Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Imaš punjač s većom amperažom - svoj alternator. Prije par mjeseci sam mjerio da mi alternator puni 7-8A u leru!

Link to comment
Share on other sites

A jbg, twinga smo cijelo ljeto vozili na plažu i natrag, 3 km u jednom smjeru, gašenje, sat-dva kasnije natrag, cijelo vrijeme na suncu. Često i dvaput dnevno. Malo-pomalo aku se počeo prazniti dok nisam skužio da je počeo slabije vrtiti. Kako vožnja od par sati nije dolazila u obzir, odlučio puniti punjačem - nikako dočekati :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Moj yeti ima pola godine star zatvoreni tq sa onim zelenim okom. 74Ah.

Stavio sam ga na lidlov punjac par sati i dodje na 3 crte i nikak da dodje do cetvrte, do kraja. Kaj da ga prek noci ostavim na lidlovom, jer u 4 sata nije doso do kraja.. na mod sa pahuljom?

c39f928c0afd17be76e91795becfd1b2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ne isplati mi se to kupovati.

Imam i glupi stari bosch punjac 5A koji bi ga napunio brze ali bi ga trebao otpajati sa sustava a to mi je malo tlaka. Aku je skoro nov i pod garancijom.

Link to comment
Share on other sites

Tako nekako sam i ja imao nedugo iskustvo s lidl punjačem, sumnjam da je možda do prevelike temperature vani pa je smanjio struju punjenja radi pregrijavanja.

44Ah aku od twinga je punio satima od 2 do 3 crtice, na kraju sam odustao.

Link to comment
Share on other sites

Tako nekako sam i ja imao nedugo iskustvo s lidl punjačem, sumnjam da je možda do prevelike temperature vani pa je smanjio struju punjenja radi pregrijavanja.

44Ah aku od twinga je punio satima od 2 do 3 crtice, na kraju sam odustao.

44Ah / 3.8A = 11.6h   Računaj da je EM sila sve jača kako je akumulator bilzu punog kapaciteta, pa se sporije puni. Da, nekad se pune satima ako su malo više ispražnjeni.

Zato puni ga po noći. Po mogućnosti objesi ga za 220V žicu da visi u zraku. Tako će se bolje hladiti.

Ne možeš ga puniti na ambijentalnoj temperaturi 34°C s jeftinim punjačem i očekivati da će sve biti OK, te da će ekspresno napuniti ;)

Link to comment
Share on other sites

Razlika između "pametnog" i pametnog punjača. Konkretno C-TEK MXS 5.0.

 
Technical information
Input
220–240VAC, 50–60Hz, 0.6A max
Output
14.4V/14.7V/15.8V, 5.0A max
Start voltage
2.0V
Back current drain*
Corresponding to less than 1Ah/month
Ambient temperature
-20˚C to +50˚C
Battery types
All types of lead-acid batteries, 12V, WET, MF, Ca/Ca, AGM, GEL
Battery capacity
1.2–160Ah
Warranty
5 years
Insulation class
IP65
Temperature compensation
Built in charge voltage temperature compensation according to ambient temperature.
Link to comment
Share on other sites

44Ah / 3.8A = 11.6h   Računaj da je EM sila sve jača kako je akumulator bilzu punog kapaciteta, pa se sporije puni. Da, nekad se pune satima ako su malo više ispražnjeni.

Zato puni ga po noći. Po mogućnosti objesi ga za 220V žicu da visi u zraku. Tako će se bolje hladiti.

Ne možeš ga puniti na ambijentalnoj temperaturi 34°C s jeftinim punjačem i očekivati da će sve biti OK, te da će ekspresno napuniti ;)

Kalkulacija bi mogla štimati. Nije bio baš do kraja ispražnjen, auto je još uvijek palio. Recimo da je bio napola, to je cca 6h. Punjen je dvije večeri za redom po mraku po cca 2-3h i još nije bio do kraja pun, moguće da mu je malo falilo. Nažalost, amb. temp navečer je bila 24-25 sigurno, bez vjetra i nije popuštala do jutra. Ne mogu ga ostaviti preko noći jer mi je auto na parkingu ispred zgrade. Evo tek je prošlu noć tu kod mene malo popustila vrućina i noćne temp malo su pale. Punjač ima plastično kućište s IP65 ratingom, nema tu nekog hlađenja baš, a podatak s deklacije o amb. temp od 40°C očito baš i ne štima. Ovo je prvi put da sam s nekim autom imao potrebu dopunjavati aku, kako sam već naveo, pretpostavljam zbog puno kratkih vožnji. Ustvari prvi put da sam punjač koristio za toplog vremena, moram si zapamtiti da to ne radi :-)

 

Razlika između "pametnog" i pametnog punjača. Konkretno C-TEK MXS 5.0.

 
Technical information
Input
220–240VAC, 50–60Hz, 0.6A max
Output
14.4V/14.7V/15.8V, 5.0A max
Start voltage
2.0V
Back current drain*
Corresponding to less than 1Ah/month
Ambient temperature
-20˚C to +50˚C
Battery types
All types of lead-acid batteries, 12V, WET, MF, Ca/Ca, AGM, GEL
Battery capacity
1.2–160Ah
Warranty
5 years
Insulation class
IP65
Temperature compensation
Built in charge voltage temperature compensation according to ambient temperature.

Taj CTEK je 600+kn u Berenu, lidl sam platio 139 kn prije 3 godine :)

Možda si priuštim tog CTEKa negdje u zimi, nek se nađe doma.

Link to comment
Share on other sites

Radije za 600 kn kupim novi aku svake druge godine pa nek rikava.

To su samo "baterije"

Link to comment
Share on other sites

Što se podrazumijeva pod "loše održavani"?

Danas ih je većina deklarirana "Maintenance free".

Meni recimo realan problem da ga ne stignem napuniti s onim lidl punjačem, taj daje samo 3.8V pa to potraje, punio sam twinga po danu i ovim vrućinama, temp na ppvršini kućišta punjača otišla je na skoro 60°C pa sam prekinuo. Ostaje mi samo rano ujutro ili navečer. Dobro bi došao neki punjač s većom amperazom.

"Maintenance free" samo znači da nije potrebno (a u većini slučajeva nije niti moguće) kontrolirati razinu elektrolita. Skoro svi današnji akumulatori više nemaju čepova, i nije ih moguće otvarati i kontrolirati elektrolit. 

To ujedno ne znači da akumulator nije potrebno "održavati". Jednako kako je potrebno povremeno prekontrolirati tlak u gumama, tako je poželjno i povremeno prekontrolirati napon i stanje akumulatora. Opet bih ponovio činjenicu: alternator održava, a punjač puni akumulator. Normalno je da na novom vozilu sve funkcionira savršeno, a starenjem i korištenjem vozila naravno da se troše svi njegovi dijelovi, alternator, regler, anlaser, kontakti tu i tamo korodiraju itd, pa više punjenje i nije savršeno. Nagledao sam se toga, pogotovo na vozilima >10god starosti. Npr Fiat Punto iz 2003 neki dan, uz upaljenu klimu i svjetla napon punjenja je bio nekih 13,6V. 

Link to comment
Share on other sites

"Maintenance free" samo znači da nije potrebno (a u većini slučajeva nije niti moguće) kontrolirati razinu elektrolita. Skoro svi današnji akumulatori više nemaju čepova, i nije ih moguće otvarati i kontrolirati elektrolit. 

To ujedno ne znači da akumulator nije potrebno "održavati". Jednako kako je potrebno povremeno prekontrolirati tlak u gumama, tako je poželjno i povremeno prekontrolirati napon i stanje akumulatora. Opet bih ponovio činjenicu: alternator održava, a punjač puni akumulator. Normalno je da na novom vozilu sve funkcionira savršeno, a starenjem i korištenjem vozila naravno da se troše svi njegovi dijelovi, alternator, regler, anlaser, kontakti tu i tamo korodiraju itd, pa više punjenje i nije savršeno. Nagledao sam se toga, pogotovo na vozilima >10god starosti. Npr Fiat Punto iz 2003 neki dan, uz upaljenu klimu i svjetla napon punjenja je bio nekih 13,6V. 

Aquarius, cijenim tvoje postove i znanje, ali u ovom postu nisi odgovorio na pitanje [emoji4]

Ajde kad smo već počeli, da dovršimo priču. Spominješ loše i dobro održavane akumulatore. Molim te onda daj i tvoj kriterij što spada u dobro i što u loše održavani aku. Nabroji što prosječan korisnik sve treba raditi da bi aku bio "dobro održavan". Govorim isključivo u kontekstu maintenance free akumulatora jer samo takve kupujem. Kontrolu napona i stanja ja ne vidim kao održavanje.

A na autima koje normalno vozim na dulje ture aku ne diram i traju mi 4-5-6 godina kako koji bez da ih taknem. Dakle, još jednom - održavanje kakvo točno za " maintenance free" aku i što bi ja s time dodatno dobio?

Moj je zajeb što sam spomenuti auto vozio kako sam vozio pa se djelomično ispraznio aku [emoji4]

Link to comment
Share on other sites

istina je, u mom VAG-u 2.0 TDI serijski je bio 61Ah, 330A, alternator 140A. (piše u kodovima)

prije pol godine stavljen 74Ah spomenut ranije..

Link to comment
Share on other sites

Kalkulacija bi mogla štimati. Nije bio baš do kraja ispražnjen, auto je još uvijek palio. Recimo da je bio napola, to je cca 6h. Punjen je dvije večeri za redom po mraku po cca 2-3h i još nije bio do kraja pun, moguće da mu je malo falilo.

Kao što rekoh, kada ga napuniš do tamo negdje 80-85% kapaciteta onda će mu struja punjenja početi padati jer se elektromotorna sila u akumulatoru počne opirati struji koja dolazi iz punjača. Da si ga ispraznio do 50% trebalo bi mu puno dulje nego u onoj kalkulaciji.

To znači da ako je ispražnjen do 50% onda će mu trebati sigurno više od 6h.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, ovih dana imam toliko posla da ne stignem do foruma :-(

Dobro pitanje si postavio! Naime, većina današnjih akumulatora je "maintenance free", nemaju čepove i nije moguće provjeriti razinu elektrolita. To mnogim vozačima i odgovara, usudio bih se reći barem 95%, jer ljudi ne žele gubiti vrijeme na održavanje akumulatora. Kupi novi, vozi dok ne crkne, i onda opet novi.

Održavanje? Uzmimo štajaznam frižider s funkcijom "no frost", odnosno u ledenici se ne stvara led na njegovim stijenkama. Eto, kupimo takav frižider. Bez održavanja. Nema nakupljanja leda na stijenkama, super. A opet, povremeno treba očistiti onu cijev i kondenzator na stražnjoj strani od prašine i prljavštine, radi boljeg isijavanja toplinske energije, i posljedično dužeg vijeka trajanja. Ili opet štajaznam bojler. I on je bez održavanja. A vremenom se u njemu skupi nekoliko kila kamenca, pa ga vrag odnese. Kod mene u kući je neki no-name bojler kupljen 2009.-te i još uvijek radi. Najbolji način za "održavanje" bojlera je da je stalno uključen, jer se kamenac brže taloži u hladnoj nego vrućoj vodi. Pa onda mobitel. Nakrcamo ga aplikacijama i očekujemo da godinama radi kao od prvog dana. Možda je glupa usporedba, al' eto, svi bi mi voljeli da imamo uređaj bez održavanja xy godina.

E sad, što netko smatra "održavanjem" akumulatora? Netko već i pranje auta doživljava kao održavanje, a nekima je to skoro svakodnevna rutina jer ne podnosi prljavi auto. 

Pod održavanjem akumulatora mislim na povremeno 1-2x godišnje dopunjavanje punjačem, prebrisati ga od prljavštine i vlage, baciti pogled na kleme i po potrebi ih očistiti, ništa extra više od toga. Preporučljivo je akumulator stariji od 4 god prekontrolirati nekim od uređaja za testiranje akumulatora, da vozač ima uvid u stanje baterije i eventualno prevenira moguća neugodna iznenađenja na cesti. Naravno, nemoguće je unaprijed detektirati da li će se u akumulatoru dogoditi kratki spoj ćelija ili prekid međućelijskih spojeva, ali barem nekakva kontrola je preporučljiva, prije ljeta i/ili zime. Zimi, akumulator treba razviti veliku startnu struju za pokretanje motora, a to je priličan napor pri temperaturama ispod 0, uz zgusnuto i hladno ulje u motoru itd. Ljeti, pri visokim temperaturama, već poviše 30C, dolazi do ubrzanog procesa sulfatizacije kod akumulatora s naponom ispod 12,3-12,4V, pa u kombinaciji visokih temperatura ispod poklopca motora + nedovoljan napon punjenja nema dobre prognoze za akumulator.

Napon punog akumulatora u mirovanju bi trebao biti 12,6V, a struja kad je auto ogašen i zaključan ne bi trebala biti preko 50mA, to već svi znamo. Kako auto nakuplja godine, svi se njegovi dijelovi troše, električni kontakti korodiraju itd., pa tako i alternator više ne puni sa 14,2-14,4V nego 13,8V ili manje (nagledao sam se toga u praksi), i naravno da takav nedovoljno "održavani" akumulator ne dobija adekvatni napon punjenja. Krivac preranog otkazivanja akumulatora u dobrom postotku slučajeva je upravo nedovoljan napon punjenja, pa i crkavaju najčešće u vrućim ljetnim mjesecima. Kad dijagnosticiram napon punjenja ispod 13,5V, kupca pošaljem da posjeti autoelektričara i vidi u čemu je problem.

Ovi ljetni toplinski udari jako pozitivno djeluju na moje poslovanje :-)

Link to comment
Share on other sites

....

Sorry, ovih dana imam toliko posla da ne stignem do foruma :-(

Dobro pitanje si postavio! Naime, većina današnjih akumulatora je "maintenance free", nemaju čepove i nije moguće provjeriti razinu elektrolita. To mnogim vozačima i odgovara, usudio bih se reći barem 95%, jer ljudi ne žele gubiti vrijeme na održavanje akumulatora. Kupi novi, vozi dok ne crkne, i onda opet novi.

Održavanje? Uzmimo štajaznam frižider s funkcijom "no frost", odnosno u ledenici se ne stvara led na njegovim stijenkama. Eto, kupimo takav frižider. Bez održavanja. Nema nakupljanja leda na stijenkama, super. A opet, povremeno treba očistiti onu cijev i kondenzator na stražnjoj strani od prašine i prljavštine, radi boljeg isijavanja toplinske energije, i posljedično dužeg vijeka trajanja. Ili opet štajaznam bojler. I on je bez održavanja. A vremenom se u njemu skupi nekoliko kila kamenca, pa ga vrag odnese. Kod mene u kući je neki no-name bojler kupljen 2009.-te i još uvijek radi. Najbolji način za "održavanje" bojlera je da je stalno uključen, jer se kamenac brže taloži u hladnoj nego vrućoj vodi. Pa onda mobitel. Nakrcamo ga aplikacijama i očekujemo da godinama radi kao od prvog dana. Možda je glupa usporedba, al' eto, svi bi mi voljeli da imamo uređaj bez održavanja xy godina.

E sad, što netko smatra "održavanjem" akumulatora? Netko već i pranje auta doživljava kao održavanje, a nekima je to skoro svakodnevna rutina jer ne podnosi prljavi auto. 

Pod održavanjem akumulatora mislim na povremeno 1-2x godišnje dopunjavanje punjačem, prebrisati ga od prljavštine i vlage, baciti pogled na kleme i po potrebi ih očistiti, ništa extra više od toga. Preporučljivo je akumulator stariji od 4 god prekontrolirati nekim od uređaja za testiranje akumulatora, da vozač ima uvid u stanje baterije i eventualno prevenira moguća neugodna iznenađenja na cesti. Naravno, nemoguće je unaprijed detektirati da li će se u akumulatoru dogoditi kratki spoj ćelija ili prekid međućelijskih spojeva, ali barem nekakva kontrola je preporučljiva, prije ljeta i/ili zime. Zimi, akumulator treba razviti veliku startnu struju za pokretanje motora, a to je priličan napor pri temperaturama ispod 0, uz zgusnuto i hladno ulje u motoru itd. Ljeti, pri visokim temperaturama, već poviše 30C, dolazi do ubrzanog procesa sulfatizacije kod akumulatora s naponom ispod 12,3-12,4V, pa u kombinaciji visokih temperatura ispod poklopca motora + nedovoljan napon punjenja nema dobre prognoze za akumulator.

Napon punog akumulatora u mirovanju bi trebao biti 12,6V, a struja kad je auto ogašen i zaključan ne bi trebala biti preko 50mA, to već svi znamo. Kako auto nakuplja godine, svi se njegovi dijelovi troše, električni kontakti korodiraju itd., pa tako i alternator više ne puni sa 14,2-14,4V nego 13,8V ili manje (nagledao sam se toga u praksi), i naravno da takav nedovoljno "održavani" akumulator ne dobija adekvatni napon punjenja. Krivac preranog otkazivanja akumulatora u dobrom postotku slučajeva je upravo nedovoljan napon punjenja, pa i crkavaju najčešće u vrućim ljetnim mjesecima. Kad dijagnosticiram napon punjenja ispod 13,5V, kupca pošaljem da posjeti autoelektričara i vidi u čemu je problem.

Ovi ljetni toplinski udari jako pozitivno djeluju na moje poslovanje :-)

...pametnome dosta.....

 

 

Akumulator treba održavati, baš kao i ženu, inače ode.... ;o)

Link to comment
Share on other sites

.......pametnome dosta.....

 

 

Akumulator treba održavati, baš kao i ženu, inače ode.... ;o)

Ne mora nužno otići. Nekad jednostavno nađe drugog servisera, a ti ga plaćas i ne znajući :D

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Napon punog akumulatora u mirovanju bi trebao biti 12,6V, a struja kad je auto ogašen i zaključan ne bi trebala biti preko 50mA, to već svi znamo. Kako auto nakuplja godine, svi se njegovi dijelovi troše, električni kontakti korodiraju itd., pa tako i alternator više ne puni sa 14,2-14,4V nego 13,8V ili manje (nagledao sam se toga u praksi), i naravno da takav nedovoljno "održavani" akumulator ne dobija adekvatni napon punjenja. Krivac preranog otkazivanja akumulatora u dobrom postotku slučajeva je upravo nedovoljan napon punjenja, pa i crkavaju najčešće u vrućim ljetnim mjesecima. Kad dijagnosticiram napon punjenja ispod 13,5V, kupca pošaljem da posjeti autoelektričara i vidi u čemu je problem.

Nadopunjavanje 1-2x godišnje neće puno pomoći ako alternator slabo puni.

Ako alternator dobro puni onda nema potrebe za nadopunjavanjem osim ako nisu kratke relacije. U tom slučaju treba malo više od 1-2x godišnje nadopunjavati.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je aku dobar, star 6 mjeseci, napon punjenja na leru 13.9 a na 2000 okretaja 14.1V. Mozda nije najbolji ali nije niri 13.5 da ne valja. I upravo takve alternatore svi imsmo, kod auta sa odredjenom kilometrazom koji pune ali ne 100% kao nov a niti ne pune kao spomenuti gore sa 13.6V.

Tak da aquariusiva teza o nadopunjvanju stoji za auteko moj. Ima dost km al alternator jos daje napon koji je u prosjeku. Takvih auta ujedno ima najvise na cestama. Samo novi ili skoro novi imat ce napon 14.4 a onaj koji ne valja sa 13.5 V je za zamjenu. Ili reglera il alternatora.

To o nadopunjavanju sam citao davno prije ove teme. Ima dosta literature gdje pise kada, kako i zasto se olovni aku automobila treba dodatno nadopuniti. Upravo iz gore navedenih razloga. A pogotovo zimi i jos plus ak je dizel..

Link to comment
Share on other sites

Nadopunjavanje 1-2x godišnje neće puno pomoći ako alternator slabo puni.

Ako alternator dobro puni onda nema potrebe za nadopunjavanjem osim ako nisu kratke relacije. U tom slučaju treba malo više od 1-2x godišnje nadopunjavati.

Zapravo bi jako dobro bilo imati neki gadget koji prikazuje stanje akumulatora. Ja koristimo onaj ctek-ov battery sense, pratim izmjerene vrijednosti i povremeno testiram akumulator sa "pravim" testerom, i rezultati su 99% isti. Kolega Filip ima argus-ov battery bug (koristiš li ga još?). Pa čak i onaj uređaj koji se uključi u upaljač za cigarete i prikazuje napon punjenja i mirovanja je dobar za takve stvari, barem se može pratiti napon baterije i alternatora, pa ako nešto nije u redu, možeš reagirati na vrijeme. Jer najveća je nevolja kad te pokvareni akumulator ostavi negdje na cesti.

Kod mene je aku dobar, star 6 mjeseci, napon punjenja na leru 13.9 a na 2000 okretaja 14.1V. Mozda nije najbolji ali nije niri 13.5 da ne valja. I upravo takve alternatore svi imsmo, kod auta sa odredjenom kilometrazom koji pune ali ne 100% kao nov a niti ne pune kao spomenuti gore sa 13.6V.

Tak da aquariusiva teza o nadopunjvanju stoji za auteko moj. Ima dost km al alternator jos daje napon koji je u prosjeku. Takvih auta ujedno ima najvise na cestama. Samo novi ili skoro novi imat ce napon 14.4 a onaj koji ne valja sa 13.5 V je za zamjenu. Ili reglera il alternatora.

To o nadopunjavanju sam citao davno prije ove teme. Ima dosta literature gdje pise kada, kako i zasto se olovni aku automobila treba dodatno nadopuniti. Upravo iz gore navedenih razloga. A pogotovo zimi i jos plus ak je dizel..

Ma to ti je još uvijek super. 13,9/14,1V nije idealno, ali daleko od toga da je loše. Ajmo reći da je neka donja granica ispravnog nadopunjavanja barem 13,5V. Iako sam svjedočio, i to više puta, raspravi kako "meštar" tvrdi da je napon preko 13V dobar i da je sve ok.

Regler bi trebao davati konstantan napon u svim režimima vožnje - u leru, pri vožnji u visokim okretajima, bez uključenih potrošača, sa svim uključenim potrošačima,... a to u praksi nikad nije 100% tako. Nisam to nikad dosad gledao na mom autu. Baš ću izmjeriti napon punjenja bez potrošača i nakon toga sa uključenim svjetlima i klimom, pa javim

Link to comment
Share on other sites

Argusov battery bug otišao s Lagunom (jbg, zaboravio ga skinuti), a Priusu se stanje 12V baterije vidi preko središnjeg displaya.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.