Jump to content

Kupnja novog vozila


Vlado-Baotic

Recommended Posts

Nas čovjek u Nemačka. Kupili Audi A6 2016 godište, 41000km 2.0TDI. oprema je socijala. Navigacija automatska jednozo ska klima, plavi zub prozori i retrovizori na struju, običan tempomat i Xenon. Više manje to je to. Čije oko 22 tisuće ojra. Sada meni se hvale sve ok. I pitanje jel ti vidiš negdje USB na tom autu. Ja pogledam malo. Naslon za ruku i ladica vozača nema. Ima neki Audi audio adapter i to je to. Prenio ja gospodinu, da bi on rekao gospođi svojoj. Citat gospođe: "A jbt dali smo 22 tisuće eura za auto koji nema ni USB, kako ćemo sada slušati glazbu do hrvatske? Da sam to znala nebi ga ni kupili."

Poanta priče: Bitan je crni Audi A6.

Nego sada o prodaji. Naravno da je prodaja pala. Ljudi su malo zabrinuti za svoja primanja. Isto tako i firme. Cijene novih jesu skočile. Cijene opreme su takve kakve jesu. Gledam Kiu picanto i Hyundai i10 oba auta su ispod 11000 eura sa socijala opremom. Kada se stavi automatska klima, nešto opreme jako brzo narastu preko 17000 sa najslabijim motorom. 

Novi Clio bez klime i sce65 motor 13000 eura. Krenuo malo opreme staviti tipa rucna klima, boja, parkirni senzori, 7 jota ekran, grijanje sjedala i evo me na 17100 eura... Skupa igra sa opremom... normalno da ljudi odlučuju za stariji auto sa više opreme, ipak automatska klima je danas nešto što dobro dodje. Jbg u cilju 3 pola opreme nije bilo dostupno, danas je ti druga priča.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Kao prvo, slažem se s tobom Domba. E sad, na stranu sve to, ali dosta te opreme koja se danas nudi i prodaje i za kojom svi pomahnitaju je apsolutno nepotrebna i prosječan čovjek od nje u svakodnevici nema nikakve koristi. Naveo si primjere za male gradske aute, njima je primarna svrha vožnja po gradu i u takvom automobilu tempomat je praktički nepotreban, a limitator brzine, adaptivni tempomat/radar ako je to to (pojma više nemam jer ništa to ne pratim jer me to ne zanima) da ne govorim, isto tako i o sustavu koji te upozorava prilikom prelaska pune linije (plus vraćanje volana ako i to ima danas) također ne treba biti predmet nikakve rasprave u nekom i10, Twingu, pa i nekom Cliju i kod nekih ljudi Meganeu. Većina nas si kupi auto koji će ogroman postotak kilometraže odraditi u gradu, prigradskim naseljima, selima. Gdje ti u gradu koristiš tempomat, sustav upozoravanja prilikom prelaska pune linije kada ćeš je neminovno možda nagaziti u gradskoj gužvi u podne jer se neki čiča biciklom vozi posred prometnog traka. Ne znam, ja prvi kažem da auti danas dosta koštaju i da nije loše imati više opreme kad je već tako, ali isto tako mislim da nisu automobili danas bez razloga toliko skuplji. Nude puno više, puno su sigurniji, puno se bolje voze, itd... e sad, čega nema, ne može se pokvariti, odnosno, imaju puno toga pa se puno češće kvare (a u programirani vijek trajanja neću ulaziti, mislim da je kod automobila i prije bilo tako, samo je danas eksploatacija puno, puno, puno jača). I onda su se auti pravili da prođu kao tih nekih 250 000 km, jelda, kao i danas. Naravno da uz brigu i održavanje idu i puno više, određeni primjerci blizu šesteroznamenkastih brojeva. Ako mogu hrpetine Dacija koje su koštale 60 000 kn, e onda uz brigu i htijenje vlasnika može svaki. Auti danas jesu kvalitetniji, dakle, ali su nešto manje pouzdani, to je logično jer su puno sofisticiraniji i ne vidim neki problem u tome. Uglavnom, slažem se u vezi ovog konkretnog primjera za Audi A6, neka selo vidi da je BMW ili Audi, a za godine, kilometre, opremu i stanje nemoj pitati. Di je bolje tako nešto reći nego u Hrvatistanu i ostatku Balkana, mada ja osobno sebe nikako trenutno ne mogu zamisliti da vozim neki njemački auto, neki SUV/crossover, dizel, i tako to... (trocilindraše i monovolumene, karavane bih i probavio nekako) :D

A već kad smo kod opreme. Imam tempomat, ali mi uopće ne treba. Upalim ga dva puta godišnje na autocesti do Zagreba, a ostatak putovanja do tamo ga ni ne možeš upaliti jer petkom poslijepodne ili tako nekim danom bude gužve pa mi se uopće ne da zamarati non-stop s paljenjem/gašenjem/programiranjem brzine, itd. A iskreno, i ne osjećam se nešto lijepo dok mi je uključen, volim imati nogu na gasu. Vjerojatno jesam old school tip, ali ima nešto u tome, mene to veseli. Ja obožavam voziti auto, zato volim da on ne vozi i ne kontrolira mene, već obrnuto. On služi meni, ne ja njemu. Limitator brzine isto imam, nikad ga nisam koristio i nikad neću. Čemu uopće to? Nadalje, adaptivni tempomat (ako je to ono što prati auto ispred tebe, koliko on-vozi, toliko i ja), tek to ne shvaćam nikako. Zašto bih se uopće vozio iza nekoga onoliko koliko on vozi, tj. da mi netko drugi diktira tempo? A o ispravljanju putanje (ako to danas isto ima), stvarno neću trošiti riječi. Kožna sjedala, imam ih, nisam baš neki fan. Ljeti pakao koliko peče, zimi grozno zima, a ni izgled nije sad toliko ekstra da opravda te minuse. Da imam sve novce svijeta i naručujem auto koji u top opremi nema kožna sjedala, ne bih to doplatio. Sviđa mi se zapravo kako stari ima u Meganeu običnu tkaninu ili što je to već po sredini, samo bočna potpora kožna, to mi u njegovom autu lijepo izgleda. Start/stop hvala Bogu nemam, jedna žešća prevara nauštrb komfora i pouzdanosti mehanike automobila. da imam, iste sekunde bi bio isključen trajno, u servisu. Dapače, da mogu, u servisu bi tražio da mi ler gas podignu sa 750 na recimo 900 okretaja, ali hajde, to me i ne živcira toliko. Imam i onaj corner light, u biti njesra žešće jer kao i na hrpi automobila pali samo maglenku, i realna korist od toga je nikakva, a meni izgleda odvratno kada vidim neki automobil koji skreće pa mu se pali maglenka. Prilikom redovnog servisa sam tražio da mi to isključi, ali eto, trebalo im je vremena da nađu opciju i dugo je trajalo pa sam odlučio samo doći po auto, a to jednom drugom prilikom. Nema do pravog osvjetljenja ugla kao što sam svojevremeno imao dok sam vozio Clio III koji je u faru imao posebnu žaruljicu koja je baš bacala prilično jaku svjetlost baš u stranu, genijalna stvar. Dvozonska klima, e hebi me, ali nisam još našao neki toliki benefit u tome, imam ju, ali baš da toliko od toga imam koristi, apsolutno bih rekao ne. Bitno mi je ohladiti ili ugrijati auto, hoće na jednoj strani biti koji stupanj više/manje, nebitno, u istom se malom zatvorenom prostoru nalazimo. Automatski brisači, imam ih, probao i na očevom Meganeu, ne znam, nije on toliko pametan i intuitivan kao što sam ja, svaki puta ga ugasim i prebacim na interval ili ga ručno palim laganim dodirom ručice. Znači imam to, ali ne treba mi. Automatsko parkiranje, neka hvala, ne treba, parkiram ga ja, vjerujem sebi , a ne da budem na iglama vjerujući elektronici. Automatska ili električna ručna? Ne, ručnu ću podići tamo gdje ja želim ovisno o nekim uvjetima i mojoj volji, procjeni, čemu god (mada ju uvijek dižem na javnim parkinzima i tako to), ali da mi treba i da želim - nije istina. Samo još jedan potencijalni kvar. Mora li biti električna, ne da ne mora, nego ne želim, ja ju želim povući ručno i onoliko koliko ja želim. I tako, popis je dug.

E sad, ono što mi sviđa ili što recimo nemam a volio bih. Imam onaj touchscreen, ali nemam navigaciju. Šteta jer moram kačiti mobitel na konzolu čak i kad idem u ZG, a kokpit je tako riješen da doslovce nemam gdje staviti mobitel da ne ometam vidno polje i stvarno dosta ugrožavam estetiku, ali dobro, snađe se nekako. Nakačit ću ga na onaj nosač koji ima dugačku savitljivu žicu, pa si namjestiti nekako kako mi odgovara. Nemam prednje parking senzore i kameru za vožnju unatrag, bilo bi zgodno nekad kad si u nekoj stisci, ali da je neophodno, nije, pogotovo prednji senzori. Nemam grijanje sjedala i volana, to bi bilo ekstra zimi. Nemam taj pravi corner light, ali sad baš da je toliko neophodno, nije. Nemam prikaz temperatura ulja, to bih volio, kao i LED osvjetljenje, par puta se vozio, dan postaje noć. I sad za kraj, i dalje svi pišu kako pate na automatsku obavezno dvozonsku klimu, adaptivni tempomat i neke điđe miđe što skoro pa ne znam što su, i o tome se čak vode i rasprave, a nikad nisam vidio da se u tolikom obujmu govori o pravom osvjetljenju kuta, grijanju upravljača ili sjedala, i tako tome što bih ja volio imati (mada kažem, neke od tih stvari ne moram imati ni u sljedećem autu, nije bed). Ali dobro, očigledno nismo svi isti. Kako vi sve gledate na to što vam je nužno u automobilu, a što ne? Možda saznam nešto novo što mi ipak promijeni pogled na neku od dodatne opreme u automobilu. :D

Edited by VedranSB
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

U toj trgovini se sve nešto izvitoperilo sada. Dosad je još koliko-toliko važio stari zakon ponude i potražnje: veća potražnja = veća cijena. Kad ovi, auti se ne prodaju radi korone i općenito loše fin. situacije, a cijene rastu :)

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

...

plus mentalitet koji će radije u minus s velikim polovnjakom nego realno novim u svojim mogućnostim, no to je već psihologija mase...ne bi u to

 

Za isti budzet kupiti nesto novo (npr. Polo) ili polovno ali 1ili 2 broja vece (npr. Passat) je za mene stvar ukusa, ne mentaliteta. To su jednostavno dva suprotna tabora. Ja osobno pripadam ovome s polovnim. Jos ako ne zivis u centru Zg-a gdje je parking stvarno skucen, vec negdje na kontinentu, onda nemas neke koristi od malog auta. 5 godina sam imao paralelno Lagunu i Corsu, pa to mogu reci.

 

 

[mention=13967]Domba[/mention] sto se tice Audija koji je gol k'o pistolj i kojeg nitko ovdje sa foruma nebi niti pogledao, jer uvijek mora biti top oprema, imat ce itekako svoju klijentelu. Ima hrpa ljudi koji imaju pare, a ne znaju koristiti te sve tipke na i oko volana. Recimo mome starome je cisto tlaka sva oprema koju ima u E klasi, jer nista od toga ne koristi. Ne zna poslati poruku s mobitela. Ista stvar s puncem. 3 mjeseca mu svjetli tipka da je guma ispustena, jer ne zna ponistiti to kroz meni. Nama je to mozda ovdje na forumu smijesnu, ali ti ljudi imaju pare za auto i onaj gore audi BEZ USB-a bi mu sjeo k'o budali samar :-)

 

Link to comment
Share on other sites

@VedranSB Većina opreme koju si iskritizirao je sigurnosna i prema EU regulativi je standard, odnosno sva nova vozila ju moraju imati.

Dijelim tvoje kritičko mišljenje i slažem se da su grjanje sjedala, parkirni senzori i slična korisna oprema puno važnija ali znaju to i proizvođači pa te pederski uvjetuju sa nekim paketima i većim razinama opreme ako to žeilš imati. Evo ti na primjeru novog Clia V o kojem se pisao :

Ako hoćeš imati stražnje prozore na struju moraš uzeti Intens paket opreme. Nema ni mogućnosti da si nadoplatiš to. Kožni volan i kožna ručica mjenjača je standard samo u TOP paketu opreme i ne možeš ih uzeti u paketu koji je niži od Intens. Grijanje sjedala i volana također ne možeš kupiti u prva dva paketa opreme. Naslon za ruku također a dolazi i sa električnom kočnicom, nema bez. Ako si ljubitelj dobrog zvuka i hoćeš BOSE onda moraš uzet onaj odvartni veliki tablet i još hrpu stvari. 

Uglavnom, treba imat para pa onda nema problema :)

Link to comment
Share on other sites

Pa dobro, jasno mi je da je ABS, ESP itd. standard koje svako vozilo mora imati. Ne bi mi smetalo automatsko kočenje u slučaju naleta nečega, ali tempomat, radar, dvozonska klima i el. ručna npr. nemaju veze sa sigurnosti. Ali slažem se s tobom, proizvođači znaju na što se masa pali i itekako dobro zarađuju na tome. Meni je sreća što mi ništa od toga nije neophodno, osim npr. automatske klime i tako to, ali to danas srećom postaje standard. Ali da, oni uvjetuju ovo s onim i na kraju to sve košta, a ti zauzvrat dobiješ điđu miđu koja ti recimo ne treba. Samo što to njihovo uvjetovanje prelazi svaku mjeru pa ti sve pare svijeta neće pomoći da uzmeš recimo Clio V 1.3 TCe 130 konja s ručnim mjenjačem jer dolazi isključivo s automatikom, a to ne želim. Ili konkretno u mom primjeru, Clio IV RS - ista priča, pa sam zato i uzeo 208, i na kraju krajeva nije mi nimalo žao.

Link to comment
Share on other sites

Radar i automatsko kočenje su ista stvar. Bez radara nema automatskog kočenja :)  Svi novi modeli auta moraju to imati. Znači ne godina proizvodnje nego godina modela.

Link to comment
Share on other sites

To je ok. Ja sam mislio da su radar i adaptivni tempomat jedno te isto. Blaženo neznanje. 🤣

Link to comment
Share on other sites

Ne bi automatsku klimu imao, da se moze birat...palenta najbolje, sam reguliras koliko, a ne da svakih par min se kuhas ko debil

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Med0 said:

Radar i automatsko kočenje su ista stvar. Bez radara nema automatskog kočenja :)  Svi novi modeli auta moraju to imati. Znači ne godina proizvodnje nego godina modela.

nedavno sam vozio subaru levorg 2019 koji ima sustav eyesight, taj model ne koristi radar nego stereo kamere, adaptivni tempomat, kocenje, lkas itd jako dobro radi.. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, VedranSB said:

To je ok. Ja sam mislio da su radar i adaptivni tempomat jedno te isto. Blaženo neznanje. 🤣

Zapravo jesu :)  Adaptivni tempomat koristi radar da skuži da je nešto ispred tebe i koliko ti je blizu, te kojom brzinom se kreće u odnosu na tvoj auto pa onda zna smanjiti ili povećati brzinu. Zapravo kompjuter od radara te podatke ionako računa cijelo vrijeme nekoliko desetaka puta u sekundi, samo što ECU koristi te podatke da oduzima gas ili koči.

Vjerojatno je slična priča kao i sa običnim tempomatom - svaki auto unatrag 10-15god ga ima samo što na nekima nije aktiviran ;)

1 hour ago, Scary said:

nedavno sam vozio subaru levorg 2019 koji ima sustav eyesight, taj model ne koristi radar nego stereo kamere, adaptivni tempomat, kocenje, lkas itd jako dobro radi.. 

Baš me zanima kako to radi u mraku po gustoj magli i snježnoj mećavi. Klasični radar provjereno radi i dogodilo mi se da je upravo u takvoj situaciji vidio kamion prije mene. Bio sam u Golfu VII na ARZ u Ravnoj Gori.

Situacija nije bila opasna i baš zato je to bila savršena demonstracija mogućnosti radara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Med0 said:

Baš me zanima kako to radi u mraku po gustoj magli i snježnoj mećavi. Klasični radar provjereno radi i dogodilo mi se da je upravo u takvoj situaciji vidio kamion prije mene. Bio sam u Golfu VII na ARZ u Ravnoj Gori.

Situacija nije bila opasna i baš zato je to bila savršena demonstracija mogućnosti radara.

vjerojatno se ne u tim situacijama ne može ni aktivirati, išao sam do iz zagreba do karlovca i nazad pa nisam bio u prilici isprobati recimo kako radi po noci.. 

novi levorg ima 4 radara, vjerojatno taj sustav sa kamerama ima manjkavosti

Link to comment
Share on other sites

Za mene je novo uvijek ispred polovnog! To ne znači da mi sljedeći auto možda neće biti polovnjak jednu klasu iznad za istu cijenu novog samo se onda sve treba posložiti i pronaći takav polovni stvarno dobar auto. Što se opreme tiče, više od ovog u meganu što imam mi nije realno potrebno, sigurnosna oprema je tu, ona za  udobnost isto. Dakle auto klima 2 zone, tempomat, komplet elektrifikacija prozora i retrovizora, parking senzori, keyless, bluetooth, senzori kiše, svjetla i guma, komande na volanu, tvornički tamnjena stakla sa zavjesama i felge.. Ako bi ipak nešto još poželio u budućem autu to je kvalitetnije ozvučenje, bolja svjetla (xenon ili led) i automatik, a ekrani mi nisu potrebni jer ja na to gledam kao nešto nepraktično. Ako već bude ekran zadovoljio bi se sa CarPlay i android auto funkcijom, dok su mi navigacije i kamere bzvz, najbolja i uvijek updatena navigacija mi je na mobu, a za parkiranje su više nego dovoljno retrovizori i senzori! S druge strane, par konja više i zvučna izolacija, to sam spreman platiti mada trenutna situacija sa jednim i drugim mi je u meganu čisto ok. Prekjučer sam provozao malo po cestama kojima se svakodnevno vozim šogorov A6 2.0 tdi multitronic (2013) i naravno da je to druga priča, ali nije to ni blizu toliko udobnije i tiše koliko pita na računu. A6 je na 19 cola, a to opet uzima danak na udobnosti i tišini ( vozio sam taj auto i na 17 cola) i meg na 16 cola tu dobro stoji definitivno.. Razlika u potrošnji je dobre 2 litre, a o razlici u cijeni guma i osiguranja (kasko) bolje ni ne pričati. Sve ima svoje, sljedeći auto neka bude malo skuplji i malo bolji od ovoga i meni će to biti to. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kad bih imao novac za potpuno novo, dvojio bih uzet li Novo ili skoro novo, oko godinu do dve staro i do 70-80000 km. Novo je stvarno preskupo. Dok neki auti drze cijenu i dalje bijesno.
Npr Duster 4x4 1.5 dci oprema slaba, iz daleke 2012. i dalje drzi cijenu oko 10000€
Opet spominjem skodu Yeti 4x4 isto godiste sa 50% jacim motorom, getribom, pogonom, opremom puno jacom i opcenito je auto robusniji i kvalitetnije slozen, jedino ima prednost dusterov zadnji kuplung, engleski GKN nad švedskim Haldexom koji takodjer nije los.
Uglavnom duster je rabljen preskup.

Link to comment
Share on other sites

U tome i je problem, rijetko se prodaju auti stari godinu/dvije stari sa razumnim km i u tom stanju, s druge strane može bit lupan auto, Taxi sa pola miliona Itd.. 

Link to comment
Share on other sites

Ima li netko iskustva sa kupnjom novog auta u Sloveniji? Vidim da su tamo dosta povoljniji i za cijenu Intensa sa 100 KS ovdje se tamo može dobiti Edition One ili Initiale Paris sa 130 KS.

Evo i primjera.

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=15327259&display=Renault Clio TCe 130 Edition One EDC

https://izaberiiodvezi.renault.hr/Vozila/Renault-Clio-V-INTENS-TCe-100/34383/

Dakle, po srednjem tečaju u Sloveniji ovaj košta 129 516, a kod nas na popustu ovaj Intense 128 500

Evo i primjer cijene za Intense od 100 KS, razlika od "našeg" je u tome što nema paket unutrašnjosti u boji. A ovaj sivi ima čak i jeftiniju opciju boje (siva KPW)

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=14853317&display=Renault Clio TCe 100 Intens

Ovom je cijena po srednjem tečaju 96 760, dakle skoro pune 32 000 kn jeftniji nego u Hr... wtf?

Kakva su davanja, porezi i sl.?

Edited by Kasabian
Link to comment
Share on other sites

trebaš gledati dali je i koliko  netto cijena bez svih davanja u sloveniji manja nego u hr. Kod nas je veći pdv i trošarina pa onda ispadne i veća krajnja cijena. priliko uvoza postoje i neki troškovi papirologije.

 

ovaj crni ti ima uvijet 1. Cena je vezana na produkt CASHPLAN financiranje,  dali ima nekih sitni slova troškova obrade kredita. 

 

slovenija se isplati ako se nađe neko testno/demo vozilo malo starije od 6m i malo iznad 6k km

Edited by goran_sch
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jel mi moze netko objasniti sto mi bijednici u Hrvatskoj placamo 2800€ više za Rumunjski auto u odnosu na Njemacku.
Dakle isti model sa svim istim u konfiguratoru, potpuno novi. U bogatoj drzavi kosta 18900€ a u siromasnoj 21750€?
Ozbiljno, ne kuzim, to je razlika vise od 20% u punoj cijeni.
e6ec5bdc91edaa35079a10c62821b2be.jpg2bd7ebd642c689a594ca6e3d7d837a83.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok razlika u porezu je 3%
A ovdje govorimo o 20% razlici u cijeni i to novog auta sa relativno niskom razinom co2.
Cak i najjeftiniji duster je u DE 11500 € a kod nas 14400 €
Pljacka golema.

Racunao sam u hr. Po poreznoj upravi davanja za tog dustera su cca 7000 kn pri unosu iz zemlje proizvodnje.
To je nekih 5% razlike, u pdv je 3% i to je 8%. I njemacka ima davanja, pa nije 1€ davanje za dustera u de. Mozda je za nekog hybrida ali za dizela nije.
Ostaje nejasnih 12-15% razlike u punoj cijeni tog auta.
I onda se ljudi pitaju zasto mladi odlaze van..
Zato sto je ovo PLJAČKA..

Link to comment
Share on other sites

@Marko_Os

 

U svedskoj je 142000 kn takodjer

 

Ili isto 18900€, ko u DE, opet dosta manje nego u kradistanu..

 

56b24cd2244de9b27a3149a5a9a70da4.jpg8f892879c5a228a01935ac53fcefcfa2.jpg

 

 

 

 

 

 

Radi se dakle samo o divljackim marzama distributera, i to vjerojatno svih..

Link to comment
Share on other sites

PDV (MwSt) cak vise nije ni 19%, vec su ga 01.07. skinuli na 16%.

Trosarina nema.

Dakle, ako uvozis auto iz EU u DE, platis samo tehnicki (TÜV) i jos 50€ nesto sto bi bilo ekvivalent homologizaciji u HR - upis podataka iz strane prometne u njemacku.

Nista vise.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.