih. Trenutno im je ovo treća zima. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja sam jucer isao u bjelovar i kroz neko selo, neki zavoji, malo prebzro uso i proklizio mi je preko nosa. Nema auto esp. Da ima, bilo bi bolje, al nist nije svemoguce. Jos po kisi da, ali poledici, nema sanse..

Link to comment
Share on other sites

On 13. 01. 2020. at 22:51, Vuco said:

Jel danas bilo smrznuta cesta i vama ili je vrijeme za nove (vjerojatno cjelogodišnje) gume? Vjerojatno su i amortizeri dali svoje (iako auto ne poskakuje) pa i to doprinosi lošem gripu... 

Je, u ponedjeljak je bas bila odvratna cesta, pravo klizaliste, pogotovo preko pjesackih i losijeg asfalta. Mislim da je propust sto ZG ceste nisu posipane.

 

Inace kad smo se vec dotakli tih cjelogodisnjih vs. 2 seta, sve mi se cini da cu se i ja pridruzit ovom kampu cjelogodisnjih. Sad na proljece mi obavezno slijedi uzimanje novih ljetnih guma, ali izgleda da ce te nove bit Michelin CC. U zadnje vrijeme se jako malo vozim (cca 5500-6000km) i osobnim autom izvan ZG nisam isao, a ako se vrijeme ovako nastavi, zbilja ne vidim neku potrebu za zimskim setom makar imam dva seta kotaca i sam radim zamjenu pa mi ne predstavlja nikakav financijski niti vremenski trosak. A uz to, volio bih i malo isprobat te "nove" CC da vidim zasto ih se toliko hvali. Barem prema onom sto se pise o njima, zvuce kao idealne gume za prosjecnog zagrebackog vozaca koji ne izlazi puno izvan grada i ne radi veliku godisnju kilometrazu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.