Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Hm... spojio sam ja taj Lidlov (onaj stari, bez displaya). Punio je nekih 7 sati, mislim. Mjesec i pol dana kasnije, punio je 5 sati u zimskom modu.

 

Ne znam imaju li ovi novi na displayu neki pokazivač napunjenosti akua ili slično...

Imaju i pokazuju isto kao se puni mobitel.
Link to comment
Share on other sites

Imaju i pokazuju isto kao se puni mobitel.

 

E super, ja idem sutra probati ako bude suho vani :)

Nisam našao neke informacije uknjižici, ona 2 zadnja programa, obični i "zimski", zna netko kakva je razlika?

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

E super, ja idem sutra probati ako bude suho vani :)

Nisam našao neke informacije uknjižici, ona 2 zadnja programa, obični i "zimski", zna netko kakva je razlika?

 

Niti ja isto nisam našao razliku. Zimski sam program uključio zadnji put kad sam punio, temperatura vani je bila oko 5-6 celzijusa. Pretpostavio bi da je to za punjenje ispod ništice...

Link to comment
Share on other sites

Imaju i pokazuju isto kao se puni mobitel.

 

a na temelju čega on pretpostavlja stanje krajnje napunjenosti. jel unosiš A, Ah prije punjenja možda pa on radi neku procjenu ili on to radi samo na temelju voltaže?

Link to comment
Share on other sites

a na temelju čega on pretpostavlja stanje krajnje napunjenosti. jel unosiš A, Ah prije punjenja možda pa on radi neku procjenu ili on to radi samo na temelju voltaže?

Vjerojatno na temelju voltaže pretpostavlja. Na zaslonu su voltaža i stanje napunjenosti baterije.

Link to comment
Share on other sites

nije na displayu napunjenost nego program u kojem je. od 0 do 5 od onih 7 tj nema provjere polariteta , a standby je kad ne trepce. crtice na kraju budu pune to je istina al nije bas analogno napunjenosti.

 

auto mod vs zimski mod punjenja.

auto mod moze puniti vecim naponom jer nema problema nikakvih s obicnim aku.

zimski mod i AGM imaju ogranicenje napona. i u sustini je to jedina razlika.

Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno na temelju voltaže pretpostavlja. Na zaslonu su voltaža i stanje napunjenosti baterije.

 

Nije već struja. Stari punjači akumulatora su imali ampermetar koji je služio kao indikator napunjenosti.

 

Kako se akumulator puni tako elektromotorna sila u njemu djeluje sve jače i protivi se struji punjenja, pa punjač puni sve manjom strujom. Akumulator se smatra napunjenim kada struja punjenja padne ispod neke razine tipično 0.1 - 0.2 ampera.

Link to comment
Share on other sites

Sutra ću spojiti jedan stari aku, pa ću baš vidjeti hoće li ga htjeti puniti.

Link to comment
Share on other sites

Evo ja testiram punjac na jednom 6V aku.

Nije u funkciji bar 6mj i prije punjenja je pokazivao 1.1V.

Pošto nije htio puniti sa novim punjačem onda sam ga pogurao sa starim.

Sad se puni pa cemo vidjeto što se dešava.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam m loj mali agm spojio na aku od auta. Spojio sam preko otpornika kako bi ogranicio struju. U roku od par sec naponi su se izjednacili.

Io nda nakon prikopcavanja punjaca sam skuzio da aku Ima prevelik otpor. I napon skoci odma na 15.4V i odma se ugasi punjenje.

Ako se spohi trosilo na aku napon mu je odma 0.xx V

I samopraznjenje mu je izuzetno brzo.

Aku od auta je brzo napunio.

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Maloprije sam spojio lidl punjač na vartu u cliu, prikazao je 12.5V na početku, nakon uključenja programa "auto" i cca 1min prikazivao je 12.9 i 2/4 crtice na onoj skali. Nakon 10 min je na 13V, sve 4 crtice i ne treperi više okvir baterije. Prema uputama, aku je pun, hm nekako prebrzo ili nije niti bio prazan :)

 

EDIT: par minuta nakon toga 14.3V, 3 crtice i blica. Onda krene napon gore dolje od 12-14V, svako malo stane i tako. Valjda je to neka od faza punjenja.

Pitanje je sad kako ću znati kad je stvarno gotov s punjenjem?

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

To ti je trickle charge, održavanje punog akumulatora. Dakle pun je. Prolistaj upute možda tamo ima Šta o tome

Link to comment
Share on other sites

Maloprije sam spojio lidl punjač na vartu u cliu, prikazao je 12.5V na početku, nakon uključenja programa "auto" i cca 1min prikazivao je 12.9 i 2/4 crtice na onoj skali. Nakon 10 min je na 13V, sve 4 crtice i ne treperi više okvir baterije. Prema uputama, aku je pun, hm nekako prebrzo ili nije niti bio prazan :)

EDIT: par minuta nakon toga 14.3V, 3 crtice i blica. Onda krene napon gore dolje od 12-14V, svako malo stane i tako. Valjda je to neka od faza punjenja.

Pitanje je sad kako ću znati kad je stvarno gotov s punjenjem?

Ne znam kako je na novom, ali ovaj stari iz lidla bi jednostavno upalio zelenu ledicu ispod koj pise "full".
Link to comment
Share on other sites

Po opisu to bi bilo to, upute su šture i navode samo da okvir više ne treperi i da zavisno od samopražnjenja punjač reagira različitom strujom punjenja što me zbunilo na trenutak. Izgleda da je dovoljna oznaka kad je gotov to što oznaka akumulatora više ne blica.

Malo sam ga gledao, prikazuje 12.9V, svakih xy minuta prošeta napon gore na 14 i onda polako padne natrag na 12.9 pri čemu oznaka više ne treperi, to je to.

Aku izgleda pun, iznenađujuće obzirom na kratke ture koje se voze :)

Sutra ide punjač na drugi auto, taj mjeri 12.3V ujutro dok je ovako toplo pa da vidimo.

Link to comment
Share on other sites

U tester se, prije samog mjerenja, može unijeti deklarirana startna struja akumulatora. Ne znam na temelju kojih parametara daje taj podatak o predviđenom preostalom životnom vijeku (isto to daje i njihov battery bug kojeg sam spominjao). Taj postupak je patentiran tako da... Uglavnom, ovo je znak da akumulator neće još dugo poživjeti. To je okvirna procjena ovog testera, čisto orijentacijski. Iako ne mora biti tako. Za primjer, na akumulatoru u mojem autu tester također evo već dobrih 10 mjeseci pokazuje da mu je definitivno isteklo vrijeme, međutim, redovito nadopunjavam akumulator 1-2xmjesečno  i sve pet. Budem i njega slikao na testeru.

Nisam 100% siguran ali mislim da se to zaključak punjača ako dobije da je startna struja manja od 70% originalne startne struje koju je akumulator mogao dati dok je bio nov. DAkle ako sad pokazuje 500A a trebao ni imati 800 to je 62,5% , pa ga proglasi mrtvim a ovaj još radi.... Sve u svemu, rekao bih da je punjač samo instrumentić i aspirin, a Doktor je Aquarius ;o))

 

 

p.s. jučer sam se malo zaigrao sa svojom novom igračkom 

http://www.ctek.com/gb/en/chargers/Battery%20Analyzer

 

U firmi isprobao desetak autoa svojih kolega, posebno kolegica. 70% ih je za baciti. Svima je startna struja daleko od tvorničke. Katastrofa. Čak je i kolegi čiji akumulator ima godinu i pol pokazalo da mu je startna struja umjesto 650, samo 480A po EN standardu. Ali još uvijek pali dobro jer je benzinac 1.6 16v (Citroen). 

Edited by Senna
Link to comment
Share on other sites

Maloprije sam spojio lidl punjač na vartu u cliu, prikazao je 12.5V na početku, nakon uključenja programa "auto" i cca 1min prikazivao je 12.9 i 2/4 crtice na onoj skali. Nakon 10 min je na 13V, sve 4 crtice i ne treperi više okvir baterije. Prema uputama, aku je pun, hm nekako prebrzo ili nije niti bio prazan :)

 

EDIT: par minuta nakon toga 14.3V, 3 crtice i blica. Onda krene napon gore dolje od 12-14V, svako malo stane i tako. Valjda je to neka od faza punjenja.

Pitanje je sad kako ću znati kad je stvarno gotov s punjenjem?

 

Hvala na tome. To je ono što sam pisao da autima koje se normalno vozi ne treba punjač akumulatora jer je on uvijek pun.

 

Kao što je french rekao ono ti je održavanje akumulatora punim (engl. trickle charge) kao kompenzacija za samopražnjenje. Izvrsna stvar ako ti aku dugo stoji nekorišten recimo na scooteru.

Link to comment
Share on other sites

Da se ne praznio onda bin apon akua stalno bio na 12.9Vnakon gasenja auta sto NIJE slucaj.

Link to comment
Share on other sites

Kod mjerenja, kazu majstori - 24 sata mirovanja aku. Naravno, uracunati promjenu napona ako ima odstupanja od 27 celzijusa

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Onda prije paljenja auta.

 

To što je napon veći odmah nakon gašenja auta ne znači da se akumulator nakon toga krene prazniti brzinom slobodnog pada i da ga treba odmah spojiti na kućni punjač ne bi li mu koji elektron pobjegao van :rolleyes: i ne znači da se samopražnjenje ubrzalo jer je napon pao. Visok napon akumulatora nakon gašenja auta je posljedica konstantnog punjenja odnosno prepunjavanja nakon čega treba proći neko vrijeme da se elektrolit smiri i da se napon ustali na normalnu vrijednost.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam se za clio pribojavao da se aku pomalo prazni jer je već malo stariji, a i ženica ga ovu zimu vozi u komadima od 3km, samo dijelte u vrtić i natrag, do trgovine itd. Izgleda da su povremene ture, cca 1x tjedno od 15-20 min vožnje dovoljne da se aku vrati na normalno stanje napunjenosti, ja ne mogu drugi zaključak izvući :)

Napon u mirovanju je mjeren prijepodne nekoliko puta tijekom zadnjih mjesec dana (kad auto nije bio vožen barem 15h i to kad je vanii cca 5-10°C) i uvijek je bio 12.5, vjerujem da će se i sad nakon par sati vratiti natrag na tu vrijednost. Ja zadovoljan jer sam utvrdio da takav režim vožnje na mojem autu ne prazni kontinuirano aku i da je slabije pokretanje ujutro zbog hladnijeg vremena, poddimenzioniranog akumulatora i starosti istog od 4+ g.

Radi se o ovom aku, stvarno se dobro drži, evo već 5. zimu pokreće dci-a iako ima samo 480A. Dobro, zima tu na moru nije isto kao i u ZG, da su temp češće u minusu tko zna bi bli toliko izdržao. Kad sam kupovao, nisam očekivao da će izdržati 2g, ali ugodno me iznenadio, što se mene tiče, već se otplatio :)

post-749-0-29404300-1421505955_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Ja sam se za clio pribojavao da se aku pomalo prazni jer je već malo stariji, a i ženica ga ovu zimu vozi u komadima od 3km, samo dijelte u vrtić i natrag, do trgovine itd. Izgleda da su povremene ture, cca 1x tjedno od 15-20 min vožnje dovoljne da se aku vrati na normalno stanje napunjenosti, ja ne mogu drugi zaključak izvući :)

Napon u mirovanju je mjeren prijepodne nekoliko puta tijekom zadnjih mjesec dana (kad auto nije bio vožen barem 15h i to kad je vanii cca 5-10°C) i uvijek je bio 12.5, vjerujem da će se i sad nakon par sati vratiti natrag na tu vrijednost. Ja zadovoljan jer sam utvrdio da takav režim vožnje na mojem autu ne prazni kontinuirano aku i da je slabije pokretanje ujutro zbog hladnijeg vremena, poddimenzioniranog akumulatora i starosti istog od 4+ g.

Radi se o ovom aku, stvarno se dobro drži, evo već 5. zimu pokreće dci-a iako ima samo 480A. Dobro, zima tu na moru nije isto kao i u ZG, da su temp češće u minusu tko zna bi bli toliko izdržao. Kad sam kupovao, nisam očekivao da će izdržati 2g, ali ugodno me iznenadio, što se mene tiče, već se otplatio :)

attachicon.gifvarta.jpg

 

Žešće poddimenzioniran, trebalo bi 620A u tvom slučaju. Kod mene su uobičajene relacije od 2km i 6-7 min, od kojih polovica u hladna jutra. Nadopunjavanje je neizbježno :/

 

Nego, vidim da je crni auto - radije pripaziti da po ljetu hauba bude u hladu. Zima ga neće toliko potrošiti koliko ljeto.

Link to comment
Share on other sites

Žešće poddimenzioniran, trebalo bi 620A u tvom slučaju. Kod mene su uobičajene relacije od 2km i 6-7 min, od kojih polovica u hladna jutra. Nadopunjavanje je neizbježno :/

 

Nego, vidim da je crni auto - radije pripaziti da po ljetu hauba bude u hladu. Zima ga neće toliko potrošiti koliko ljeto.

 

Znam da je mala amperaža, tako se pogodilo, skužio sam ga odmah kad sam ga ugradio, origigi tudor (600A) je do zadnjeg daha vrtio da je anlaser htio iskočiti kroz haubu, a ovaj onako umjereno od prvog dana.

Nemam garažu, auto je ispred zgrade s jugoistočne strane po cijele dane tako da je veći dio dana na suncu, hauba okrenuta prema zgradi tako da ne tuče baš direkt, ali znaš kako je na asfaltu, sve se užari. Prvih 3g kako je taj aku unutra sam se još vozio s njim na posao po 15 km i tamo je bio cijelo vrijeme baš na suncu, tako da ga je grijalo maksimalno koliko može tako da ne vjerujem u te fore oko velike temperature :)

Jbt sad kad ga ureknem pa sutra ujutro ne upali ha ha :-)

Link to comment
Share on other sites

Zahtijeva li ovaj aku kakvo nadolijevanje destilirane vode ili neko drugo extra održavanje što se tiče ovih čepova?

 

post-11796-0-19124900-1421516800_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.