Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

On 10. 12. 2014. at 17:06, Med0 said:

Ponavljam, anlaseri imaju najveću iskoristivost između 9 i 9.5V. kakvih 12V.... što misliš zašto se ljudima dogodi da stave puno jači akumulator i onda primjete da im sporije vergla nego prije? upravo zbog toga jer jačem akumulatoru ne padne napon kao slabijem. Benzinci benzinci vuku 100-150A struje iz anlasera u prosjeku, dizli 30-40% više. Pri startu mogu povući trenutno 2-3 puta veću struju pogotovo zimi kad je gusto ulje. U tih pola sekunde-sekundu dok se anlaser ne zavrtinapon može pasti upravo do 9V i niže, zato im je iskoristivost kod tih napona najveća da ta struja bude što manja.

Kod svih auta postoji relej koji neće pokrenuti solenoid na anlaseru ako je napon prenizak ali to nije 12V! Da je tako kako ti kažeš pola auta u Alpama za zimovanju ne bi upalilo ujutro. Vidio sam nekoliko auta, zadnjeg Meganea II koji je upalio, a akumulator mu je bio 11,6V u mirovanju. Teško i sporo je verglao, ali je upalio. Za to vrijeme mu je napon akumulatora pao ispod 7.5V na prvi zub. Mjerio sam svojim ručnim osciloskopom koji je zabilježio lijepi graf napona startanja motora.

Nadalje, znaš li što znači kad na akumulatoru piše 580A? To znači da akumulator može davati 580A struje hladnog starta u trajanju pola minute(!) na 0 stupnjeva celzijevih, a da mu napon ne padne ispod 7V.... to nije nikakva klinička smrt nego normalno ponašanje akumulatora pri nazivnoj amperaži.

malo prošarao po starim postovima, vrlo zanimljivo. Baš sam primjetio da mi ovaj od Pande puno veselije vrti anlaser nego ovaj Silver 63Ah i kad je bio novi novcati

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bio u Berenu, cura ispitala akumulator na 2 uredaja. Ovaj drugi, veliki je simulirao udar kao kada se auto pali.
Na oba sve u zeleno, napon 13,2 V.
Nesto je onda popilo akumulator te noći.

Poslano sa mog koristećiTapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 06. 08. 2021. at 9:41, fastrs said:

Moze neka preporuka za akumulator. Clio 3 rs 145kw

Uzimao sam skuplje i jeftinije pa vidim da nema nekog pravila koliko ce izdrzati, uredno nadopunjavam par puta godisnje.

 

aquarius moze neka preporuka ti si iskusan u tome.

 

Preporučen je  kapaciteta 63Ah i startne struje 570A. Preporuka Beren Gold 67Ah/670A sa 3 god jamstva. Od brendova: Exide EA640 64Ah/640A sa 3 god jamstva; Yuasa YBX3027 62Ah/660A sa 3 god jamstva ili YBX5027 65Ah/770A sa 40mj jamstva; Varta Silver Dynamic 63Ah/610A sa 2 god jamstva...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, aquarius said:

Preporučen je  kapaciteta

65Ah 720A za područje hladne klime, 50Ah 600A za umjerene klime. 

Kupiš s najduljom garancijom za najmanje love po Amperu. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Megane III 12/2008 još originalni akumulator. 160tkm ima. ni sam ne vjerujem da je to moguće. normalno još pali ali će se zamijeniti prije zime jer ipak je malo oslabio

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Najdulje što sam čuo je Clio II dCi 2002. - tvornički 9 godina od frendice.

Auto vožen gotovo isključivo po gradskim gužvama kreni-stani, nikad vidio otvorenu cestu i autoput, nikad garažiran. Godišnje se radilo 15-20 soma km.

Ne  znam je li bio 60 ili 65Ah. Ne sjećam se više niti marke.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

od ovog mog frenda scenic 3 je bio benzinac, auto je imao original efb akumulator, a nema s/s. Nije puno prelazio, garažiran, ali godine su godine. I nije ga zamijenio zbog crkavanja nego je počeo tu i tamo izbaciti poruku low battery ako bi dulje ostajao otvoren i radio upaljen, npr dok bi ga usisavao i prao. Zamijenio preventivno i onda nakon 6mj ga prodao. Mislim da je proizvođač bio Fiamm

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moj tvornički Exide Renault izdržao 9 godina, nekidan stavio opet Exide AGM i nadam se da će barem 6 7 godina držat :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bosch silver s4 74ah riknuo naravno u nedjelju u golfu. Uopce cudo da je taj aku izdrzao 6 god valjda. Znam da su crkavali u garanciji.. I naravno kako je nedjelja jedino na ini sta je bilo ciak starter 75ah. Za 650kn. Za inu valjda dobro.

Link to comment
Share on other sites

a nije mogao na kablove upalit pa do doma, i u pon kupit nešto drugo?

 

Link to comment
Share on other sites

Trebao je za opticaj al opet mislim da za 75ah realna je cijena tu negdje oko 600kn. Ako izdrzi 2.5- 3god bit ce super.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pogledao danas šta je kod mene, "Motrio", znači može bit ko zna šta. Po broju sa njega neke detaljnije slike nalazim samo na ovom linku (opet drive2.ru :D)

https://www.drive2.ru/l/524507179697308748/

Po datumima na aku, stavljen je na auto prije više od 4 godine. Zasad sve štima sa njim, ali svejedno nedavno sam se u Berenu raspitiva koje su opcije, njihov brand je oko 950 kn, Exide koliko se sićam nešto ispdo 1300 kn. Jamstva su žalibože, od 2 godine za većinu do 2,5 godine za Exide.

 

 

aku.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 23. 08. 2021. at 0:22, Med0 said:

Najdulje što sam čuo je Clio II dCi 2002. - tvornički 9 godina od frendice.

Auto vožen gotovo isključivo po gradskim gužvama kreni-stani, nikad vidio otvorenu cestu i autoput, nikad garažiran. Godišnje se radilo 15-20 soma km.

Ne  znam je li bio 60 ili 65Ah. Ne sjećam se više niti marke.

moguce moguce.. meni je deda na feliciji imao 9god tvornicki akumulator, topla.. isto samo grad grad i to najkrace moguce rute, tipa vocarska maksimir i to je to.. prosle god je imao totalku, mislim da sam cak i oglas stavio na forum ako se ne varam.. u 17god je prosao 50000km lol

prosli mjesec sam na cliu 1.6 zamjenio aku star 6god, varta.. krepao totalno, nisam ga ni na guranje mogao upalit vise.. u dubravi u Berenu uzeo Beren aku garancija 3 god pa cemo vidjet.. ne znam dal bu auto tolko izgurao pa je ok, i cijena je bila oko 550kn za 65Ah (ili 64Ah tu negdje)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 21. 08. 2021. at 15:28, goran_sch said:

Megane III 12/2008 još originalni akumulator. 160tkm ima. ni sam ne vjerujem da je to moguće. normalno još pali ali će se zamijeniti prije zime jer ipak je malo oslabio

OEM akumulator u Renault Thalia je izdržao 11 godina. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 21. 08. 2021. at 15:28, goran_sch said:

Megane III 12/2008 još originalni akumulator. 160tkm ima. ni sam ne vjerujem da je to moguće. normalno još pali ali će se zamijeniti prije zime jer ipak je malo oslabio

Ništa neobično. Mogu oni još i preko 200tkm biti ok. Sve je se kvalitetnije radilo do prije 10-ak, godina, a onda kad je došao start/stop, sve je to ajme majko. Na vozilima VW grupacije ne znam ni sam broja koliko sam akumulatora prve ugradnje izmijenio, a sva auta 2014 iil 2015 god, pa čak i pokoji iz 2016-te. 

On 09. 09. 2021. at 6:41, dolac said:

moguce moguce.. meni je deda na feliciji imao 9god tvornicki akumulator, topla.. isto samo grad grad i to najkrace moguce rute, tipa vocarska maksimir i to je to.. prosle god je imao totalku, mislim da sam cak i oglas stavio na forum ako se ne varam.. u 17god je prosao 50000km lol
 

Uzmi u obzir da je Felicija, za današnje pojmove, po pitanju energetskih potreba apsolutno nezahtjevan auto. Nikakvih gadgeta tu nema. To je jedan od razloga zašto će jedan te isti akumulator masu duže trajati u nekom starijem autu bez puno opreme, u odnosu na današnje aute.

On 08. 09. 2021. at 22:36, Domagoj84 said:

Pogledao danas šta je kod mene, "Motrio", znači može bit ko zna šta. Po broju sa njega neke detaljnije slike nalazim samo na ovom linku (opet drive2.ru :D)

https://www.drive2.ru/l/524507179697308748/

Po datumima na aku, stavljen je na auto prije više od 4 godine. Zasad sve štima sa njim, ali svejedno nedavno sam se u Berenu raspitiva koje su opcije, njihov brand je oko 950 kn, Exide koliko se sićam nešto ispdo 1300 kn. Jamstva su žalibože, od 2 godine za većinu do 2,5 godine za Exide.

 

 

aku.jpg

Spojevi izgledaju pristojno, nema nikakvih naznaka izvana da je akumulator loš. Prije nego se odlučiš na izmjenu, odi negdje, u Berena ili ovlašteni servis ili negdje treće, da ti istestiraju akumulator. To što je na njemu naljepnica Motrio, ne znači da je išta lošiji od npr Varte ili nekog drugog zvučnog brenda.

On 09. 09. 2021. at 6:41, dolac said:

prosli mjesec sam na cliu 1.6 zamjenio aku star 6god, varta.. krepao totalno, nisam ga ni na guranje mogao upalit vise.. u dubravi u Berenu uzeo Beren aku garancija 3 god pa cemo vidjet.. ne znam dal bu auto tolko izgurao pa je ok, i cijena je bila oko 550kn za 65Ah (ili 64Ah tu negdje)

Beren Gold 67Ah, 3 god jamstvo, točno 552,82 Kn 🙂

On 25. 08. 2021. at 16:32, Lowlife said:

Da stas kad uvijek pogodi subotom iza 15h ili u nedjelju. Valjda ce izdrzat 3 god. Hehe. 

Mogao si pogledat i u Bauhausa ili Pevecu. jesu ti na pumpi ovjerili jamstvo? Često oni to "zaborave"

On 23. 08. 2021. at 20:50, SOVA said:

Moj tvornički Exide Renault izdržao 9 godina, nekidan stavio opet Exide AGM i nadam se da će barem 6 7 godina držat :) 

E neće! Pa šta bi ja radija kad bi ljudi kupovali akumulatore svako 10 godina?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, aquarius said:

Uzmi u obzir da je Felicija, za današnje pojmove, po pitanju energetskih potreba apsolutno nezahtjevan auto. Nikakvih gadgeta tu nema. To je jedan od razloga zašto će jedan te isti akumulator masu duže trajati u nekom starijem autu bez puno opreme, u odnosu na današnje aute.

 

stoji, ali vjerujem da su i akumulatori napredovali, jer rijec je o aku iz 94 kaje izdrzao do 2003 :D

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vidim gore se spominjala Thalia, eto u familiji smo imali Thalia 2004. god, 1.5 dci 65 KS (auto kupljen nov), akumulator tvornički crkao oko 2. godine starosti auta, kilometara bilo oko 60.000.

Iznenada jedan dan samo mrtav potpuno, instrument tabla jedva da išta pokaže, okreneš ključ nestane sve..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, dolac said:

stoji, ali vjerujem da su i akumulatori napredovali, jer rijec je o aku iz 94 kaje izdrzao do 2003 :D

 

Ma jesu, ali nije tu bilo neke revolucije. Tehnologija je ostala više-manje ista kao i prije 10-20 godina. U zadnjih nekoliko godina skoro su pa nestali akumulatori s čepovima, sad većina ima zavareni poklopac i izrađeni u ca/ca tehnologiji kako bi isparavanje elektrolita bilo zanemarivo. Kvalitetniji imaju labirintni poklopac i/ili protueksplozivne ventile. Nova vozila su dosta zahtjevna po pitanju energije, tako da i današnji akumulatori trpe više pražnjenja, više startova nego prije 10 ili više godina. Tako su i izumljeni efb i agm akumulatori za start/stop vozila. 

15 hours ago, Domagoj84 said:

Vidim gore se spominjala Thalia, eto u familiji smo imali Thalia 2004. god, 1.5 dci 65 KS (auto kupljen nov), akumulator tvornički crkao oko 2. godine starosti auta, kilometara bilo oko 60.000.

Iznenada jedan dan samo mrtav potpuno, instrument tabla jedva da išta pokaže, okreneš ključ nestane sve..

Klasičan simptom prekida međućelijskih spojeva (a ponekad, rjeđe, kratkog spoja jedne ćelije). To se može dogoditi bilo kad, to je tvornička greška. Ako se to dogodi u jamstvu, trgovac je dužan takav akumulator zamijeniti novim. Događa se i brendovima i jeftinjacima, doduše ne baš u podjednakom omjeru, ali ipak riječ je o promilima.

On 24. 09. 2021. at 18:32, Vladek said:

OEM akumulator u Renault Thalia je izdržao 11 godina. 

U zadnjih mjesec dana izmijenio sam barem 20 komada u Meganima 2014-2016 god. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Punac izmjerio akumulator kod majstora:
- punjenje 80%
- paljenje 62%
- start paljenje 45%

Jel to za zamjenu ili ne?

VW Passat B7, klasika diesel. Akumulator je originalni.

Link to comment
Share on other sites

Cim dode malo hladnije vrijeme, neće on upaliti motor, znaci, on je negdje izmedu 45-60%... Na 50% se treba mjenjati

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, vip3141 said:

Punac izmjerio akumulator kod majstora:
- punjenje 80%
- paljenje 62%
- start paljenje 45%

Jel to za zamjenu ili ne?

VW Passat B7, klasika diesel. Akumulator je originalni.

Preporuka zamijeniti prije prvih minusa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.