Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Originalni akumulator u Laguni 3, vidi se datum proizvodnje. Vozilo nije paljeno 2 tjedna, upalilo bez problema, ali se sat resetovao, što ukazuje na pad napona. Akumulator napunjen, testiran napon nakon 24h, 13.07 V. Više puta pražnjen jer zimi radi parking grijanje od 5 KW. Kroz okno na akumulatoru i dalje stoji zeleno. Moja prognoza je da će izdržati i ovu zimu. Nikad nije provjeren nivo elektrolita, ako je to uopće i moguće.

Ako je u specifikaciji 5kW kontinuirane snage, grijač vuče 400A iz akumulatora što znači da prilikom uključenja dok ne dođe na radnu temperaturu povuče sve što mu akumulator može dati osim ako nema limiter struje (PTC ili neki aktivni sklop poput invetera i sl.).

Ako je do sad poživio to je respektabilno :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Ja sam jedino probao da me zdrma bobina na upaljenom motoru.

Tako sam naglo povukao ruku da sam izbio podupirač haube koja me onda zveknula po tintari[emoji23]

Samo nemoj pipati stopice od kabela ako balast ne upali xenon zarulju

Šlapatalk

Link to comment
Share on other sites

Originalni akumulator u Laguni 3, vidi se datum proizvodnje. Vozilo nije paljeno 2 tjedna, upalilo bez problema, ali se sat resetovao, što ukazuje na pad napona. Akumulator napunjen, testiran napon nakon 24h, 13.07 V. Više puta pražnjen jer zimi radi parking grijanje od 5 KW. Kroz okno na akumulatoru i dalje stoji zeleno. Moja prognoza je da će izdržati i ovu zimu. Nikad nije provjeren nivo elektrolita, ako je to uopće i moguće. 

20170827_104204.thumb.jpg.acdb6c0028209099587e169f8070b561.jpg

Nema do originala :-)

Taj akumulator je bez održavanja, znači otvaranje nije moguće. Zelena boja u "magičnom oku" znači da ti je ta jedna ćelija zdrava, a što je sa ostalih 5? Moja skromna prognoza je da će poživjeti cca 6 mjeseci

Poslano sa mog ASUS_Z00AD koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Samo nemoj pipati stopice od kabela ako balast ne upali xenon zarulju

Šlapatalk

Naučio sam za bobinu prije 20-ak godina.

Sad sam ipak malo mudriji pa nebi dirao xenon dok balast "fila" [emoji23]

Link to comment
Share on other sites

Ovo za svjećicu sam na Puchu naučio, onaj model sa pedalama. Svjećica bila s kratkim navojem, ja stavio sa duljim, išao eksperimentirati, ne znam ni sam što. Munja u prednji blatobran, ja se držao za isti, jbmti...

Bio je i sistem kočenja preko svjećice i kabla. Nisu kočnice radile kako treba, pa kad sam baš trebao kočiti, skidaj kabel sa svjećice i koči onim deceleratorom koji je inače služio za paljenje iz pokreta, kratka crna ručica, ne znam ni kako se zove... :/

. Baš smo glupi klinci bili. Moji roditelji su ponosni ljudi što sam uspio preživjeti do danas :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Ako se dobro sjećam, na Puchu je ta sajla bila povezana s ventilom na glavi cilindra, pritiskom ručice ispuštala se kompresija da se motor ugasi :)

 

Link to comment
Share on other sites

Kod mene se samo palio motor tom ručicom. Nisi imao kako drukčije, nije bio starter... :/

Link to comment
Share on other sites

Nije li bilo da držiš tu ručicu i puštaš kompresiju i pedaliraš? Kad dovoljno ubrzaš onda pustiš ručicu i on kresne.

Link to comment
Share on other sites

Da, to isto jer je teško pedalirati pod kompresijom. Sjeća se netko da li je imao gašenje na gumb koji prekida struju? Meni se čini da ne nego se to isto obavljalo preko te polugice.

 

Link to comment
Share on other sites

Moguće da nešto nije štimalo kako treba ili da je nešto modificirano ali sjećam se dobro sustava. Koristili smo ga i kao bajk kada se nije imalo za gorivo, znam da se nije morala držati nikakva ručica da bi se išlo slobodno... Postigneš brzinu i stisneš ručicu te držiš dok ne upali... :)

Aha, kontam vas sada. Dok držiš stisnutu tu ručicu, pomak pedale prema naprijed ima isti učinak kao kick-starter. Samo moj nije mogao tako paliti, potrebno je bilo više pokušaja pa je praktičnije bilo pedalirati i stiskati-otpuštati dok ne uhvati.  Sve OK. Uglavnom, išao je pristojno taj mali zvekan. Mogao si si srediti bez problema dulji boravak na traumi :D

Link to comment
Share on other sites

Uglavnom je bio brži od Tomosa Automatica.

Susjed je prije 3g nabavio Puch-a koji je stajao vani 20g. Nakon 1g doveo ga u top stanje, vozio se 1g i kad mu je 12g sin počeo krasti motor onda ga prodao Slovencu za 700€.

Tako sam obnovio znanje o tom zanimljivom prometalu.

Hajmo sad OT!

Link to comment
Share on other sites

Točno tako :-) Proces stvaranja sulfatnog oksida lagano počinje već pri padu napona ispod 12,4V, a temperatura iznad 25C samo ubrzava taj proces. Usudio bih se reći da je to u 99% slučajeva uzrok otkazivanja akumulatora u ljetnim mjesecima. S druge strane, u dobro napunjenom akumulatoru, i pri visokim ljetnim temperaturama sulfatizacija je zanemariva. Kad bi apsolutno svi vozači redovito nadopunjavali akumulator punjačem, brzo bih ja bez posla osta :-)

Moja Laguna ima Start-Stop sustav, pa pretpostavljam da ima AGM akumulator. Vrijedi li ovo što pišeš i za AGM akumulatore?

Link to comment
Share on other sites

Moja Laguna ima Start-Stop sustav, pa pretpostavljam da ima AGM akumulator. Vrijedi li ovo što pišeš i za AGM akumulatore?

Ako je AGM, onda na njemu mora tako i pisati. Prema mom dosadašnjem iskustvu iz prakse sa novijim Lagunama, u njima su EFB akumulatori (Enhanced Flooded Battery), što oće reć da su to "pojačani" akumulatori s elektrolitom, uglavnom s čepovima (znači kontrola i dolijevanje destilirane po potrebi), konstruirani da podnesu cca 250.000-270.000 startanja motora. Za EFB akumulatore vrijedi ovo prije napisano, ali za AGM ne, oni imaju drugih "neprijatelja" :-)

Link to comment
Share on other sites

AGM se učinkovitije puni na nekom drugom naponu, i treba paziti da taj napon ne oscilira. Tako nesto, jel?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

AGM se učinkovitije puni na nekom drugom naponu, i treba paziti da taj napon ne oscilira. Tako nesto, jel?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

Tako nešto. Idealan napon punjenja AGM-a je 14,4-14,7V. Kad je napon punjenja prevelik, počinje proces elektrolize vode i dolazi do isušivanja ćelija. To ne bi trebao biti problem, na autima je napon punjenja podešen 13,5-14,5V. S druge strane, za razliku od klasičnih akumulatora, AGM se može puniti vrlo jakim strujama. Npr, Optimu od 50Ah možeš puniti strujom 70,80 pa i 100A bez ikakvih problema. 

Link to comment
Share on other sites

Ako je AGM, onda na njemu mora tako i pisati. Prema mom dosadašnjem iskustvu iz prakse sa novijim Lagunama, u njima su EFB akumulatori (Enhanced Flooded Battery), što oće reć da su to "pojačani" akumulatori s elektrolitom, uglavnom s čepovima (znači kontrola i dolijevanje destilirane po potrebi), konstruirani da podnesu cca 250.000-270.000 startanja motora. Za EFB akumulatore vrijedi ovo prije napisano, ali za AGM ne, oni imaju drugih "neprijatelja" :-)

Izgleda da je ipak AGM.

Dakle, šta bih mogao učiniti da mu produžim vijek trajanja? Čini mi se da su dosta skupi...:jez:

IMG_20170902_160547.jpg

Link to comment
Share on other sites

Redovito ispravno dopunjavati, očistiti površinu akumulatora zbog puzajućih struja... uživati u vožnji  ;o)

Edited by Senna
Link to comment
Share on other sites

Izgleda da je ipak AGM.

Dakle, šta bih mogao učiniti da mu produžim vijek trajanja? Čini mi se da su dosta skupi...:jez:

IMG_20170902_160547.jpg

AGM (Absorpted Glass Mat) - VRLA (Valve regulated Lead Acid), to oće reć olovna baterija sa staklenim vlaknima između ploča, ventiliski regulirana, blablabla....

Očistiti polove koji oksidiraju kao i priključne kablove, najbolje grubljim brus papirom ili nasprejati kontakt cleaner, a može i čistač kočnica

Prije zime provjeriti stanje baterije i dopuniti punjačem

Takav sličan novi košta >1.000 kunića

Link to comment
Share on other sites

AGM (Absorpted Glass Mat) - VRLA (Valve regulated Lead Acid), to oće reć olovna baterija sa staklenim vlaknima između ploča, ventiliski regulirana, blablabla....

Očistiti polove koji oksidiraju kao i priključne kablove, najbolje grubljim brus papirom ili nasprejati kontakt cleaner, a može i čistač kočnica

Prije zime provjeriti stanje baterije i dopuniti punjačem

Takav sličan novi košta >1.000 kunića

Bi li ovaj punjač odgovarao?

http://www.ebay.co.uk/itm/322290290274?_trksid=p2057872.m570.l5999&_trkparms=gh1g%3DI322290290274.N36.S1.R1.TR4

 

Link to comment
Share on other sites

Odgovara.

Ali mislim da ti se ne isplati kupiti ga na ebay-u. Za iste novce ga kupiš i ovdje u hr + dobiješ jamstvo 5 godina na punjač.

Zaletiš se do Rijeke, na Viškovo, kod mojih kolega i dobiješ ga za 601Kn.

Link to comment
Share on other sites

Odgovara.

Ali mislim da ti se ne isplati kupiti ga na ebay-u. Za iste novce ga kupiš i ovdje u hr + dobiješ jamstvo 5 godina na punjač.

Zaletiš se do Rijeke, na Viškovo, kod mojih kolega i dobiješ ga za 601Kn.

Molim te neki kontakt, link,... (može i na PP).

Link to comment
Share on other sites

Imam akumulator od 60A i Ctek-ovo MXS 3.8 punjač. Kod redovnog punjenja (2-3 puta godišnje) koliko je (otprilike) dovoljno sati da punjač bude spojen na akumulator?
Ja najčešće ostavim preko noći (12 - 14h) na oznaci gdje je nacrtan auto.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.