Jump to content

Kupnja rabljenog automobila


jurica.gregurovic

Recommended Posts

59 minutes ago, ivan.martinko said:

nekada je održavanje auta bilo jeftinije, jednostavnije i brže jer nije bilo silne elektronike.

što se tiče same kvalitete materijala, prijašnji je čelik bio bolji.. čelični dijelovi su bili trajniji.. 

osim toga mnogi dijelovi na autima su bili robusniji i sve se radilo da može izdržati duplo veća naprezanja od očekivanih, današnjom tehnologijom ispitivanja su doveli do toga da dio traje kratko, 2-3 godine i moraš mijenjati.. tipa ležaj, spona, kugla, disk, crijevo itd..

puno toga je  danas napravljeno od plastike, dok je nekad bilo nezamislivo bilo što osim filtera zraka i poklopca remena.

auto koji je imao zupčasti remen, na servisu mu se mijenjao samo remen, gotovo nikad  se nije mijenjao napinjač zupčastog remena jer je bio fi ležaja bio 60mm a danas je rolica plastična 60mm a unutra lager 20mm koji traje 5x kraće. zato se nekad mijenjao samo remen a danas trebaš zamijeniti cijelu garnituru. dogodi se da rolica prozuji znatno prije remena itd..

karoserije su danas kvalitetnije, ne u smislu čvrstoće, jer se tu špara na materijalu nego se bolje zaštićuju od korozije pocinčavanjem i slično. 

tehnologija polimera jest napredovala, ali nikada polimerni dio neće u trajnosti zamijeniti aluminijski ili čelični. 

u voim krajevima su se vozili jeftiniji auti, rijetko tko je imao fauve, mercedes  tak.. 

limarija se radila nakon 10 godina, pragovi, rubnjaci, pod itd..

današnji auti najčešće ne trunu do 12 godina a te onda počnu.. tak da svako doba ima svoje prednosti i mane, ništ nije crno bijelo..

Karoserije su danas čvršće (ili jednako čvrste) ali su "tanje" u odnosu na starije jer se primjenjuju inovativniji materijali (čelik visoke čvrstoće i sl.) Također, same platforme su bolje projektirane i puno su sigurnije. Naravno da se štedi, a misao vodilja je da se sve metalno što se može zamijeni kompozitima, ili sličnim materijlima. Naravno, vijek trajanja se proračuna u dan i imamo proizvod za "jednokratnu upotrebu" (pod ovim mislim da kad se počne kvariti treba ići na reciklažu). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Strukturalna čvrstoča šasija nekad i danas su nebo i zemlja. Da ne spominjemo tu šanse za preživljavanje nekad u autima i danas.

Link to comment
Share on other sites

To se zove samonosiva karoserija.
Limarija je bolja.
Ali sve se radi da ima rok trajanja i odrzavanje je skuplje.
Jednostavno senzori i ostalo ima vijek trajanja i gotovo. Nekad su bile samo zicebi indikator od 50 kn a danas pogotovo na dizlu ima senzora valjda 100 na motoru i ispuhu i usisu..
Pa sustavi za kontrolu proklizavanja, kocenja svega. Odrzavanje clia 1.5 dci je puno skuplje nego nekog renoa 5 iz 1980-ih.

Link to comment
Share on other sites




Odrzavanje clia 1.5 dci je puno skuplje nego nekog renoa 5 iz 1980-ih.


Nije. Da objasnim? Il bumo otvorili raspravu pa da ni ne pocinjem? :)

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Da pogodim :)

80-ih su se dijelovi za peticu mogli nabaviti tek iz pete ruke sa jakom maržom i to ako znaš pokojeg direktora OUR-a ili slično :)

Edited by filipbabok
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Danas je skuplje ali u 80-ima nije bilo. Bar meni jer sam si sve sam radio.

Da pogodim [emoji4]
80-ih su se dijelovi za peticu mogli nabaviti tek iz pete ruke sa jakom maržom i to ako znaš pokojeg direktora OUR-a ili slično [emoji4]
Ma nije. Pa slovenci su ih radili.
Mozda reno nije dobar primjer. 90% voznog parka u 80-ima u hr su bili zastava, polonez, i slicni istocnjaci. Golf benzinac tak.. 5 zica, 2 indikatora i pakne. Vozi.
Link to comment
Share on other sites

@ivan.martinko dobro je @filipbabok rekao. Dijelove za Renaulta u 80-tima nisi mogao kupiti bilo gdje i bili su puno skuplji nego za yuga ili stojku doduše i puno kvalitetniji ako su originali. Kuplung za yuga i stojku i trajao 20-40 soma km, za R4 nekoliko puta više. Jedini Renault ovlašteni servis u ZGu je bio Taxi Remont.

Ljudi su održavali aute doma jer su servisi krali dijelove s auta pogotovo frgiće. To je bio glavni razlog.

A nostalgiji za starim autima ne želim. Ti ljudi imaju iskrivljenu percepciju stvari.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ma mislio sam opcenito za stare aute, ne nuzno reno. Znam da je reno prije slovio kao skupi dijelovi!!
Na praksi sam 1991-1994 bio u kraljevicevoj u pezou. Svi su kukali kak su na francuzima dijelovi skupi. Dok su danas cijene dijelova slicne za reno ko i ford, fiat, citroen, itd..

Link to comment
Share on other sites

Medo naj hebat napaceni narod pljugo oko stotke mu pomjesalo vodu i ulje, rijeseno i dalje do 180tkm, lanac sam promenil i pumpu benzina kakvih mrtvih 20 do 30 iljada za kuplung, vozio ih do 2006- te :D

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mi smo imali Renault 9 TL 1.4 benzin i bilo ga je tada mojim roditeljima skuplje održavati nego meni 1.5 dCi sada. Skupi su bili djelovi za Renault tada, sjećam se da je tata dal nekom fuseru da mu izradi nosač motora jer je bil bolesno skup naravno original samo iz FR.

Link to comment
Share on other sites

Moj stari je 1970-ih i 80-ih imo bijelu cetvorku i nikad nije kukao. Sogor je bio mehanicar i servisirao kad treba, makar se taj auto nije nikad kvario..

Link to comment
Share on other sites

Moji su imali Opel Kadett ,i znam da stari nije kukao da su rezervni dijelovi skupi te da je sredio limariju i cijelog ga piturao za neke male novce. Također, znam da nikako nije mogao riješiti jednu stvar (mogao je ali je očito bila skupa), a to je plovak u rezervoaru. Tako da je uvijek vozio auto bez indikacije količine goriva. 

Link to comment
Share on other sites

Stari je do rata imao Yuga 45, ali je stalno naglašavao da je sa talijanskom mašinom. Kao, puno manje je trošio, svjećice su dulje trajale itd itd. Osim što je bio kanta, motor se stvarno nije kvario. I da jest, pretpostavljam da bi dijelova bilo.

Poslije njega smo imali Rekorda 2.3D 64ks karavan i taj je bio promašaj. U biti, pogodak za mene jer sam kao klinjo naučio kako odzračivati, koje gorivo kada ide, kakav akumulator itd itd. I naučio da ne treba Opela kupovati.

Poslije njega W123 300TD AT i to je bio svemirski brod što se vožnje tiče, a motokultivator što se održavanja tiče. Dakle, izrazito otporan na loše održavanje. U slučaju mog starog, na neodržavanje. Kvaliteta interijera je nešto što bi ostalima trebalo poslužiti za ogledni primjerak, dijelom i zbog toga što je auto iz svoje posljednje, '85 godine.

Onda je bio Rover 420D, zapravo Honda Civic gen6. Motor solidan, VM-ov, mada nije bio neki štedljivac. Ostatak auta također na visini zadatka.

Predzadnji je bio W124 250TD MT i taj je služio kao radni stroj zapravo. Motor je neuništiv, a ostatak auta je razočarao u odnosu na W123, mada se ne mogu sjetiti nekog kvara ? Manjak kvalitete vjv uzrokovan godištem '85, kada se tek počeo slagati. Mada svi kažu da je 123-ka ipak korak ispred 124-ke razmatrajući kvalitetu.

Zadnji je došao druga generacija (ili facelift prve, ovisno kako se gleda) Subaru Forester 2.0 AT. Tog je, nakon 2god robovanja ocu, djelomično pokidao tek jedan mladi gospodin u BMW-u kojem brzinska ograničenja ne znače puno u životu. Ovih dana će biti gotovo sređivanje.

Bili su tu i jedan Kadett C i Golf2 1.6d, ali vrlo kratko, možda svaki po pola godine ili godinu. Jedino se za Golfa  sjećam da je nakon korištenja prodan po većoj cijeni no što je nabavljen.

Svi auti su kupljeni bez otvaranja haube i pregleda kod mehe, samo bi ih stari provozao na par minuta.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, filipbabok said:

I naučio da ne treba Opela kupovati.
 

 

 

:lool:

Link to comment
Share on other sites

I da stavim točku....imali smo novi renault 4 TL mislim 1979god, jadransko plava metalik, okrenuo je nekoliko puta sat, presao više od 550 000km i tu mu je bio kraj motoru dok ne limarija bila kao  nova...zadnja voznja do reno servisa(akcija zeleno srce tko se sjeca 2002 god) sa posudom ispod motora...da ulje ne curi cestom..

Nikad mi nije bilo jasno zasto km/h nije bio graviran npr  80,100,120,140 nego 80,100,120,130, nit mi je ikad bilo jasno cemu sluzi tipka BRAKE...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

zanimljivo je kak su nekad većina auta imala kilometrar sat do 99999 i onda okrene od nule.. tak da nikad nisi znao koliko ima.. 

mislim, narod nije bio pokvaren ko sada pa su svi ak si kupoval rabljeni iskreno rekli jel ima 130000, 230000 il koliko km.. nije bilo muljarenja ko sada.. bar ne kod nas na sjeverozapadu..

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, borny said:

Ma samo radi u DE.

Kolega je htio reći da ako je već tamo, neka si doveze ovdje jednoga

Link to comment
Share on other sites

Nije ni meni baš jasna cijela priča niti me zanimaju detalji.
Zadnji otpada jer je benzinac.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, borny said:

Nije ni meni baš jasna cijela priča niti me zanimaju detalji.
Zadnji otpada jer je benzinac.

Reci mu da izade iz ormara i kupi benz ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.