Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Nedavno sam kod našeg dragog Anđelka uzeo 5 litara Elf 5W-40 Evolutiona SXR RN norma za manje od 200 kn ne sječam se više. 

Zašto ići na neko ne provjereno ulje da bi se uštedila jedna Staropramen piva?

 

Shell je isto jako ok ulje ali je bio skuplji od Elf-a i nemam nikakvog razloga da kupim bolje ulje od tvornički preporučenog.

Mislim da Elf košta isto kao i taj Total 5W-40, i ne želim kupiti za iste novce ulje koje nema RN normu.

Link to comment
Share on other sites

Kad se mjenja ulje u mjenjacu? Nakon kolko km ili godina starosti auta?

Bilo je vec rasprava o tome. Nema niti u jednom manualu, tj. izgleda da se sva ulja u mjenjacu tretiraju kao kao lifetime. Mislim da ti je 10 godina ili 100 tkm (ili neki visekratnik tih brojeva) sasvim dobra mjera.

Link to comment
Share on other sites

Bilo je vec rasprava o tome. Nema niti u jednom manualu, tj. izgleda da se sva ulja u mjenjacu tretiraju kao kao lifetime. Mislim da ti je 10 godina ili 100 tkm (ili neki visekratnik tih brojeva) sasvim dobra mjera.

Potpis,

100.000 km je neki maximum gdje bi se trebalo promjeniti.

Ako sam radiš trošak je od 150-300 kn ovisno o ulju.

Link to comment
Share on other sites

U ovlaštenom su mi preporučili mijenjati svakih 100.000km. Renault kaže da je lifetime. Haynes kaže provjeriti razinu svakih 60.000km/4god.

Privatno sam dobio preporuku mijenjati ulje u getribi svakih 4-5god odnosno 50-75 tisuća km da sinkroni dulje traju.

Link to comment
Share on other sites

Dobro Matane onda na proljece imamo orgije u dvoristu i kolektivna zamjena ulja uz rostilj i molim te obuci se tako da mi  nije zao kad ti poprskam koleđice :D

Link to comment
Share on other sites

Ograđujem se i s gnušanjem odbijam bilo kakvu rabotu oko auta koja bi mogla završiti pijankom i neurađenim poslom [emoji4] [emoji23]

Bijele koleđice služe kao tester providnosti ulja [emoji12]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ulje u mjenjaču mijenjao jednom davno na 100tkm. Više nisam. Brzine kao kroz putar , sinhroni kao novi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Malo pogledao što 4 najčešća proizvođača/brenda (Castrol, Valvoline, Shell, Mobil) nude za Lagunu. Mobil primarno preporučuje 0W40, a sekundarno 5W40, Shell  samo 5W40, Valvoline primarno 5W40 pa onda 0W40, a Castrol mi, iz ne znam kojeg razloga, preporuča 0W30. Sva navedena imaju RN0710 osim Mobil 0W40.

Link to comment
Share on other sites

Malo pogledao što 4 najčešća proizvođača/brenda (Castrol, Valvoline, Shell, Mobil) nude za Lagunu. Mobil primarno preporučuje 0W40, a sekundarno 5W40, Shell  samo 5W40, Valvoline primarno 5W40 pa onda 0W40, a Castrol mi, iz ne znam kojeg razloga, preporuča 0W30. Sva navedena imaju RN0710 osim Mobil 0W40.

I šta će ti 0W40 ulje u L2 staroj 14 godina u području mediteranske klime?

Link to comment
Share on other sites

I šta će ti 0W40 ulje u L2 staroj 14 godina u području mediteranske klime?

E to je da se mogu hvaliti okolo ;)  A i za Božić/NG sam na kontinentu.

Link to comment
Share on other sites

E to je da se mogu hvaliti okolo ;)  A i za Božić/NG sam na kontinentu.

Ne treba ti ni za kontinent.

Link to comment
Share on other sites

I šta će ti 0W40 ulje u L2 staroj 14 godina u području mediteranske klime?

Ne treba ti ni za kontinent.

Imam dobar popust u jednom ducanu, izaci ce me 10-ak kuna skuplje po litri, to mi je zanemarivo. Pa ne mogu valjda stvari na losije krenuti s tim uljem :/ a i odlucio sam samo vrhunske dijelove koristiti od one havarije.

Link to comment
Share on other sites

Jel moguce da netko i dalje ne zna kakvo mu ulje po tvornickim specifikacijama ide u motor? Ako je 5w40 onda bih stavljao samo to. Ako je 0 onda to ide u motor. 

Link to comment
Share on other sites

 

Imam dobar popust u jednom ducanu, izaci ce me 10-ak kuna skuplje po litri, to mi je zanemarivo. Pa ne mogu valjda stvari na losije krenuti s tim uljem :/ a i odlucio sam samo vrhunske dijelove koristiti od one havarije.

Samo nemoj pretjerivati. Može i 0W40, ali za njim nema potrebe. Pogotovo zato što voziš auto staro 10+ godina i sa 200+ kkm.

Link to comment
Share on other sites

Jel moguce da netko i dalje ne zna kakvo mu ulje po tvornickim specifikacijama ide u motor? Ako je 5w40 onda bih stavljao samo to. Ako je 0 onda to ide u motor. 

Ma nije valjda? Pa tko je taj? :)

Link to comment
Share on other sites

Samo nemoj pretjerivati. Može i 0W40, ali za njim nema potrebe. Pogotovo zato što voziš auto staro 10+ godina i sa 200+ kkm.

Kilometraža skoro pa nema veze s gradacijom ulja. To je mit. Kao preporuča se deblje ulje zbog pohabanih ležaja ili karika, ali onda je bolje promijeniti pohabano. Ako staviš deblje ulje  sporije će podmazivati i nabijati veći tlak u ovom slučaju na hladno. Ako su uljni prolazi djelomično začepljeni nabijat će tlak još više i time će se još slabije podmazivati.

Link to comment
Share on other sites

Kilometraža skoro pa nema veze s gradacijom ulja. To je mit. Kao preporuča se deblje ulje zbog pohabanih ležaja ili karika, ali onda je bolje promijeniti pohabano. Ako staviš deblje ulje  sporije će podmazivati i nabijati veći tlak u ovom slučaju na hladno. Ako su uljni prolazi djelomično začepljeni nabijat će tlak još više i time će se još slabije podmazivati.

Slažem se.

Samo znam da su uvijek govorili (iskusniji po forumima), da kad počne trošiti da se sa npr. 5w40 počne stavljati 10w40.

Imam auto sa 320000km i stavljam 5w40 ulje, potrošnja je deci na 1000km što je za honde najnormalnije, kao i da je novi.

Link to comment
Share on other sites

da to je jako lose receno, za to bi trebalo ici na viskoznije na toplo, znaci umjesto 5W40 ici na 5W50 (ako uoce ima) 

ili umjesto 0W30 ici na 0W40 

normalno je da su se dijelovi malo pohabali i da je veci zazor na njima te za iste treba viskoznije ulje. 

Link to comment
Share on other sites

da to je jako lose receno, za to bi trebalo ici na viskoznije na toplo, znaci umjesto 5W40 ici na 5W50 (ako uoce ima) 

ili umjesto 0W30 ici na 0W40 

normalno je da su se dijelovi malo pohabali i da je veci zazor na njima te za iste treba viskoznije ulje. 

5w50 ima. Ali za motor u kvaru, tj. motor koji prekomjerno trosi ulje zbog potrosenih dijelova nema odgovarajuceg ulja. Samo zamjena potrosenih dijelova ili kompletnog motora.

Link to comment
Share on other sites

nemogu svi mjenjat motor kad im se potrose dijelovi, a za izvuc jos par km iz motora zasto ne? 

inace nemora uopce trosit ulje, nego da postane npr bucniji, svaka viskoznost pod odredjenim tlakom ima neku debljinu sloja koju moze odrzati, a ako se uzme da se dijelovi ipak trose zazor izmedju habajucih dijelova polako raste. tada je viskoznije ulje bolje jer moze zadrzati vecu debljinu sloja na istom tlaku. 

jer ima i trkacih ulja koji su indeksa 60 viskoznosti na toplo pa se ne stavljaju u motor jer je u kvaru. 

Link to comment
Share on other sites

Moj je agregat odlican sto se kompresije tice i nikad nije curilo ulje osim onoga na turbini dok nije riknula.

Ali frend mi ima astru sa 1.7 cdti (isuzu) i njemu je majstor savjetovao prelazak sa 5w40 na 10w40 jer je slinilo na brtvi glave. Nismo poslije toga pricali o tome, ali mi je malo bzvz upravo zbog toga sto se ta dva ulja ponasaju isto (sto se viskoznosti tice) na velikim temp.

Link to comment
Share on other sites

@MilosB Ako su karike propišale ili ako su se deformirali leteći ili ako je otišla neka brtva onda je stavljanje debljeg ulja pucanj u prazno. Ulje ne može nadomjestiti brtvu.  Debelo ulje može samo sporije curiti kroz defektnu brtvu ili ležaj od tanjeg ulja, ali oba ulja će curiti.  Možeš možda nešto granično pospješiti, ali to je samo vatrogasna metoda  ili bolje rečeno terapija. Nije riješenje. Dapače možeš pogoršati stvari. Ako staviš 5w50 umjesto 5w40 ulja tada će ulje sporije teći na istoj temperaturi što znaći da će se slabije podmazivati. Također će stvarati veći tlak u motoru i brtve će zbog toga prije stradati pogotovo na starom isluženom motoru.

@AllesGut: heh, to skoro svi govore i to je također urbani mit. Prestao sam slušati bapske priče i čitam stručnu literaturu neki motori su napravljeni da troše više ulja na način da imaju slabiju uljnu kariku. To se radi zato da se motor bolje podmazuje u okretajima. Moj stari R19 16V je imao takav motor, trošio je litru na 3000km. Da sam mu išao stavljati deblje ulje ne bi mu učinio uslugu.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.