Jump to content

1.9dCi leteći ležajevi


Mišo227

Recommended Posts

Da jer su manje viskozna ulja bolja za motore bravo ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MilosB

    42

  • usrmaatre

    40

  • marrky112

    17

  • pere

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

daj mi reci jesu šarafi na klipnjači kod tog ležaja bili popušteni nakon što ste rastavili taj motor.....na kolko je mjenjano ulje

kod mene se također leteći okrenuo,na 4 cilindru ( kod renaulta se cilindri broje od mjenjača), također prvi do pumpe...uz sva maltretiranja kod jednog,pa sutra dan kod drugog majstora i između pređenih 50 km ležaj nije bio ni 20 % uništen kao ovaj kod kolege...drugi majstor je otkrio problem tek nakon 4 sata traženja,kaže kad je otvorio karter da je šarafe na toj klipnjači mogao prstima otpustit(vjerujem da su se istegli nakon što se ležaj okrenuo,da nisu bili dovoljno stegnuti motor bi puno prije rekao pa pa)...radilica i klipnjača su se kod mene mogli spasit,ostatak motora je bio u tip top stanju,prodan je u dijelove,ljudi koji su kupovali neke stvari često su me zvali i za dodatne...nije bilo nikakvih zvukova prije kvara,ostali leteći su po izgledu mogli izdržat još 50 tkm i onda su se mogli mjenjat....

 

navodno ovakve kvarove može izazvat loš dvomaseni,kod mene je bio u tvornčkoj toleranciji,još i sad je na autu,

loše dizne,kod mene su bile ispravne i još i danas kod nekoga voze...

tvornička greška..

ali najčešće je razlog ulje....

 

@usrmaatre : od kud ti da su ove ogrebotine bile na letećem prije, često imaš koju pametnu za reć ali brate sad si ga...vidiš da auto ima 270 tkm,a očito nisi pročitao što je čovjek napisao..

Ogrebotine na letećim ležajima nastaju zbog nefiltriranih nečistoća prisutnih u ulju. Nisam mislio da su bile prije u smislu da je ležaj bio ugrađen takav, već da su nastale prije "ljuštenja" odnosno okretanja ležaja.
Link to comment
Share on other sites

Obrazlozi svoju tvrdnu kad tako napadas ljude

A stari moj kak sam nekad alergičan na ljudsku glupost to je strašno.......znam da je to borba sa vjetrenjačama jbg.

 

Uglavnom, 5w30 ulje je dizajnirano za dulje intervale i motore novije generacije, dakle ulje bolje podnosi 'maltretiranja'. 5w40 ulje je nešto starije generacije i nije dizajnirano za dulje intervale dakle nije 'long life ulje' i onda se nađe neki forumski pametnjaković i nazove novu generaciju ulja 'pišalina' a vjerovatno o strojogradnji nema blage veze ali su takvi prvi za teorije zavjere i kojekakve gluposti pisat. A ono o servisima da ne mjenjaju ulje i o tom bi se dalo pričat na koji način je ta kruška sa stabla pala.

 

Naravno forum postoji da se stvari obrazlože nekim argumentima inače nebi mi od toga koristi imali. Sve drugo je trla baba lan.

Link to comment
Share on other sites

hvala na uvredama, ali ja i dalje stojim iza toga da to ulje nije dobro za motor, i uopće mi se ne raspravlja o tome, puni su forumi sličnih diskusija pa neka svatko zauzme svoj stav

Link to comment
Share on other sites

A stari moj kak sam nekad alergičan na ljudsku glupost to je strašno.......znam da je to borba sa vjetrenjačama jbg.

Uglavnom, 5w30 ulje je dizajnirano za dulje intervale i motore novije generacije, dakle ulje bolje podnosi 'maltretiranja'. 5w40 ulje je nešto starije generacije i nije dizajnirano za dulje intervale dakle nije 'long life ulje' i onda se nađe neki forumski pametnjaković i nazove novu generaciju ulja 'pišalina' a vjerovatno o strojogradnji nema blage veze ali su takvi prvi za teorije zavjere i kojekakve gluposti pisat. A ono o servisima da ne mjenjaju ulje i o tom bi se dalo pričat na koji način je ta kruška sa stabla pala.

Naravno forum postoji da se stvari obrazlože nekim argumentima inače nebi mi od toga koristi imali. Sve drugo je trla baba lan.

Posao formuliranja ulja rade kemičari u suradnji sa strojarima. 5W30 ne govori ništa o mogućoj (ne)kvaliteti ulja. Taj podatak jednostavno označava viskozitet ulja pri određenim temperaturama(toplo/hladno). Sva Shell Helix Ultra ulja deklariraju je kao potpuno sintetička(PAO ulja) što u biti nisu. Obično se 0W-30, 0W-40, 5W-40 deklariraju kao potpuno sintetička, dok se 5W-30, 10W-40, 15W-40 deklariraju kao polusintetička ulja(ne uvijek). Shell Helix Ultra Extra 5W-30 udovoljava ACEA A3/B3, A3/B4 i C3 normi, kao i BMW Longlife-04. Shell Helix Ultra 5W-40 udovoljava ACEA A3/B3, A3/B4 i BMW LL-01. Jedna ulja bolje odgovaraju jednim motorima, druga ulja drugima tako da ne možemo govoriti o kvalitetnijim, ili manje kvalitetnijim uljima. Shell Helix Ultra Extra je ulje koje više odgovara modernijim dizelskim motorima s DPF-om. Nisam našao podatak jeli spomenuto ulje "low SAPS", ali pretpostavljam da jest zbog ovog ACEA C3. Ovaj podatak da Extra odgovara modernijim motorima ne znači da je obična Ultra koja više odgovara motorima bez DPF-a nekvalitetna. Dapače, možda je i kvalitetnija što se tiče baznih ulja, a pogotovo u Diesel inačici koja ima puno više detergenata. Extra ostavlja puno manje pepela pri izgaranju, a to je jako bitno zbog sve strožih eko normi što pak uvjetuje puno bolje filtriranje, i primjenu ulja sa što manje ostataka izgaranja. Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

A stari moj kak sam nekad alergičan na ljudsku glupost to je strašno.......znam da je to borba sa vjetrenjačama jbg.

Uglavnom, 5w30 ulje je dizajnirano za dulje intervale i motore novije generacije, dakle ulje bolje podnosi 'maltretiranja'. 5w40 ulje je nešto starije generacije i nije dizajnirano za dulje intervale dakle nije 'long life ulje' i onda se nađe neki forumski pametnjaković i nazove novu generaciju ulja 'pišalina' a vjerovatno o strojogradnji nema blage veze ali su takvi prvi za teorije zavjere i kojekakve gluposti pisat. A ono o servisima da ne mjenjaju ulje i o tom bi se dalo pričat na koji način je ta kruška sa stabla pala.

Naravno forum postoji da se stvari obrazlože nekim argumentima inače nebi mi od toga koristi imali. Sve drugo je trla baba lan.

Takva ulja se rade kako bi smanjila emisiju, te smanjila potrosnju motora, to da je ulje long life znaci SAMO da ima duzi interval degradacije u odnosu na obicna al ni trunku ne govori o lvaliteti podmazivanja kad si vec tako pametam i vredjas tu razliku bi trebao znati. Ne da mi se dalje pisat jer je kolega iznad ostatak ljepo napisao.

A da, takodjer longlife ne znaci da bolje podnosi maltretiranja jer se nezna opet kolko dobro ili lose podmazuje!!!

Manja viskoznost ce znaciti da ce ulje ZNATNO lakse biti istisnuto izmedju povrsina te da ce komponente ostat "na suho" ili ce film ulja biti pretanak da bi obezbedio podmazivanje.

Po kvaliteti podmazivanja sto je ulje viskoznije to je bolje, al je to onda veliki gubitak na snazi jer se velika kolicina energije troai na protiskivanje ulja.

Takodjer pogledaj kamionska ulja i njihovu viskoznost, a ona su vecinom u slicnom broju okretaja kao dizelasi.

Nadalje. "Nova ulja" tj ulja najviseg standarda su namjenjena za goriva bez ili s jedva sumpora, koje ih zestoko degradiraju. A hrvatska (radili smo mjerenja) ima 10x veci udio sumpora od dozvoljenog u svim dizelskim gorivima, ni ostatak juzne evrope ne kaska daleko po kvaliteti, te je za takva goriva stariji standard mnogo bolji te ulje nece degradirat.

Link to comment
Share on other sites

Upravo to, što je manji viskozitet to će ulje lakše "iscuriti" između dvije površine koje treba podmazivati, ali isto tako će i prije stići na to mjesto. Što se tiče udjela sumpora u gorivu on bi kod nas trebao biti na razini EU, ali...

Link to comment
Share on other sites

Kao sto rekoh radili smo mjerenja

Link to comment
Share on other sites

Kao sto rekoh radili smo mjerenja

Koja norma?

Link to comment
Share on other sites

HRN EN 590:2014, HRN EN 228:2013?

Link to comment
Share on other sites

A stari moj kak sam nekad alergičan na ljudsku glupost to je strašno.......znam da je to borba sa vjetrenjačama jbg.

 

Uglavnom, 5w30 ulje je dizajnirano za dulje intervale i motore novije generacije, dakle ulje bolje podnosi 'maltretiranja'. 5w40 ulje je nešto starije generacije i nije dizajnirano za dulje intervale dakle nije 'long life ulje' i onda se nađe neki forumski pametnjaković i nazove novu generaciju ulja 'pišalina' a vjerovatno o strojogradnji nema blage veze ali su takvi prvi za teorije zavjere i kojekakve gluposti pisat. A ono o servisima da ne mjenjaju ulje i o tom bi se dalo pričat na koji način je ta kruška sa stabla pala.

 

Naravno forum postoji da se stvari obrazlože nekim argumentima inače nebi mi od toga koristi imali. Sve drugo je trla baba lan.

ako cemo o maltretiranju

onda je 5w40 bolje od 5w30

ali to sve kuha i diže mu se temperatura

za maltretiranje je 10w 60, 0w50 i takva ulja

Link to comment
Share on other sites

Koja norma?

Nije norma, mjeren je udio sumpora jer se nakon instalacije sustava za prociscenje ispusnih plinova na te je kjerenje plinova pokazalo da ima vise sumpora u istima uz precistac i diesel gorivo, nego sto je normalno kod mazota/teskog gorova, pa se islo mjerenja goriva i to na mnogim gorivima i pokazalo se previse sumpora u gorivu.

Opcenito goriva NE zadovoljavaju uvjet max udjela sumpora te s toga izgaraju (bivaju pojedene) lambda sonde, stradaju DPF itd itd... Loglife ulja su za goriva koja postoje samo na papiru makar za gradaciju 5w30

Link to comment
Share on other sites

Moralo ste nečim mjeriti, odnosno prema nekoj normi. Dok smo mi u tvrtki ložili peć na mazut, u njemu je znalo biti čak do 2,5% w/w (stoti dio)sumpora. Prema normi HRN EN 590:2014 maks. Udio sumpora u dieselskom gorivu je 10 ppm (milijunti dio)

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Problem sa obrtanjem lezajeva lezi u neredovnoj izmeni  ulja i konkretno, izostanku zljeba na 1.5 i 1.9 motorima koji bi to onemogucio. Preventivna zamena je upitna zbog potrosenosti radilice, stavite nov lezaj na istrosenu radilicu i menjaju se uslovi rada. Generalno, skratite servisni interval, ne menjajte viskoznost ulja i ne dirajte nista.

Link to comment
Share on other sites

Problem sa obrtanjem lezajeva lezi u neredovnoj izmeni  ulja i konkretno, izostanku zljeba na 1.5 i 1.9 motorima koji bi to onemogucio. Preventivna zamena je upitna zbog potrosenosti radilice, stavite nov lezaj na istrosenu radilicu i menjaju se uslovi rada. Generalno, skratite servisni interval, ne menjajte viskoznost ulja i ne dirajte nista.

cilj je da ne dodje do trosenja radilice koje znatno ubrzano pocinje u momentu kada se leteci istrose,  prvo se trose leteci i tek nakon toga radilica jer je znatno tvrdja.

 

sto se tice ulja, i BMW-a napisao sam gore u cemu je problem, long life ulje koje zestoko degradira usled sumpora pa bi ga se zapravo trebalo mijenjat na manje nego da je obicno ulje. itd itd

Link to comment
Share on other sites

zna se cemu služi long life ulje

ono nije namjenjeno za neko forsiranje i gradsku vožnju jer ga treba mjenjati prije

o kvaliteti goriva netreba niti pricati jer je katastrofa

Link to comment
Share on other sites

cilj je da ne dodje do trosenja radilice koje znatno ubrzano pocinje u momentu kada se leteci istrose,  prvo se trose leteci i tek nakon toga radilica jer je znatno tvrdja.

 

sto se tice ulja, i BMW-a napisao sam gore u cemu je problem, long life ulje koje zestoko degradira usled sumpora pa bi ga se zapravo trebalo mijenjat na manje nego da je obicno ulje. itd itd

LL ulja su prvo nasla nekako svoje mesto na dizelima, a dizelima je uglavnom mesto na otvorenom drumu. Bar ih tako kupuju u zemljama gde se prave.

A sto se tice ulja, jednom sam napisao na ovom Forumu, i proslo je prilicno nezapazeno, pa cu napisati jos jednom. Specifikacije ulja i ispunjavanje odredjenih standarda ne daje nezavisna laboratorija, vec sami proizvodjaci. To kao kada bi proizvodjaci automobila sami sebi davali zvezdice za bezbednost.

Ovo boldano.. Hoces da kazes da je potrebno Longlife ulje menjati cesce nego obicno, ne razumem bas najbolje sta si hteo reci?

Link to comment
Share on other sites

Ta ulja "najmodernija" zaboravio sam oznaku standarda, koja se koriste za LL ulja, su izuzetno osjetljiva na sumpor. Te se uporaba tih ulja izuzetno ne preporucuje kod goriva koja ih znatno sadrze. Te uporaba istih uz neodgovarajuce gorivo - citaj vecinom sva goriva u prodaji stetno za motor.

Link to comment
Share on other sites

@ MilosB i Brainmind : vezano uz leteće i jedan i drugi ste u pravu...ako je ulje mjenjano na 10 max 15 tkm nema brige...ali ako nije ili ne znate dali je onda je najsigurnije i najjeftinije ih promjenit dok i radilica nije dobila...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam uvijek u pravu :)

Sem kad nisam :D

Link to comment
Share on other sites

Ulje ne degradira samo zbog kontaminacije sumporom. Ulje degradira zbog kontaminacije sumporom, nitro spojevima, kloridnim spojevima. Ulje degradira zbog visokih temperatura, vodenim kondenzatom, oksidacijom itd. Nikako se ne mogu složiti s kolegom da je degradacija "long life" ulja uzrokovana isključivo prisutnošću sumpora. Zato sam i postavio pitanje kojom metodom su radili ispitivanj i na čemu (ulje, gorivo). Da bi dokazao da u gorivu koje se prodaje na hrvatskom tržištu ima više sumpora od dozvoljenog potrebno je napraviti ispitivanje goriva metodom propisanom HRN EN 228 (bezolovni benzini), ili HRN EN 590 (diesel). Ako to nije moguće bilo bi poželjno napraviti ispitivanje ulja FTIR metodom u akreditiranom laboratoriju, sve drugo je naklapanje. MilosB motim te napiši mi zašto "longlife" ulje degradira isključivo zbog prisutnosti sumpora u gorivu (samim time i ulju). Ono što ja znam jest da  takova ulja (tzv. "low SAPS) ostavljaju gotovo nikakve taloge pri izgaranju i zato se rabe u novijim motorima ACEA C3 (DPF motori). Manjkom sumpornih aditiva u takovim uljima narušavaju se i njegova svojstva jer sumporni kao i fosforni spojevi imaju dobra svojstva zaštite od habanja. Nije mi poznato koji spojevi su ih zamijenili u istom.

Link to comment
Share on other sites

eto ja mjenjal letece na 230k, na 10g starom dci-ju... nachipanom... i jos su imali fore, al za godinu dvije bi vec mozda bilo riskantno... servisiram ga jednom godisnje... cca 100e me kostalo i ispravno sam napravil... preporucam... jer steta koja se more desit zbog unistenih lezajeva je puuuuno veca...

Na koliko km menjas ulje i filter?

Link to comment
Share on other sites

 MilosB motim te napiši mi zašto "longlife" ulje degradira isključivo zbog prisutnosti sumpora u gorivu (samim time i ulju). Ono što ja znam jest da  takova ulja (tzv. "low SAPS) ostavljaju gotovo nikakve taloge pri izgaranju i zato se rabe u novijim motorima ACEA C3 (DPF motori). Manjkom sumpornih aditiva u takovim uljima narušavaju se i njegova svojstva jer sumporni kao i fosforni spojevi imaju dobra svojstva zaštite od habanja. Nije mi poznato koji spojevi su ih zamijenili u istom.

izvini zab sam odgovoriti.

nisam rekao iskljucivo, al u svakom slucaju znacajno, jer nema tolko supstanci koje mu se suprotstavlja, (sumpornim kiselinama itd)

opcenito za ta longlife ulja najnovije generacije treba najkvalitetnije moguce gorivo koje u HR nema nigde . 

Link to comment
Share on other sites

Ma nema neutralizacijske reakcije prilikom otapanja sulfatne kiseline u ulju. Ni jedno ulje nije alkalno. Svako ulje se onečišćuje kiselinama koje nastaju otapanjem kiselih plinova nastalih izgaranjem goriva u kondenzatu.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.