Jump to content

aleeen

Recommended Posts

ne vozim nikad pod opterećenjem, uglavnom prazno vozilo i sporija vožnja - međutim, vozim kći od 4 godine i sebe unutra ;) savjet je da se to pod hitno sredi? kod starog vulkanizera više ne idem, ne dolazi u obzir - mislim da sam već pisao o tome kada sam mu rekao da ne nabija toliko šarafe, on je rekao "ne mogu, to su ipak kotači, mora biti čvrsto stegnuto"...

 ako sam dobro razumio, disk se šarafi jednom velikom maticom, na tu, tzv. "glavčinu", ona je dio osovine? majkemi, nemam pojma, samo si pokušavam sam stvoriti predodžbu u glavi kako to uopće izgleda..

 inače da, hvala na ovako opširnom postu, vidjeti ću ko ima ključ i alat, a dijelove ću naručiti u HRV siluxhr ili kupiuljehr pa ćemo se baciti na posao... ovo mi je nekako najrizičnije do sada, mogu šta da zeznem pa da se stvarno u vožnji desi p*******a?

Link to comment
Share on other sites

Mozes voziti na 3 sarafa, samo ne tovari auto i ne vozi brzo. Nebude ti otpao kotac. Da se slucajno odpuste sarafi to bi cuo, jako rondanje (iako sumnjam). Masu vozila ne drze vijci, oni ne drze radijalnu silu. Nego centralna rupa felge. Vijci samo drze felgu uz glavcinu. Moj se poznanik dugo vozio sa 3 vijka. Naravno ne namjerno, otpustio se ili prije nije bio stegnut, otpao mu je, tek kad smo mijenjali pakne, vidim jedan vijak fali! Ostali su bili ok stegnuti.. i to na prednjem kotacu. Zato ne panicari. Povremeno provjeri zategnutost ta 3 i kad kupis nove diskove zamijeni sve..

Link to comment
Share on other sites

nije u šarafu problem, problem je s druge strane, otišao navoj... aha, to ću ionako morati napraviti sa sva 4 diska koja su potrošena, ali nisam imao pojma da je to tako jednostavno (usput, koliki je problem za skinuti disk?)... možeš mi poslati nekakav link da vidim kakav disk ide na mog meganea sa ležajem i ABS senzorom (čisto da vidim kako to sve izgleda u kompletu)

ova opcija mi se sviđa, znači na silu ne bi mogao zašarafiti 1mm deblji šaraf? i pretpostavljam da su ti šarafi za kotače posebni, postoji uopće 1mm deblji od ovog sada?

realno - koliko sam u opasnosti ako vozim ovako auto na 3 šarafa?

Odes kod nekog strojara, nek ti u tu jednu rupu ureze m14x1.5 navoj. To moze i bez skidanja s auta. Kupis jedan m14x1.5 saraf (isli su na megane 2 rs npr) i problem rjesen za 50tak kn.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ok, uraditi cu tako, cak vjerujem da moj brat ima ureznice... ako ne, mogao bi da ih kupim sam ili posudim samo za taj posao... mozes li mi objasniti sta znace ove brojke i slovo/dimenzije sarafa? i tu ne pise duljina sarafa koliko vidim? 

 

ivan martonko, hvala i tebi na ovom iscrpnom postu, moram priznati, jako mi se ucinilo interesantnim sve ove informacije

Link to comment
Share on other sites

M14×1.5

M-oznaka za standardni jednakokraki metricki navoj

14- nazivni promjer izrazen u mm. Na vijku pretstavlja promjer mjeren preko vrha zuba vijka, na matici promjer korena navoja.

x1.5- oznaka koja se dodaje ukoliko se radi o nestandardnom koraku (usponu) navoja vijka, pretstavlja uspon u mm. Npr za m14 je ako se ne varam standardni 2mm (pisem napamet, mozda je 1.75) Tj kolko se vijak uvrne u jednom krugu

Duzina sarafa ti treba standardna i iznosi 27÷28mm (predstavlja duljinu tijela vijka bez glave)

Nevjerujem da ti brat ima ker se radi o nestandardnoj ureznici i to uglavnom nemaju. Radje plati da ti urade 50kn nego da se ides jebat, kupovat pa sjebes. Cijena takve ureznice je 150-200kn sigurno

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Odes kod nekog strojara,......

napisah ti gore, al evo pojasnjenje, tokar ili glodac, netko tko ima strojarsku radionu.

dodjes tamo, dignes auto na dizalicu da mozes skinut zadnji kotac, i nategni rucnu da moze raditi ljepo na autu. 

Link to comment
Share on other sites

a koji su gabariti onda ovih sad šarafa? pitam jer me čisto zanima

i da, u autokrešu mogu kupiti taj šaraf miloše? odem tamo, tražim šaraf navedenih gabarita, odem sa šarafom kod tokara i kažem mu da mi ureže tu dimenziju u disk?

Link to comment
Share on other sites

tako je.

original su m12x1.5 vecina renola sme par njih koji su m14x1.5 

Link to comment
Share on other sites

još uvijek nisam sredio to, ali se malo, kako stignem bavim sa time, uglavnom, prošao sam neke vulkanizere, trgovine sa alatima, stare majstore tokare; uglavnom - svi pričaju različite priče - stari tokar kaže da se to ne može urezati, jer da bi se urezao 14mm rupa mora biti najviše 11mm i ništa preko toga te da ću trebati promjeniti disk, probali smo i sa drugim šarafom od 12mm i navoj je totalno uništen, ne drži apsolutno ništa, u trgovini sa profi alatom su mi rekli da to NIJE na disku već na glavčini i da to valjda (?) sve treba skidati, pa se ležajevi raspadnu, pa da to košta oko 1000kn bla bla bla... ali, pozitivna stvar - dobio sam na poklon šaraf od 14mm, ključ 19, to je navodno sa nekog clia RS, ako sam dobro skužio, i ima konus, ali koji nije dio šarafa, već kao da je taj konus prešan na šaraf i vrti se, može se micati gore-dolje (to je ok?)... kako ja nemam pojma šta ti ljudi baljezgaju ni kako bi se i šta moglo napraviti, a zaista ne vidim razloga da se NE MOŽE bez problema urezati 14mm (stari tokar nije ni pogledao, samo je rekao ne može se), molim za objašnjenje, šta je glavčina, a šta disk? znači - ako sam ja dobro razumio, evo slike: http://www.njuskalo.hr/kocnice-dijelovi/diskovi-zadnji-renault-megane-ii-oglas-4723340 - glavčina je ovaj "povišeni dio" od samog diska, odnosno prijanjanja pakni? tu di su 4 šarafa? šta je glavčina, a šta je i di ležaj?

Link to comment
Share on other sites

7f687f9a9af020fadb69810b0e5228ed.jpg

Gospon tokar se preplašio da ti on to ne bi trebao napraviti. Neš posla od 5 min. Znam da obično govore da ne mogu takav posao naplatiti 200 kn, a za manje im se ne radi. Jel tko zna koliki je korak (uspon) na tom M14?

Link to comment
Share on other sites

pa neka naplati onda 5 minuta posla, to nije posao od 200 kuna sigurno (50 kuna maksimalno, ako sam taj dan raspoložen i imam para, ali kod starog gospona se više ne vraćam), a ako je tako, onda ću samo za ovaj posao kupiti ureznicu od 160 kuna i staviti je drugi dan na njuškalo za 50% manju cijenu

 šta je glavčina?

Link to comment
Share on other sites

Kroz glavcinu zadnjeg tocka, za razliku od glavcine prednjeg tocka, ne prolaze vijci koji drze tocak na glavcini. Tocak, zajedno s diskom, na glavcini drzi matica koja se zavije direktno na osovinu/glavcinu. A glavcina je pricvrscena na vozilo s cetiri vijka koja se zaviju na nosivom dijelu ovjesa (straznji most).

Slika straznje osovine/glavcine:

Glavcina%20zadnja.jpg

Na ovaj dio bez navoja ide disk s upresanim lezajem, a na taj disk ide matica koju dobijes kad kupis novi disk s lezajem i senzorom ABS-a. Kad tako fiksiras disk, onda tocak fiksiras direktno na disk, kroz one cetiri rupe u disku, od kojih kod tebe jedna nema ok navoj. Ove 4 rupe koje vidis se fiksiraju na nosivi dio mosta.

Na prednjoj osovini je to drugacije rijeseno na meganu 2. Tamo na disku nema navoja, disk se fiksira na glavcinu vijcima koji drze tocak. 

Link to comment
Share on other sites

direstraits, na megane 2 se ne moze skinut kao sto si stavio sliku, nazalost... inace bi mnoge stvari olaksalo. 

alen, tvom tokar je bio u pravu, samo nije razmisljao da je i sada navoj s korakom 1.5 pa ce isti biti samo prosiren, nemora biti rupa 11mm 

Link to comment
Share on other sites

u meduvremenu sam posjetio jos jednog automehanicara, kaze da treba promjeniti glavcinu, jer da se ide urezivati 14mm sa gornje strane ce ostati jako malo mesa (2mm) koji bi to mogao kvalitetno drzati i sta si onda napravio?

Link to comment
Share on other sites

joj je**m ti boga al sad vec stvarno... znaci dize mi se na ovakve... svi strucnjaci.. kakvih 2 mm o cem on prica...  kupi ureznicu i urezi sam... i onda odi kod svakog ovog i smij im se u facu.... 

Link to comment
Share on other sites

a jbg, boli njih qrac, takvo je tržište, naplatiti to ne mogu ništa, izgubili bi 5 minuta vremena i ne da im se, baš gledam po njuškalu polovne ureznice, uz naglasak da još manju volju imam ubuduće bilo kakvom automehaničaru nositi auto (više bi mi se isplatilo da si kupim alat i dizalicu)

Link to comment
Share on other sites

Aleen-e ako si blizu ZG i ako nađeš narezno svrdlo (ureznik) dođi do mene da to napravimo. Okretač za ureznik imam, jedino nemam svrdlo 12.5 mm, već 12 mm, ali ćemo se snaći.

Link to comment
Share on other sites

dal netko ima neki koristan link ili informcije o k4m motorima i koje su razlike po modelima...odnosno dal su dijelovi izmjenjivi na šaraf...i kako ostatak instalacije ide uz motore različitog koda...tipa dal k4m 782 (120ks) i k4m 812 (110ks) imaju istu instalaciju

Edited by jopa_22
Link to comment
Share on other sites

problem i dalje nisam uspio riješiti, čuo sam se sa nekim starim tokarom iz slavonije, koji opet ima svoju verziju priče, ali možda i najrealniju, rekao je da nije moguće odmah urezati za 14 mm, već da prije treba bušiti rupu na 12,5 mm pa da ona ide ureznica 1, 2, 3 - prvo koja najmanje skida, pa malo više, pa se tek urezuje onaj "pravi" navoj u koji ulazi šaraf - rekao je da će mi ureznicu br. 1 - prepiliti na pola pa da uđem s njom do polovice, i onda sa br. 3 ureznicom da idem skoro do kraja (ne skroz, skoro) te da bi to trebalo biti to - za dva komada ureznica traži 130 kuna + poštarinu

Link to comment
Share on other sites

Naravno da treba postupno. To nije meki celik. Treba probati ali mislim i ja da treba 1-2-3. Kolko ja znam sa svim ureznicima se ide do kraja provrta. Tu bi trebalo u rupu navariti vijak M12 i sa vanjske strane maticu kak imaju neki auti. Japanci itd

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.