Jump to content

SCENIC IV - ESPACE V


M@tt

Recommended Posts

Tako ja uradim, pustim da me prođe, i divim se onda onim točkovima s bicikla. :vidiga:

Dobar je za sakriti se u zavjetrinu iza njega i šparati gorivo. :drivar:

Link to comment
Share on other sites

Dobro nemoj sada cjepidlačiti, to je zbog aquaplaninga i lakšeg kretanja po snijegu.

Link to comment
Share on other sites

Na 20'' bi tek 235mm izgledalo ok, a to bi koštalo... Zapravo evo, prva ideja za tuning :-)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Gdje bi strpao ekstra 5 cm. 2 unutra, 3 vani? :D Koliko kosta jedan takav pneumatik? :help:

Link to comment
Share on other sites

Ekipa sada se vec sprdate na racun novih renaulta. Po meni su napravili odlican posao sa tim felgama. Uzivo izgledaju odlicno a zna se da nebi imalo smisla da su gume sire zbog otpora i preslabog motora. Onda su i u smartu pogrijesili sto imaju velike felge a tanke gume. Tamo tek izgledaju ko na biciklu. Bmw i3 elektricni isto ima 20 cola i jos tanju gumu od 195 ako se ne varam. Prosla su vremena od klasicnih dimenzija kakve su bile prije.

Auto na 20 cola uopce ne lupa te je cak i udoban

Poslano sa mog SM-G920F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice dizajna, nemam apsolutno nikakvih primjedbi. Ti tockovi su jako lijepi gledajuci sa strane, jedino kad se vozi iza onda se vidi da su pomalo uski u odnosu na ukupnu siluetu vozila. Ali imaju svojih prednosti. Sto se prakticnosti i iskoristivosti tice, Renaultovi automobili su unutra sve manji i manji. Primjerice Megane 4, sirina je na zavidnom nivou unutra na prednjim sjedistima u poredjenju s M3, ali prostora na straznjim sjedistima nema previse. Vise je bilo u M3 i M2. Sta meni konkretno smeta je losa preglednost prema naprijed i natrag, posebno za osobe viseg rasta. Tesko se namjestiti optimalno za volanom a da nesto ne bode u oci, kao npr. ogromni sustav kamere i retrovizora i puskarnica od prednje sofersajbe. Srecom, ne vozim ja auto cesto. Supruga nema problema s tim, njoj sve 5, masaza, automatski mjenjac, ozvucenje itd. Obrnuo je preko 20tkm, ide sasvim ok, nije ni potrosac neki, oko 5-5.5 litara autocestom do 140 km/h i nesto malo grada i lokalnih cesta.

Probao sam Grand Scenic, jako ugodan za voziti, mada malo glasan ovjes, ali slicno je i na Meganu 4. Kupuje se zbog ok opreme, dizajna. Nedavno sam probao Touran, mnogo vise mjesta unutra, prakticno rjeseni stolici itd. Slicna stvar s golfom i meganom, mnogo vise prostora u golfu. Ali ne bih nikad kupio golfa, niti bilo kojeg narodnjaka, jednostavno su preskupi, a hoce i rogove nabiti vlasniku, tako da, hvala lijepa, ali neka hvala.

Link to comment
Share on other sites

Dizajn je zaista pogodjen, i da stavimo na stranu neke stvari koje su pitanje licnog ukusa i afiniteta, ali nikako mi pobogu nije jasno zasto su stavili tako uzane gumice na tako tezak auto? Naplatak od 20 inca, a sirina 195 mm, cemu toliko smanjivanje kontaktne povrsine sa tlom na tako teskom autu?

Link to comment
Share on other sites

Nije baš toliko smanjenje. Što je promjer veći, veća je i kontaktna površina.

Link to comment
Share on other sites

Pa zamisli da voziš bus ili kamion, kontakt koji guma ostvaruje na R22.5 s odgovarajućim presjekom gume je daleko veći nego li na miniju sa duplo manjim promjerom felge. Deformacija gume na podlozi čini da kod većeg promjera točka imaš veću kontaktnu površinu, neovisno o širini gume. I zemlja je okrugla, ali je promjer veliki, pa se čini da je voda u moru idealno ravna, iako znamo da nije. U tom beskonačnom skupu točaka, susjedne točke su povezane crtom koja teži da bude paralelna sa crtom koja spaja susjedne točke. Nadam se da sam dovoljno zakomplicirao. 

Link to comment
Share on other sites

Promjer tu zanemarivo pomaže koliko 195 naprema 205 ili 215 odmaže.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pa zamisli da voziš bus ili kamion, kontakt koji guma ostvaruje na R22.5 s odgovarajućim presjekom gume je daleko veći nego li na miniju sa duplo manjim promjerom felge. Deformacija gume na podlozi čini da kod većeg promjera točka imaš veću kontaktnu površinu, neovisno o širini gume. I zemlja je okrugla, ali je promjer veliki, pa se čini da je voda u moru idealno ravna, iako znamo da nije. U tom beskonačnom skupu točaka, susjedne točke su povezane crtom koja teži da bude paralelna sa crtom koja spaja susjedne točke. Nadam se da sam dovoljno zakomplicirao. 

Kao i uvek, jesi :) zar 195 mm nije 195 mm?

Link to comment
Share on other sites

Da, ali to je duzinski metar. Za kontaktnu povrsinu treba jos jedna dimenzija. :D A inzinjeri u michelinu nisu diplome dobili na lijepe oci. Kod vozila vece mase, veci je i pritisak na gumu, pa otuda i veca kontaktna povrsina. Naravno, nije direktno proporcionalno, jer guma ima dimenzije koje se ne mogu mijenjati u istom dijapazonu kao masa koja vrsi pritisak na gumu.

Link to comment
Share on other sites

Naravno da nisu dobili diplomu na lepe oci, ali zar nije gazeca povrsina definisana sirinom gume (195. 205. 245 ili 275, nebitno)? Ti sad mislis na "duzinu" gazece povrsine (dimenzija napred-nazad), ali dzabe kada je sirina 195.. bilo bi zanimljivo videti proracun kolika je povrsina gazeceg dela kod recimo scenica 3 sa dimenzijom 205/60 R16 i recimo istog takvog scenica 4 sa dimenzijom 195/55 R20.  

Link to comment
Share on other sites

Direktno najvise zavisi od tlaka u gumi, a to je ono sto proizvodjac (vozila i pneumatika) propisuje, tako da pretpostavljam da je veoma slican kod ovih razlicitih dimenzija na razlicitim vozilima. Nemam sad vremena da pisem traktate o kontaktnoj povrsini, a ovo nije ni tema za to, ali sirina gume nije presudna za kontaktnu povrsinu. Vecu ulogu igra ono R u dijametru, nego sirina gume. Sve pod uslovom da je tlak u gumi isti, kao i masa vozila. Ako mijenjas nesto od to dvoje, a narocito tlak, kontaktna povrsina se mijenja, sto ne znaci neophodno i bolji kontakt s podlogom. Primjerice, kod guma s preniskim pritiskom dolazi do gubljenja kontaktne povrsine prilikom voznje. Kontaktna povrsina takve gume cisto staticki moze biti velika, ali trakcija u kretanju moze biti mala. Trakcija nije ista na razlicitim povrsinama, usporedi terenska vozila s kontrolom tlaka u gumama, snizavanjem tlaka na mekanom terenu se povecava trakcija, ali na tvrdom terenu se trakcija gubi. Da sad ne idemo dalje vezano za trakciju i frikciju i koeficijente i podlogu itd.

Sorry na off-topicu, mozda nesto i pametno naucimo. :)

Link to comment
Share on other sites

Tomo di si ti? Jesi podigao svojeg jučer kako si rekao?

jesam, u gužvi sam pa nikak da se javim. Za sad sam zadovoljan, prosao sam nekih 300 km i auto fino ide. Mjenjač nije neko ludilo, nekako mi je hod predug i dosta bučan prilikom promjene brzina. Ostalo sve 5. Potrošnja 5.5l kombinirane vožnje. Sutra stavim slike. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ajde stavi. Meni je ovaj ovaj automatik fantazija za sad...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Evo i tvojeg. :) znaci trojica smo za sada....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ima ih kod vas na cesti sta ili je isto prvi?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nisam iz Krapine (vjerojatno zaključuješ po tablicama), auto još uvijek nisam prenio na sebe, čekam papire. Iz Samobora sam i vidio sam kod sebe bijelog i zlatnog scenica.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.