Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

Zanimljivo. Dobre gume na testu, mijenjaju temperaturu i traže jel 7°C doista granica gdje zimske postaju bolje od ljetnih.
Ljetna - PremiumContact6
Zimska - WinterContact TS860
AllSeason1 - AllSeasonContact
AllSeason2 - CrossClimate+
Nordic - Nokian Hakapelita nešto

Link to comment
Share on other sites

ljetne drže bolje po suhom skroz do nule.

tak je to kad se testiraju nove gume i voze prvu sezonu, no i premium segment izgubi neka svojstva pa više nije to to..

trebalo bi napraviti test istih guma nakon nedje zime ili ljeta i 15000km.. kakvi bi onda rezultati bili?

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Vuco said:

Zanimljivo. Dobre gume na testu, mijenjaju temperaturu i traže jel 7°C doista granica gdje zimske postaju bolje od ljetnih.
Ljetna - PremiumContact6
Zimska - WinterContact TS860
AllSeason1 - AllSeasonContact
AllSeason2 - CrossClimate+
Nordic - Nokian Hakapelita nešto

Na kraju lik utvrdi da je ipak 7°C  dobra granica za referencu kada mjenjati. All season je možda napredovao zadnjih godina, no i dalje  ih ne mislim stavljati jer kada zbrojim koštaju me cijenu zimskih guma + skoro pola cijene ljetnih.

Link to comment
Share on other sites

@ivan.martinko, bio je ovaj link već tu prije (ili na temi o Crossclimate gumi), mađari testiraju tako nešto. A i bio je onaj test isto na tyrereview sa punim profilima, 4mm i 2mm.
Uglavnom, kod mađara, kočenje na suhom (2-5°C) nema previše promjene, na mokrom do 15% lošije, a na podlozi koja simulira kod njih led je bila najveća razlika između nove i istrošene gume.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/what-are-the-best-tyres-for-this-winter-we-have-tested-19-sets/

@Black.Tip Dosta ovisi koju marku/kombinaciju gledaš i naravno koja dimenzija. Kod mene je razlika nekih 30kn po gumi cjelogodišnja ako se gledam od Goodyear-a (Vector2Gen2 vs UltraGrip 9+, prvo sam otišao na mall.hr i gledao za 195/65/15). Najskuplji mi je CrossClimate, tu je valjda oko 100kn po gumi razlika. Tehnički dvije izmjene guma i razlika se pokrije. Kod mene će cjelogodišnja sigurno biti bolja od kombinacije zimsko/ljetne s kojima sam do sada odvozio 80 000km, a obje su na 5-6mm.

Zapravo, čak i nije toliko do love, koliko mi se nevjerojatno neda ići mijenjati te gume kod vulkanizera. Em moram otići s posla, em se uvijek čeka jer eto gužva.

Iako, test je zapravo fino pokazao kako temp. utječe na rezultate po mokrom primarno. Na stranu odnos ljetna-zimska-cjelogodišnja...

 

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Vuco said:

@ivan.martinko, bio je ovaj link već tu prije (ili na temi o Crossclimate gumi), mađari testiraju tako nešto. A i bio je onaj test isto na tyrereview sa punim profilima, 4mm i 2mm.
Uglavnom, kod mađara, kočenje na suhom (2-5°C) nema previše promjene, na mokrom do 15% lošije, a na podlozi koja simulira kod njih led je bila najveća razlika između nove i istrošene gume.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/what-are-the-best-tyres-for-this-winter-we-have-tested-19-sets/

@Black.Tip Dosta ovisi koju marku/kombinaciju gledaš i naravno koja dimenzija. Kod mene je razlika nekih 30kn po gumi cjelogodišnja ako se gledam od Goodyear-a (Vector2Gen2 vs UltraGrip 9+, prvo sam otišao na mall.hr i gledao za 195/65/15). Najskuplji mi je CrossClimate, tu je valjda oko 100kn po gumi razlika. Tehnički dvije izmjene guma i razlika se pokrije. Kod mene će cjelogodišnja sigurno biti bolja od kombinacije zimsko/ljetne s kojima sam do sada odvozio 80 000km, a obje su na 5-6mm.

Zapravo, čak i nije toliko do love, koliko mi se nevjerojatno neda ići mijenjati te gume kod vulkanizera. Em moram otići s posla, em se uvijek čeka jer eto gužva.

Iako, test je zapravo fino pokazao kako temp. utječe na rezultate po mokrom primarno. Na stranu odnos ljetna-zimska-cjelogodišnja...

 

Ja imam onu jako nezahvalnu dimenziju 185/55R15 koju iako mogu zamjeniti za 195/50R15 nisam htio jer su felge bile original jako veliki ET i jedva je ova 185/55 išla da ne zapinje. Kad uzmem u obzir da i felge moram mjenjati onda je to definitivno NE zamjeni sa cjelogodišnjim gumama. A pošto vozim malu 175/65R14 dimenziju i premium zimska guma košta od 320 kuna početna cijena komad onda mi računica ima smisla. Najgori problem mi je što mi je žao skidati Savu ma da mi je loša za moj stil vožnje pošto je jako malo potrošena, za ovu i iduću sezonu je 100% i po starosti i po dubini profila, tek bi za 2 godine ju mogao možda ostaviti umjesto ljetnih da ih poderem ili za eventualnu prodaju da auto prodajem.

Off topic sa zimulja. Da li je netko možda uspio ugrabiti Uniroyal Rainsport 5 za ljeto pa ih probati? Pikiram ih možda u 195/45R16 za iduću ljetnu sezonu pošto sam prerazočaran sa Dunlopom u 185/55R15 koje sam vozio ove sezone. 

Edited by Black.Tip
Link to comment
Share on other sites

Prekjučer navečer na kupigume.hr naručio Bridgestone Blizzak LM-005 u dimenziji 205/45 R17 88V XL. Kod njih je guma bila daleko najjeftinija od svih web shopova. Za rok isporuke su naveli od 1 do 5 dana, a meni je stigla nakon nepuna dva dana. DOT 3619 ako se ne varam. Sve u svemu, zasad palac gore za kupigume.hr.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jer običnih malo tko ima u ponudi. Svi stavljaju na lager i uvoze XL, jer time pokriju veću gamu vozila s jednom gumom.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, nisam XL stavio u naziv pretrage dok sam gledao koje ću uzeti u uži izbor, ali sve su već bile s tim dodatkom tako da ni nisam imao izbora.

Link to comment
Share on other sites

Ne mogu to znati jer sam prije toga imao ljetne Continentalke koje su isto imale XL oznaku (takvog sam ga kupio), tako da ti ne mogu odgovoriti. Možda netko drugi zna više. Ali za moje potrebe i želje savršeno je 'udoban'. :D

Link to comment
Share on other sites

ja nakon 18tkm i god i pol voznje na taurusima, jos nisam naisao na neki problem ili nedostatak? a na pocetku ste govorili vidjet ces kad prode neko vrijeme...i jos sam odvozio cijelu proslu zimu na njima...doduse u rijeci, ali svejedno temperature su bile niske i puno kise...

saga se nastavlja...

Link to comment
Share on other sites

Sad ja moram isto napisati par riječi o Savi Eskimo HP2. Dobio sam ih s autom, tri godine stare, nisu puno presle, bas imaju duboku ripnu. Bio sam jako skeptican ali za sad nemam nekih primjedbi. Malo su glasnije i ne drze kao skroz nove GY na Superbu ali nisu bas ni takav srot kako sam ocekivao. Moram sad jos malo probat jako kocenje na ovim niskim temp i kad je slinavo, ali nemrem rec da nisu korektne za svakodnevnu upotrebu po Zgu kroz zimu. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guma stvarno nije šrot, ma ni blizu. Pa jbt zamjenio bi ju 100x do sad da sam mislio da sam se zajebo.
Evo ako tko zna neku cestu u okolici ZG, negdje gdje je 1 km zatvorena cesta, nije još puštena u promet, bilo šta. Neka netko sa nekim Contijem, Michelinom, GY, bilo čim premium dođe i podružimo se, popijemo kavu, pojedemo, i izmjerimo neko kočenje, sa 60, 80, 100. Možemo i par čunjeva stavit il probat neke češće manevre promjene pravca, ja ne vjerujem da će netko moć reć da je guma onako napola, kamoli loša. Stvarno osjetim 0.sitno razliku u pritisku, čujem i osjetim i više nego bi htio, očekivao sam puno manje, i dalje očekujem da će 5. godinu možda bit osjetno lošija, ne znam. Ne forsiram mišljenja, ne velim da je najbolja, al je stvarno guma dobra. I ne vjerujem da bi dao duplo više za Conti u toj dimenziji. Vjerojatno ju za auto od nepune 2 tone i 200 - 300 KS nebi ni razmatrao, al nebi bilo fer da kenjam sad jer nemam po čemu. Prvi sam za posrat ak treba, ne znači mi ništa komad lima, gume, papira, ne pada mi na pamet kenjat jer nešto imam il nemam. Al eto.

Moje HP2 su made in Germany, ne znam dal znači što, dal se rade il drugdje, eto. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moja iskustva sa S3. Na snijegu odlična, na suhom vrlo dobra, na mokrom za poginuti. Najveći problem na mokrom je što kad prokliže to učini vrlo naglo i nekontrolirano.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Istina, S3 je uzas! Zato mi je i cudno kaj je HP2 toliko bolja! I to jos tri godine stara! 

Link to comment
Share on other sites

Moja iskustva sa S3. Na snijegu odlična, na suhom vrlo dobra, na mokrom za poginuti. Najveći problem na mokrom je što kad prokliže to učini vrlo naglo i nekontrolirano.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


HP2 veze nema sa S3. Al veze. A očito joj je to i breme. Što ljudi uopće ni ne primjete razliku. Obe su Eskimo, e sad jel S3 il HP2, dva ti slova razlike, isti ku... Možda misle i da je to samo oznaka indexa nosivosti. XD
Link to comment
Share on other sites

s3 je znaci da se najbolje vozi kad je mjenjac u SPORT modu u 3. brzini, a hp2 daje 2 konjske snage (po kotacu!)

Edited by Ruske
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

S3 je touring guma, HP2 je high performance guma. A da ne kažemo o tome da je S3/S3+ dezen izašao pred deset godina, sirovinski sastav je ostao skoro identičan svih ovih godina. Maltane iz godine u godinu ili svake dvije godine promjenom sirvonskog sastava i dizajna noviji model gume postane bolji u odnosu na prethodni. 

Ruske gle jednu stvar...ti si uzeo Taurus i za tvoj stil i način vožnje u uvjetima i mjestima kuda voziš pretežno su ti se pokazale dobre. I ja sam ove godine kod svog vulkanizera čuo informaciju da su ljudi uzimali Taurusa i da su bili zadovoljni. To što je marka neka manje poznata ili više ide prema buđet marki ne znači da je lošija. Recimo jedan Nokian nisam vidio baš kod nas da se vozi, doduše i nije baš široko istaknut u ponudi kao Sava recimo a bolji je u skoro svakom pogledu od Save u svim segmentima.

Ja na Savi Eskimo S3 imam deset godina voznog iskustva, na autima raznih veličina, snaga, opreme, itd i odgovorno tvrdim da mi je pred cca 3 godine postala slabija i lošija od zadovoljavajuće. O kilometrima se neću uspoređivati jer ne znam koliko si napravio, možda više, možda manje od mene. E sad, drugi je opet par rukava što sam ju dobio skoro glanc novu kad sam kupio auto, pa sam izbjegavajući auto koji mi je uletio u kriv smjer odrapio kotač pa sam morao kupiti opet dvije iste Save da mi je upareno kako treba i ove godine sada mi je bilo bed kupovati 4 nove gume kad su ove za voziti još tisuće i tisuće kilometara. Savu Eskimo S3+ poznam dobro da znam gdje će me ostaviti na cjedilu u skoro svim situacijama i uvjetima vožnje i mogu živjeti s njezinim nedostacima sada dok je relativno mlada i nova. Dogodine 115% neće više biti na mome autu nego ću ići na nešto bolje. Svaka čast Contiju, Goodyearu, te ostalim premium markama ali po iskustvima jako velikog broja ljudi Bridgestone ih je poderao, ne u svim segmentima, ne u svim dimenzijama, ne značajno da bi bile zastarjele, ali s obzirom da je kao model nov i ima zadnju u sebi ugrađenu tehnologiju i sirovinski sastav, do kad ga ja kupim i izvozim biti će među top 3 u tome na čemu ga ja vozim i samo nijanse odlučuju o tome da li je bolji ili kratak da bude prvi. 

Ja svoje izbore temeljim većinom na gradskoj vožnji i kratkim relacijama uz dodatak izvjesnog broja kilometara po autocesti, visokim nadmorskim visinama i težim zimskim uvjetima pošto vozim i po Sloveniji često, pa i ponekad u destinacije kao Mariborsko Pohorje, Alpe i tako. Lika i Gorski kotar kao naše nadmorske visine mi dolaze pod normalno, Alpe su sasvim druga priča. 

Neki vulkanizeri su mi prodavali priče da kao zašto premium guma na tako mali i slabi auto jer oni voze tipa kineski Sunny ili nešto tako lijevo na BMW-u. Meni je moj Twingo auto na koji ovoga trenutka moram računati svakodnevno i želim imati što mi je bolje dostupno i moguće. Možda kada bi vozio 30000 km po zimskoj sezoni ne bi razmišljao o premium nego srednjem segmetnu ili budget segmentu. 

A što se tebe tiče, sukladno navedenom što voziš, uzimam tvoje iskustvo kao relevantno jer imaš za pokazati stroj koji mnogi od nas nikada neće moći voziti niti će ga znati voziti kada bi ga i imali.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 06. 12. 2019. at 19:23, VedranSB said:

Da, nisam XL stavio u naziv pretrage dok sam gledao koje ću uzeti u uži izbor, ali sve su već bile s tim dodatkom tako da ni nisam imao izbora.

Još bolje, xl gume imaju jaču bočnicu i neće se toliko pigat u zavojima, a i imaš se s čime provozat kak spada 👍🏼

Ja recimo uvijek tražim xl. Da hoću udobnost, vozio bi neki auto na balonkama. Al poštujem i drugu stranu medalje. 

Edited by homer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.