Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Svaki proizvođač ima neke svoje "šeme" kako će složiti akumulator. Ali u pravu si, iz iskustva mogu reći da Exide/Tudor/kakogod u pravilu krepa odjednom, bez najave. Vrti do zadnjeg atoma snage.

Potpis na ovo. Tako je meni Exide pretproslo ljeto riknuo, ujutro upalio bez ikakvog znaka umora, a onda idem s posla i ni da zavrti. 

Zanimljivo je da je i to jutro bolje vrtio od potpuno novog TQ akumulatora, to jest malo brze upalio.

Link to comment
Share on other sites

  @Alen  probaj biti negdje 7 dana na parkingu da je -10 stupnjeva pa ak tad veselo vri onda je dobar..

ove zime je u zg bilo -10 par dana a ujutro i -17.. moj je vrtio polako ali i kresnuo.. da je bio jači, kresnuo bi lakše..

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Po toj logici mojeg sada 14g clia dci Varta od 480A startne ne bi vrtila 5+ godina, a je uredno. Po svim papirima to je debelo poddimenzionirani aku za dizela. I promijenjen je preventivno, kad je ujesen krenuo slabije vrtiti. Nije krepao iznenada ko tudor emoji4.png

Za moderne dizle ne treba ništa puno jači akumulator od benzinca. Stari dizli su imali mineralno ulje, veliki hod klipa i kompresije 18:1. Današnji dizli imaju sintetiku, kvadratnu konfiguraciju motora s kompresijama 16:1, 15:1 ili čak manje. To se zavrti bez problema. Grijači nisu neki faktor - rade možda 2-3sec i ugase se.

Link to comment
Share on other sites

Što se tiče samog motora, možda si i u pravu. Ali što se tiče ostatka automobila, poglavito osjetljive elektronike koja ne trpi veći pad napona akumulatora, teško će preporuka za moderne (unazad 5god) TD sa 100+ konja biti manje od 680A.

Link to comment
Share on other sites

Za moderne dizle ne treba ništa puno jači akumulator od benzinca. Stari dizli su imali mineralno ulje, veliki hod klipa i kompresije 18:1. Današnji dizli imaju sintetiku, kvadratnu konfiguraciju motora s kompresijama 16:1, 15:1 ili čak manje. To se zavrti bez problema. Grijači nisu neki faktor - rade možda 2-3sec i ugase se.

Sve to stoji što kažeš. Upravo su grijači glavni razlog zašto na dizel ide jači akumulator nego na benzinca. Grijači u kratkom vremenu povuku dosta veliku struju. A nakon grijača, taj isti akumulator mora i pokrenuti motor. 

Što se tiče samog motora, možda si i u pravu. Ali što se tiče ostatka automobila, poglavito osjetljive elektronike koja ne trpi veći pad napona akumulatora, teško će preporuka za moderne (unazad 5god) TD sa 100+ konja biti manje od 680A.

Ne jednom, na golfu 6 1.6 tdi sam vadio tvornički 62Ah, i mijenjao takvim sličnim jer veći aku ne može stati unutra. Očigledno je tako predviđeno. Isto tako i na nekim Citroen/Peugeot vozilima sa 1.6 hdi motorima. Na C3 benzincu ne može stati veći od 55Ah taman da hoćeš. Dok u golfa dvojku staviš 100Ah bez problema :-)

Link to comment
Share on other sites

Pa da ne bi pravili nekoliko inačica kućišta za akumulatore možda... :)  te dizeli te benzinci te S&S, te bez S&Sa u doba golfa 2, koliko je ampera bio taj od 100Ah, a koliko ampera stane danas u akumulator 242x175x190 ?   znam da ima od 640A, sigurno

Link to comment
Share on other sites

a koliko ampera stane danas u akumulator 242x175x190 ?   znam da ima od 640A, sigurno

Optima... 815A :-)

Link to comment
Share on other sites

Sve to stoji što kažeš. Upravo su grijači glavni razlog zašto na dizel ide jači akumulator nego na benzinca. Grijači u kratkom vremenu povuku dosta veliku struju. A nakon grijača, taj isti akumulator mora i pokrenuti motor.

Slažem se. 45Ah akumulator će pokrenuti dizla, ali će prije riknuti zbog tog dodatnog opterećenja u odnosu na benzinca.

U trenutku kad se upale grijači trenutno potegnu 100-150A struje, ali to traje djelić sekunde. Nakon toga na dizlu od 4 cilindra svi grijači ukupno povuku oko 30-50A struje. Osigurači su im obično 60A. Nakon 2-3sec grijači bi se trebali ugasiti i auto pali praktički kao benzinac.

Neki auti drže grijače upaljenima sve dok motor ne kresne pogotovo kod nestrpljivih vlasnika koji ne čekaju grijače da odrade svoje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Slažem se. 45Ah akumulator će pokrenuti dizla, ali će prije riknuti zbog tog dodatnog opterećenja u odnosu na benzinca.

U trenutku kad se upale grijači trenutno potegnu 100-150A struje, ali to traje djelić sekunde. Nakon toga na dizlu od 4 cilindra svi grijači ukupno povuku oko 30-50A struje. Osigurači su im obično 60A. Nakon 2-3sec grijači bi se trebali ugasiti i auto pali praktički kao benzinac.

Neki auti drže grijače upaljenima sve dok motor ne kresne pogotovo kod nestrpljivih vlasnika koji ne čekaju grijače da odrade svoje.

evo ja sam pred par godina mjerio, svaki grijač je vukao cca 16-17 Ampera. Bio je to R19 1.9d, ovi noviji vjerojatno vuku nešto manje...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Danas primijetio da je napon na akumulatoru 13.99-14.09V kada je auto upaljen. To mi se čini dosta nisko jer znam da je bio cca 14.4V kad sam mjerio prije godinu-dvije iz nekog razloga.
Je li moguće da je do novog akumulatora ili je alternator u pitanju?

Link to comment
Share on other sites

Problem je i što nije uvijek isti napon. Nakon što auto odstoji, napon neki put bude 14.23V, drugi put 14.01V pa treći 14.3xV.
Primijetio sam zbog DRL-a koji se upali samo na naponima većim od 14V pa sam išao točno mjeriti da vidim zašto se DRL ne pali/pali.

EDIT: Jutros napon na 14.4V. Odakle oscilacije do 0,5V?

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Može li akumulator biti prevelikog kapaciteta za alternator?
Original je bio 47Ah pa je silom prilika uzet 55Ah i sad nedavno na akciji u Berenu 62Ah. Sve si mislim vratiti staru Munju 55Ah i vidjeti hoće li i dalje dolaziti do gore navedenih problema.

Link to comment
Share on other sites

Ako je akumulator prevelikog kapaciteta, alternator ga ne moze nikad do kraja napuniti. Ili ga puni al druka najveci napon. 14.4V

Link to comment
Share on other sites

Ako je akumulator prevelikog kapaciteta, alternator ga ne moze nikad do kraja napuniti. Ili ga puni al druka najveci napon. 14.4V

Sorry ali ovo je totalna glupost. Znaš li zašto se u aute stavljaju baš olovni akumulatori? Zato jer su između ostaloga izrazito otporni na PREPUNJAVANJE.

Borny, meni se auto identično ponašao sa starim Tudorom i Boschom. Upalim auto, napon alternatora je 14.3V. Nakon pola sata vožnje bude 13.9-14V.

To mi je nekako normalno jer učinkovitost alternatora padne kad se ugrije.

Link to comment
Share on other sites

Nisam rekao da ce ga prepuniti, nego ga nece do kraja napuniti. A to je pogibeljno za olovne baterije koje uvijek trebaju bit na 100% kapaciteta.

Ocito nisi dobro procitao moj komentar.

Link to comment
Share on other sites

Danas primijetio da je napon na akumulatoru 13.99-14.09V kada je auto upaljen. To mi se čini dosta nisko jer znam da je bio cca 14.4V kad sam mjerio prije godinu-dvije iz nekog razloga.
Je li moguće da je do novog akumulatora ili je alternator u pitanju?

Ne zamaraj se time, to je normalno. Donja granica punjenja je 13,5V. Vrlo rijetko se dogodi da rikne alternator. U većini slučajeva, za prenizak/previsok napon punjenja je zaslužan regler. On bi trebao održavati napon u rasponu 13,8-14,4V, ovisno o broju i jačini uključenih potrošača (radio, svjetla, klima itd.)

Link to comment
Share on other sites

Nisam rekao da ce ga prepuniti, nego ga nece do kraja napuniti. A to je pogibeljno za olovne baterije koje uvijek trebaju bit na 100% kapaciteta.

Ocito nisi dobro procitao moj komentar.

Nisi razumio. Auti redovno prepunjavaju akumulatore jer osim reglera koji limitira napon nemaš nikakvu kontrolu punjenja.

Ako auto ne može napuniti akumulator onda vozis pretkatke relacije ili imas problema sa sustavom punjenja.

Link to comment
Share on other sites

Ako je akumulator prevelikog kapaciteta, alternator ga ne moze nikad do kraja napuniti. Ili ga puni al druka najveci napon. 14.4V

Ovisi što se smatra "prevelikim" kapacitetom. Ako sad u autu imaš 62Ah (umjesto prethodnog 47Ah), a napon punjenja je u granicama 13,8-14,4V, sve je ok. Alternator uredno dopunjava akumulator i nemaš brige. Jednom sam vidio kad je čovjek u golfa dvicu benzinca ugurao polovni 100Ah, jer mu je novi 55ah bio preskup :-) I sve šljaka

U skuteru imam akumulator 9Ah, umjesto tvorničkog 4Ah. Alternator ga uopće ne puni. Kad motor radi, pun gas, punjenje ne prelazi 12V. Akumulator uopće ne dopunjavam punjačem. Motor uredno pali iz prve, iako mu je napon loš, ovaj jači akumulator ima više nego dovoljne zalihe snage da može zavrtiti motor. I tako već drugu godinu, s tim da preko zime niti sam koristio motor niti skidao kleme.

Link to comment
Share on other sites

Ne zamaraj se time, to je normalno. Donja granica punjenja je 13,5V. Vrlo rijetko se dogodi da rikne alternator. U većini slučajeva, za prenizak/previsok napon punjenja je zaslužan regler. On bi trebao održavati napon u rasponu 13,8-14,4V, ovisno o broju i jačini uključenih potrošača (radio, svjetla, klima itd.)


Moram se zamarati jer mi bez napona >14V ne radi DRL. Ne mogu biti 100% siguran, ali ovi problemi se vremenski poklapaju sa zamjenom akumulatora. Sutra ću staviti voltmetar umjesto upaljača i malo pratiti napon, a u petak/subotu vraćam Munju.

Link to comment
Share on other sites

Ovisi što se smatra "prevelikim" kapacitetom. Ako sad u autu imaš 62Ah (umjesto prethodnog 47Ah), a napon punjenja je u granicama 13,8-14,4V, sve je ok. Alternator uredno dopunjava akumulator i nemaš brige. Jednom sam vidio kad je čovjek u golfa dvicu benzinca ugurao polovni 100Ah, jer mu je novi 55ah bio preskup :-) I sve šljaka

U skuteru imam akumulator 9Ah, umjesto tvorničkog 4Ah. Alternator ga uopće ne puni. Kad motor radi, pun gas, punjenje ne prelazi 12V. Akumulator uopće ne dopunjavam punjačem. Motor uredno pali iz prve, iako mu je napon loš, ovaj jači akumulator ima više nego dovoljne zalihe snage da može zavrtiti motor. I tako već drugu godinu, s tim da preko zime niti sam koristio motor niti skidao kleme.

Prek zime si rekao da je dobro povremeno nadopuniti akumulator jer ga auto ne moze napuniti vec samo odrzava kapacitet. Prema tome ipak ga ne puni do kraja ili se prazni brze neg se puni. Po ljeti valjda nema tih problema.

Kazem indirektno citiram tebe negdje u postu u ovoj zemi ali iz razdoblja zime..

Link to comment
Share on other sites

aquarius, na autu je "tvornički" akumulator 50Ah 420A. Pitanje je kad dođe vreme da li da uzmem sličan (našao sam EXIDE 50Ah 460A) ili jači? Kad se na netu traže specifikacije, ispada da na 1.6/16v (Megan III-moj je Generation 2010.) ide jači akumulator od "tvorničkog". 

IMG_20180602_073833.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja bi stavio 55Ah, srartnu struju isto malo jacu..

Link to comment
Share on other sites


Moram se zamarati jer mi bez napona >14V ne radi DRL. Ne mogu biti 100% siguran, ali ovi problemi se vremenski poklapaju sa zamjenom akumulatora. Sutra ću staviti voltmetar umjesto upaljača i malo pratiti napon, a u petak/subotu vraćam Munju.

nemaš mogućnosti da to promijeniš?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.