Jump to content

Opet zaje...a


frenchkey

Recommended Posts

Znaci da se na manjim okretajima usisni ventili kasnije otvaraju i zatvaraju cime se produljuje takt ekspanzije, a kod ispuha se ventil otvara blizu DMT dok se na bregastoj bez vvt otvara prije DMT.
Ima smisla.



Tu bi trebalo ugurati 2.0 16v,@laci kaze da ide, al ne idu sve verzije. Goli blok i glava idu pod uvjetom da karter pase na zvono getribe, ona 4 sarafa koji sa donje strane drze karter za zvono.
Jos jedan problem je TL4 6 speed getriba, ima anlaser naprijed a F4R770 ima odozada. Mislim da to ne pase.. mozda bi pasalo na getribu sa 5 brzina..

b557bf49b1089008e4bd5bc8150fe218.jpg4a9d959e3d49e5b68ae8611a6b8686bf.jpg94f1207b03187828608e4e5881335f82.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odlican odgovor na ono sto nisam pitao

Poslano sa mog koristećiTapatalk

  • Like 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, frenchkey said:

istražujem malo kako ovaj solenoid funkcionira i našao sam solidno objašnjenje, ali mi još uvijek nije jasno kako se vrši to kontinuirano reguliranje između 1500 i 4000 o/min. Dali solenoid dobija manje ili više ampera pa na taj način propušta neku količinu ulja ili radi po principu on/off, dakle sve ili ništa? 

 

''Lubrication of the dephaser pulley is provided by the solenoid valve located on the cylinder head next to number 4 coil. It has a all or nothing supply (with the dephaser either active or not) or computer OCR supply, (opening cycling ratio), where the dephaser is acting continuously. It allows oil to be distributed throughout the mechanism and the angle of displacement to be adjusted. The function is prevented if the camshaft sensor fails. From 1500rpm to 4500rpm the computer supplies the solenoid valve with a variable OCR proportional to the desired delay. Above 4500rpm the solenoid valve is no longer powered, the position of the dephaser pulley enhances filling at high engine speed. In this position a locking piston locks the pulley. Up to 1500rpm the solenoid valve isnt active the pulley is locked by the piston, as soon as the solenoid valve is powered (above 1500rpm) the pressure of the oil forces the locking piston back and releases the mechanism.''

ne nalazim neki graf na internetu, ali ovo mi zvuči kao pwm, dakle ovisno o željenom kutu dephasera solenoid se drži dulje ili kraće zatvoren. dakle između 1500 i 4500 rpm bih očekivao vidjeti ovako nešto na osciloskopu, kad bih ga spojio na napajanje solenoida (iz ovoga što piše gore, računam da je duty cycle kraći što su okretaji viši)

image.png.44e197b03553f932683ad21cd193cf59.png

Edited by meshgrid
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 21. 07. 2021. at 10:31, meshgrid said:

ne nalazim neki graf na internetu, ali ovo mi zvuči kao pwm, dakle ovisno o željenom kutu dephasera solenoid se drži dulje ili kraće zatvoren. dakle između 1500 i 4500 rpm bih očekivao vidjeti ovako nešto na osciloskopu, kad bih ga spojio na napajanje solenoida (iz ovoga što piše gore, računam da je duty cycle kraći što su okretaji viši)

image.png.44e197b03553f932683ad21cd193cf59.png

Ja sam mislio da je kod K4M 0 ili 1 na solenoidu (ili je otvoren ili zatvoren; jer i ovaj tekst gore od frencha kaže da može biti "all or nothing" ili "ocr/pm"), a da tlak ulja (koji raste sa okretajima) regulira kut varijabilne remenice.

Nisam siguran, nemam sad dialogys kod sebe, ali kao da za K4M to piše tako.

 

Link to comment
Share on other sites

Da, remenica je lockana ili free. Zakrece ju tlak ulja. Ali negdje sam procitao da kut zakretanja ovisi i o brzini auta, okretajima, temperaturi motora, mozda na nekom drugom motoru i autu.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Vuco said:

Ja sam mislio da je kod K4M 0 ili 1 na solenoidu (ili je otvoren ili zatvoren; jer i ovaj tekst gore od frencha kaže da može biti "all or nothing" ili "ocr/pm"), a da tlak ulja (koji raste sa okretajima) regulira kut varijabilne remenice.

Nisam siguran, nemam sad dialogys kod sebe, ali kao da za K4M to piše tako.

 

da, tako je, solenoid je ili 0 ili 1, nema između. ali pogledaj sliku ispod: do 1500rpm u potpunosti pušta ulje u jednu komoru remenice (recimo narančastu), nakon 4500rpm u potpunosti pušta ulje u drugu komoru remenice (crvenu). ili možda obrnuto, ali je nebitno za priču. bitno je da 0 na solenoidu daje ulje u prvu komoru, a 1 daje ulje u drugu komoru.
ali između 1500 i 4500 rpm solenoid naizmjence pušta ulje u narančastu i crvenu komoru. i onda proporcionalno tom odnosu trajanja crvena/narančasta je tlak ulja u jednoj ili drugoj komori remenice veći ili manji, i shodno tome je kut zakreta veći ili manji. dakle slično kao pwm, ali rezultat je zakret remenice. (na prvu sam mislio da remenica ima neki početni položaj u koji se automatski vraća čim nema tlaka ulja, ali ovo je vjerojatno dugotrajnije nego nekakva opruga koja bi remenicu vraćala u početni položaj ili neš slično.)

dakle očekivao bih na osciloskopu vidjeti stalni napon do 1500rpm (recimo 12V) i nakon 4500 rpm (recimo 0V), a između onakav neki graf kao za pwm.

(slika bi trebala bit za k4m, to je valjda motor o kojem pričamo u topicu.)

image.png.0c356abc3c4cee2235a1ec11c221eb2e.png

Edited by meshgrid
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ima pocetni polozaj, u njemu je zakljucana. Kad je remenica sjroz desno u odnosu na bregastu, tu je nulti polozaj. Kad ugasis auto dodje ru i zakljuca se. Kad god razubis remen ona je zakljucana, naravno osim ako se brava nije izglodala pa sece simo tamo, sto cesto bude kvar. Ima uz ovu ilustraciju i tekst na ruskom koji bi valjalo prevesti.

Link to comment
Share on other sites

Dans bio kod meštra i rekao da mi auto pripreme do sutra za preuzimanje jer u srijedu idem na tehnički pregled i ne zanima me jeli gotov ili nije.

Majstor se kune da nikakvih mehaničkih grešaka nema, jedino da na solenoid dolazi ''drugačija struja'' nego na solenoid jednog megana sedana koji im je tu na servisu. Čak je probao zamijeniti solenoide, pa čak i klapnu gasa, međutim isto je. Kod mene lupka, kod njega ne.

I to ne lupka stalno nego tu i tamo. Čak je i plin raskačio i kaže da je dobio na leru malo više okretaja, ali bez pomaka u radu solenoida. Dijagnostika mu detektira nekakvo kašnjenje, nisam imao živaca slušati.

Njegovo mišljenje je da trebam do elektroničara da ispita ožičenje do Ecu kao i sam Ecu dali je ispravan i da je sigurno do toga, te ako ne bude, nego ipak nešto mehaničke prirode da će mi sve ovo gratis obračunati.

A ovaj Zlatko Krimer me svako malo zove hoće li slati glavu i bregaste...

Ovaj moj tvrdi da do toga sigurno nije da ne plaćam bzvz.

Sutra ga uzimam i tjeram u crveno, nek ide sve u 3 pm

Link to comment
Share on other sites

ja ju nemam, tj. imam nesto, ali ne nalazim solenoid u onim silnim brojevima

Link to comment
Share on other sites

Mislim da bi se tek osciloscopom dalo vidjeti kako radi taj solenoid

Poslano sa mog koristećiTapatalk

Imam ja sheme samo mi reci tocno koji kod motorja.
K4MT782

Poslano sa mog koristećiTapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nemam za scenic 2 jbg ali ovo je sa k4m848. Vjeruhem da je shema ista.

20210726_181830.thumb.jpg.88ec482c339dc7cede862e17a5bca148.jpg20210726_181745.thumb.jpg.354a9d40904dc5994439c049b2f670be.jpg
.20210726_182228.thumb.jpg.d4efa0acaf63d8b677ebec99da0f2988.jpg

Tebe zanima ovo pod brojem 1013

Link to comment
Share on other sites

hvala ti, ali našao sam visu od Petka i isprintao ovo gore

 

Link to comment
Share on other sites

Mislin da sam ti već slao VISU za scenica. Ali ponoviti ću. Samo da se kompjutera uhvatim

Link to comment
Share on other sites

On 23. 07. 2021. at 11:11, meshgrid said:

(na prvu sam mislio da remenica ima neki početni položaj u koji se automatski vraća čim nema tlaka ulja, ali ovo je vjerojatno dugotrajnije nego nekakva opruga koja bi remenicu vraćala u početni položaj ili neš slično.

ovo s oprugom ima bmw, VANOS

 

Link to comment
Share on other sites

Nisam baš pratio temu, pa ako imaš volje ponoviti.

Imaš možda gdje video lupanja?

Dal ima veze toplo hladno? 

Povećava se intenzitet s okretajima? 

Jednostavno je nemoguće da 5 majstora nije rijesilo problem.

Link to comment
Share on other sites

Znat cu danas kad ga preuzmem.
Koliko ja znam do sada lupa na leru

Poslano sa mog SM-A315G koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Svratio do meštra, kaže sve je vratio na mjesto, mogu doći po auto. Zvuk se nekad čuje nekad ne čuje i to na leru. Kada se nečuje okretaji su na 750 do 800, kada se čuje padnu na 700, 690. Po njemu sve ću riješiti kad elektroničar ustanovi što se događa sa strujom prema solenoidu. Živi bili pa vidjeli.

A onda je uslijedio šok. Ukupni ceh 8.500 kn. Za ruke 2500, za dijelove 6000 kn.

Ovo za ruke ne sporim, ali mi nikako ne ide u glavu otkud ovih 6000

Koliko se ja sjećam specifikacija bi bila otprilike ovako, iz glave bubam cijene parsto kn, više ili manje u zbroju bi trebalo biti ispod 5000 kn. Dakle:

-Strojna obrada glave                                             1000 kn

-16 hidrauličnih podizača                                       1000kn

-leteći ležajevi                                                           700kn

-pumpa ulja                                                              400kn

-brtva glave                                                              300kn

-senzor bregaste                                                      300kn

-solenoid defazera                                                   400kn

-5 lit ulja i filter                                                        250kn

-semerinzi i čepovi bregastih                                  200kn

-zupčasti remen                                                      200kn

-stazni remen                                                          150kn

-varijabilna remenica (ja ju kupio)                              0kn

valjda nisam ništa zaboravio...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.