Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

ljepe nove naljenice i salju opet disributerima :D 

ps nije mi jasno zasto se auto akumulatori ne prodaju isto kao i Moto, suhi + pakiranje kiseline. samo znam kad ti dodje u trgovinu ljudi hoce "gotov" paket, a ne da im kazes da nakon sto ulijes kiselinu (pa bio to i AGM) moras cekat 2 dana, i onda jos izvrsiti inicijalno punjenja akumulatora. 

ja se sjecam svoje AGM Yasue, kupljene u Moto Sepic-u koju sam cekao 3 dana da posalju iz gore navedenog razloga, no 12Ah aku je dao ako se ne varam 340A startne struje nakon gore navedenog postupka :D smao zbog lose struje na motoru isti je krepao tjedan dana nakon isteka garancije...

Link to comment
Share on other sites

Ne proizvodi li Slovenski TAB" Beren" akumulatore?Koliko znam to je Slovenski proizvod na ne Hrvatski.

 

Zasad je tako. Zaključno sa 2014.-om, Beren akumulatori su bili talijanske proizvodnje, konkretno SIA Batteries (http://www.sia-batteries.com/index.php/en/). Od 2015.-te, svi Beren akumulatori dolaze iz TAB-a, Slovenija.

Što dobavljači onda rade s vraćenim akumulatorima? 

Vraćaju u tvornicu. To je normalno i predviđeno ugovorom tvornica-dobavljač da se može određeni postotak vratiti natrag u tvornicu.

Link to comment
Share on other sites


ps nije mi jasno zasto se auto akumulatori ne prodaju isto kao i Moto, suhi + pakiranje kiseline. samo znam kad ti dodje u trgovinu ljudi hoce "gotov" paket, a ne da im kazes da nakon sto ulijes kiselinu (pa bio to i AGM) moras cekat 2 dana, i onda jos izvrsiti inicijalno punjenja akumulatora. 

ja se sjecam svoje AGM Yasue, kupljene u Moto Sepic-u koju sam cekao 3 dana da posalju iz gore navedenog razloga, no 12Ah aku je dao ako se ne varam 340A startne struje nakon gore navedenog postupka :D smao zbog lose struje na motoru isti je krepao tjedan dana nakon isteka garancije...

Zato jer je to sezonska roba. Skloni su samopražnjenju. Zato se moto akumulatori pune prilikom kupnje. I nije to neka strašna procedura - ulije se kiselina, pričeka se 5-10 minuta da izađe zrak između olovnih ploča i gotovo. Ako kupac želi sačekati, stavim aku na punjač pola sata. Ako kupac nema vremena čekati, ide odmah u upotrebu.

Link to comment
Share on other sites

kako ide odma u upotrebu kad treba bar 8h da dostigne puni napon/kapacitet? 

Link to comment
Share on other sites

kako ide odma u upotrebu kad treba bar 8h da dostigne puni napon/kapacitet? 

Tko kaže da treba 8h?

Link to comment
Share on other sites

mislim da upute govore 24h, a i sam sam mjerio jednom prilikom dok sam cekao jer mi je trebao sto prije, tek nakon nekoliko h je dosao do 12.1V, tako da vjerujem da treba dosta. 
kako ne bi bilo da je nesto bilo krivo s tim akumulatorom, sluzio me je savrseno 3g bez odrzavanja, na motoru bez kurble i nacina da ga se pokura i upali (skuter) od 150ccm a tad nisam obracao paznju na dopunjavanje i odrzavanje... 

Link to comment
Share on other sites

Nakon formiranja kiselinom, ako je izmjereni napon 12,6V ili veći, aku ide odmah u upotrebu. I u pravilu je uvijek tako, rijetko kad je nakon formiranja manji od toga.

 

Link to comment
Share on other sites

Nakon formiranja kiselinom, ako je izmjereni napon 12,6V ili veći, aku ide odmah u upotrebu. I u pravilu je uvijek tako, rijetko kad je nakon formiranja manji od toga.

 

Unibat.jpg

Link to comment
Share on other sites

Imao sam točno to na starome autu samo pozlaćeno. Kupio u Chipoteci za 40kn/kom prije više od 10god, ali već jako dugo ih nemaju. Bili su full masivni, savijali su žicu od 10 kvadrata samo tako.

Električna vodljivost im je bila izvrsna, ali ne možeš prikačiti krokodilke na njih ni male ni velike jer su kleme preširoke. Striček na tehničkom mi je isto gunđao zbog toga ne zato jer se to ne smije nego zato jer je morao cijeli vrijeme rukama držati krokodilke na polovima da bi mjerio napon akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Znači, ovakve:

Mda, ali na plusu moraš obavezno imati mekanu silikonsku kapicu. To ti je ono crveno što zakopčaš oko plus kleme, a tvornički ne paše na ovo. U protivnom ti se kod udesa može dogoditi da plus dotakne šasiju, a onda imaš vatromet i plamen koji ništa neće ugasiti dok akumulator ne ostane potpuno bez naboja.

To je samo pola posla. Treba prekrimpati drugi kraj žice, onaj koji ide na blok motora i onaj koji ide na plus od alternatora. A kad se to već radi uzmeš žicu veće kvadrature.

A kad se to već radi onda bi mogli i malo mesa okrenuti na rešetki.... Dok je vani još toplo :D

Link to comment
Share on other sites

Sa zaštitom odma dupla cijena :D

http://www.ebay.com/itm/Car-Gold-2-4-8-Gauge-AWG-Positive-Negative-Battery-Clamp-Terminal-w-Cover-NEW-/291958217314?hash=item43fa10da62:g:1N0AAOSwHMJYPocP

Tražim nekaj preko čega lako mogu spojiti C-Tek trajni konektor i DRL, a ovako nešto mi se čini idealno.
Zašto treba dirati drugi kraj žice?

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Ne treba, ali kad već to radiš onda usput napraviš sve. Drugi kraj je sigurno korodiran tokom godina, pa da nemaš padove napona koliko god da su mali.

Ona plastična kapica izgleda kao da će puknuti umjesto da se sažvače u kritičnoj situaciji. Minus ne mora biti zaštićen, ali plus obavezno i s tim nema zezancije. Na starom autu sam prilično kemijao da bi zaštitio plus toliko da sam djelomično požalio što sam kupio te kleme.

Uzmeš radije ovako nešto: https://www.chipoteka.hr/artikl/5589/uticnica-za-auto-upaljac-kabelska-8051701782

Dovučeš plus sa akumulatora u kabinu kroz rupu za sajlu za dizanje haube, a masu uzmeš gdje ti je najbliža. I to ti bude utičnica u kabini za punjenje akumulatora. Mislim da ti je to bolje nego da svako malo dižeš haubu ;)

Link to comment
Share on other sites

Sa zaštitom odma dupla cijena :D

Ovo mi se čini bolja alternativa: http://www.ebay.com/itm/Car-Battery-Connector-Terminal-Clamp-Clip-Positive-Negative-8-AWG-Output-/332397836657?hash=item4d64747971:g:k~UAAOSwOKVZ0Ivl

Ili ovo: http://www.ebay.com/itm/Pair-Car-Battery-Connector-Terminal-Clamp-Clip-Positive-Negative-Two-8-AWG-/152628711273?hash=item2389614f69:g:ShAAAOSwQodZbehF

Masivno, pozlaćeno, sigurno trpi velike struje, a lako bi moglo odgovarati na tvorničku plus-kapicu. Možeš našarafiti tvorničke kabele na to bez da ih raskupusaš i uz to dodati neke svoje žićice.

Link to comment
Share on other sites

Zasto je "obavezno" da ti je plus zasticen??

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Ok. Vidjeh sad gore zasto.. Al ak dolazi do tolkog nagnjecenja ili bude prorezana plastika/silikon ili puknuta..

Link to comment
Share on other sites

 

Ok. Vidjeh sad gore zasto.. Al ak dolazi do tolkog nagnjecenja ili bude prorezana plastika/silikon ili puknuta..

Digni haubu i probaj tu kapicu probosti nečim. Napravljena je da bude žilava i da se teško podere. Originalne su silikonske da se ne mogu zapaliti, aftermarket su PVC šrot.

Sve je to s jako dobrim razlogom tako zamišljeno i stavljeno. Zamisli samo da se (kuc-kuc, ne daj bože) slupaš i ostaneš zaglavljen u autu, a plus klema od akumulatora isporuči par tisuća ampera struje na šasiju. Zamisli samo taj užas: plamen bukne u sekundi, otrovne pare i dim također, temperatura kao u pečnici, a ti ne možeš van. Pitanje je da li bi stigao izaći iz auta čak i da nisi zaglavljen i ozljeđen.

Imao sam davno prilike vidjeti jednu Škodu Favorit kojoj se upravo to dogodilo. Sva sreća čovjeka je izašao van i nije bio ozbiljnije ozljeđen jer nije bio sudar nego se nepričvršćeni akumulator prevrnuo i čovjek je mogao samo gledati kako mu auto gori dok nije potpuno izgorio. Kasnije smo imali šta vidjeti - rastopljeni lim na mjestu akumulatora koji je čak kapao po asfaltu.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Naravno da nije zamjena za vaše predloženo.

Ovo je za brzo iskapčanje, u slučaju da se počne dimiti.

Link to comment
Share on other sites

Naravno da nije zamjena za vaše predloženo.

Ovo je za brzo iskapčanje, u slučaju da se počne dimiti.

Ako plus klema dotakne šasiju ili karoseriju nikakav prekidač ti ne pomaže.

Link to comment
Share on other sites

nisam mogao odoljeti za 130 kn pa bumo vidli vrijedi li išta.. piše da se skida klema tijekom punjenja, ali ima ekipa koji ga koriste bez skidanja i sve ok..

 

IMG_1138.JPG

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

ja bez skidanja uvijek i nikad ništa, isti takav samo iz prve serije bez displaya

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.