Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

50 minutes ago, Med0 said:

Kod mene je Valeo starter 8200369521G koji vuče kontinuirano 200A po specifikacijama. To je unutar onoga što sam izmjerio strujnim kliještima. Treba mi akumulator koji može dati vršno 2-3 puta jaču struju. Imam 520A EN akumulator.

Li-Ion jump starter bi trebao imati višestruko jaču kratkotrajnu struju budući da je puno osjetljiviji od akumulatora. Moj navodno daje 1600A kratkotrajne (0.1s) i 800A (2s) startne struje:

https://www.baseuspro.com/products/baseus-1600a-jump-starter-car-starting-device-emergency-storage-power-supply-220v-ac-output-1600a-car-battery-booster

Uh uh.. Kapacitet od 16A da daje tu snagu je blago receno pre optimisticno... Ako je LiPoli onda moze do nekih 60C (u "kratkom spoju") a LiIon jos manje... Ali definitivno dosta za 200A starter :)

Danas je sve bitka ko ima veci broj pa makar on bio totalno nerealan. 

Nebi me cudilo da je test baterije bio doslovce kratki spoj i mjerenje struje i mrtva baterija nakon toga (ako bi i tad uspio to isporuciti). 

Ali mnogi bitnije je, meni makar, da u praksi isporuci dovoljnu startnu struju :)

Link to comment
Share on other sites

Izmjerio sam kapacitet 9100mAh na dummy loadu 5V pri pražnjenju 2A kada sam ga testirao kao powerbank. Kada se uzme u obzir konverzija to je 15ak% manje od deklariranoga. Ako je i max struja toliko manja, ja sam sretan :)


Mislim da sam pisao ali vrijedi ponoviti: kada auto kresne powerbank treba u najkraćem roku isključiti s plusa akumulatora jer kada motor proradi koju sekundu poslije ECU pošalje pobudu u alternator i on počne slati 14VDC+ u powerbank. Neki powerbankovi imaju diode na klemama za reverznu zaštitu ali osobno ne bi testirao :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ovaj Lidlov koji sam neki dan koristio pocne kliktati nakon sto auto upali. Ne prestaje ni kad skines stipaljke sa polova.
Prestane tek kad izvuces kabel iz uticnice

Link to comment
Share on other sites

On 14. 02. 2023. at 10:13, Med0 said:

Ovisi koliki je motor u brodu. Vidi specifikacije alnasera pa po tome možeš otprilike znati.

Ako ćeš ga imati u scooteru dobro je da leži na nečemu mekanome i da nije na suncu predugo.

Sljedeći put provjerim model alnasera pa zguglam.. u skuteru ce bit cim osjetim da bi aku mogao izdahnut.. a zima je maltene gotova, izdrzao je trecu godinu, garanciju gubim pa se nadam da ce sad sezonu izgurat.. a do tada bude u garazi na toplom i suhom na polici :)

On 14. 02. 2023. at 11:09, MilosB said:

ne vidim zasto nebi mogao da ga koristis na brodu?  :)

Ne znam, al evo sad kad sam bio, verglao je 22sek u komadu.. obicno nakon 15" stanem, al dao je prvi znak pa sam ga pustio da se zavrti.. nakon tog "prvog paljenja" nakon dugog vremena mu treba znatno manje vremena pa bi mozda i ovaj starter izdrzao opterećenje ali ovako dugo drzat, nisam siguran....

Link to comment
Share on other sites

Ovi Li-Ion starteri nisu namijenjeni za tako duga verglanja. Ne preporučam ti da pokušavaš.

Tebi za brod vjerojatno treba jumpstarter koji ima superkondenzatore umjesto baterije. Oni rade tako da spriječavaju pad napona baterije i u stanju su dati ogromne struje u kratkom trajanju što je korisno na brodu. Prednost je i to što nema baterije koja bi se pregrijala i zapalila. Vrlo su sigurni i relativno lagani. Nedostatak je što neće kresnuti ako je akumulator mrtav budući da koristi ono malo struje što je ostalo u akumulatoru da se napuni toliko da kresne i time drastično olakšava akumulatoru da pokrene motor.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Gledao sam testove tih s super kondenzatorima i zaverglali bi i startali motor kojeg akumulator sam po sebi nije mogao ni krenut okretat nego bi samo onako "kliktao" reley startera

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja sam svojim prvim jump starterom palio svog Logana bez akumulatora. Neispravni akumulator sam izvadio, spojio jump starter na kleme pa još stavio strujna kliješta da mjerim Amperažu koju u trenutku verglanja vuče anlaser. Logana sam tako palio nekoliko puta i sve je funkcioniralo.



Poslano sa mog M2102J20SG koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Koliko su ovi pokućni aku testeri precizni što se tiče mjerenja pada napona kod verglanja?

Da li mogu pratiti dovoljno brzo te promjene ili bi za to trebala neka ozbiljnija oprema?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Evo samo da se nadovežem koji aku je dobar koji nije
Eto nažalost mogu reć da nema pravila
Kod mene orginal trajao 4 godine,kupio neki no name on izdržao 8 godina i sitno
Sad imam Beren za renault pa ćemo vidjet

Poslano sa mog M2101K9G koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Došao i meni kineski tester pa sam ga odmah isprobao. Akumulator je još ok, samo kaže da ga napunim?? Oću k..., neka ga puni alternator [emoji1]837e481c2b31ef08dd05d95a49454ee0.jpg

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, filiplolic said:

...kaže da ga napunim?? Oću k..., neka ga puni alternator emoji1.png

svejstan si da NI JEDAN alternator NE moze da napuni akumulator**

**moze ako vozis 12-14h u sutu

 

zasto to govorim. Punjenje je ograniceno diferenciom napona i strujom. Moze alternator biti 400A i da svu struju "salje" na akumulator, akumulator nece to prihvatiti nego ce vuci kolko on zeli a to zavisi od razlike napona punjenja i napona akumulatora. Olovni lako nabiju 0.5-1V "povrsinske" napunjenosti, i onda napon akumulatora raste jako blizu naponu alternatora a struja koja se tada stvara je mala i akumulator se ne puni brzinom koji se ocekuje... 

turiranje motora koji puni akumulator nema smisla jer najcesce vec na leru alternator daje potrebni napon koji se nece povecati (nebi smio) to je iz doba dinama kojima je output direktno proporcionalan okretajima.

Ne traju slucajno svi programi punjenja uglavnom 10+ h ako se zeli napuniti na 100% ...

sidenote, kod lipo, do 90% napuni u 20tak minuta, a ostalih 10% ponekad i 2h.... 

Link to comment
Share on other sites

Svjestan sam ja toga, pogotovo na novijim autima na kojima ECU upravlja punjenjem i uvijek nešto pametuje. Na starim autima je alternator punio na 14.4V i to je bilo to.
Ali svjestan sam i toga da nisam rob ni akumulatora ni auta. Neka se njih dvoje dogovore kako će se puniti, a mene to ne zanima dok nešto ne crkne.

U 30 godina vozačkog staža nisam nikad punio akumulator punjačem, a da za to nije postojala potreba. Recimo kad ti ostane svjetlo ili radio pa sutra neće upali.
Ovo rekreativno punjenje da bi akumulatoru bilo "bolje", kad sve zbrojiš i oduzmeš nema nikakvoga smisla.

Edited by filiplolic
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da se i ja priključim sa konnwei testerom.
Prva slika je test akumulatora koji je u autu koje stoji zadnjih 5 dana na parkingu a zadnjih misec se vozi jednom do dva puta tjedno po 4-5 km u komadu.

d9ba1e5b2a220e1dc41706dcaad27d0f.jpg

Druga slika je nakon što sam napravio 300km Zg-Zd.

7da7999b03d630da378119da79ab443d.jpg

Radi se o Topla energy aku od 45Ah i 420 CCA starom 3ipo godine.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Reportan napin je koji tocno? 12.6V mi bas ne izgleda kao 100% SOC sem ako je bas hladno sta sumnjam da je u Zd :)

 Ili pod nekim opterecenjem.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Ivan1902 said:

Meni moj tester još nije stigao emoji29.png

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk
 

Po trackingu moj Konnwei je jučer ušao u HR . Biti će da smo im ponešto prometa napravili :)

Ali sad kad vidim ovaj prijevod tu na slikama, tipični kinezi :)

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Reportan napin je koji tocno? 12.6V mi bas ne izgleda kao 100% SOC sem ako je bas hladno sta sumnjam da je u Zd [emoji4]
 Ili pod nekim opterecenjem.
Ne kužim ovaj dio sa naponom? Ne kužim se baš u sve vrijednosti, ali mi je ok da imam bar neku okvirnu vrijednost.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja cu mog nadopuniti kad odem na selo. Prikljucim lidlov punjac all night long, ja spavam a on puni

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ne kužim ovaj dio sa naponom? Ne kužim se baš u sve vrijednosti, ali mi je ok da imam bar neku okvirnu vrijednost.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

Evo
bc441dc6273b971cb13ff9cdf9b01cf8.gif
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Došao mi je onaj famozni Konnwei tester. Izgleda ok, evo rezultata od 3g stare Tople u cliu dci koji se vozi pretežno na kratke relacije i ima podosta hladnih startova. Nikad ga nije trebalo dopunjavati, provjerim povremeno punjačem, ali obično izbaci nakon 5 min i veli da je pun. Jučer je auto iznimno napravio turu od cca 70km, jutros 3km do škole i toliko natrag, ali s 2 gašenja i stajanja po putu radi odlaska u trgovinu. Mjereno sat vremena nakon povratka nakon kratkog paljenja dugih svjetala. Valjda mi je metodologija ok :)

Malo ovaj napon nisko ide kod verglanja ili je to ok?


Screenshot_2023-03-01_10-46-52.png.0c325a24e9dd194cd269b902fbb012f3.png

Screenshot_2023-03-01_10-47-09.thumb.png.8dd9253ea6cae37eac770c46749cbe3d.png

Screenshot_2023-03-01_10-47-24.png.9e3876c73302c10598790b9663db17f9.png

 

Screenshot_2023-03-01_10-40-31.thumb.png.bbdda1a73f44306b6ea9637b5a97bac6.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Može link odakle si naručio?

Link to comment
Share on other sites

Meni doslo s Alija za niti 10 dana, dostavio Overseas, bez dodatnih troškova
HRK 144.93 34%OFF | KONNWEI BK100 Bluetooth 5.0 Car Motorcycle Battery Tester 6V 12V Battery Analyzer 100 to 2000 CCA Charging Cranking Test Tools
https://a.aliexpress.com/_mLhvXO6
@Alen, dobar ti je aku, nema veliki unutarnji otpor


Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.