Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

Poznato je da su gume koje tvornički dolaze s autima uglavnom lošije kvalitete od istih koje se kupe u dućanima.

 

Ljudi svršavaju na natpise o štednji energije i blokiranju UV zračenja :D Energy saver se na nove aute stavlja iz marketinško-prodajnih razloga, a ne zato jer je dobra guma.

Link to comment
Share on other sites

Poznato je da su gume koje tvornički dolaze s autima uglavnom lošije kvalitete od istih koje se kupe u dućanima.

 

Ljudi svršavaju na natpise o štednji energije i blokiranju UV zračenja :D Energy saver se na nove aute stavlja iz marketinško-prodajnih razloga, a ne zato jer je dobra guma.

nije to uvijek slučaj... clio 2 rs ph1 i ph2 su ako se ne varam razvijani na michelinu pilot exalto... po mom mišljenju i mojem načinu vožnje, najbolje mu odgovaraju

sad imam citroena c3 dizel, došao je sa energy saver koje su trajale 60000, nedavno sam ih na 110000km opet zamijenio :) dok sam recimo na skuteru dobio michelin srbija koje su golo govno!

ima situacija, ali nisu pravilo...

Link to comment
Share on other sites

Slažem se. Ima dobrih primjera, ali bojim se da su oni u manjini. Megane RS dolazi s dobrim gumama, a i moj Clio dolazi s GY DuraGrip koje su izvrsne za njega i gotovo 99% će ići ponovno kada potrošim ove Continentalke.

Link to comment
Share on other sites

Slažem se. Ima dobrih primjera, ali bojim se da su oni u manjini. Megane RS dolazi s dobrim gumama, a i moj Clio dolazi s GY DuraGrip koje su izvrsne za njega i gotovo 99% će ići ponovno kada potrošim ove Continentalke.

Moj megane je dosao na csc3, tako da se slazem da ima dobrih primjera.
Link to comment
Share on other sites

evo da vam dam novog materijala :D

moj deda je vozio na svojoj feliciji prve gume 17 god, u tih 17god je presao 45000km :rotfl:

na putu na more je stavio škodilaka na vlak i u makarskoj s vlaka do apartmana :lool:


decki, odoste vi u puste price gdje ima toliko razlicitih cimbenika da cijeloj diskusiji nema kraja :D

Edited by dolac
Link to comment
Share on other sites

I bas radi toga se ne treba odma smijat i rec da je nemoguce ili suicidalno ili nesto 5to na onu moju izjavu oko koje se potegla rasprava.

Evo jedno moje iskustvo. T1R prve god extra, drugu godinu nije bio ni za kuuuuu..... Ni blizu potrosenih, a guma uz normalnu voznju izdrzi duplo vise km.. Tj mozes je ubit do konca i drzace al samo u prvoj godini. Sl godine je se mos bacit jer po vlaznom kocenje moz zaboravit

Link to comment
Share on other sites

Za Toyo je to poznato. Ja imam prijatelja koji je samo Toyo T1R kupovao. Vozio bi ih jednu sezonu i bacio

On tvrdi da prvih 10.000 km nijedna guma ne drži ko Toyo... ali nakon toga je ku**c

Link to comment
Share on other sites

Tko ima toliko novca da jedne gume drzi samo godinu dana?

Link to comment
Share on other sites

Pa neki imaju. Recimo znam jednog sto napravi zarec na felgi tanak kao vlas dlake, pa zamjeni felgu. Ali decko vozi pilu. I zaradjuje ajme. Ima nekih koji mogu i neki koji nemogu. Da se kupam u novcu 2 sezone bih max vozio na gumama. Uvjerio sam se xx puta koliko je nova guma sigurnost na cesti.

Link to comment
Share on other sites

Vezano za indeks brzine guma..koliko je bitno uzimati puno veci indeks od brzine kojom se prosjecno vozi?

Npr.moj stari se nikad ne vozi preko 120 km/h i sve kratke relacije, a uzima iskljucivo gume H indeksa, za T nece ni cuti. A mi se cesto vozimo po ac 150, zna otici i do 170, a indeks nam je T. Koliko sam skuzila, nije neka velika razlika u cijeni, a kakva je razlika u voznji?

Link to comment
Share on other sites

Nikakva. Uzimas index brzine u skladu sam maksimalnom brzinom auta.

Link to comment
Share on other sites

pa razlika u cijeni obično i nije neka, a često i nemaš izbora

ja recimo imam gume s indexom Y (do 300?) a max brzina auta je 200, dok se osobno vozim max 150... ali kad sam kupovao gume imali su jedino Y

 

neki kažu da su gume s većim indexom brzine tvrđe, ali nemam iskustva s time, nisma vozio istu gumu u 2 različiza indexa da mogu procijeniti

Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno je stvar u zagrijavanju gume, razlike ima ali nece on nju primjetit. Osobno nikad nebih uzimao manji index brzine od preporucenog za moje vozilo. Razlike u cijeni nisu velike.

Link to comment
Share on other sites

Za stari auto sam uzeo gume koje su imale index brzine 190 iako je maksimalna brzina auta bila 210. Po zimi se ionako nisam vozio preko 110-120km/h, a blizu 190km/h koliko gume izdrže mi ne bi palo na pamet ni da se najedem bunike. Gume su bile tako mekane i udobne u kombinaciji s Bilstein B6.... :)

Link to comment
Share on other sites

Guma za veci index brzine ima drugaciji plet kako ne bi postala ispupcena po sredini usled centrifugalne sike, te je tvrdja kao cjelina ne sama smjesa gume. Takodjer bocnice budu tvrdje.

Gume odredjenog modela cesto ima samo jedan indeks brzine u kojem se proizvodi kod nizih profila a kod visih nisam vidio nikad vise od 3 a i to je jako rijetko, uglavnom je jedan ili 2.

Link to comment
Share on other sites

Obzirom da mi je auto opet u servisu imam isti kao moj Megane samo osnovnu opremu zamjenski.

Ima ContiPremiumContact2 gume koje su vjerojatno sa na 9500km jer toliko ima i sam auto.

Dakle, blagi uzas, ziva opasnost na cesti, pogotovo po kisi ova dva dana. Svaki iole nagliji pokret ili skretanje vodi u beskonacno proklizavanje, na Dzamiji u Zgu u kruznom je gotovo nemoguce skrenuti iznad 20kmh, a ja sa svojim na Uniroyalu tamo prodem sa 60... Katastrofa, isti auto a potpuno drugaciji dojam na drugim gumama.

Link to comment
Share on other sites

Obzirom da mi je auto opet u servisu imam isti kao moj Megane samo osnovnu opremu zamjenski.

Ima ContiPremiumContact2 gume koje su vjerojatno sa na 9500km jer toliko ima i sam auto.

Dakle, blagi uzas, ziva opasnost na cesti, pogotovo po kisi ova dva dana. Svaki iole nagliji pokret ili skretanje vodi u beskonacno proklizavanje, na Dzamiji u Zgu u kruznom je gotovo nemoguce skrenuti iznad 20kmh, a ja sa svojim na Uniroyalu tamo prodem sa 60... Katastrofa, isti auto a potpuno drugaciji dojam na drugim gumama.

kolko su stare te gume? DOT?
Link to comment
Share on other sites

Moglo bi lagano biti 10-ak godina jer su meni na laguni bile prva ugradnja a to je bilo 2005.

Link to comment
Share on other sites

dal umjesto 205/60R16 staviti jeftinije 205/55R16? razlika u promjeru je malo vise od 3%, a zakonski bi smjela biti 2.5% da bi prosao homologaciju(barem mislim da je tako).

Radi se o ljetnim gumama, a tehnicki mi je zimi pa bi stavio bez homologacije.

E, sad argumenti za/protiv

gume su jeftinije cca 600kn, sve 4, auto je nizi cca 1.5cm kaj mi je ok, posto je fluence dosta visoki.

Izgubio bi nesto na udobnosti, dobio na stabilnosti, i narasla bi potrosnja, ako s dobro izracunao cca 1% kaj mi na recimo 50kkm iznosi 250kn...

Bi vi stavili 205/55 ili 205/60???

Link to comment
Share on other sites

dal umjesto 205/60R16 staviti jeftinije 205/55R16? razlika u promjeru je malo vise od 3%, a zakonski bi smjela biti 2.5% da bi prosao homologaciju(barem mislim da je tako).

Radi se o ljetnim gumama, a tehnicki mi je zimi pa bi stavio bez homologacije.

E, sad argumenti za/protiv

gume su jeftinije cca 600kn, sve 4, auto je nizi cca 1.5cm kaj mi je ok, posto je fluence dosta visoki.

Izgubio bi nesto na udobnosti, dobio na stabilnosti, i narasla bi potrosnja, ako s dobro izracunao cca 1% kaj mi na recimo 50kkm iznosi 250kn...

Bi vi stavili 205/55 ili 205/60???

 

od kud ti to da bi porasla potrosnja ? ne vidim razlog zasto bi porasla...

Link to comment
Share on other sites

jer bi za istu brzinu at=uto morao vise da se vrti, no opet za isto ubrzanje malo gasa. ak vozi puno po AC ce se malo (neznatno povecat) ak se pak vozi po gradu vrlo lako cak i smanjit

Link to comment
Share on other sites

Obzirom da mi je auto opet u servisu imam isti kao moj Megane samo osnovnu opremu zamjenski.

Ima ContiPremiumContact2 gume koje su vjerojatno sa na 9500km jer toliko ima i sam auto.

Dakle, blagi uzas, ziva opasnost na cesti, pogotovo po kisi ova dva dana. Svaki iole nagliji pokret ili skretanje vodi u beskonacno proklizavanje, na Dzamiji u Zgu u kruznom je gotovo nemoguce skrenuti iznad 20kmh, a ja sa svojim na Uniroyalu tamo prodem sa 60... Katastrofa, isti auto a potpuno drugaciji dojam na drugim gumama.

Šta je s Meganeom, nešto ozbiljno?

Link to comment
Share on other sites

dal umjesto 205/60R16 staviti jeftinije 205/55R16? razlika u promjeru je malo vise od 3%, a zakonski bi smjela biti 2.5% da bi prosao homologaciju(barem mislim da je tako).

Radi se o ljetnim gumama, a tehnicki mi je zimi pa bi stavio bez homologacije.

E, sad argumenti za/protiv

gume su jeftinije cca 600kn, sve 4, auto je nizi cca 1.5cm kaj mi je ok, posto je fluence dosta visoki.

Izgubio bi nesto na udobnosti, dobio na stabilnosti, i narasla bi potrosnja, ako s dobro izracunao cca 1% kaj mi na recimo 50kkm iznosi 250kn...

Bi vi stavili 205/55 ili 205/60???

Malo mi se čini da si pomješao neke stvari.

 

Dakle zakonski nema nikakvog postotka koliko se tolerira. imaš 2 opcije.

 

1. Upisati u knjižicu vozila dimenzije koje je proizvođač predvidio za tvoj auto. To saznaš na STP, vidiš u priručniku, kontaktiraš renault. NA tehničkom dimenziju upišeš besplatno, inače je oko 100 kuna.

 

2. Ukoliko dimenzija koju želiš upisati nije homologirana, moraš raditi mali atesat. To dođe nekih 300 kuna. Moraš ići na testiranje s gumama koje želiš atestirati. Tamo se auto optereri i onda gledaju koliko prostora ima guma od karoserije. Rezultate atesta dobiješ doma poštom, i onda tek navedenu dimenziju možeš upisati u knjižicu vozila-

 

Ovih 2.5% je neka nit vodilja kod odabira guma, da budeš siguran da će proći atest.

Link to comment
Share on other sites

Šta je s Meganeom, nešto ozbiljno?

Potrgala se neka kukica na oplati u vratima pa mi curi voda dole kod suvozaca u pretinac na podu i to vec drugi put u tjedan dana, ali danas ce valjda rijesiti.

Inace ove na Conti su DOT 3713, znaci nisu stare.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.