Jump to content

Riknula turbina - 1.9 dCi 88kW


filipbabok

Recommended Posts

Ajd ti sad znaj... jel ta brojka od 200 tkm standard za promjenu/reparaciju turbine na svim (tj. većini) renaultovih dizelaša?

Ne.

Link to comment
Share on other sites

Meni su govorili kad sam počinjao voziti naftaše prije 20g da turbina treba servis na 100k km. Ali tko se toga pridržava?

Savijet mi je dao majstor koji servisira i reparira turbine. Naravno da misliš da on sebi pribavlja posao i tjera vodu na svoj mlin.

Nisam ga poslušao, ali sam došao kod njega jer sam neodgovarajućim uljem zajebao svoju na 140k km.

Onda mi je dao neke savjete oko održavanja i pokazao što se već desi na 100k km.

Kod nas zbog pomanjkanja financija i neznanja nitko to ne radi.

Isto tako znam da ima turbina koje su prošle 400k km bez skidanja i servisiranja i ne rade probleme. Vjerujem da samo pravovremenom promjenom ulja i stavljanja odgovarajućeg uz pridržavanje ne stišći hladnog i ne gasi vrućeg znamenka od 400k km nije nedostižna.

Link to comment
Share on other sites

Meni su govorili kad sam počinjao voziti naftaše prije 20g da turbina treba servis na 100k km. Ali tko se toga pridržava?

Savijet mi je dao majstor koji servisira i reparira turbine. Naravno da misliš da on sebi pribavlja posao i tjera vodu na svoj mlin.

Nisam ga poslušao, ali sam došao kod njega jer sam neodgovarajućim uljem zajebao svoju na 140k km.

Onda mi je dao neke savjete oko održavanja i pokazao što se već desi na 100k km.

Kod nas zbog pomanjkanja financija i neznanja nitko to ne radi.

Isto tako znam da ima turbina koje su prošle 400k km bez skidanja i servisiranja i ne rade probleme. Vjerujem da samo pravovremenom promjenom ulja i stavljanja odgovarajućeg uz pridržavanje ne stišći hladnog i ne gasi vrućeg znamenka od 400k km nije nedostižna.

 

Meni u financijskom smislu ne smeta servis (niti nova) turbina svakih 100tkm jer je (opet, financijski gledano) to sklop koji štedi 1000-2000 kuna na nekoj godišnjoj razini (10 tkm). Čitavo ovo njesra financirao sam iz budžeta koji tu stoji namijenjen samo za auto i općenito ne štedim na njemu, znam da se stvari kad-tad moraju vratiti. Nemam neku iluziju da ću uštedjeti na gorivu jer vozim auto sa TD motorm.

 

Znam kad se što mijenja, sve sam to više-manje pohvatao, osim turbine. Nažalost.

Link to comment
Share on other sites

Meni su govorili kad sam počinjao voziti naftaše prije 20g da turbina treba servis na 100k km. Ali tko se toga pridržava?

 

Tko se sjeća starih Golfova II GTD-ova i Audija 80 TD koji su vozili po ZGu i okolici vjerojatno se sjeća da su se i tim autima razletavale turbine puno prije nego nekim drugima i da se pričalo da se prije raspadnu onima koji pametuju oko ulja i servisnih intervala.

 

Kolega je redovno održavao svoju 1.9 dCi Lagunu svakih 15,000km u ovlaštenom servisu jer tako Renault preporučuje kad su mu svi govorili da mijenja ulje svakih 10,000km. Razletjela mu se turbina na mislim 220,000km. Je li zbog toga ili nije ne možemo pouzdano znati, ali činjenica je da ima ljudi koji se dugogodišnji vlasnici koji poštuju preporuke lokalnih mehaničara sa intervalom 10,000km i bez otvaranja motora sretno voze prema 300,000km...

Link to comment
Share on other sites

Usred ovog svega mi kaže čovjek u ovlaštenom: "kod nas dolaze ljudi sa 1.9 dCi nešto prije 200 tkm da im se preventivno sredi turbina i leteći." Mislim u sebi: "jbg, sad mi to kažeš...". Savjetovali su me 10 drugih stvari i u jednom i u drugom ovlaštenom da promijenim, ali turbinu i leteće ne. Ni kad su vidjeli da slini turbina... ma jok...

Naravno da ljudi dolaze, kad su im ti mamlazi dok je auto bio u garanciji ulje mijenjali na 30kkm (kriva tvornica) i stavljali 10W40.

Link to comment
Share on other sites

Meni su govorili kad sam počinjao voziti naftaše prije 20g da turbina treba servis na 100k km. Ali tko se toga pridržava?

Savijet mi je dao majstor koji servisira i reparira turbine. Naravno da misliš da on sebi pribavlja posao i tjera vodu na svoj mlin.

Nisam ga poslušao, ali sam došao kod njega jer sam neodgovarajućim uljem zajebao svoju na 140k km.

Onda mi je dao neke savjete oko održavanja i pokazao što se već desi na 100k km.

Kod nas zbog pomanjkanja financija i neznanja nitko to ne radi.

Isto tako znam da ima turbina koje su prošle 400k km bez skidanja i servisiranja i ne rade probleme. Vjerujem da samo pravovremenom promjenom ulja i stavljanja odgovarajućeg uz pridržavanje ne stišći hladnog i ne gasi vrućeg znamenka od 400k km nije nedostižna.

Ja se nadam broju 400000.

Link to comment
Share on other sites

Ja se nadam broju 400000.

Ti mozes kad ti je turbina kudikamo bolje gradjena.

P.s. opet koriste Elf u ovlastenom :O

Link to comment
Share on other sites

Ti mozes kad ti je turbina kudikamo bolje gradjena.

P.s. opet koriste Elf u ovlastenom :O

Kako misliš? Na 2.2 dCi je isto Garrettova turbina i isto zna otkazati. Ja se nadam brojci od 400kkm zato što je turbina pregledana (aksijalni i radijalni pomaci) i nije imala niti malo "lufta", a ulje mijenjam na 8000 km. Na 1.9 dCi barem ne može puknuti usisna grana. :D

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Da je reparacija potrebna svakih 100kkm onda bi proizvođač to specificirao. Ja mislim da je dovoljan pregled svakih 60kkm, ne izradjuju se turbine od plastike :)

Link to comment
Share on other sites

Kako misliš? Na 2.2 dCi je isto Garrettova turbina i isto zna otkazati. Ja se nadam brojci od 400kkm zato što je turbina pregledana (aksijalni i radijalni pomaci) i nije imala niti malo "lufta", a ulje mijenjam na 8000 km. Na 1.9 dCi barem ne može puknuti usisna grana. :D

 

Pa da, sve su one Garrett-Honeywell, samo su moja i tvoja ipak malo drukčije, tvoja je skuplja nekih 800 kn, recimo :D

I ajde, usisna grana... koliko košta? 500 kn? :D

Link to comment
Share on other sites

nazalost po meni 1.9 dci ima nedovoljno veliku turbinu i onda je blizu svoje granice. 

Link to comment
Share on other sites

Da je reparacija potrebna svakih 100kkm onda bi proizvođač to specificirao. Ja mislim da je dovoljan pregled svakih 60kkm, ne izradjuju se turbine od plastike :)

 

To ti nitko neće specificirati iz razloga što ne bi prodali niti jedan auto.

Link to comment
Share on other sites

nazalost po meni 1.9 dci ima nedovoljno veliku turbinu i onda je blizu svoje granice. 

 

Izgleda da je. Čovjek iz vučne mi je rekao da nije kupio puno renaulta s tim motorom po cesti, ali razlog je najčešće bio jedan te isti :/

UBR, stigao je motor do mehe, ima 160 tkm. Ugovorio vučnu službu, auto iz Zadra u Slavoniju putuje u utorak.

Link to comment
Share on other sites

Izgleda da je. Čovjek iz vučne mi je rekao da nije kupio puno renaulta s tim motorom po cesti, ali razlog je najčešće bio jedan te isti :/

UBR, stigao je motor do mehe, ima 160 tkm. Ugovorio vučnu službu, auto iz Zadra u Slavoniju putuje u utorak.

a da ubacis jtd unutra? Morao bi samo pojačati nosače motora jer bi te vibracije uništile. ;).
Link to comment
Share on other sites

Pa da, sve su one Garrett-Honeywell, samo su moja i tvoja ipak malo drukčije, tvoja je skuplja nekih 800 kn, recimo :D

I ajde, usisna grana... koliko košta? 500 kn? :D

Kod tebe je gt1749v, a kod mene gt1852v, jel tako? Ne znam koliko je usisna.

Link to comment
Share on other sites

Aha, moja je 5kg, a tvoja 6kg, pa ti vidi. Ipak je malo robusnije građe...

Link to comment
Share on other sites

Aha, moja je 5kg, a tvoja 6kg, pa ti vidi. Ipak je malo robusnije građe...

Nisam znao da je razlika u masi tolika.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Nije ni ta bas nesto mnogo manje opterecena. Tj i ona se vrti na maximumu. Za 2.2 bi 2256 bila optimum ili 2056.

Link to comment
Share on other sites

nazalost po meni 1.9 dci ima nedovoljno veliku turbinu i onda je blizu svoje granice.

Nije ni ta bas nesto mnogo manje opterecena. Tj i ona se vrti na maximumu. Za 2.2 bi 2256 bila optimum ili 2056.

Ima nesto u tom. Cudno mi je sto Garrett na svojim stranicama navodi kako ta turbina ide u motore od 250 Nm, a znam da je 1.9 dCi 88 kW ili 274 ili 280 Nm.

Nadalje, kako sam proslih dana pricao sa dosta ljudi koji su popravljali ili vozili auto s tim motorom, uzrok skupljih popravaka je uvijek bio jedan te isti (turbina), osim u slucaju jednog Mastera - pukla je klipnjaca :/

Link to comment
Share on other sites

Problem je sto su dci motori nezasitni zrakom. Neznam zasto. 1.9 tdi ide do 190hp bez da se razleti turbina a na 1.9dci ista ne izdrzi ni 160... Pricam o mjerenim podatcima. Kojije razlog tome nznm al je ocito kako se na dci motorima trosi vise zraka za isti tlak i turbina je preopterecena.

Meni je zelja staviti 1952 ili 2256 turbinu na mog iz razloga sto ostro vozim i nznm kolko ce izdrzat ova brizna turbinica.

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Veca turbina od predvidzene za odredzeni motor ce imati slabosti u smislu da auto "povuce" iz nizih obrtaja, tj. veci t.z. turbolag, a snaga motora i turbine doci ce do izrazaja kod vecih obrtaja. Imam u kuci 2 renaulta, Klio2 1.5dci (od Oca) koji je neverovatno brz i snazan (vise od lagune 2.2) povuce odmah iz niskih obrtaja po dodavanja gasa i lepi te za sjedalo u svih brzina, ali iznad 2700-2800 obrtaja vec gubi dah i mnogo sporije ubrzava, dok kod lagune prica pocinje bas tada, tj. lenja (relativno) do 2200-2400, a nakon toga je ko katapult i rapidno ubrzava do 3500-3800 obrtaja, u vise je i ne teram. Ali klio je zadovoljstvo voziti do 110, max. 130kmh, ide ono i brze ali tad pocinje urlati motor i subjektivni osecaj je da je velika brzina i da se auto muci, dok lagunu sam vozio 210kmh i nisam imao taj osecaj ko na kliu sa 130. I da, klio ima mnogo manju turbinu od lagune 2.2. Po meni u ovom smislu najbolji su tz. biturbo motori sa 2 turbine (jedna manja i jedna veca), koja ima odlican odziv na gas u svim rezimima, e sad cuo sam da i one imaju odredzene mane u smislu da se motor vise muci da klipovi oduvaju izduvne gasove, tj. veci otpor kod ispuha jer su turbine najcesce serijski povezane pa su i klipovi drukcije dizajnirani, ima tu i mnogo cevi oko motora, cijela tehnologija je to....

Link to comment
Share on other sites

al jedna velika razlika je da je 1.5 westgate a ne VNT kao sto je na 1.9dci, al mu fali malo veci kompresor jer isto gubi sut na oko 3, 3.5 a da ima malo vise :D

Link to comment
Share on other sites

fali malo veci kompresor jer isto gubi sut na oko 3, 3.5 a da ima malo vise :D

Da ima vise nece gubiti sut na 3, 3.5, al ce biti nesto tromija na nizim obr. nego sto je sad  :cool:

Kompromis druze  :D

 

Moj klio2 ima 60Kw delfi commonrail 1.5, al nznm koji je model turbine (westgate, VNT)

Link to comment
Share on other sites

Jasno. Al kako mu ne fali nis da se vrti :) ja sam u ri u prosjeku izmedju 2 i 3ooo okretaja uzbrdo sem kad vozim konstantnom brzinom tad sam oko 1800 ili po ravnom konstantnu 1500. Al kad ga se stiska mu fali a mogao bi.... Bm li ga

Link to comment
Share on other sites

Nije ni ta bas nesto mnogo manje opterecena. Tj i ona se vrti na maximumu. Za 2.2 bi 2256 bila optimum ili 2056.

Mercedes za istu kubikažu koristi istu turbinu.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.