Jump to content

Dijagnostika, dijagnostički uređaj


frenchkey

Recommended Posts

samo ja postam ovdje .. mala analiza dijagnostika , bar ove za Renault o kojima se prica na forumu

 

od kako sam imao Megana 1 a to je 2012.a negdje sam nabavio ELM adapter ,  tad sam ga koristio za ocitanje voltaze akumulatora , temp motora i takvih sitnica

S tim adapterom nisam mogao kvalitetno koristiti modernije programe koji su mi interesenantni a to su :

- Carly za Renault sto je jedan od boljih programa za dijagnostiku, prilicno jednostavan za koristenje  i  Pyren dijagnosticki program , puno kompliciranije alat sa sučeljem iz DOSa o kojem se pise na 4.stranici ovog topica , tak da sam uzeo Viecar bluetooth ELM adapter, trebao bi biti dobar.

DA skratim pricu, s tim adapterom sam isao isprobavati na 2 x Clio 3 godista 2006 i 2007 i na svom meganu 2006.  Kao sto je vec receno , cini mi se da je Pyren raden vise za novije aute.

Naime, ocitao je za clio 3 cca 11 modula  iz auta (airbag AC heating chassis .. )  , a za moj Megane 2 je ocitao onak 4 ECU modula. OD 97 mogucih. NA cliu 3 je bilo mogucih 70 modula cini mi se . Prilicno slabo.

S druge strane, sa Carlyem sam ocitao na cliu nekih 20ak modula auta na Cliu 3 , i prilicno detaljno i tocno on to navede. Evo primjer Clia 3 na kojem se palila greska check injection, klasika za C3 . Po tome smo i ja i meho zakljucili da nema on tu kaj raditi nego direktno bošisti, i tak je i bilo , prdnuo 1 injektor.

mwicgBQ_s2IYDduybn10D0l_u9X9jmceN_tigynI

 

 

 

NA Meganu 2 ocita 19 modula tj ECUa

 

sdCqvRa06NGUKOSdVMTbOfLkFb4bseEq62xvLjvX

 

što je kao sto rekoh  vise i bolje tj more user friendly  od nominalno jačeg Pyrena.

ovo mu je neki homescreen

of1PkcBOQgFv0om_93a6CCZUf6nfwPW9DOc6Qslz

 

iako u praksi ikona Diagnostics je ono kaj se koristi.

 

Sad malo jos o Pryrenu,  on ako sam dobro shvatio koristi Clip bazu podataka sto u teoriju zvuci super . U praksi kazem to valjda ovisi ovisno od modela, mozda je za novije aute detaljniji, ja sam isprobao na Cliu 3 i meganu 2.

JEdnom kad Pyren ucita ECu module od auta , moze se "uči" u svaki taj modul i pogledati detaljnije informacije. Tu je mnogo detaljniji od Carlya , ima hrpa opcija tu ali realno vecina to nece koristiti jer je program kazem kao DOS, nema to "reset to defaults" ako nesto krivo prtljas zeznes sve.

I ok , kad pogledas sve eventualno greske odnosno WARNove kako Pyren zove greske, postoji jedan modul u Pyrenu koji se zove cd4m., on izlistava kilometrazu iz pojedinih modula auta, iz tabla , ABSa , ECU od auta i tak.

Tu dolazimo do onog u sto ni ja nisam siguran, dali je to stvarno do modela auta ili u nekom scenariju do modela ELM adaptera ili neznam do ceg, meni je uglavnom na oba Clia 3 koje sam provjerio kilometrazu ispisao ovako ( i ne radi se o tome da je greska u komunikaciji jer ta km koja pise i je ona na satu )

7cSgSbK7xMIhhTEH22S6shSUCX00E5Oamoq3iz4Z

 

TDB je kontrolna ploca odnosno ono sto i sami vidimo . EPic :D

NA meganu 2 je jos veća sreća, niti jednog podatka

O6efKpRvy40-pP8Qr1XtstsgBrCpZI3IHw6wEn2o

 

Kažem , pretpostavljam da je do toga sto su ti auti stariji pa nemaju podrzan taj nacin komunikacije sa ECUima u autu koje podrzava Pyren.

Isprobat cemo cim nekaj novije naide, mozda cak Clia 4 ak šogor da da prckamo po autu sa 5000km

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I ja bih trebao nakakvu jeftinu dijagnostiku, ali da ipak radi sa našim renolićima. Koliko sam skužio, osnovna ELM327 se vezuje samo sa glavnim računalom, a can clip je za sve. Za nekakvu osobnu upotrebu, mislim da can clip ne treba nikome, najprije zbog cijene, ali i zato što se u podešavanjima lako može nešto zeznuti, pa onda plači nad autom. Ipak bih ja podešavanja i programiranja ostavio iskusnim znalcima u tom području. Naravno, pitanje je koliko dečki u ovlaštenim servisima znaju raditi sa clipom, ali s druge strane, ozbiljna reprogramiranja se ionako rade online u direktnoj vezi sa proizvođačem. 
U tom traženju, naiđem na ovo ovdje, pa me zanima dali je netko već koristio. Na ebayu sam vidio da se može naručiti iz Francuske, ali po znatno većoj cijeni. Koliko sam vidio, komunicira sa svim računalima u autu, plus čita freeze frame, a to je bitno da se vide sve greške koje su se ikada pojavile i zbog čega. Znam da je bluetooth dosta sporiji od žičane veze, ali meni za osobnu upotrebu to i nije toliko bitno. Bitno je da čita sva računala i da ima history grešaka, a i Hrvatski jezik nije na odmet.
Konkretno, meni treba za Megan 3 EDC iz 2011., da ne moram za svaku glupost trčat u servis.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam svojevremeno imao Can Clip (placen 200-ak€) samo za privatnu upotrebu. Ako te krene kirbaj s musicavom Renaultovom elektronikom, na brzinu se on isplati. Na kraju sam ga prodao, nakon sto sam prodao auto, tako da je trosak posjedovanja Can Clipa na kraju bio smijesan, a spasio me ajme. Can Clip opet nije za svakoga sa ulice, jer ima more opcija i potraje dok pohvatas cak i osnovne stvari.

Za nekog pocetnika, rekao bih da je najbolje poceti s ovim jeftinim dijagnostikama od par $ i onda vidjeti koliko je to to sto ti trebas i one ce moci obrisati lampicu motora. Nakon toga ces znati sta trazis i sta koji chipovi znace. Glupost je da te zasipamo s tehnickim informacijama i tisucama opcija i razlika medju dijagnistikama, ako ti prije toga nisi nikad sam spojio dijagnostiku na auto. Jednostavno probaj, par $ te nece financijski upropastiti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hm, kod Renaulta se same greške brišu kad se problem nastanka riješi. Ako se uzrok ne riješi, džabe brisanje, opet će lampica zasvjetliti. Brisanje iz povijesti je jedino važno za šoderaše u momentu preprodaje. Meni bi osobno bilo i sumnjivo da auto star 5,6 godina nema ništa u povijesti grešaka

Link to comment
Share on other sites

Ne znam osobno kako je stvar kod Renaulta sa dijagnostikom. Inače jako ovisi o softwaru. Ako ne varam postoji pyren ili tako nešto što radi na ovim jeftinim ODB adapterima, ali mislim da nije baš jednostavan. Većinom je kombinacija hardvera i softvera pita je što je najbolje.

IMHO neka best buy dijagnostika za "starije" aute sa mogućnostima i lakoćom upotrebe je Delphi tj Kinski Klon. Zašto? Jednostavan za korištenje, nije preskupo. Ima dosta opcija i kože u dosta sustava zaviriti. I nema skoro nikakve mogućnosti programiranja tako da je jako teško nešto zeznuti.

Ja osobno imam neki Bluetooth adapter koji koristim na Aurisu da pogleda tlak guma, te sa sa njim isključio pištanje za rikverc. U Focusu posluži za pročitati parametre. U to je to. Imam još USB adapter za switchem za fokusa sa kojim mogu sranja napraviti. Ali za Forda je to jeftino :).

ako se vratim na Renaulta onda ću i ja istraživati dalje.

Link to comment
Share on other sites

Pa evo prvi moj auto nikad nece imati greske koje su stare 5 godina. Ako zelis dijagnosticirati kvar, sigurno ti nece pomoci šuma sa 173 WARNING-a ili ERROR-a, koje je auto zabiljezio za svaku mogucu glupost.

Recimo akumulator koji polako odlazi u vjecna lovista, ce zabiljeziti takvih gresaka po raznim modulima, da je to cudo jedno.

Dakle prvo sto ces napraviti je obrisati sve greske i onda vidjeti koje ce ti se ponovno pojaviti.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, frenchkey said:

hm, kod Renaulta se same greške brišu kad se problem nastanka riješi.

Ne bih se složio s tom tvrdnjom.

Npr. ja sam našao grešku na stražnoj desnoj lampi gdje je bivši vlasnik godinu dana prije prčkao i mijenjao žarulju. A mislim da ćeš se složiti da to i nije neki kritični kvar :)

Važnije greške sigurno ostaju unutra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ostaju neko vrijeme ako se ne ponavljaju, ali koji je benefit aku ju obrišeš? 

 

Link to comment
Share on other sites

Pa nema benefita, osim ako ne mislis dijagnosticirati stvarni problem. Ako greske nisu brisane godinama, tesko ces na prvu moci skuziti koja tocno greska se tice problema koji te trenutno muci. Zato je najlakse sve porisati i onda gledati koje ce se ponovo pojaviti.

Ili si kao ja, posto imam dijagnostiku, tu i tamo se spojim na auto da pogledam kako "dise" ikad sam vec unutra, ako ima kakvih nezanimljivih gresaka, pobrisem ih. Recimo senzor za kisu je imao krivo ocitanje (ostane kao greska zapisano), mjenjao sam ljetni-zimski set guma, ostane greska u ABS modulu da tlak nije stimao i sl. gluposti. Jel kuzis sad?

Link to comment
Share on other sites

Freeze frame funkcija u dijagnostici je jako bitna iz razloga što u trenutku kada se upali upozorenje, snimi sve parametre auta koji su u tom trenutku bili. Kada se parametri promjene, odnosno dođu u normalu, upozorenje se gasi i bez povijesti pregleda se ne može znati što je uzrokovalo kvar. Konkretno, ako se dogodi da pri pokretanju ispiše upozorenje, za desetak sekundi ga briše i auto normalno vozi, ni clip neće pokazati grešku dok auto radi, jednostavno zato što greške nema. Zato freeze frame snimi parametre cijelog sustava u trenutku pojavljivanja upozorenja-greške i onda čitanjem tih parametara se može ustanoviti uzrok. Zato je bitno da dijagnostika može pristupiti svim računalima i senzorima, a ne samo ECU- u motora. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kupio sam ovaj adapter i instalirao PyClip-2.1.apk na android. Jednostavno, jeftino i dobro. Najvažnije je da čita sve ECU-e na renolima. Još sam naručio i ovaj kabel, pa ću prespojiti prema ovoj shemi i dobiti multimediju i još neke opcije, koje mi, za sada, nisu ni potrebne. Koristi PyRen bazu, koja je iskopirana iz Clip-a, a podržava i Hrvatski jezik u opisima. Prijevod je nekad malo nespretan, ali meni engleska opcija savršeno odgovara. Sa Ruskih foruma, google odlično prevede na Hrvatski 😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pozdrav ekipa. Kupio sam ELM327 (USB), trebao sam ipak bt verziju ali... sad je tako. Uglavnom, poigrao sam se prvo sa ScanTool softwareom koji dođe s ELM-om i to radi. Ne mogu pratiti puno parametara, ali uglavnom komunikacija radi. Zapravo želim malo dublje ići u opcije, parametre i slično. Auto je Clio Storia 2006. 1.5dCi. Probao sam  prokužiti stvar s pyren-om, ali nije mi puno toga jasno pošto je sve na Ruskom, s googleom je teško prevoditi svaku rečenicu nečega što nađem. Spajanjem na pyren i pritiskom na check ELM dobijem poruku u prilogu.

Može li mi netko reći točan postupak s tim pyrenom i bazom od Renaulta, koja mi je potrebna, gdje ju nabaviti, kako ju učitati? Vidim STkaos spominje PyClip-2.1 ali za android, u tom slučaju mi treba BT verzija ELM-a. Postoji li nešto za Windows i što sve taj software može na tom Cliu?

pyren error.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na Storii je manje više sve primitivno u pogledu mogućih moddinga preko dijagnostike. ELM 327 bi trebao imati u sebi PIC18F25K80 i tada postaje moćno oružje u kombinaciji DDT4All i PyRenom. Nadalje, malo je onih koji znaju raditi s njim provjereno i lako se desi neki zajeb u neznanju. Ja sam dvaput zasrao. Prvi put me je vadio servis kad sam zajebo navigaciju a drugi put sam se izvadio sam jer se odlemila žica s dvosmjernog prekidača koji sam ugradio u sam ELM 327 i spasilo me najobičnije brisanje grešaka. Želim ti reći da na tvom autu nema mnogo toga za modding a opet dovoljno za šlepu i posjet servisu. Moja ti je zato prrporuka da se ostaviš ćorava posla. NHF :dobroje:



Poslano sa mog Mi A1 koristeći Tapatalk

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Hvala na pametnom odgovoru. S elektronikom, mikrokontrolerima, raznim komunikacijskim sustavima radim svakodnevno, programiranje mikrokontrolera, eeprom-a, projektiranje, bavim se time već dugo vremena tako da se ovoga ne bojim. Nemam namjeru mrdati po nekakvim postavkama koje su jako važne i koje se mogu lagano zeznuti. Želim samo imati poštenu dijagnostiku za taj auto i mogućnost podešavanja nekih osnovnih postavki, aktivacija tempomata i ograničivača brzine, start-stop, itd. jer kod mene nisu tvornički aktivirani, ali instalacije postoje. Pic koji spominješ je Microchip-ov mikrokontroler i opet ovisi o software-u u njemu koliko će moćan biti. Ako su potrebne nekakve prepravku na ELM-u, to mi je najmanji problem. Tražio sam savjet kako se koristi pyren, je li ovaj moj ELM moguće koristiti s pyrenom i DDT4All - om jer su mi oba software-a javljali neku grešku s ELM-om. Ako je potrebna baza Renaulta, zanima me kako doći do nje i kako ju se povezuje s tim programima? Ako ne želiš ti pomoći, možda netko drugi hoće. Hvala u svakom slučaju.

Link to comment
Share on other sites

@davor1pz

Pyren ti mora biti na EN iil HR jeziku, inače nisi dobro instalirao nešto.

Baci oko na moj post na str. 4 ove teme, imaš tamo objašnjenu instalaciju i konfiguraciju pyren na androidu. Rusku stranicu propustiš kroz gugl tranalate. Sve što ti treba skieš s onog gugl drivea autora. Radi ELM i preko USBa, ali trebaš laptop s windowsima i gore pyren instaliran (to traži i python interpreter, ima u uputama).

Koliko ja znam, neki ELM adapteri čak i u BT verziji interno nisu bazirani na PIC chipu nego ARM platformi, a emuliraju PIC. Onaj Vgate je navodno takav, ali nisam provjerio.

Sve je više žalbi na nekim forumima da kineski proizvođači su uspjeli i taj PIC koji je klon ELMa opet klonirati nekim jeftinijim i da to ne radi ispravno :)

Inače je USB ELM bolji za praćenje parametara u vožnji jer je puno brži od bluetootha.

Clio ti je dosta star za pyren, nema garancije da će raditi, prava podrška kreće tek negdje od 2010. Moj clio je stariji od tvojeg i pyren vidi sve, ali ne radi. DDT je samo na FR jeziku i dobivam nebulozne čudne vrijednosti.

Za ovo što si naveo uključiti trebati će ti vjerojatno DDT. pyren ti je više za očitavanje parametara, programiranje je na nivou ispod pyrena.

Pitaj tu ili na PM ako zapneš s nekim konkretnim problemom.

Link to comment
Share on other sites

Nisam rekao da ti neću pomoći. Ja ti ne mogu pomoći jer nemam znanje o tome a to sam i dokazao sam sebi dvaput a bavim se informatikom i moddanjem svega i svačega već 20 godina. Ja tebi samo želim skrenuti pažnju na ponekad nepovratne greške koje neznanjem možeš prouzročiti usprkos zavidnom znanju iz gradiva kako navodiš. Ovo je prčkanje "na crno" i za takvo što nema odgovornih proizvođača s garancijama i supporta koji ti je dužan pomoći. Osuđen si dakle na par ruskih foruma te na borbu s poluprovjerenim informacijama na ćirilici. Ja radije ne bih dublje od eventualnog čitanja,monitoringa i najdalje brisanja grešaka. One tutoriale koji su nekome "upalili" treba čitati s tri para očiju prije upotrebe. Toliko.

 

Poslano sa mog Mi A1 koristeći Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sjebat nesto tipa ic upisivat hex kodove da.. mozes vrlo brzo onesposobit auto na duze vrijeme ako neznas sta radis. Alat je dobar i ostavlja mnogo otvorenih opcija ali nema neke dokumentacije sto ga cini rizicnim cak i za profesionalce. Za citanje i brisanje osnovnih greski po svim modulima i recimo izbaciti kakav csv pa napravit graf sa parametrima i pronac kvar.. da. Ali to je vec za naprednije korisnike. Za izvest pidove za torque takoder sve se moze odradit bez greske. Al kom se da hebat s tim. Ja sam par stvari uspio promjenit/programirat tako da u mom slucaju proslo je bez problema.
Izmjena intervala ulja sa 30k na 10k km na tabli bas preko hex kodova sto mi nisu htjeli/mogli/znali odradit u servisu.
Dodavao sam neku dodatnu opremu i to je proslo bez problema. Trebao bi jos nesto dodat al mislim da ce ic bez problema.
Prekidac o kojem pricas vjerojatno je za radio prelemljen. Ja sam kod sebe isto napravio i sve radi.
Za nekakav fail safe mozda nabavit clip kineza posto ih ima sad vec po 100eura. Ja osobno imam par(10ak)razlicitih dijagnostika i za povremeno proc greske koristim bas elm i pyren jel ide u sve module.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da,prekidač je za radio i radi sve ali je otpala žica s njega u zao čas jer visi na žicama,nisam ga fiksirao. Upalilo mi se Check ESP i nakon ponovnog lemljenja i brisanja grešaka kroz pyren je sve došlo u normalu.

Poslano sa mog Mi A1 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ma inače sam jako oprezan kada se nešto mijenja, ne bih ni išao mijenjati hex-ove napamet i bez 100% provjerenih informacija. Želim se za početak spojiti s nekim detaljnijim software-om samo da vidim što je sve moguće raditi. Nisam od onih koji će dirati nešto oko ubrizgavanja, kočnica i slično, prvi sam protiv prčkanja po tome. Pogledati ću detaljnije ovo što je Alen napisao i pripremiti se za kada auto opet bude tu kod mene (bratov je pa je stalno u Osijeku). Smuchac, eto sory na malom nesporazumu.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ovo je rasprava o dijagnostici a pošto netko od vas siguno ima Clip zanima me da li se s njim može resetirati i kalibrirati torque senzor serva na twingu 1...naime naš servo ne radi otkad je ugrađen a svi spominju senzor...ne vidim da se može pokvarit, prije da je izašao van nekih parametara. Svaka info dobrodošla. Hvala

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jel koristi ko dialogis, ja sam to skinuo to nikak ne radi.. neka 4cd... I kad sam pokrenuo sve neš smrdano. Naravno skinuo sa 'piratskog zaljeva'.

Link to comment
Share on other sites

On 15. 11. 2019. at 18:09, STkaos said:

I ja bih trebao nakakvu jeftinu dijagnostiku, ali da ipak radi sa našim renolićima. Koliko sam skužio, osnovna ELM327 se vezuje samo sa glavnim računalom, a can clip je za sve. Za nekakvu osobnu upotrebu, mislim da can clip ne treba nikome, najprije zbog cijene, ali i zato što se u podešavanjima lako može nešto zeznuti, pa onda plači nad autom. Ipak bih ja podešavanja i programiranja ostavio iskusnim znalcima u tom području. Naravno, pitanje je koliko dečki u ovlaštenim servisima znaju raditi sa clipom, ali s druge strane, ozbiljna reprogramiranja se ionako rade online u direktnoj vezi sa proizvođačem. 
U tom traženju, naiđem na ovo ovdje, pa me zanima dali je netko već koristio. Na ebayu sam vidio da se može naručiti iz Francuske, ali po znatno većoj cijeni. Koliko sam vidio, komunicira sa svim računalima u autu, plus čita freeze frame, a to je bitno da se vide sve greške koje su se ikada pojavile i zbog čega. Znam da je bluetooth dosta sporiji od žičane veze, ali meni za osobnu upotrebu to i nije toliko bitno. Bitno je da čita sva računala i da ima history grešaka, a i Hrvatski jezik nije na odmet.
Konkretno, meni treba za Megan 3 EDC iz 2011., da ne moram za svaku glupost trčat u servis.

ovo ovdje,   jel tko koristi to?kakva su iskustva?

Link to comment
Share on other sites

Jel koristi ko dialogis, ja sam to skinuo to nikak ne radi.. neka 4cd... I kad sam pokrenuo sve neš smrdano. Naravno skinuo sa 'piratskog zaljeva'.
Instaliraš od diska 0 pa naviše, jedan po jedan.
Sam način korišćenja je malo komplikovan za prvi put.
Moraš da ubaciš podatke o vozilu, one sa pločice na b stubu, kad ih sačuvaš, ideš na MR i tu dalje tražiš šta te interesuje. Mnogo različitih verzija je na netu, većina nepotpunih pa može da se desi da budu nekompletni dokumenti pa ne nađeš baš to što ti treba i td. Sam program je prilično glup a sa druge strane i prilično koristan kad naučiš da radiš sa njim. Budi uporan i guglaj

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.