Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

 

 

Istina je negde izmedju... Naucni radovi / ispotivanja su financirani uvijek od strane nekoga..

Ako pogledas EU FP7 projekte (zadnjih 7 godina cca) videces da ni jedan ne finansira razvoj elektro vozila (bilo kojeg tipa) nego samo vozila na alternativno gorivo u svrsi smanjenja emisija. 2020HORIZON paker je malo bolji al ne previse..

Pricamo o projektima (istrazivackim na kojim i ja radim) vrijednim svaki 10tak miliona €....

Hicu rec nemojslijepo vjerovati radovima... Rezultati se cesto na kraju namjestaju kako bi projekt dobio potvrdu da je "ok" i da se isplati istazivanje... Itd. Takodjer javni su samo nekidokumentiniz cijelog istrazivanja. Neki ajmo rec summary. Ti u njemu mozes kompletno izostaviti neku cinjenicu i onda bez da si ista lazirao/mijenjao javnosti ne dajes tajne...

 

Mi se danas vrtimo oko akumulatora i kojecega kao da je to stara tehnologija.. A prije 50god je olovni aku bio punjen s 15.7V te je u mirovanju morao imat oko 14V. Nesjecam se koje gustoce je trebala boti kiselina a nemma sad literaturu uz sebe (skoda 100L prirucnik za odrzavanje)..Ima jako puno toga i rijetko je crno/bijelo... Uglavnom je sivo....

Otprilike tako kao sto pises. Moze se diskutirati o tome, ali to je otprilike ista prica kao da pokusas objasniti nekome otkud FAG-ov lezaj u SKF kutiji, ili kako to da TRW plocice na mom vozilu imaju Renault broj, uz jos poneki broj koji kaze da su pravljene u istoj tvornici isti dan kao i ove koje sam kupio u slobodnoj prodaji, i zadovoljavaju isti standard kao i one koje su dosle tvornicki na vozilu. Ali ako neko nije bio u tvornici i vidio kako se na plocicama utiskuju zigovi i ostalo, ne ocekujem da ce povjerovati. Uostalom, nije me ni briga da li ce povjerovati, neka uzme vagu i mikrometar i vaga i mjeri.

Link to comment
Share on other sites

Pričaš o aftermarket dijelovima, to se lako sazna i bez da uđeš u tvornicu. Kupim prije par godina termostat marke Behr-Mahle. Otvorim ga, vidim dio serijskih brojeva izbrušen sa kućišta, a proizvođač nije ni Behr ni Mahle nego neki Markiv Automotive. To mi je jasno što se tu radi. Ali nisam pričao o tome nego o tvorničkim a to nije isto i točka.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Naravno da nije isto. Tvornički se proizvode u posebnim tvorničkim halama, u Sjevernoj Koreji, pristup strogo ograničen. Ne radi se u smjeni, radi se u međusmjeni, ili kad su ostali radnici na odmoru. Mašine na kojima rade se stavljaju u pogon samo za njih. Materijali koji se koriste su oni s najviše police, gdje treba posebna dozvola za viličar, a u tvornici rade isključivo odlikaši s prosječnom ocjenom 5.0 i ističe se iz tjelesnog. I točka (točka točkica). I naravno, sve se točkasto vari. ?

Link to comment
Share on other sites

Iz tvojih postova bi se dalo zaključiti da si usko vezan za auto-industriju, a ti pokušavaš biti komičar. Ajde, nikad nije kasno, samo naprijed... :) :) :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pričaš o aftermarket dijelovima, to se lako sazna i bez da uđeš u tvornicu. Kupim prije par godina termostat marke Behr-Mahle. Otvorim ga, vidim dio serijskih brojeva izbrušen sa kućišta, a proizvođač nije ni Behr ni Mahle nego neki Markiv Automotive. To mi je jasno što se tu radi. Ali nisam pričao o tome nego o tvorničkim a to nije isto i točka.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

ne jednom se dogodi da mehaničar ''dobar'' s prodavačem u dućanu vrati dio i zamjeni za drugi, a u kutiju stavi no name koji ko zna kad kupio. Ja svaku kutiju otvorim i provjerim što je unutra. Neki dan u zamalo dobih u Lemforder kutiji Moog. Netko kao slučajno pobrkao kutije kad ih je gledao, uspoređivao na pultu. Moš mislit

Link to comment
Share on other sites

Tokić atom u corsi kupljen prije godinu i pol daje znakove umiranja. Prilikom paljenja pogasi svu rasvjetu na tabli. Dugo je i trajao.. nek krepe što prije da garanciju iskoristim

Zamijeni čim prije, da ti ne s*ebe elektroniku

Link to comment
Share on other sites

BMW-i imaju IBS, noviji.

Krivo koristite termin kodirani akumulatori i onda se stavlja akcent na akumulatore i netko ko ne zna bi pomislio da su to nekakvi posebni akumulatori, sto nisu.

Najnormalnije. Obzirom da su danas svi auti iz tvornice na Start/Stop, idu uglavnom AGM.

Akumulator ide obican. Samo se treba iskodirati u autu novi. Tj upisati ako se promjeni amperaza. Dakle ako ide ista ne treba nista, ako ide druga trebalo bi. Jer dugorocno milion i jedan modul mogu raditi problem.

 

Nikakva kvantna fizika. Vec desetljecima maltene promjenis kocione plocice na kojima imas senzor i nakon servisa pobrises tu gresku tj resetiras. Kaj god na autu radis. Servis il bilo kaj. Tak i ovo.

 

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

 

 

Kolega, dopustite ispravak netočnog navoda... Da auti postaju sve sofisticiraniji, nije upitno. Npr imaš novi A6 i pukne ti guma. Zamijeniš ju rezervnom koja je manjih dimenzija, i taj krasni primjerak njemačke tehnologije odbija svaki pokušaj da ide preko 80 km/h. Zašto? Jer se jedan kotač vrti brže od ostalih, elektronika to prepozna i pametno zaključi da je promijenjen kotač. Pa te uspori na 80 km/h da ipak možeš doći do prvog vulkanizera.

E sad, kako elektronika može prepoznati da je promijenjena amperaža akumulatora. Paaaa nikako. Koji je to superturbogtxinteligentni sklop u takvom autu da može prepoznati da je umjesto originalnog npr 100Ah/850A stavljen npr 105Ah/900A? Da auto možda nema nekakav stroj koji mjeri kapacitet? Ili startnu struju? Ili oboje? I onda je svizac smotao čokoladu....

Prvo pravilo kod tih luksuznijih vozila je da se prilikom izmjene akumulatora isti premosti, tj. da komplet instalacija ostane pod naponom cijelo vrijeme izmjene akumulatora. Obavezno, bez iznimke. I kad izmijeniš akumulator, serviser u računalo dotičnog vozila upiše podatke s novog akumulatora. Jer računalo takvog auta ima ugrađen vulgaris tester akumulatora, tako da ako je unesen podatak o startnoj struji od npr 850A, a akumulator prilikom starta daje 600A ili manje, na displeyu će se ispisati "battery low" ili nešto slično tome, i time upozoriti vozača da se bliži vrijeme za izmjenu akumulatora. 

Još se sjećam što mi je onomad jedan dobar elektroničar rekao za Renault vozila.....UVIJEK kupiti točno onakav akumulator kakav je za taj auto jer im se zna poblesaviti elektronika i softver, dakle ni preslab ni prejak. 

Još jedna zabluda... Kad useliš u stan/kuću/vilu, jel' ti inžinjer kaže za koju marku frižidera je rađena instalacija u kuhinji?

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Meni je električar rekao da je Gorenje zakon. Ostalo tu i tamo. Ali samo ako je iz Velenja, ništa kinesko smetlje. 

Link to comment
Share on other sites

Što kaže kolega aquarius, osim prve ugradnje (koja u pravilu najdulje traje), jesu li ovi "markirani" iz ovlaštenih malo bolje kvalitete od ostalih?

Puno su bolje kvalitete, a ne koštaju puno više. Naravno ako je originalan. Teško je reći koliko izduraju jer start-stop prilično utječe na trajanje. Puno ljudi traži originalni akumulator.

U onom slučaju se konkretno radilo o Golfu VII TDI BMT koji je imao originalni tvornički AGM akumulator, a zamijenjen je crnom OEM Vartom AGM koji izgleda identično kao i original. Kupac je htio originalni akumulator i meni je izgledao potpuno isto, razlika je bila samo u položaju naljepnica. Kad je akumulator bio zamijenjen brojevi s akumulatora (amperi i ID) su se morali upisati u neko od računala.

Link to comment
Share on other sites

Puno su bolje kvalitete, a ne koštaju puno više. Naravno ako je originalan. Teško je reći koliko izduraju jer start-stop prilično utječe na trajanje. Puno ljudi traži originalni akumulator.

U onom slučaju se konkretno radilo o Golfu VII TDI BMT koji je imao originalni tvornički AGM akumulator, a zamijenjen je crnom OEM Vartom AGM koji izgleda identično kao i original. Kupac je htio originalni akumulator i meni je izgledao potpuno isto, razlika je bila samo u položaju naljepnica. Kad je akumulator bio zamijenjen brojevi s akumulatora (amperi i ID) su se morali upisati u neko od računala.

Danas odrađen Volvo sa start&stop sustavom. Akumulator "original" Volvo, start tri godine, izdahnuo. Od tog start&stop sustava, profitiraju svi osim vozača.

Kad je akumulator bio zamijenjen brojevi s akumulatora (amperi i ID) su se morali upisati u neko od računala.

Ako je na auto spojen alternativni izvor napajanja za vrijeme izmjene akumulatora, i ugrađuje se originalni akumulator, nije potrebno upisivati ama baš ništa.

Link to comment
Share on other sites

Ne toliko na akumulatoru koliko prvenstveno na habanju motora.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kolega, dopustite ispravak netočnog navoda... Da auti postaju sve sofisticiraniji, nije upitno. Npr imaš novi A6 i pukne ti guma. Zamijeniš ju rezervnom koja je manjih dimenzija, i taj krasni primjerak njemačke tehnologije odbija svaki pokušaj da ide preko 80 km/h. Zašto? Jer se jedan kotač vrti brže od ostalih, elektronika to prepozna i pametno zaključi da je promijenjen kotač. Pa te uspori na 80 km/h da ipak možeš doći do prvog vulkanizera.

E sad, kako elektronika može prepoznati da je promijenjena amperaža akumulatora. Paaaa nikako. Koji je to superturbogtxinteligentni sklop u takvom autu da može prepoznati da je umjesto originalnog npr 100Ah/850A stavljen npr 105Ah/900A? Da auto možda nema nekakav stroj koji mjeri kapacitet? Ili startnu struju? Ili oboje? I onda je svizac smotao čokoladu....

Prvo pravilo kod tih luksuznijih vozila je da se prilikom izmjene akumulatora isti premosti, tj. da komplet instalacija ostane pod naponom cijelo vrijeme izmjene akumulatora. Obavezno, bez iznimke. I kad izmijeniš akumulator, serviser u računalo dotičnog vozila upiše podatke s novog akumulatora. Jer računalo takvog auta ima ugrađen vulgaris tester akumulatora, tako da ako je unesen podatak o startnoj struji od npr 850A, a akumulator prilikom starta daje 600A ili manje, na displeyu će se ispisati "battery low" ili nešto slično tome, i time upozoriti vozača da se bliži vrijeme za izmjenu akumulatora.

Nisam razumio koji krivi navod se ispravlja?

Pricam konkretno o BMW-u.

Dal znamo opce sto je IBS i koja je njegova svrha?

Poanta i svrha mog posta je bila reci da ne postoje kodirani akumulatori specificno za odredeno vozilo il firmu. Dao sam primjer za BMW, koji trazi kod promjene akumulatora registraciju novog, ako se zamjenjuje akuom istog kapaciteta, ili kodiranje pa registracija akua ako se stavlja drugi kapacitet. I naravno dal je AGM il mokri.

Jer za pocetak ovisi o tome i koliko auto puni. Jer ako je regan obican, auto puni 13.9 do 14.3V, a ako je AGM onda 14.4 do 14.8.

Imam milion primjera iz prve ruke gdje je bilo naknadnih problema ako novi aku nije kodiran, dakle da je promjenjen kapacitet i nike to uneseno.

Jedan od je da je nakon naknadnog kodiranja proradio Start&Stop. Iako su i do tada uvijek bili zadovoljeni svi uvjeti da Start&Stop radi.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Poanta i svrha mog posta je bila reci da ne postoje kodirani akumulatori specificno za odredeno vozilo il firmu. Dao sam primjer za BMW, koji trazi kod promjene akumulatora registraciju novog, ako se zamjenjuje akuom istog kapaciteta, ili kodiranje pa registracija akua ako se stavlja drugi kapacitet. I naravno dal je AGM il mokri.

Jer za pocetak ovisi o tome i koliko auto puni. Jer ako je regan obican, auto puni 13.9 do 14.3V, a ako je AGM onda 14.4 do 14.8.

Samo sam htio reć' da, ako se stari akumulator mijenja drugim, iste tehnologije i specifikacija, suvišno je bilo što upisivati u računalo auta, jer se doslovno ništa nije promijenilo. U svim ostalim slučajevima, naravno, slažem se s tobom. Npr. stari akumulator je AGM, a stavljamo EFB - radi ispravnog napona punjenja, trebalo bi taj podatak upisati u računalo auta. Iako EFB može bez problema podnijeti napon punjenja i do 15V. Obrnuto ne vrijedi, jer AGM puniti sa 13,9-14,3V znači da se aku neće 100% napuniti, a to je šteta jer će se skratiti njegov životni vijek. EFB se radi za otprilike 270.000 startova, a AGM za 360.000 starova.

Link to comment
Share on other sites

Samo sam htio reć' da, ako se stari akumulator mijenja drugim, iste tehnologije i specifikacija, suvišno je bilo što upisivati u računalo auta, jer se doslovno ništa nije promijenilo. U svim ostalim slučajevima, naravno, slažem se s tobom. Npr. stari akumulator je AGM, a stavljamo EFB - radi ispravnog napona punjenja, trebalo bi taj podatak upisati u računalo auta. Iako EFB može bez problema podnijeti napon punjenja i do 15V. Obrnuto ne vrijedi, jer AGM puniti sa 13,9-14,3V znači da se aku neće 100% napuniti, a to je šteta jer će se skratiti njegov životni vijek. EFB se radi za otprilike 270.000 startova, a AGM za 360.000 starova.

Pa OKe, to nije sporno. :)

Dapace, dosta auta starijih od par godina imaju uglavnom predkodirane vrijednosti akumulatora na okrugle brojeve na deset. Danas ih je puno više na 5. Tipa, u izboru kod kodiranja auta je opcija 80, 90, 110 Ah.

Moze ic 85 pod 80, 95 pod 90 i kodirat na te vrijednosti. Jer ima malu toleranciju elektronika. Mislim 5%.

Uostalom sitna odstupanja imaju i akumulatori vjerojatno.

Nisam tu neki strucnjak.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

I koja je onda poanta? Koji aku kupit?

Jednostavno. Kapaciteta i snage koju preporučuje proizvođač automobila. Brend akumulatora prema dubini džepa.

Link to comment
Share on other sites

Slažem se samo bi još dodao - izbjegavati 'divlje' brendove. Znam da su jeftini pa privuku gomilu ljudi ali držati se provjerenih firmi i čim dalje od rusije, uzbekistan, kine i ostalih cirkusa. Npr Bosch plavi-srebrni, Varta, Fiamm, Exide itd itd...

Link to comment
Share on other sites

I koja je onda poanta? Koji aku kupit?

Akumulator većeg kapaciteta će u pravilu dulje trajati jer će biti manje opterećen kod starta. Imat će nešto manji površinski naboj nakon vožnje u odnosu na onaj s manjim kapacitetom, ali mi nije poznato koliko to stvarno ima utjecaja na trajanje.

AGM-ovi zahtjevaju 0.3-0.5V veći napon punjenja za optimalno punjenje ali....

  • ti akumulatori su puno otporniji na start-stop
  • puno su otporniji na vibracije i imaju puno manji efekt površinskog naboja odnosno ploče brže upiju naboj nakon punjenja
  • puno su otpornije na nepotpuna punjenja i duboka pražnjenja nego obični akumulatori
  • ponašaju se puno bolje na niskim i visokim temperaturama

Kad obični akumulator zamijeniš AGM-om on uvijek traje dulje usprkos tome što ga alternator puni nižim naponom od optimalnog. Pitanje je koji faktor je presudan za to, ali uzevši u obzir ovo gore može se naslutiti zašto.

Jedini nedostatak AGMa za koji znam je da ima puno manji unutarnji otpor što može dovesti do pregrijavanja alternatora ukoliko je akumulator ispražnjen, a alternator slab i/ili dotrajao.

Link to comment
Share on other sites

I koja je onda poanta? Koji aku kupit?

Onaj koji ima vrijednost AEN ili startnu struju koja je odgovarajuća za tvoj autombil. Tu ljudi najviše štede i griješe.

Link to comment
Share on other sites

Molim te preporuči neki koji neće krepati bez opomene onako samo odjednom.

Preventiva je najbolje rješenje. Akumulator je najbolje dati provjeriti jednom do dva puta godišnje, prije zime i prije ljeta. To se može obaviti u bilo kojem servisu u kojeg imaš povjerenja. Ili investiraš u neki od monitora akumulatora kao npr Argus ili Ctek

bbsbm12.jpg

ctx-battery-sense-new.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jel netko zna koja amperaža ide u clio 3 1.5 dci 63kw, nutra je trenutno 60ah ali je preveliki z akučište pa pitam prije nego kupim?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.