Jump to content

Renault laguna 2,2dci problemi


Guest ibenic

Recommended Posts

Onda sam ja na svojoj leteće trebao mijenjati prije 80 kkm:rotfl:, gluposti. Nije problem u letećim, već opet u ulju. Trošenje leteći ležaja kao i temelnog počinje zbog pucanja uljnog filma, tj. Ako je motor previše opterećen, ulje nekvalitetno i staro itd. Zato su ovim motorima odlazili leteći ležajevi, a ne zato što su bili nekvalitetni (opet to famozno ulje i njegova izmjena na 30 kkm). Na letećim ležajima kad se skinu i temeljito pregledaju može utvrditi točan uzrok njihovog trošenja tj. Imaju specifične tragove na sebi ukoliko je došlo do oštećenja uzrokovanog pregrijavanjem, prisutnosti špene u ulju, ili korozije. Da mi je bilo vidjeti tvoje kad su ih skinuli, ali dobro, možda su se stvarno potrošili ne mogu ja tvrditi da nisu bez pregleda (čisto sumnjam da jesu). Ukoliko se i jesu potrošili to bi isto bilo normalno s obzirom da se ulje mijenjalo jednom u 30 kkm (1 u dvije godine) i koristila se nestabilna polusintetika tijekom 100 kkm, tako da se oni ne počinju trošiti na 120 kkm nego su tada već potrošeni.

A čuj, da sam ja vozio auto od početka ne bi sigurno mijenjao ulje na 30tkm. Inače, nisu mi dali stare ležajeve, što je stvarno neprofesionalno od njih!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • usrmaatre

    113

  • Max

    24

  • kkova

    21

  • bandrija

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

A čuj, da sam ja vozio auto od početka ne bi sigurno mijenjao ulje na 30tkm. Inače, nisu mi dali stare ležajeve, što je stvarno neprofesionalno od njih!

Razumijem te u potpunost, ali isto su ti mogli dati ležaje na uvid.

Link to comment
Share on other sites

Obavezno pregledaj MAF senzor! Ne vjerujem ja ovlaštenima previše jer se nisu pokazali kao neki znalci (vlastito iskustvo). Imao sam i ja problem s tešnjom volana pri kočenju i skoro ispalio na živce, jer sam promijenio dva para diskova - Fremax i Pagid (bacio u vjetar 1500 kn) sve dok nisam montirao Zimermman diskove i TRW pločice. Tek tada je prestalo tresti (toliko o kvaliteti današnjih zamjenskih diskova), a originalni su izdržali 190 kkm (i onda mi netko napiše da se na lagunama pretjerano troše diskovi). Ne znam što su ti u Štarkelju ulili u auto (drugi put ih pitaj i nemoj pristati na 10W40 ulje jer će ono upropastiti motor). Sve servise na autu radim sam (naravno, one za koje imam alat - upravo zato što ne vjerujem mehaničarima, a i volim se amaterski baviti mehanikom). S Shell-om sigurno nećeš pogriješiti je je kao stvoreno za taj motor. Kod mene PK6 manualna getriba za koju svi kažu da je napravljena od čokolade funkcionira besprijekorno (naravno, uz redovitu izmjenu ulja na 60 kkm) za razliku od onih u gofu II (promjenjeno 4 getribe u 400 kkm koliko je auto prešao.

P.S. Nedavno sam mijenjao kugle (originalne, koji su zakovicama bile pričvršćene za ramena) i onda mi neki "kvazi novinarčić" napiše da su kugle boljka na lagunama, a one izdržale 190kkm

Seleni također promijenjeni - montirani Akron za koji mnogi kažu da je bolji od originala, kao i remenica radilice koja je "vrisnula" na 170 kkm.

Baš mi je zanimljiva ova vaša rasprava i usramate slažem se s tobom u svemu. Na ulju ne valja škrtariti bilo ono za motor ili getribu.

Apropo prednjeg ovjesa evo na mom meganu sa 284000 km još uvijek original kugle, krajnici, amortizeri, seleni..., jedino sam mijenjao spone volana prije 5,6 godina.

Što se tiče kočnica prije sam imao Brembo max diskove i ti su dobri za razliku od običnog Bremba iz Auto Kreše koji su shit. Uvijek sam trošio textar pločice, a nakon Brembo maxa kupih i Textar diskove. Nisam do sada imao nikakvih problema s trešnjom

Link to comment
Share on other sites

Baš mi je zanimljiva ova vaša rasprava i usramate slažem se s tobom u svemu. Na ulju ne valja škrtariti bilo ono za motor ili getribu.

Apropo prednjeg ovjesa evo na mom meganu sa 284000 km još uvijek original kugle, krajnici, amortizeri, seleni..., jedino sam mijenjao spone volana prije 5,6 godina.

Što se tiče kočnica prije sam imao Brembo max diskove i ti su dobri za razliku od običnog Bremba iz Auto Kreše koji su shit. Uvijek sam trošio textar pločice, a nakon Brembo maxa kupih i Textar diskove. Nisam do sada imao nikakvih problema s trešnjom

French,

Ja imao pagid pločice (katastrofa kako su cvilile) i original diskove. Odlučio promijeniti diskove i pločice i tek onda je nastao problem (katstrofalni fremax i pagid diskovi koji su užasno tresli pri većim brzinama) problem sam riješio nakon kupnje zimmermann diskova (Tokić) i TRW pločica (Merčep). Evo gledam u specifikacije po manualima i ispada da je glava od 2.2 i 2.5 dCi potpuno ista, a blok se razlikuje samo u provrtu cilindara i hodu klipa, usisna grana ista (plastična) i naravno različito izvedenom smještaju "famoznog EGR ventila". Nije mi jasno otkud onda toliki problemi s 2.2, a 2.5 jako malo? Mora da je jbn. EGR sve zjbo kao i ovi servisni intervali (ne znam kolika je učestalost u Mastera s 2.5), a onda opet možda je 2.2 dCi nabrijan (110 kW - laguna, 66 kW - Master) za razliku od 2.5 (88 kW - master), nemam pojma.

Kao što smo se složili ulje je ključna stvar, a pogotovo u turbacima.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Usrmaatre, gdje si kupio te Akron selene i koliko su kostali? Koliko sam shvatio, to je skup popravak jer je puno posla, a zapravo dijelovi nosu skupi, ili?

Ovjes izdrzi dugo ako se ne vozis po zagrebackim rupama i lezecim policajcima!

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

Usrmaatre, gdje si kupio te Akron selene i koliko su kostali? Koliko sam shvatio, to je skup popravak jer je puno posla, a zapravo dijelovi nosu skupi, ili?

Ovjes izdrzi dugo ako se ne vozis po zagrebackim rupama i lezecim policajcima!

Kupljeni u "Metalia auto" , ali njih imaš samo u Splitu (i u Drnišu naravno). Ne znam tko ih još ima (Tokić, Krešo) pogledaj kod člana Lagerosa ovdje na forumu. Cijena je bila oko 200 kn/kom (pripazi jer nisu isti), a ugradnja otprilike oko 300 kn (nažalost nisam imao alat za izmjenu, a može se naručiti na ebayu - toliko je kompliciran zahvat da se može napraviti i u kućnoj radinosti ako imaš malo znanja i alat za uprešati selene). Što se tiče ovjesa ja sam sad miran i laguna je utegnuta kao puška:laugh:. Izmjenjeni su seleni stražnjeg mosta, kugle, jedan krajnik i jedna spona (druga strana je dobra), stražnji amortizeri (njih nije tebalo dirati, ali nisam mogao nikako dijagnosticirati kvar pa sam mislio da je do njih, kad ono labava kočiona kliješta u pitanju) i opruge. Od Akrona je još na autu i desni nosač motora koji se pokazao dobar, inače radi se o Talijanskoj firmi Akron - Malo.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Cekaj, ugradnja za oba selena je bila 300kn?? Mene traze 1800kn?!?!

Ti seleni se mogu promijeniti i u kućnoj radinosti samo ako imaš alat. Ne znam gdje si tražio ponudu za izmjenu, ali ako si tražio u ovlaštenog onda nije čudno što ti traže tolike novce zato što im njihovi "service manual-i" propisuju da se mora skidati stražnji most. Selene stražnjeg mosta može promijeniti bilo koji bolji majstor koji ima malo volje i alata (ne mora imati originalni alat već može improvizirati ). Na "Renault forum.uk" imaš dosta postova na tu temu, samo upiši "renault laguna rear axle bushes". Inače, seleni su vertikalno postavljeni, a ne kao kod većine auta horizontalno pa se lakše skidaju (zato vjerojatno i prije odlaze).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Razlika je u količini detergenata kojih u diesel inačici ima više nego u općoj (recimo ovom Shellu) zato što se u diesel motorima tijekom rada stvaraju koksane naslage (crno ulje) koje treba otopiti (odnosno oprati).

Tu se slažem samo i tu je dvosjekli mač. Zašto? Zato što paradoksalno ta ulja za dizele ne ispunjavaju Renault specifikacije dok ona za benzin i dizel ispunjavaju što mi nikako ne ide pod kapu. Kome vjerovati proizvođaču ulja koji tvrdi da je za dizele ili se držati specifikacije :??:

Link to comment
Share on other sites

Tu se slažem samo i tu je dvosjekli mač. Zašto? Zato što paradoksalno ta ulja za dizele ne ispunjavaju Renault specifikacije dok ona za benzin i dizel ispunjavaju što mi nikako ne ide pod kapu. Kome vjerovati proizvođaču ulja koji tvrdi da je za dizele ili se držati specifikacije :??:

Ne bih se tu složio s tobom. Naime, Shell Helix Ultra 5W40 zadovoljava slijedeće Renault specifikacije za motorna ulja: RN0700 - benzinski motori (atmosferski), RN0710 - dieselski motori bez filtera čestica i turbobenzinci. Shell Helix Ultra Diesel 5W40 zadovoljava RN 0710 specifikaciju odnosno namijenjen je dieselskim motoima bez filtera čestica i turbobenzincima (e sad zašto turbobenzinci nemam pojma). Niti jedno od ovih ulja ne zadovoljava RN0720 normu, odnosno specifikaciju za diesel motore s filterom čestica. Renault je relativno kasno uveo svoje specifikacije za motorna ulja mislim da je to bilo 2008 godine (nisam siguran) pa se pojedini proizvođači ulja vjerojatno nisu prilagodili. Prepostavljam da tvoj ima filter čestica tako da slobodno možeš koristiti ulja ACEA C4/nivo 3 specifikacije. Tu bi spadalo Shell Hellix Ultra Extra 5W30, ako govorimo o Shell-ovim uljima.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Shell je tu jedina iznimka, šta je sa Mobilom, Castrolom i ostalima? Recimo kod Castrola sve piše na web stranici da zadovoljava a kad dođeš u trgovinu na deklaraciji piše drugo. Najbolje kad piše i jedno i drugo. Naravno obavezno gledat datum proizvodnje da ne uvale staro ulje.

Link to comment
Share on other sites

Shell je tu jedina iznimka, šta je sa Mobilom, Castrolom i ostalima? Recimo kod Castrola sve piše na web stranici da zadovoljava a kad dođeš u trgovinu na deklaraciji piše drugo. Najbolje kad piše i jedno i drugo. Naravno obavezno gledat datum proizvodnje da ne uvale staro ulje.

Na žalost ne znam za druga ulja jer ih nisam koristio (osim Mobila koji j udovoljavao ACEA A3/B4) i opet napominjem da je Renault relativno kasno uveo svoje norme pa ih zato neki poizvođači nisu još implementirali, što ne znači da njihova ulja ne odgovaraju. ACEA A3/B4 bi se mogao poistovjetiti s RN0700 i 710, a C3 i C4 sa RN0720, ali nisam ti siguran.Što se tiče starosti ulja mislim da je rok trajanja zatvorenog motornog ulja oko 5 godina.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Sto se tice specifikacija koja ulja zadovoljavaju, to je jedna potencijalna prevara. proizvodjaci ulja sami navode specifikacije, pri cemu ih nijedno telo (nezavisno ili zavisno, svejedno), ne kontrolise.

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice specifikacija koja ulja zadovoljavaju, to je jedna potencijalna prevara. proizvodjaci ulja sami navode specifikacije, pri cemu ih nijedno telo (nezavisno ili zavisno, svejedno), ne kontrolise.

Ako proizvođači nešto deklariraju na svojim proizvodima onda proizvod mora biti sukladan s specifikacijom, a ovisno proizvodu uspostavlja se sustav nadzora. Ja radim u vapnari i mi (tvrtka) deklarira da vapno udovoljava normi EN 459-1 i da se ta norma odnosno ono što ona propisuje nebi zlupotrebljavalo (prizvođač samo napisao na vreću i ćao-adio) postoji nadzorno tijelo koje ovisno o učesalosti pregledava (1 u 6 mjeseci, ili 1 u 12 mjeseci) cijeli sustav kontrole proizvodnje. Vjerujem da je i s proizvodnjom ulja tako, a ako ne barem slično.

Link to comment
Share on other sites

Koliko je meni poznato proizvođači auta svake godine vrše testiranja tih ulja te "uljarima" daju te dozvole (specifikacije) koje smiju štampat po svojim kanticama. Da bude ljepše uljari te testove moraju plaćat proizvođačima auta. Testiranje se vrši svake godine tako da nekih makinacija ne bi smjelo biti. Čisto sumnjam da bi samo tako neki veliki proizvođač dopustio da se ovaj hvali sa njegovom specifikacijom a da nije dobio odobrenje.

Ovo dalje već zalazi u teorije zavjere :zubo:

No da se nadovežem, kako su uljari napravili kiks negdje 2008 kad su izašla C3 ulja (tkz. low saps) jer hebiga moraju zadovoljit novije eko norme pa su morali smanjiti aditive protiv trenja koji su bili na bazi fosfora. Izbacili su ih a nisu ubacili nove pa su ta ulja bila loša i vidim da još uvijek ljudi zaziru okolo po forumima od tih C3 ulja no bez razloga. Tek 2010 su izbacili novu normu A3/B4 koja je zahtijevala pojačanu zaštitu od trenja, a to je riješeno moly-jem, boronom i kalcijem tako da je zaštita vraćena na staro. C3 ulja se preferiraju kod dizelaša jer ta ulja manje prljaju EGR, katalizator...

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Koliko je meni poznato proizvođači auta svake godine vrše testiranja tih ulja te "uljarima" daju te dozvole (specifikacije) koje smiju štampat po svojim kanticama. Da bude ljepše uljari te testove moraju plaćat proizvođačima auta. Testiranje se vrši svake godine tako da nekih makinacija ne bi smjelo biti. Čisto sumnjam da bi samo tako neki veliki proizvođač dopustio da se ovaj hvali sa njegovom specifikacijom a da nije dobio odobrenje.

Ovo dalje već zalazi u teorije zavjere :zubo:

No da se nadovežem, kako su uljari napravili kiks negdje 2008 kad su izašla C3 ulja (tkz. low saps) jer hebiga moraju zadovoljit novije eko norme pa su morali smanjiti aditive protiv trenja koji su bili na bazi fosfora. Izbacili su ih a nisu ubacili nove pa su ta ulja bila loša i vidim da još uvijek ljudi zaziru okolo po forumima od tih C3 ulja no bez razloga. Tek 2010 su izbacili novu normu A3/B4 koja je zahtijevala pojačanu zaštitu od trenja, a to je riješeno moly-jem, boronom i kalcijem tako da je zaštita vraćena na staro. C3 ulja se preferiraju kod dizelaša jer ta ulja manje prljaju EGR, katalizator...

Eh ta ekologija! Sad sumpor i fosfor smetaju, a sutra kad skuže da je i Bor štetan i on će vani iz ulja.

P.S. Da mi nismo malo :OT:. Ipak je "topic" o problemima na laguni 2.2 dCi.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ipak imam u motoru 5W40, a sad jel Elf ili Shell vjerojatno je manje bitno...:zubo:

Nakon otprilike 600km od tokarenja kočnice mi opet imaju neki čudan zvuk, lagano cvile kad polako kočim i kad se već skoro zaustavim nekako stružu, ne metal o metal jer su s još dosta mesa, nego ne klize kao inače lijepo, ne znam kako opisati. Za poludit!

Link to comment
Share on other sites

Ipak imam u motoru 5W40, a sad jel Elf ili Shell vjerojatno je manje bitno...:zubo:

Nakon otprilike 600km od tokarenja kočnice mi opet imaju neki čudan zvuk, lagano cvile kad polako kočim i kad se već skoro zaustavim nekako stružu, ne metal o metal jer su s još dosta mesa, nego ne klize kao inače lijepo, ne znam kako opisati. Za poludit!

Materijal pločica je izgleda pre tvrd za diskove. Preporučio bi ti da koristiš TRW pločice jer su dosta mekane.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Eh ta ekologija! Sad sumpor i fosfor smetaju, a sutra kad skuže da je i Bor štetan i on će vani iz ulja.

P.S. Da mi nismo malo :OT:. Ipak je "topic" o problemima na laguni 2.2 dCi.

Evo kad smo već van teme, da se nadovežem na ovo vezano uz ulja. Meh kod kojeg servisiram auto radi s Shell-om, manje bitno, ali ovako mi je rekao.

Možeš sipati HX7 10W40 ulje, ali dajem ti interval 8k km, s Ultrom 5W40 ideš na 12k km, preko toga ti ne odgovaram ni grantiram ništa.

I možda se s borovine prebace na bukovinu :zubo: .

Link to comment
Share on other sites

Evo kad smo već van teme, da se nadovežem na ovo vezano uz ulja. Meh kod kojeg servisiram auto radi s Shell-om, manje bitno, ali ovako mi je rekao.

Možeš sipati HX7 10W40 ulje, ali dajem ti interval 8k km, s Ultrom 5W40 ideš na 12k km, preko toga ti ne odgovaram ni grantiram ništa.

I možda se s borovine prebace na bukovinu :zubo: .

Evo da se i ja nadovežem na ulja (ponovo). Nije poblem u intervalu kod 10W40 i 5W40 tj. nije ulje 10W40 namijenjeno kraćem, a 5W40 dužem intervalu izmjene. Ultra je stabilnije ulje na višim i nižim temperaturama, dakle ono zadržava deklarirani viskozitet, kao šo ima i veću otpornost prema koksiranju (bolje podnosi rad na všim temperaturama)dok je 10W40 ulje manje stabilno. Ja bih ti ipak preporučio Ultru, ako ne zbog motora onda sigurno zbog turbo punjača.

Link to comment
Share on other sites

Meni uletio Valvoline SynPower 5w40 po 40kn litra (Kaufland), proizvodnja 9mj ove godine, na hrv deklaraciji pise trajnost 10g.

Iz uvoza je (Val-Int), postoji i Ciakova verzija, da je Ciak nebi uzeo...

Dolazim u napast da napravim zalihu za nekoliko servisa :zubo:

Valvoline

Edited by TiM
Link to comment
Share on other sites

Naravno, Ultru i koristim, mislim da to nije stvar na kojoj treba štediti. Proizvođač je iz nekog razloga naveo i predvidio određenu gradaciju ulja.

Link to comment
Share on other sites

Da se pohvalim.

Jučer sam bio na tehničkom i gospodin koji pregledava samo šuti, ništa ne govori. Na kraju dođemo nas dvojica u njegov ured i pitam ja njega jel sve u redu s autom? On me pogleda (kao ono šta me pitaš gluposti) i odgovori da je stanje odlično i da nema apsolutno nikakvu zamjerku. Eto izgleda na je moja laguna izvanserijska (ili je samo dobro održavam).:klap:

Link to comment
Share on other sites

Samo da dodam nekaj na temu lezajeva i radilice.. Danas pricam s jednim poznanikom i kaze on da mu je na Scenicu 1.9dci starom 5 godina i 100tkm okrenuo lezaj i razvalio radilicu. Cudno, ali istinito :). A drugi na laguni s tim motorom istu stvar imao ali na 250tkm. Tak da si

Mislim da nisam pogrijesio kaj sam lezajeve mijenjao na 120tkm..

Link to comment
Share on other sites

A čuj neke stvari je nemoguće prognozirati kad će šta otić ali ako ti je auto u tip top stanju i planiraš je držat na duži rok onda si napravio dobar potez. Vjerovatno bih i ja na tvome mjestu napravio istu stvar.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.