Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Najvažnije sam zaboravio napomenuti:

U slučaju opravdane reklamacije, jamstveni rok počinje od dana zamjene! To je definirano u Zakonu o obveznim odnosima, čl. 425.

Dakle, ako je reklamacija opravdana i dobili ste novi akumulator, jamstvo počinje od dana kad ste ga dobili. Trgovci to znaju iskriviti pa samo na postojećem jamstvenom listu evidentiraju datum zamjene, ali to je pogrešno i na štetu kupca. Treba inzistirati na novom jamstvenom listu i novom jamstvu.

Link to comment
Share on other sites

OK, ali teško dokazivo ako se polovi obrišu prije reklamacije

Ma naravno, al' nisam ja detektiv niti ću mikroskopom gledat' jel' bilo masti ili nije

Link to comment
Share on other sites

 

Da, al' u praksi to i nije tako bitno. Ljudi obično nanose mast s vanjske strane klema, a sam spoj klema-pol je čist. To stavljaju da bi kao zaštitili polove od vremenskih utjecaja. To ima smisla samo na brodovima.

Stavljanje masti na spoju pola i kleme je na brodovima je obavezno, a na autima poželjno pogotovo u područjima visoke vlage. Stavljanje masti naknadno nakon što je klema već pritegnuta na pol je naravno bezveze i ne čini ništa korisno.

Pad napona uzrokovan vlagom i korozijom upravo uzrokuje to što neki moraju nadopunjavati akumulator svako malo jer zbog tog pada napona akumulator se ne napuni do kraja za vrijeme vožnje. Naravno bitan je i ostatak električnog sustava, ali zbroj svih struja je najveći upravo na polovima akumulatora pa je to mjesto najkritičnije.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Na slici je originalni aku iz Clia 1.5 dCi 2012, s yvornickim PTC grijacem, grijacem vode u rashladnom sistemu i grijanjem sjedista, citavih 510A i 55Ah. Treba reci i da je izdrzao 5 godina, a na vozilu je montirano i parking grijanje snage 4 kW, koje ima svoj grijac goriva i koje trosi struju za pogon, kao i za pogon ventilacije u kabini. Tako da mislim da je 720A i 70Ah overkill. A mislim da se ne moze ni ugurati u prostor predvidjen za aku na Cliu 3.

22022012422.jpg

https://www.varta-automotive.com/en-gb/battery-finder?type=pc&year=2007&make=93&model=5462&engine=19052&etn=574+402+075|572+409+068|&rec_etn=572+409+068|&ss_etn=&literal_search={"type"%3A"Passenger+Car"%2C"year"%3A"2007"%2C"make"%3A"RENAULT"%2C"model"%3A"CLIO+III+(BR0%2F1%2C+CR0%2F1)"%2C"engine"%3A"1.5+dCi+(BR17%2C+CR17)+(63+kW+%2F+86+PS)"}

Na finder-u za aku kao primjer poslužio je Clio 2007 1.5 dCi 86 ks kakav je naš. Aku za njega je u rasponu od 680 do 750 Aen. Idealan je 720 Aen. Sve ispod toga je igranje, može biti ništa a može biti štete kao 3x aku novi. 

 

Link to comment
Share on other sites

Glupost. Koliko Ampera i Ah je imao originalni aku iz tog Clia? Daj mi broj sasije pa cu ti reci.

Po broju šasije su nam u Baotiću u Zagrebu pronašli akumulator Renault Hi Life od 720 Aen. Ovaj na slici akumulator ili je preslab (čini mi se da je to za benzinca) ili na HR tržište dolaze Renaulti sa slabijim akumulatorima.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj na slici je za tržište EU, za vozilo isporučeno u zemlje s oštrom klimom. 1.5 dci motor iz 2012. Btw, još uvijek je taj aku u autu.

Ti u baotića ziher imaju na stanju tih od 720A pa trpaju. 

Sad nešto gledao, svima stoji 65Ah 720A. ?

Šega živa. Originalni tvornički slabiji od rezervnog. ?

Edited by direstraits
Link to comment
Share on other sites

Pa baš to......pokazali su mi 65Ah 720A. Živa istina i to ne samo Renault dućan nego i Varta stranice, Exide stranice itd. Po meni i logično jer su benzinjare dolazile sa time oko 500A a dizeli od 650 na više. Dodatno su mi to potvrdili i auto električari/elektroničari.

Link to comment
Share on other sites

Na finder-u za aku kao primjer poslužio je Clio 2007 1.5 dCi 86 ks kakav je naš. Aku za njega je u rasponu od 680 do 750 Aen. Idealan je 720 Aen. Sve ispod toga je igranje, može biti ništa a može biti štete kao 3x aku novi. 

 

Ne može biti nikakve štete. Tvoj Clio će paliti jednako stavio ti njemu aku sa startnom strujom 700, 1000 ili 1300A. 

Primjer: u skuteru 50ccm imam tvornički stavljen aku 9Ah i 130A, zato što se isti model skutera proizvodi i u verziji 150ccm pa su ostavili isti akumulator i u 50ccm, ali su genijalni inžinjeri zaboravili da je u skuteru 50ccm stavljen alternator koji ne može puniti duplo veći akumulator - jer u 50ccm ide aku 4Ah i 60A. Aku je uvijek potpražnjen, prije nekoliko dana mjerim, napon je 11,7V (logično, jer alternator nije dizajniran za ovaj duplo veći aku pa ga ne puni) i struja 80A. 

Primjer drugi: Honda Accord 2.2 benzinac, kupac umjesto tvornički predviđenog 45Ah i 330A stavlja Optimu 50Ah i 800A, godinama se tako vozi bez ikakvog problema

Link to comment
Share on other sites

Pa onda je i na toj Hondi stalno potpunjen... Sumnjam da je alternator "jači" od svojih 100-ak Ampera...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pa onda je i na toj Hondi stalno potpunjen... Sumnjam da je alternator "jači" od svojih 100-ak Ampera...

Sličan je kapacitet, a to je bitno. U ovom slučaju, alternator jednako puni i tvornički aku 45Ah i Optimu 50Ah. Kapacitet je jedno, a startna struja nešto posve drugo

Link to comment
Share on other sites

Ahaaaaaa, optima... Stalno mi u podsvijesti da mora biti otprilike Ah=A/10

Pa kad vidim ovih 800-900-1000 A kod Optime, uvijek me zbuni...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ahaaaaaa, optima... Stalno mi u podsvijesti da mora biti otprilike Ah=A/10

Pa kad vidim ovih 800-900-1000 A kod Optime, uvijek me zbuni...

Optima, ehhh, tko je ne bi poželio u svojem autu :-)

0c9bb3aa-201a-478f-872d-a7f60c1eead9.jpg._CB295080782__SR970,300_.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mast je izolator

Da, al' u praksi to i nije tako bitno. Ljudi obično nanose mast s vanjske strane klema, a sam spoj klema-pol je čist. To stavljaju da bi kao zaštitili polove od vremenskih utjecaja. To ima smisla samo na brodovima.

Može li ova mast na kleme a da se ne izgubi jamstvo ?

https://www.foerch.hr/product.aspx?p=a9ed4354-daa3-4256-bdcc-810ff97c37c9&g=db81d2d6-1eb9-408d-9936-ce07327f7117

Link to comment
Share on other sites

dečki, gdje kupiti ove masti ?

Više mi trebaju za konektore nego za same polove akumulatora ,pošto je kod renaulta poznato da konektori rado oksidiraju ,pogotovo svjetla, trube i sl... Na meganeu II sam baš prije kojih tjedan dana čistio konektor stražnje svjetla jer je žarulja svjetla lagano treperila uz upaljen žmigavac. Tako da bi ta mast bila idealna :D

Link to comment
Share on other sites

Plavi, trajni i temperaturno otporni tanki sloj štiti polove akumulatora, priključnice na polove i utične spojeve od korozije, vremenskih utjecaja i kiseline.

Karakteristike: čvrsto prianja, odbija vodu, spriječava stvaranje otpora na spojevima i pad napona.

Primjena: temeljito očistiti i poprskati u tankom sloju sa svih strana.

Kod mene ovo veselje košta 74,90 Kn

wurth-battery-terminal-protector.jpg

Link to comment
Share on other sites

I po polovima akumulatora prije nego se stave kleme?

Neće to smetati dobrom kontaktu? To sam viđao po ovim online sumnjivim videima pa reko bolje pitati nekoga tko se time bavi.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.