Jump to content

Kupnja rabljenog automobila


jurica.gregurovic

Recommended Posts

1 hour ago, ivan.martinko said:
2 hours ago, usrmaatre said:
Jesu, ali prije nisu imali toliko profita kao danas. Prije se radila platforma za svaki model posebno, a danas su svi auti isti. Pogledaja audija više ne znaš o kojem modelu se radi kad ga vidiš u retrovizoru može biti A1, ili A8.

Da. Kljucna rijec danas je profit a ne zadovoljan kupac i vozac..

Pogledaj malo koliko su koštali auti prije 20-30god i kakvu opremu su imali? Ne bi ti više sjeo u taj auto sa obitelji. Uz to izračunaj inflaciju od onda do danas koliko bi današnji auti koštali da se nije išlo u optimizacije i da se danas radi kao što se onda radilo. Skoro nitko od nas ne bi vozio auto da je tako, a Golf bi koštao blizu Porschea 911 ako ne i više.

Imamo daleko bolja motorna ulja nego što se onda imalo. Imamo DALEKO bolji benzin nego što se tada imalo. Auto star 12-13 godina jedva ima znakove korozije po podvozju, a po karoseriji ništa. Nezamislivo u ono vrijeme. Kompjuter kontrolira rad motora, pa nemaš začađen motor i ispušni sustav kao što je nekada bilo. Usisne grane su plastične - nezamislivo u ono vrijeme jer bi se razletile od loše detonacije. Servisni intervali se umjesto na 5-10 soma km rade na 20-30 soma. Auto sa 1.2 motorom je onda imao 40 konja, a sad ima 130, a u prosjeku radi više kilometara nego onda uz manje problema. Auti troše manje nego ikada, a idu višetruko brže i bolje nego onda. Kočnice na autima su daleko pouzdanije nego onda, ovjesi daleko bolji, a o gumama da ne pričam. A imamo i ESP. I zračne jastuke!

I auto upali SVAKO jutro.

Ne bi rekao da je danas samo riječ o profitu, nego i o razmaženim vlasnicima auta koje treba podsjetiti na neke stvari...

Velika vecina auta iz onog vremena nisu bili super pouzdani auti. Usuđujem se reći da su se kvarili više nego ovi danas. To što ih je jedan vrlo mali postotak ostao voziti po cestama ne znači da su bili bolji od današnjih auta.

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Ali opet je riječ o smanjivanju troškova, dowsizeingu, zamjeni metalnih dijelova plastičnim, bezkarakternošću, forsiranju manje važnih stvari poput veličnine lcd-a na uštrb performansi itd.

Link to comment
Share on other sites

 

2 hours ago, darko said:

Doma kod mene u garazi storia 1.2 8v ...2006...29000km. Mama radi 1700-2000km godisnje..tak godisnje i mjenjam ulje...distribuciju zamjenio komplet na 23000 :D

Isto nisam na cisto dal ga prodavat kad mama nebu htjela il mogla vozit vise..ima 75 god...il ga ostavit maloj koja je sad 14 

Znam ja, prodaj ga meni ?

Edited by josipp
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, usrmaatre said:

Ali opet je riječ o smanjivanju troškova, dowsizeingu, zamjeni metalnih dijelova plastičnim, bezkarakternošću, forsiranju manje važnih stvari poput veličnine lcd-a na uštrb performansi itd.

A ti ne bi da smanje troškove? Ti bi da auti koštaju još više nego što koštaju?

Moji su vozili R4, ja vozim Clio. Ista kubikaža motora, a auti se ne daju usporediti. Vrlo rado se vozim u mom beskarakternom polu-3.14ćkastom klitaču s plastičnom usisnom granom kojem već 10god mijenjam ulje i filtere, te tu i tamo ponešto na redovnim servisima.
 

Moj R19 16V iz 1991. je imao 135KS, trošio 9.5L/100km po Zagrebu i koštao 20.000€ (40.000DEM). Nakon 15god monetarne inflacije to bi danas bilo oko 33.500€. Imao je multipoint injection, ABS, podizače i šiber na struju. Nije imao niti jedan airbag, nije imao ESP, nije imao ni filter kabine kamoli klimu, a putni komp je bio dodatna opcija. Na crash testu bi po dašanjim standardima dobio nulu! Hot hatch onog doba...

2009. izlazi tada novi Megane RS. Ima 260KS, a troši jednako kao moj stari R19 kad ih jednako voziš. Na crash testu prolazi izvrsno, ESP ima u nekoliko razina ( na najnižem te pušta praktički 90° po boku prije nego se umiješa). Vozne sposobnosti se ne daju usporediti! Oprema također. Auto je space shuttle naspram onoga što je naslijedio iz 1991. Ne odlaze mu neke gluposti koje su odlazile na R19 i nema tvorničke greške/probleme koje je imao R19 16V, ne hrđa po pragovima i rubnjacima. Cijena: manja od 33.500€

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ja bi da bude više automobila kao što je nekada bio Citroen DS, ili TractionAvant ako me razumiješ. Ovo što se danas nudi je konfekcija i recikliranje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A ja bih da se umjesto kretenskih trendova tipa dupla cijev auspuha ili infotainment sustava uvedu korisniji tipa bezstupanjski/automatski mjenjači, razni sigurnosni sustavi crash-free tipa itd itd...

Link to comment
Share on other sites

Sjedni u novi A7 koji ima tri takva ekrana, pa nakon nekog vremena reci da li je to kretenski ;) Super izgleda, ima hibridni pogon, veliki duboki bunker sa petim vratima i zračni ovjes.

Nekad je ABS bio rezerviran za visoku klasu, a sad već dugo godina ne možeš kupiti auto bez ABSa. Isto je bilo sa ESP-om, sada ga praktički svaki auto ima kao i TPMS. Isto će se dogoditi s radarom protiv sudara i adaptivnim tempomatom, nadam se što skorije. Automatski SOS poziv na cesti također.

Želim i automatsko prepoznavanje znakova na cesti jer zaboravim koje je ograničenje na toj dionici. Želim farove koji prate zavoj, te automatsku nivelaciju farova na svim autima. Želim 360° parking kameru. Želim veliki "infotainment" sustav koji će me na vrijeme upozoriti na gužvu, sudar, oluju, oblake, poledicu, mećavu i sl. na način da su auti koji su uletjeli u tako nešto automatski ažurirali kartu na HAKu ili nekom centralnom europskom sustavu.

Tko nije probao ne razumije benefite tih sustava...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nisi skužio.

Lako za te skupe aute - u njima si platio  i u njima ćeš dobiti više manje sve.

Pati me 90% običnih auta - u njima će radije instalirati taj veliki ekran nego nešto zaista potrebno tipa kameru za znakove na cesti ili radar/lidar i sustav automatskog kočenja. Ovo za prepoznavanje znakova se slažem, i meni se to često događa.

Inače, ovaj HAK nikako da se pameti nauči i nikako da otkriju internet.

Dakle, imaju svoju stranicu na webu o stanju na cestam i tu su ažurni i uredni, više manje. A onda imaju i kartu, koju su nazvali INTERAKTIVNA gdje si možeš planirati put itd itd. Samo, problem je taj što će te ladno usmjeriti preko, primjerice, zatvorene dionice, kroz gužvu itd itd. Znaju li oni što znači INTERAKTIVNO? :D

Link to comment
Share on other sites

Baš malo gledam recenzije po YT za ovu Fordaljku 1.0 100KS.

Tip ima dobre recenzije, recenzirao je i Focusa s tim motorom, al prema njegovim riječima, bolje odgovara Fiesti neg Focusu, a i potrošnja je jako dobra s tim motorom.

Edited by zvonac
Link to comment
Share on other sites

Koliko sam čitao iskustva, 1.0 125ks usprkos većoj snazi je manji potrošač od 1.0 100ks i da je to neovisno o autu, bolja opcija.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Tip ostavil komentar ispod videa: 

Auto od koga sam na žalost definitivno odustao, tačnije od motora 1,0 l sa 125 KS jer su mnogi imali jako velike probleme sa njime od otkazivanja motora usled gubitka snage usred vožnje do toga da se i sam motor zapali, to je na žalost veoma učestala pojava čak i kod jačeg 1,6 l eco boost benzinca i na zapadu gde se mnogo više ovih automobila proda i vozi naravno, Ford dobija svakodnevne pritužbe kupaca.
 
Nego, gledal sam malo Polo TSI, 105ks, s dsg mjenjacem, mislim da je model 2016. Onak, ide ko metak, performanse jako dobre, momenta ne manjka.
Kakvi su u praksi ti TSI motori s dsg mjenjacima?
 
 
Link to comment
Share on other sites

Taj TS je gori od Fordovog.

Istina Ford je imao problema sa 1.0 motorima, ali dobro se informiraj zašto se to dešavalo prije nego doneseš odluku. Svi redom, a posebno oni koji su se zapalili bili su kod "brižnih" vlasnika koji nisu mjesecima otvarali haubu, nerjetko nikako tj. servis bi otvarao haubu nakon 20.000 km od prethodnog servisa. Da su ti isti vlasnici otvorili haubu bar jednom u 2mj do skupog kvara nebi došlo jer bi vidjeli da curi rashladna tekućina.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mata73 said:

Taj TS je gori od Fordovog.

Istina Ford je imao problema sa 1.0 motorima, ali dobro se informiraj zašto se to dešavalo prije nego doneseš odluku. Svi redom, a posebno oni koji su se zapalili bili su kod "brižnih" vlasnika koji nisu mjesecima otvarali haubu, nerjetko nikako tj. servis bi otvarao haubu nakon 20.000 km od prethodnog servisa. Da su ti isti vlasnici otvorili haubu bar jednom u 2mj do skupog kvara nebi došlo jer bi vidjeli da curi rashladna tekućina.

 

 

Očito svaki taj turbobenzinac ima neke svoje mane; ponuda je jako mala kod odabira, dok se gledaju ti novi turbobenzinci.

I dalje dizel prednjači, većina ga ljudi preporučuju.. Najsigurnija kupnja je nekog novog CR dizelaša, al i skuplje održavanje, ak niš drugo, tam bar znaš kaj te čeka; dizel opcija nije isključena uopće, neg eto, razmatram sve opcije, kod dizelaša je bar ponuda motora veća..

A Renolček (Clio) ima taj jedan turbak od 90ks i to je to, onaj od 120ks nije ni nekaj popularan kod nas a i ipak malo više troši, šteta što su izbacili iz ponude 1.2 100ks, mislim da je bio u Cliu 3.

Da, za te TSI sam čuo da su izbirljivi s gorivom, a i čital sam da je bilo još nekih (nerovzan rad motora u leru kod jutarnjeg paljenja) mušica oko tih TSI motora.

 

Link to comment
Share on other sites

Nemamo mi standard za park pilot,radar za prepoznavanje pješaka,znakova,noćnu vožnju. Svaka čast onima koji to imaju. Nisam jalan ali tu gdje živim ljudi rade za 3500 kn. Sretni su i sa xsarom. Ali lijepo je maštati. Bar tu na forumu. 

Link to comment
Share on other sites

NHF, ali *ebeš motor kojem moraš svako malo dić haubu da vidiš curi li rashladna tekućina.

OD 05/2018 Renault ima u ponudi 0.9 TCE sa 75KS koji je zamijenio 1.2 16V atmosferca.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

A čuj, pristojno je svakih 500-1000 km podignut haubu i provjeriti tekućine.

Dosta priručnika ti imaj taj interval 500 miles ili svaki rezervoar goriva.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mata73 said:

Taj TS je gori od Fordovog.

Istina Ford je imao problema sa 1.0 motorima, ali dobro se informiraj zašto se to dešavalo prije nego doneseš odluku. Svi redom, a posebno oni koji su se zapalili bili su kod "brižnih" vlasnika koji nisu mjesecima otvarali haubu, nerjetko nikako tj. servis bi otvarao haubu nakon 20.000 km od prethodnog servisa. Da su ti isti vlasnici otvorili haubu bar jednom u 2mj do skupog kvara nebi došlo jer bi vidjeli da curi rashladna tekućina.

 

 

Nije mi jasno, sto ne postoji neki senzor rashladne?? Jer ono, ocekivat od prosjecnog kupca da gleda pod haubu mi je nelogicno, makar se proizvodaci naravno ograde od tog tako da u uputama navedu da treba redovito provjeravat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jedno je dići haubu i provjeriti za svaki slučaj. Nešto sasvim drugo je očekivati da će se to prije ili poslije dogoditi jer je to mana na motoru i još si moram misliti da li će rashladna kapati ili će se neko crijevo razletjeti.

Ne bi s takvim autom na skijanje, na advent u drugu državu ili na more...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E to je već drug stvar.

Iako, ljudi baš ne kuže što je ta snaga navedena u podacima motora, zašto motori ozbiljne namjere imaju veliku kubikažu na malu snagu itd itd...

Link to comment
Share on other sites

Velika kubikaža i mala snaga je recept za radne strojeve kojima treba momenta. Jeftinije ga je napraviti pouzdanog.

Kod downsizinga je problem što cijeli motor pogotovo karike, ventili i injectori kod izravnog ubrizgavanja trpe ogromne temperature i tlakove, daleko veće nego što trpe atmosferci. Nije problem napraviti takav motor koji će napraviti 300.000km bez servisa. Ali napraviti takav motor te pouzdanosti da ne košta puno više od prethodnog atmosferca..... hm hm ?

Link to comment
Share on other sites

Nisam siguran, al mislim da i Polo (zadnja linija) sa TSI motorom, nema pokazivač rashladne tekućine.

Nego, nekaj sam čul da ove novije Dacie imaju loš lim, od kolege s posla, šogor je limar i veli zna mu doći auto na dvorište sa pređenih cca 60tak tkm u lošem stanju, što se tiče limarije, pa sam baš rekel da sam gledal Dacije, veli da je bolje da ih izbjegavam; ak ima ko od vas pouzdanije informacije slobodno nek kaže ovdje.

Link to comment
Share on other sites

Nije mi jasno, sto ne postoji neki senzor rashladne?? Jer ono, ocekivat od prosjecnog kupca da gleda pod haubu mi je nelogicno, makar se proizvodaci naravno ograde od tog tako da u uputama navedu da treba redovito provjeravat.
Ima senzor i pokazivač temperature ali kad ostane bez tekućine temperatura ostane na radnoj jer senzor je na suhom i ne mjeri dobro. Treba imati senzor nivoa rashladne tekućine. Isti je problem imao Opel pa su naknadno na posudi ugrađivali senzor nivoa. Rijetki motori imaju senzor nivoa a nijr ga problem staviti na posudu.
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Med0 said:

NHF, ali *ebeš motor kojem moraš svako malo dić haubu da vidiš curi li rashladna tekućina.

OD 05/2018 Renault ima u ponudi 0.9 TCE sa 75KS koji je zamijenio 1.2 16V atmosferca.

zato svi VAG automobili imaju amotizer da diže haubu. Znaju da ju često treba dizat pa da se vozači ne umore :bigl:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.